Philips Streamium Music Center&Station WACS 7500

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 7 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips Streamium Music Center&Station WACS 7500 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,6

Dellatio 03-12-2011

Ik heb 2 jaar geleden de WACS7500+WAS7500 aangeschaft, omdat het een van de weinige systemen was met een eigen harddisk, zodat ik niet afhankelijk zou zijn van een PC of NAS die continue aan moest staan.
Het idee achter het systeem is goed, als het allemaal naar behoren zou werken. De onvoorspelbare werking heeft mij echter recentelijk doen besluiten om toch maar een Sonos aan te schaffen, die voor een derde van de prijs van de WACS wel waarmaakt wat ie belooft.
De Philips sloeg regelmatig vast, het menu liet dan de 'bolletjes' zien (de Philips versie van het zandlopertje) en zat er niks anders op dan de stekker eruit en erin. Ook de 2-weg afstandsbedienig hing geregeld als je verder dan een meter bij het center vandaan stond, en niet exact op de sensor richtte. Ook dan was er geen andere oplossing dan de batterijen uit de afstandsbediening te halen.
De Shuffle play van Philips kreeg het keer op keer voor elkaar om toch binnen een kwartier drie keer hetzelfde nummer te kiezen, uit een bestand van ca. 10.000 nummers. De klok leidde ook een eigen leven, en sprong zo'n keer of 4 per dag plots een paar uur terug of vooruit, om dan na een minuut weer naar de juiste tijd terug te keren. Music follow-me of multi-room werkte ook maar zelden, tenzij je er geen bezwaar tegen had dat de muziek in de ene kamer zo'n 3 minuten na-ijlde op die in de andere kamer. Bij het verliezen van de radio-verbinding -hetgeen bij een afastandje van 10m toch wel om het kwartier gebeurde- ging de speler niet verder waar ie gestopt was, maar was je gedwongen de lijst weer vanaf het begin af te spelen.
Het rippen van een enkele CD duurde al gauw een kwartier, externe USB-apparaten mochten niet veel groter zijn dan 2Gb of de bolletjes kwamen weer eindeloos in beeld....
De lijst met frustraties is nog veel langer, als Philips de mankementen niet onder controle krijgt is dit beslist geen aanrader.

///Rob

er was dan niks meer in het menu te kiezen,

Kees Heerschap 19-12-2010

Slechte ervaring met produckt nadat ik 7x het apparaat ter controle had aangeboden. Verbinding tussen center en station kwam regelmatig niet tot stand. Voorlopig geen Philips meer in huis. Als goedmakertje nog wel een waardeboin van 100 euro gehad ;-(

robbie888 02-05-2010

Vormgeving, geluid en mogelijkheden zijn prima. De internetradio werkt nu naar behoren. Af en toe verdwijnt een server, waardoor opgeslagen favorieten niet meer werken. De 2-weg afstandsbediening is een ramp, totaal niet te gebruiken, de andere (veel eenvoudiger) werkt prima.
Opzetten van het systeem is wel even puzzelen.
Al met al tevreden over aankoop (sinds jan 2010).

marianne-vb 13-12-2009

Mijn internet van kpn werkt
gewoon toch krijg ik geen verbinding met mijn wacs7500
Nu blijkt achteraf
dat de storing bij philips zit (hun server) En dat mijn radio dan ook geen verbinding heeft
Als ik dat van te voren geweten had,dan had ik hem nooit gekocht
Via zoveel servers veel te vaak geen verbinding
Zou Philips falliet gaan
dan doet ook mijn radio het niet meer.Dat is toch te gek
Ik huur hem toch niet

Alex Hendriks 24-05-2009

Wat een verbetering met m'n vorige model (WACS700). Het geluid is subliem (5 ingebouwde speakers), de internet verbinding makkelijker te configureren en ook WIFI werkt beter, Internet radio waarvan de zenders in een voorkeurslijst kan worden gezet, USB aansluiting en een 80GB harde schijf.
In de specificaties van kieskeurig staat Surround niet aangevinkt maar dat is dus WEL aanwezig. Ik ben dan ook zeer tevreden met dit draadloos audio center.

Andy D 30-01-2009

Het is een prachtig toestel, heel mijn muziek kollectie direct te beluisteren zonder een computer op te starten, en dan nog in meerdere kamers tegelijk en dit zonder het audio toestel loeihard te zetten, het geen dat je met je oude audio keten wel moest doen om in alle ruimtes de zelfde muziek te kunnen horen. Prachtig disign. Het plaatsen van muziek (van pc naar center) is nogal omslachtig, niet zo simpel voor digibeet.Van de klank stond ik versteld, dat zo'n compact toestel met inerne luidsprekers zo'n goede klank kan weer geven.

aklasse 14-09-2008

Is de opvolger van de 7000 prachtig apparaat wat veel beter werkt dan de oudere type's geluid is super mooi.
Design is ook super hangt naast de tv mooi plaatje.
Verschil met oude is kleurendisplay waar zelfs de hoesjes mee gekopieerd worden met cd's overzetten hij maakt ook automatiscg de genre aan.
Via internet worden ook de hoesjes opgezocht en erbij gezet ziet er prachtig uit.
Wifi tussen de center en station werkt echt perfect echt een top toestel.
O'ja zit ook een usb aansluiting boven op het apparaat ook de center.