Sharp XL-HF201PHBK

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 1 goedgekeurde review die zijn achtergelaten voor de Sharp XL-HF201PHBK op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,6

bert t. 20-08-2012
Geschreven voor: Sharp XL-HF201PHBK

Deze set heb ik primair aangeschaft om thuis op de achtergrond muziek te luisteren. Door zijn afmeting laat deze set zich prima in mijn audio meubel plaatsen. Eenmaal ingesteld laat de set zich simpel bedienen. Knoppen aan de linker kant, AAN/UIT en een keuze knop voor TUNER/CD/USB of IPAD. De volumeknop lijkt zwaar te draaien. Dit heeft wel het voordeel dat je niet te snel het volume te hard draait. Verder nog 5 knoppen waarmee je kunt schakelen tussen de voorgeprogrammeerde zenders, maar ook nummers naar voren/naar achteren kun kiezen op bv. je CD. Functioneel zit deze set dus prima in elkaar. Naast de (BASIS) bediening op de set zelf is er de mogelijkheid om via een afstandbediening alles te bedienen. Hierop kun je alles uitgebreider aansturen en instellen. Nadeel hierbij is de donkere knoppen op een donkere afstandsbediening, met relatief kleine tekst. Misschien doordat je er erg veel mee in kunt stellen?

Qua geluid is er een voorgeprogrammeerde equalizer. Samen met de aparte Bass-Treble regeling kun je het geluid naar eigen wensen afstellen. Voor een nog voller geluid kun je de X-Bass functie inschakelen. Eventueel kun je de set gebruiken in combinatie met een subwoofer. Hierdoor krijgt het geluid een hele andere kleur. Ik heb een Pioneer s-w80 aangesloten. Het geheel neigt bij een hoger volume wel erg basserig. Zonder de subwoofer vult de miniset makkelijk een ruimte van 85m3. Waarbij, als de set harder gezet wordt, er in het begin geen noemenswaardige vervormingen optreden.

Ik heb deze set gekocht met oog op de toekomstige aanschaf van een I-apparaat. Kan aangesloten worden, maar deze functie heb ikzelf dus nog niet kunnen gebruiken. Vooral het idee dat je na het docken met de afstandbediening je I-(apparaat) kunt bedienen en geen extra docking hoeft aan te schaffen is hierbij voor mij een pre.

Kortom, prima apparaat. Goed functioneel, met wat extra mogelijkheden. Indien het volume niet al teveel opgejaagd wordt, dan kunnen de bijgeleverde 2-weg speakers het goed bijbenen. Na aansluiting van een subwoofer is de klankkleur totaal anders, hierna is het even 'spelen' met de instellingen, want de set komt als snel(te-?)basserig over.