Western Digital TV Live Hub 1TB 1000 GB

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 35 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Western Digital TV Live Hub 1TB 1000 GB op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,2

AVSLive 11-10-2013

Gewoon een top mediaspeler. Speelt alles af. Streamen gaat redelijk goed. Ben er wel achter als je bestanden van je pc overzet, je de speler op standby moet zetten. MKV bestand 10 gig +- 30 min via wifi. Al met al dik tevreden.

Richard Bodde 28-08-2013

Al twee gehad die stuk gingen dat hij alleen maar op het voorscherm vast blijft staan, die dingen zijn niet goed en geen Nederlandse hulplijn.
Alleen de goedkope WD tv live werkt redelijk met een datastick.
Live streamen van een film is er echt niet bij.
Koop deze a.u.b niet want het werkt gewoon niet.

Jungle73 29-08-2013

@Richard : Ik denk dat je 1 van de ongelukkige bent die 2x de mazzel heeft een kapot apparaat te treffen.
Ik heb deze nu al een jaar en 99% zonder problemen, streamen werkt goed alleen bij HD heeft hij het zwaar.

useradema 24-03-2013

Deze speler een week in mijn bezit.

AUDIO:
Deze mediaspeler gekocht om o.a. audio mee te kunnen streamen vanaf mijn Synology DS213+ NAS naar mijn 5.1 audio systeem.

Dit werkt Perfect! Op mijn Tab/Telefoon kies ik de muziek die ik wil horen. (zonder de tv aan te hebben)

VIDEO:
Ook video bestanden speelt hij (streaming) perfect af. (getest: Video_TS &ISO)

NETWERK:
Een mooie optie (die ik niet gebruik, maar wel getest heb) is de mogelijkheid om bestanden via het netwerk op de HD van de Mediaspler te zetten als deze stand-by! is.
Dit gaat redelijk snel: Een DVD van 4 Gig duurt ongeveer 5 min (met een Gigabit netwerk gedraad)

APP:
Voor Android is een App om de speler te bedienen, hiermee kun je 'iets' handiger een URL invoeren of een Youtube video opzoeken. Ik zeg 'iets' als je deze optie wilt gebruiken is een draadloos toetsenbord aan te raden.

De reden dat ik niet het kleinere broertje zonder HD gekocht heb is omdat hier audio uitgangen op zitten en mijn 5.1 systeem geen HDMI/optische ingang heeft.

Kortom: Zeer tevreden! Voor een mooie prijs!

useradema 25-05-2013

Beste Uijlen8:

Zoals ik in mijn beoordeling schrijf:
Ik stream muziek vanaf mijn Synology DS213+ NAS.

Als je deze NAS niet hebt, kun je ook geen muziek streamen zonder de tv aan te hebben...

m.v.g.

john56133 11-10-2013

Graag advies over de instellingen van de WD om te streamen met mijn 212J, probleem is dat de ondertitels meestal niet getoond worden (behalve MKV bestanden) maakt niet uit welk bestand, ik denk zelf dat een bepaalde instelling niet goed staat.
Ooit heeft het goed gestaan, maar geen enkel idee meer hoe.
Alvast bedankt voor je hulp.

Uijlen8 24-05-2013

Beste useradema,

Hartelijk bedankt voor deze uitgebreide review.
Ik heb een Andriod Tablet (4.0) en de WD Hub. De app heb ik geladen, maar het is me nog niet gelukt om audio te selecteren zonder de TV aan te zetten, terwijl dit het doel was van de koop (voornamelijk gebaseerd op uw review).

Kunt u mij uitleggen hoe ik dit kan bereiken?

ro.es 03-02-2013

Ik gebruik deze WD media player nu meer dan een jaar en ben meer als tevreden. Ik heb hem aangesloten via Wlan op het thuis netwerk en met HDMI naar mijn Panasonic Plasma TV. In het jaar dat ik deze media player gebruik heb ik nog geen enkele storing van betekenins ondervonden.

Het menu alsmede het gebruik is super simpel. Compacte afstanbediening die goed reageert. Bestanden kopieer ik via Wlan over van mijn PC naar de WD, dat gaat best snel. Daar achter heb ik een WD Live netbook van 2TB ook via WLan aangesloten via een D-Link (8) splitter achter mijn router, plus het programma WD link op mijn PC´s geinstalleerd. Hiermee kan alles eenvoudig via de PC beheerd worden.

Bijna alle bestanden speelt deze WD af. Nieuwe software updates worden regelmatig aangeboden en verloopt de installatie daarvan vlekkeloos. Het overzetten van bestanden gaat best snel, maar neemt tijd (even geduld hebben) om ze goed weg te schrijven op de media player. heel soms worden nieuwe bestanden niet direct herkent, een herstart van het apparaat via WD Link lost dit probleem op. Of een harde reset toepassen, door wanneer het apparaat aan staat de stekker er vanachter uit te halen en 15 sec. wachten en weer opniew er in steken. Heel normaal voor een apparaat wat op een harddisk draait.

Ik ben zeer tevreden met het apparaat en is onmisbaar geworden in het thuis netwerk. We hebben er veel plezier voornamelijk met het kijken naar films. Na een jaar een dikke 10 voor dit apparaat.

a.pouw 02-02-2013

Deze mediaplayer voor mijn schoonouders besteld. Ben zelf erg handig met dit soort spelers, maar deze was zelfs voor mij niet te begrijpen. Alles moet via netwerk, gewoon 1 op 1 via de pc is geen mogelijkheid. Dus een mkv van 10G duurt 40 minuten over een netwerk, ook het aansluiten van een hdd via usb is geen feest. Player retour gestuurd en een makkelijkere speler aangeschaft. Snap echt de positieve reacties niet voor deze.

Rainer2006 25-04-2013

Als je iets niet begrijpt en de rest is positief zegt dat meer over jezelf dan over de media player, toch?

ro.es 18-09-2012

Ik gebruik deze WD media player met een WD Mybook live 2TB erachter inmiddels ruim een jaar. Nieuwe firmware wordt automatisch aangegeven en installeren verloopt vlekkeloos. Mijn ervaring is dat de TV live hub vrijwel alle video bestanden afspeelt. Dat vindt ik dan ook de kracht van deze speler.

kwaliteit is afhankelijk van het geboden materiaal, de WD zelf kan films in perfecte kwaliteit weergeven. Ik heb deze player achter een Panasonic Plasma 50 Inch Full HD/3D staan. 3D gebruik ik niet.

Het gebruikersgemak van de hub is eenvoudig, maar niet enorm uitgebreid.

Ik ondervond ook dat de player naarmate ik er meer materiaal op zette voornamelijks films, deze aanzienlijk trager reageerde. Ik heb veel materiaal van de HUB media player overgezet naar de 2TB My book wat simpel gaat met het programma WD Link.

Sinds ik de Media player flink heb opgeschoond navigeert deze nu aanzienlijk sneller. Ik ben erg tevreden met het apparaat en zie geen reden om over te gaan op een ander media player. Het apparaat doet wat het moet doen en doet dat zeer goed.

raoul1988 21-08-2012

Nu meer dan een maand in bezit.

Installatie
Een eenvoudig te installeren pakket. Verbinding met internet via een CAT5e kabel, automatisch verbinding en direct te bedienen.

Mogelijkheden en bediening
Een intuitief menu dat vrij snel went. Het mappen overzicht is niet mooi maar is wel overzichtelijk en praktisch. Het uploaden van mediabestanden gaat snel en eenvoudig via de PC.
De extra internet mogelijkheden zoals Youtube ed zijn een leuke toevoeging en werken de meeste tijd goed. Enkele malen staat er een service bij die niet beschikbaar is.

Functioneren
Een stabiele mediaspeler die ook tijdens het uploaden van mediabestanden goed blijft presteren. Tot op heden nog geen problemen gehad met niet af te spelen bestanden.
Echter is er wel een onverklaarbaar probleem waarbij series steeds opnieuw in het midden van de show afgebroken worden, hierbij verschijnt er geen foutmelding. Storend, maar weinig aanwezig.

Positief:
Stabiel
Intuitieve bediening
Mooie vormgeving
Gemakkelijke installatie

Negatief:
Plotseling afbreken van spelende videobestanden

waardeloos 25-01-2013

hallo Raoul1988

vraagje,

wat zijn de snelheden die je haalt bij het uploaden naar de wd live hub?
ik heb zelf 2 switches (gigabit) en cat 6 kabels liggen maar haal niet meer dan 13mbps
als ik dat naar de pc naast me doe haal ik over de zelfde kasten en kabels 130mbps.

graag jouw ervaring.

mvg

Waardeloos

m115 27-07-2012

Ik had deze wd gekocht en een jaar in bezit gehad. Het overzetten van bestanden gaat tergend langzaam. Dus een externe harde schijf erbij (WD). deze leest hij niet meer uit na 4 x gebruiken. Enkele keren firmware proberen te updaten , maar kan geen verbinding krijgen met UTP kabel. Deze getest, en is goed. Ik vind dat als je iets koopt voor dit geld, je er van uit mag gaan dat het gebruiksvriendelijk is , en je er jaren plezier van kunt hebben. Helaas heb ik deze maar in de prullenbak gegooid en ga op zoek naar iets anders. In ieder geval geen WD meer!

TheMusketeer 10-07-2012

Deze speler inmiddels meer dan een jaar in bezit.
Er zijn nog steeds updates van de firmware beschikbaar en dat is fijn. Installeren gaat prima.
De mediaplayer is wat traag maar dat hebben ze allemaal. Het overzetten van bestanden via het netwerk is enorm traag. Maar ook het kopieren van usb HD naar de HD in het apparaat is wat mij betreft te traag. Je kunt de WD naar mijn weten niet direct aan een PC koppelen zodat je de HD direct vanuit de PC kan benaderen. Een minder punt is het uitzetten van de speler. Er is geen aan/uit knop en als je het apparaat met de afstand bediening uitzet blijft het apparaat 7Watt gebruiken in standby. Je hoort dan ook de ventilator doordraaien. Om hem dan helemaal uit te zetten moet je de knop aan de voorkant 10 seconden ingedrukt houden. Een ander minpunt is dat het me nog niet gelukt is om een FULL HD 3D blue Ray af te spelen. Bij mij toont die dat gewoon 2D. Een half SBS of een Over Under gaan super. Verder speelt ie alles af, maar daar is wel de nieuwste firmware voor nodig.
Al met al zijn geld waard.

wientje65 11-07-2012

Als je de uit/knop op de afstandsbediening ingedrukt blijft houden schakel je hem ook helemaal uit hoor.

ro.es 11-02-2012

Ik heb de Live hub i.c.m. een Live book 2Tb. Alles via Wlan aangesloten. In feite is het een probleemloze speler. Regelmatig zijn er updates en worden de meeste speelfilms zonder problemen afgespeeld. Wanneer je bestanden kopieert van een PC naar de hub, dan duurt het wel even voordat alles geindexeerd wordt. Enig geduld hiermee is hier mee op zijn plaats.

Als je veel bestanden in een keer wil overbrengen naar de Hub, is het verstandig om dat in een keer te doen en dan de WD een aantal uren laten indexeren. Je kunt dat zien omdat het logo WD voor op het apparaat knippert. Zodra dat is gebeurd, indexeert het apparaat dan ook alle films snel en heb je alle films overzichtelijk op een plek.

Ik heb er al maanden veel plezier van.

Robert_1965 31-12-2011

Na alle reviews hier gelezen te hebben, kwam ik bij deze mediaplayer uit. Was aanvankelijk zeer enthousiast. Alles draaide naar behoren. Maar na een paar dagen begon hij iedere keer terug te springen naar 720p. In het begin dacht ik dat ik iets fout deed. Vanochtend kon ik hem niet meer benaderen en verscheen de melding "buiten bereik" op mijn tv. Terug naar BCC. Daar aangekomen bleek dat er een aantal modellen van deze mediaplayer hetzelfde mankement vertonen. Ik wilde eerst omruilen voor eenzelfde maar dat raadde de verkoper me af. Daarom met pijn in mijn hart besloten om mijn geld terug te vragen en op zoek te gaan naar een andere.

michiel1956 09-03-2012

In welke plaats was deze BCC? Mijn speler ook gekocht bij BCC lijkt dezelfde problemen te hebben.

robertw01 28-12-2011

Heb dit apparaat nu bijna een week en hij bevalt me prima. De installatie was zeer eenvoudig. Via HDMI op tv en via S/PDIF op surround installatie. Via devolo homeplug op het netwerk met NAS aangesloten. Speelt AVI en DVD5 VOB files goed af vanaf de NAS. Blueray en DVD9 ISO's lopen wat minder dus die op de 1TB schijf vd WD gezet en lopen als een zonnetje. Muziek streamen van de NAS is geen probleem.
Bedieningsgemak is goed alhoewel het intikken van webadressen voor de internetservices zoals Youtube omslachtig is.
Prima apparaat voor de prijs van €220 bij Media Markt.

Mart66 03-01-2012

Spotify is aanwezig maar je hebt wel een Premium account nodig a 10 euro per maand.

robertw01 16-04-2012

Hier even een update over deze mediaplayer.
Heb hem nu een aantal maanden en nog steeds functioneert het apparaat zeer goed. Heb inmiddels geloof ik al 2 firmware updates mogen ontvangen en de installatie hiervan verloopt zeer eenvoudig. Het apparaat speelt nog steeds alles zeer soepel af. Gaf eerder aan dat Blue Ray films via mijn homeplug netwerk niet goed werkten maar dit bleek te maken te hebben met de homeplug en niet met de mediaplayer.

Nog steeds een zeer tevreden klant dus.

AJP1975 01-01-2012

Is het ook mogelijk om via deze mediaspeler Spotify te beluisteren?

brabo1 28-11-2011

Fantastisch apparaat, zeer mooie gebruikersinterface. Even gestoeid met de mappenstructuur, maar dat is met de filteropties perfect naar eigen smaak in te stellen. Speelt alles zonder problemen af. Automatische download van de bestandsinfo prima. Geen probleem met de netwerkaansluiting, zag mijn mac direct en is goed toegankelijk. Bestanden overzetten via netwerk te langzaam, dat met een portable harddiskje opgelost, gaat uiteindelijk veel sneller. Tip: zorg bij het samenstellen van de mediatheek ervoor dat je kiest voor "lokale bestanden", bij mij ging hij mijn 2 Tb NAS indexeren, dat duurt VEEl te lang....

Joopgoedkoop 08-11-2011

Voor het afspelen van films is het een uitstekend apparaat. Tot nu toe alle gedownloade films kunnen afspelen. In combinatie met de Samsung UE32D6500 een prachtige beelkwaliteit. Heb nog geen ervaring met 3D films maar dat ga ik zeker uitproberen. Ik ben wat dat betret benieuwd naar 3D ervaringen van andere gebruikers. Fotoos gaat ook maar je kan ze niet in mappen stoppen dus het organiseren van grote foto bestanden valt tegen. Muziek afspelen kan ook maar vind ik wel wat omslachtig om dit via je TV te moeten doen. Denk dat de grote kracht van het apparaat het afspelen van films is en afgaande wat er op de verschillende sites zoal te vinden is, zal ik me de komende tijd niet vervelen. Bij het installeren had ik wat problemen om de juiste ingang te vinden (source) er stonden namelijk twee WD Digitals als bron op het TV scherm en het duurde even voor ik de juiste had geselecteerd. Na de software update was dit probleem trouwens opgelost, er staat nu nog maar een WD Digital op het keuze menu en zo hoort het ook. Kortom ben zeer tevreden met deze aankoop.

Joopgoedkoop 10-11-2011

Martin bedankt voor je advies. Ga dat zeker uitproberen.
mvg JG

Mart66 10-11-2011

Beste Joop,

Je mappen met foto's foto's kan je tonen door op de groene kop op je afstandbediening te drukken en achtereenvolgens filter en dan mappen te kiezen. Vervolgens OK drukken. Je mappen met foto's worden nu getoond. Zie ook pagina 60 in de handleiding.

Groet,

Martin

gadde 04-11-2011

Fantastisch apparaat. Via de DWA-140 Wireless N USB-mini-adapter van D-link een prima draadloze verbinding.
Na het uitprinten van de zeer uitvoerige handleiding ben ik als leek op dit gebied aan de slag gegaan. Installatie is mij 100% meegevallen. De Live Hub speelt echt alles af, de Media op het apparaat zijn leuk en handig. Prijs / kwaliteit is uitmuntend!

Van der Aalst 13-12-2011

Beste Gadde,

Het is dus mogelijk om een wireless USB adapter aan te sluiten via een usb poort en daarmee gebruik te kunnen maken van wireless internet?

ro.es 24-10-2011

Ik heb de WD TV Hub nu ruim een maandje in bezit. Er hangt ook nog een WD 1TB USB disk aan. Ik lees hier over problemen via het draadloos wifi netwerk.
Het is aan te raden om dit apparaat bij een router te plaatsen en aansluiting bekabeld via WLAN. Zowel voor het overzetten van grote bestanden als het kijken naar films zelf. Bekabeld is veel stabieler.

Voor netwerk begrijp gebruik ik het programma Network Magic. Zowel de player zelf als de aangesloten USB harddisk worden snel herkend. het overbrengen van grote bestanden gaat vrij snel.

Geef de Hub wel de tijd om de nieuw toegevoegde bestanden te compileren, dat kan soms lang duren. Eenmaal gedaan reageert de interface best snel. Van een traag reagerende afstandbediening is dan ook geen sprake.

Al met al ben ik nu na 500 Gb. films te hebben upgeload best tevreden met de speler. De kwaliteit is geheel afhankelijk van de bestanden. Een goede indeling van videos, muziek en foto´s is wel van belang voor het goed funcioneren van de speler. Het is ook nog eens een mooi en klein formaat die makkelijk mee te nemen. De aansluitingen zijn toereikend.

Via de optische aansluiting op de harman kardon home media set is het film geluid fantastisch. Ik heb deze WD verder aangesloten op een Panasonic P50GT 3D 50 Inch plasma.

We genieten dagelijks van deze thuis bioscoop combinatie.

4rthur 07-10-2011

Ik heb de hub nu een maand in mijn bezit en hoewel ik over het algemeen heel tevreden ben over het apparaat, heb ik ook een paar kanttekeningen.

Zo heb ik een aantal bestanden (iso-bestanden) op het apparaat gezet die hij in het begin probleemloos afspeelde. Op enig moment heb ik de mappenstructuur aangepast en heb een aantal nieuwe mappen gemaakt. Vervolgens heb ik deze bestanden (die het apparaat gewoon kon lezen) verplaatst naar een andere map. Daarna gaf het apparaat aan dat er geen mediabestanden in de map staan!? Na een tijdje kan de hub ze ineens wel weer lezen, zonder aanwijsbare reden. Het maakt daarbij niet uit of ik bestanden heb verplaatst via de interface of via de computer (via het netwerk). Dit geeft toch een enigszins onzeker gevoel.

Verder is de interface mooi en prettig en logisch ingedeeld, het beeld en geluid zijn goed (afhankelijk van de kwaliteit van het bestand uiteraard). Iemand schreef eerder in een review dat de afstandsbediening langzaam reageert. Dat heb ik ook even gehad, maar volgens mij kwam het doordat ik de afstandsbediening niet goed op de hub richtte. Nu doet hij het heel goed en snel zonder dat ik heel gericht mik: de afstandsbediening is uitstekend.

Ik ben ook echt een zeikerd voor wat betreft het geluid dat een apparaat mag maken en daar is dan ook helemaal niets mis mee: hij is heerlijk stil.

Ik heb ook een tijdje een Eminent gehad, maar die heb ik snel weer weggedaan. Wat mij betreft is dit wel een aanrader.

De Degelijkheid heb ik op een 8 gezet, maar daar kan ik nog niets van zeggen. Hij oogt wel degelijk, maar wilde mijn gemiddelde beoordeling niet beïnvloeden.

kharry 31-10-2011

Als je gebruik maakt van de mediatheek, gaat het apparaat alle bestanden indexeren. Dit heeft een bepaalde tijd nodig, zeker als je het apparaat nieuw koopt en vol zet met je gehele collectie foto's, muziek en films.
Als je de mappenstuctuur wijzigt, moet eveneens alles opnieuw geindexeerd worden. Dit was vermoedelijk nog niet gebeurt, vandaar de melding dat het bestand niet gevonden kon worden.

ro.es 15-09-2011

Ik ben zeer tevreden met deze nieuwe generatie WD media player. Hij is zo uitgebreid, dat het even tijd en studie kost om alles goed ingesteld te krijgen. Uit de doos en aangesloten zoekt de live hub direct naar firmware, mits aangesloten op het netwerk (in mijn geval via WLAN).

Eindelijk een apparaat die vrijwel alle bestanden probleemloos afspeelt. Nog geen enkel bestand ontdekt waar dat niet het geval was. Zoekt makkelijk via het netwerk naar media op aangesloten Pc´s. Een usb externe disc aansluiten wordt ook snel gescand op media en idem dito afgespeeld.

Het on screen menu is veel aandacht aan besteed, het is duidelijk ingedeeld en mooi van opzet. Het doorlopen door alle media bestanden gaat op het apparaat zelf en op extern aangesloten media vloeiend snel. Absoluut een fijne bijkomstigheid dat het met de interface van het apparaat wel goed zit. De video kwaliteit is goed, afhankelijk van in welke kwaliteit de media is gedownload natuurlijk. Het geluid via de optische aansluiting is mede niks op aan te merken, net als de afmeting van het kastje en de aansluitingen. Het is best een complete alleskunner. Nog niks op aan te merken gehad.

Even geduld is wel belangrijk om alles de eerste keer goed in te stellen en niet direct in paniek raken. Eenmaal dat proces doorlopen is het een verwelkomde uitbreiding van de Home media set.

Al met al zeer tevreden met deze aanschaf.

TheMusketeer 10-07-2012

De wd live TV hub kan naar mijn weten geen FULL HD 3D afspelen. Mijn LG 3D TV herkent geen 3D signaal en dat ligt volgens mij niet aan de TV maar aan de speler. Ik heb een 1.4 hdmi kabel aangesloten en de wd live TV hub kan ook hdmi 1.4 aan, echter een FULL HD 3D blue ray wordt niet 3D getoond.

ajwolterink 12-02-2012

speel jij full 3d af of sbs?

Gooffy 05-08-2011

Omdat de keuze groot is in media player land heb ik lang gewacht met het aanschaffen, na veel wikken en wegen is de keus op deze palyer gevallen en heb daar nog geen moment spijt van gehad.

Alles wat ik hem tot nu toe voorgeschoteld heb speelt hij af, zowel beeld als geluid.

Het over zetten van films naar de interne HD gaat redelijk snel (netwerk = 1 Gb) en heb ook nog geen haperingen gehad tijdens het bekijken van een film, alleen wanneer ik een film bekijk over het netwerk en ik ga gelijktijdig een film overzetten naar de interne HD komt er sporadisch een hapering voor.

Twee dagen geleden weer een firmware update gehad en nu ook Shoutcast (internet radio) beschikbaar en is het mogelijk om de player in het Nederlands in te stellen.

Wat mij betreft een aanrader……..

Gooffy,

Gaan fan 13-07-2011

Heb deze media streamer nu een aantal maanden in bezit. Opstarten duurd erg lang, hoe meer je op (films/series) je op de harddisk heb staan hoe langer het duurt. Hij staat bij mij op mijn slaapkamer en dat is het erg vervelend als je hem uit zet dat je de ventilator nog steeds hoord. Je moet hem dat echt uit zetten door 5 sec op de uit button te drukken wat weer tot nadeel heeft dat het opstarten weer erg lang duurd. Als ik dit geweten had, had ik hem niet gekocht.

Mijno1977 27-06-2011

Geweldig apparaat. Super eenvoudig in gebruik en erg snel in de algemene werking. Aansluiten is een koud kunstje en dan ook in no-time gerealiseerd.

Hij leest alle filmformaten moeiteloos. Enige minpuntje is de snelheid waarmee je de films via netwerk of usb naar de interne schijf kopieert.

Het lijkt ook niet mogelijk te zijn om een film te kijken tijdens het kopieren.

De web interface is duidelijk en een leuke bonus. Het apparaat wordt regelmatig voorzien van een nieuwe firmware die moeiteloos geinstalleerd wordt. Elke update geeft nieuwe mogelijkheden. Zo heb ik nu ineens games op mijn WD TV Live Hub!

Wat mij betreft een absolute aanrader!

alexpret 16-11-2011

Als je snel (bv)films wilt uploaden naar je mediaplayer, moet je ervoor zorgen dat je software die je films download (mocht je dit doen) de gedownloade film 'uitpakt' op de harde schijf van je mediaplayer. (hiervoor moet hij wel aanstaan als je een film download)

De juiste instelling is:
film downloaden naar een map op computer, en het laten uitpakken op een map op je mediaplayer.
Je kan dat instellen in je downloadsoftware.
Standaard staat ingesteld dat de map waartoe wordt gedownload ook de map is voor het uitpakken. Als je die wijzigd is het probleem verholpen.
Loopt bij mij thuis als een zonnetje.... :-)

Tip: zoek via Google afbeeldingen naar de juiste afbeeldingen van de films en zet ze in de map waar de uiteindelijke film staat. Staat leuker als je gaat zoeken in je mediaplayer.

mausems 03-06-2011

Geweldig apparaat, speelt bwerkelijk alles af, en het is even puzzelen maar als je er eenmaal achter bent hoe alles werkt dan krijg je geen spijt van dit kastje!

Enige nadeel is inderdaad wel de langzame upload van films naar dat kastje toe, maar dat schijnt dus wel meer voor te komen bij mediaspelers.

Ik had in huis 3 wifi dongels en eentje daarvan werd herkend en kan dus in ieder geval films bekijken van mijn pc via de dongel (met hd/blueray lukt dit vanzelfsprekend niet)

Trouwens je kan vanaf de computer heel eenvoudig kijken op de map van de livehub (je schijnt er ook een tooltje voor te hebben) d.m.v. het ip adres van je hub op de pc in de verkennen (of browser?) in te toetsen en dan zie je ook de hub verschijnen en dan kan je op die manier ook films hierin verslepen (duurt dus wel even).

De username standaar is : admin (standaard geen wachtwoord)

Via http:\\<ip-adres> kom je ook op de grafische interface van de hub....

Kortom erg leuk om mee te spelen!!

Groet Maurice

alexpret 16-11-2011

De juiste instelling is:
Je kan dat instellen in je downloadsoftware.
Loopt bij mij thuis als een zonnetje.... :-)

Camille Schyns 12-04-2011

Na anderhalf jaar veel plezier te hebben gehad van de WD HD TV mediaplayer (gen. 1, welke helaas niet meer geüpdae werd en dus diverse formaten niet aankon) heb ik het nieuwste 'kastje' van WD gekocht.

Ik heb hierop een 2 Tb harde schijf (WD-elements) aangesloten.

Waar het oude vaak geen geluid gaf bij MKV en MP4-files, converteert dit apparaat zelfs DTS-geluid naar de TV. Een verbetering is ook dat veel meer files op één scherm weergegeven kunnen worden.

De interface heeft enkele prettige verbeteringen. De keuze voor een dik 2 keer zo grote afstandsbediening betreur ik. Die van het oude kastje werkt er echter prima op.

De hoofdreden voor de aanschaf van de kastjes is het in HD kunnen afspelen van mijn eigen camcorder-materiaal en beide kastjes hebben geen problemen met de MPG-files en m2ts-files.

Leuk om ook gedownload filmmateriaal te kunnen bekijken en op die manier een geweldige 'videotheek' aan te leggen.

De fasciliteiten die met een internet-aansluiting kunnen gebruik ik niet en ga ik ook niet gebruiken. Behalve voor het registreren van het apparaat en het installeren van de laatste firmware. Dit ging snel en eenvoudig, máár ...

Nu heb ik in die paar weken tijd al het 3e kastje in gebruik: de anderen deden het al na enkele dagen gebruik op ook voor de support onverklaarbare wijze niet meer: het menu was niet meer toegankelijk doordat één druk op de knop genoeg was om een razendsnel scrollen over de te kiezen items te veroorzaken òf het apparaat reageerde helemaal niet meer op de afstandsbediening(en). Omruilen was geen probleem, behalve dat ik tot 2 keer toe terug naar de winkel moest rijden.

Vooralsnog doet het 3e kastje - dat ik niet geüpdate of geregistreeerd heb - het prima. Maar ik heb de externe harde schijf nog niet ervan af gehaald om mijn nieuwe filmpjes erop te zetten. Afwachten dus. Ik film regelmatig en dus moet ook regelmatig de harddisk losgekoppeld worden. Als dat het probleem mocht zijn, is het kastje voor mijn doeleinden niet te gebruiken.

In de reviews zag ik dat het installeren in het netwerk niet gemakkelijk is, althans voor mij omdat ik niet met een netwerk werk. Verder dat áls je dat doet, plots outlook niet meer kan werken. Het móet dus kennelijk op die manier.

In een andere review zie ik dat een van de problemen kan zijn veroorzaakt door het kastje op een oudere TV met scart aan te sluiten. Dat heb ik met dit 3e kastje niet gedaan.

Het kopiëren van filmbestanden via de software van het kastje kán, maar werkt véél te langzaam als je veel gekopieerd wil hebben.

Synchroniseren van méér materiaal dan 1,7 Tb naar max. 1 Tb kan uiteraard niet. Rechtstreeks via de USB-poort kan ook niet omdat de ingang een brede USB-stekker nodig heeft, terwijl kabels met aan beide zijden die brede USB volgens mij nergens te koop zijn.

Zoals ik het nu zie, hadden ze de harde schijf er beter uit kunnen laten.

Zeer veel beter t.o.v. het oude kastje is de mogelijkheid om foto-materiaal te bekijken. Dit gaat nu bijzonder goed en werkt mooi met overgangen.

p76 22-03-2011

Na lang zoeken en vergelijken bij deze speler uitgekomen. Speelt tot nu toe alles af en overzetten van bestanden via het netwerk gaat redelijk (4,7 GB in 45 min.) Alleen bestanden verplaatsen op de media speler zelf (naar andere map bv.) gaat erg langzaam. Interface ziet er goed en duidelijk uit. Super scherp beeld en totaal geen haperingen of andere storende elementen. Grootste nadeel vond ik dat er geen gebruiksaanwijzing bij zit, waarin je snel iets kunt opzoeken. Bijv. na eerste gebruik bleef de ventilator lopen en deze leek niet te stoppen. Op internet moeten zoeken waarom dat was en daaruit bleek dat je de uit knop 5 sec. moet vasthouden om hem helemaal uit te zetten. Voor de rest erg te spreken over deze speler en totaal geen spijt over deze aanschaf.

Snip1977 08-03-2011

nadat ik hier een paar reviews gelezen heb, besloten tot aanschaf van dit produkt.

Niks van gelogen in alle reviews, het is echt een geweldig apparaat.

Installatie in het netwerk was binnen een paar minuten geregeld. (even delen en workgroupnaam aanpassen op het netwerk en het werkte).
Streamen werkt perfekt nog geen haperingen gehad. Ook niet met een externe harde schijf die boven op mijn Pc aangesloten staat en gedeeld in het netwerk.
Overzetten duurt wel even maar is geen onoverkomelijk probleem voor mij.
Heb tot nu nog geen probleem gehad dat hij een bestand niet pakte qua DVD en muziek.
Gisteren alleen 1 probleempje met een mp3 cd van U2 speelde wel maar had geen geluid, was maar bij 1 cd van U2 rest werkte wel maar kan ook aan de mp3 liggen moet ik nog nakijken.

Het enige minpuntje vind ik soms de traagheid van de bediening, duurt soms een paar seconden voordat hij op de afstandbediening reageerd, en het bedieningsgemak van de filters instellen vind ik zelf niet zo prettig maar dat is een persoonlijke smaak.

Maar ben echt heel happy met dit mooie apparaat. Ben eindelijk van al dat gebrand af.