Popcorn Hour PopBox V8 0 GB

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 8 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Popcorn Hour PopBox V8 0 GB op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,4

hansieman 12-01-2014

Top apparaatje..
Heb er mn wireless keyboard op aangesloten.
Jammer dat ik internet explorer niet bij de apps kan vinden.
Speelt alles af direct vanaf mn NAS.
Ondertitels downen TOPPIE

Een negen.

Corn3lis21 08-07-2012
Geschreven voor: Popcorn Hour PopBox V8 0 GB

Ik heb de TVIX HD M-6500 vorig jaar vervangen door PopBox. Als de film eenmaal speelt; een prima apparaatje. Voordat dat het geval is ... zie maar eens door het menu te komen. Voordat je een film gevonden hebt op je server ben je wel even bezig. Heb je de zoektocht doorstaan dan verwacht je met een kik op de titel de film te starten. Niet bij PopBox. Om een film te starten moet je dus via Video-TS bestanden naar VTS-vob bestanden. Grappig is de download optie van subtitles.

Afstandsbediening is treurig goedkoop en reageert nauwelijks. De teksten Subtitle, Menu ... vergeet het maar. Ze sturen allemaal naar de boodschap "not available". Als je dezelfde film op een dvd brand werkt de film en het menu perfect.

Verre van Plug and Play. Voor een avondje film kijken heb je een aardige aanloop nodig. Gefrustreerd brand je maar een dvd tje

hovannevis 05-06-2012
Geschreven voor: Popcorn Hour PopBox V8 0 GB

Stil, solide apparaat dat doet wat het moet doen, mediafiles afspelen. Gekozen voor een speler zonder ventilator en inderdaad geruisloos.
Ik kijk films met het ding, muziek speel ik via Sonos. De beoordeling is dus alleen voor film en video. Goed dus. mkv, iso, vob, alles wordt op de goede manier weergegeven. Minpunt is dat het vooruitspoelen bij grote mkv bestanden lang duurt.
De speler gebruik ik icm met een Synology NAS over een bedraad netwerk. De bestanden worden gedeeld via NFS share en dat gaat goed.
De bijgeleverde afstandbediening is ok, jammer dat de knopjes pas worden verlicht nadat je een toets aanraakt (bij Logitech worden de toetsen verlicht na aanraking van de ab).
Er zitten een aantal webapps bij, maar ik vind er weinig bijzonders aan. Zie voor interface de andere review. Wordt geleverd met HDMI en nog een paar snoeren, maar geen UTP-kabel.
Kortom, goed apparaat. Prijs is relatief hoog. Prijs pret verhouding is in orde.

milcoi 25-05-2012
Geschreven voor: Popcorn Hour PopBox V8 0 GB

Wat een geweldig ding zeg. Het klopt dat voor de laatste firmware update veel problemen waren echter na deze nieuwe firmware van eind april 2012 loopt hij als een zonnetje. Dit ding "vreet" echt alles!

De behuizing is van aluminium waardoor deze als 1 grote koeler werkt voor de processor. Geen last van een ventilator die je bij stille fragmenten in de film hoort.

jeroendb 24-01-2013

Hoi, is de externe schijf die je aan dit apparaat kan koppelen ook via de pc te benaderen via het netwerk? Zodat ik content van de pc via het netwerk kan verplaatsen naar de externe schijf aan de popbox zonder deze los te moeten halen en aan de pc te zetten.

xxxMaverick 30-03-2012
Geschreven voor: Popcorn Hour PopBox V8 0 GB

Ik ben ontevreden over het apparaat. Het apparaat loopt regelmatig vast, verliest regelmatig de wifi verbinding en de installatie om mappen op je pc te delen is omslachtig.

De potentie is er. Een goed menu, apps, degelijk, speelt alles af maar het lijkt nu meer op een beta product dan een product dat af is. Ook na een firmware update.

Geen aanrader

Popbox User 25-01-2012
Geschreven voor: Popcorn Hour PopBox V8 0 GB

Na veel vergelijken op internet heb ik de Sayabas POPBOX V8 besteld om films en series mee te streamen vanaf mijn externe USB schijf. Het feit dat deze streamer kort op de markt is, al meerdere prijzen heeft gewonnen en goede reviews kreeg heeft de doorslag gegeven ten opzichte van andere vergelijkbare producten.

Als fabrikant van de welbekende Popcorn Hour serie heeft Syabas nu ook een mediastreamer op de markt gebracht. In feite is het ook een Popcorn Hour, alleen zonder harde schijf. Ideaal dus als je al een externe harde schijf hebt of een thuisnetwerk waar al je media op staat.

Als eerste doet de POPBOX gewoon wat je wil van een mediastreamer, gewoon ALLES afspelen. Na inmiddels redelijk wat films in verschillende formaten bekeken te hebben, was er niet één formaat dat het apparaat niet aankon. Op dit gebied maakt Syabas haar naam dan ook meer dan waar.

Daarnaast is de gebruikersinterface zeer gebruiksvriendelijk en in het Nederlands. De meest innovatieve toevoeging op ondertitels te downloaden bij de film die je kijkt werkt feilloos. Wanneer je een film wil gaan kijken waar de ondertitels niet bij zijn geleverd, blijkt het zeer makkelijk deze alsnog te downloaden en de film direct verder te kijken, zonder dat je zelf op zoek moet naar geschikte ondertitels.

Om je filmbibliotheek compleet te maken, kan de mediastreamer ook de cover art (het hoesje) van de desbetreffende film met alle info tonen. Dit is een zeer mooie feature om zo de film helemaal compleet te maken. De POPBOX doet zelf een voorstel voor de cover art. Wanneer blijkt dat deze niet klopt of dat je een ander 'hoesje' wilt, kan je met de knop 'edit' naar eigen smaak je eigen cover art erbij zoeken. Dus dat de afbeeldingen niet zouden kloppen zoals beweerd in een eerder review ligt meer aan de gebruiker dan aan het apparaat zelf.

Ook is het mogelijk om allerlei apps te installeren, waardoor het ook mogelijk is om je sociale netwerken bij te houden of YouTube filmpjes te bekijken. Sayabas heeft toegezegd de apps ook te optimaliseren voor de Nederlandse markt, wat het product nog meer compleet maakt.

In de doos zitten bijna alle kabels die je nodig hebt om direct gebruik te maken van de streamer, denk hierbij aan een kwalitatieve HDMI kabel, een componentenkabel, de voeding etc. Natuurlijk is de afstandsbediening ook aanwezig, die er overzichtelijk uitziet en de knoppen geven licht (handig in het donker). Wat ontbreekt is een eventuele UTP kabel.

Daarmee kom ik op het enige 'minpunt' dat ik kan bedenken, de streamer heeft geen ingebouwde WIFI. Zelf heb ik daar geen last omdat ik hem aansluit met een kabel, maar ik kan me voorstellen dat niet iedereen een internetkabel bij zijn tv-set heeft liggen. Er kan een dongle worden gekocht via Syabas, maar op het forum geeft Syabas zelf(!) aan welke dongles van andere fabrikanten ook werken. Je bent dus niet verplicht de dongle van Syabas te gebruiken.

Voor ondersteuning kun je terecht op het forum waar goed wordt gereageerd op vragen en opmerkingen van de gebruikers.

Al met al een top product en ik ben er zeer blij mee. Natuurlijk heb ik dit apparaat niet getest in een thuisnetwerk. Maar gezien de ervaring, historie met de Popcorn Hour en de opmerkingen op het forum van Syabas lijkt dit ook goed te zitten.

In vergelijking tot andere streamers is de POPBOX een paar tientjes duurder. Mijn ervaring is echter dat ik liever een iets duurdere streamer heb die alles afspeelt (en ook nog wat leuke extra's met zich meebrengt) dan een iets goedkopere waarbij sommige mediaformaten het af laten weten.

keeshoofddorp 15-11-2011
Geschreven voor: Popcorn Hour PopBox V8 0 GB

In eerste instantie problemen met het blijven hangen van de afstandsbediening, deze wilde na ca. 20 minuten een film afspelen niet meer reageren. Na de laatste firmware update is dit probleem verholpen en speelt deze kleine krachtpatser alles zonder problemen af. Perfect beeld en vlotte bediening. Installatie was 'plug en play'. Prima prijs kwaliteitverhouding. Een aanrader als je een goede mediaplayer zoekt zonder vaste harde schijf. Gebruik hem zelf in combinatie met een Qnap NAS (netwerkwerkschijf).

nalekx 22-10-2011
Geschreven voor: Popcorn Hour PopBox V8 0 GB

De Popbox V8 heb ik 3 dagen (19 okt t/m 21 okt.) in mijn bezit gehad waarna ik de unit terug naar de winkel heb gebracht. Reden hiervoor is dat het product niet af is. Voorbeeld hiervan is dat de afstand bediening tijdens het afspelen van een film na ongeveer 20 minuten niet meer werkt. Dit kan natuurlijk een exemplarisch probleem zijn maar de forum van Popbox staat vol met mensen met de zelfde klachten. Dit is niet de enige klacht die speelt, maar is op dit moment wel een van de ergste. De firmware die op unit stond was van 07 okt 11.
Het apparaat werkt wel erg snel en het speelt alles af. Wanneer de ergste problemen zijn verholpen dan zal ik misschien opnieuw tot aankoop gaan van het apparaat.

nalekx 11-11-2011

Op 09 november is er een nieuwe firmware uitgekomen voor de Popbox V8 die o.a. het probleem met de afstandsbediening oplost.
Vandaar dat ik Popbox V8 een nieuwe kans heb gegeven.
En ik moet zeggen dat het een fijn apparaat in gebruik is ook al zijn nog niet alle zijn problemen verholpen (vertraging 30 sec en meer bij het afspelen van bepaalde bestanden). Er moet nog veel gebeuren aan de firmware maar ik denk wel dat het nu een veilige koop is.