Dune HD Hd Max 0 GB

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 7 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Dune HD Hd Max 0 GB op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,6

Anoniem 18-04-2013
Geschreven voor: Dune HD Hd Max 0 GB

een verbetering op mijn oude media player
zeer goede beeld en geluids ervaring start lekker snel op alleen waarom geen avchd dat is toch wel een compact afspeel formaat wat enorm in opkomst is en mijn oude mediaplayer speelt avchd wel af
had hiervoor een med400x2 erg traag vastlopers en veroorzaakte foutmeldingen op mijn externe hd

sfinx333 19-04-2013

Toch raar, mijn dune speelt wel avchd bestande af, heb je de nieuwste firmware erop staan?
Speel je dit via een externe schijf af?

Anoniem 20-04-2013

fijn om te horen.
zal nog een keer proberen en ja speel vanaf een externe hd
heb de dune ongeveer 3 weken en heb toen de laatste firmware erop gezet gaat trouwens vol automatisch.
kreeg de melding van afbeelding wordt niet herkend de avchd,s zijn iso,s nog een keer proberen wordt vervolgt!!
groeten Jan.

Anoniem 22-04-2013

heb de oorzaak al gevonden de hd heeft een toerental van 5400 en is fabrieksmatig ook nog op fabrikant specifiek gezet dat is erg langzaam kan ik zien met mijn prg hard drive inspector. met hd inspector kan je normaal gesproken de snelheid opvoeren maar met deze schijf dus niet heb de movie bestanden op een andere hd gezet die heeft een toerental van7200 en nu spelen de avchd iso,s wel af
weten we ook weer!!
groeten Jan.

sfinx333 21-04-2013

probeer ook eens op je interne schijf te zetten, avchd bestanden zijn zwaar gecomprimeerd, ik weet niet of je schijf of aansluiting snel genoeg is?

JoostOomen 29-04-2012
Geschreven voor: Dune HD Hd Max 0 GB

Eindeloos gezocht naar een goede mediaspeler en uiteindelijk voor deze gekozen. De reden dat ik een mediaspeler wilde hebben was dat ik verlost wilde zijn van het branden van dvd's en een mogelijkheid wilde hebben voor het afspelen van blu-ray discs. Op verschillende sites werd deze speler goed beoordeeld en daar ben ik maar op af gegaan. Nu ben ik niet echt een digibeet maar het heeft me toch de hele zaterdag gekost om het apparaat goed in mijn netwerk te krijgen. Maar hij hangt er in en ik heb gisteren mijn eerder gedownloade film via de speler bekeken.

Het installatieprobleem bleek twee oorzaken te hebben. In de instelling kun je de systeemopslag in- en uitschakelen. Pas als je deze uitschakelt via instellingen > diversen > systeemopslag > systeemopslag uitschakelen wordt de HD zichtbaar. Je moet dus iets uitschakelen om het zichtbaar te krijgen. Dat was lang zoeken. Voorts dien je in Windows7 je wachtwoord in je gebruikersaccount uit te schakelen. Of een nieuwe gebruikersaccount zonder wachtwoord aanmaken natuurlijk. Toen dat geregeld was liep het als een zonnetje.

Kan nu ook ftp-en naar de HardDisk (HD) en de speler is meteen als NAS in te zetten (als je er tenminste een flinke HD bij koopt). Overigens is de installatie van een HD een fluitje van een cent. Klepje open, disk erin schuiven, klepje dicht. Moet wel een SATA-schijf zijn.

Op mijn iPad de DUNE-app geinstalleerd. Werkt perfect maar is niet meer dan een veredelde afstandsbediening.

Al met al een heel gedoe met de installatie maar uiteindelijk wel aan de praat gekregen. Niet echt Plug&Play. Nu het draait, is het geweldig. Alle bestanden en formaten worden probleemloos afgespeeld en ik ben héél blij met mijn DUNE.

Erik-24 04-12-2012

Klein vraagje betreffende de bediening middels de tablet.

- Is de app gebruiksvriendelijk?
- Kan je vanaf je scherm audio afspelen zonder dat de tv aanstaat?

Bvd.

sfinx333 05-12-2012

bij mij ging de installatie wel erg makkelijk...hij stond gewoon vermeld in mijn netwerk.

over die app voor ios, er is nu een plugin van dune waarmee je met dezelfde app kunt browsen in je muziek content! je kunt dus nummers opzoeken en daarna afspelen via de ipad/iphone.
het is dus nu mogenlijk de tv uit te laten en toch muziek te luisteren, de plugin wordt nog verder geoptimaliseerd maar is al te downen via de dune site! even downloaden op een usb stick zetten en laten installeren door de dune, erg eenvoudig.

sfinx333 07-12-2012

Die plugin is op dit moment alleen voor ipad of iPhone, wellicht komt hij nog voor Android, dat weet ik zo niet..

sfinx333 21-12-2012

die mediacontroller ken ik inderdaad ook, werkt erg goed voor films, echter met muziek heb ik met deze app geen ervaring..

Erik-24 06-12-2012

Bedankt voor je reactie. Dus als ik het goed begrijp kan je via de DUNE app voor android alleen de afstandsbediening gebruiken en niet door je bestanden heen scrollen?

Zou jammer zijn!

sfinx333 05-12-2012

de app is trouwens heel erg gebruikersvriendelijk! voor android is de plugin helaas nog niet beschikbaar, de app is wel beschikbaar.

sfinx333 21-12-2012

herstel, ik krijg net op mijn android telefoon een update voor de dune hd rc app en nu zit er een mediabrowser bij! je kunt zelfs een playlist maken nu, iets wat op de ipad app nog niet kan!

Erik-24 14-12-2012

Heb volgens mij zojuist toch een app gevonden waar jij op doelt:

Of is die voor Apple erg verschillend?

Erik-24 04-12-2012

Ook de vraag of je gemakkelijk door de media heen kan scrollen middels deze app? Als aanvulling op mijn vorige vraag.

sfinx333 02-01-2012
Geschreven voor: Dune HD Hd Max 0 GB

Sinds een aantal dagen heb ik de HDI max hier nu in de kast staan en ik moet zeggen hij bevalt heel erg goed!

Het is de meest complete mediaspeler die er op dit moment is omdat er ook een BR speler in zit.

Wat mij net als anderen gelijk opviel bij het uitpakken is het feit dat het klepje van de removable harddisk al los in de doos zat, kon er zo weer op maar toch voor die prijs verwacht je dat niet. Afgezien van de klepjes is de bouwkwaliteit wel uitstekend.

Wat erg handig is is het feit dat je de hdd heel gemakkelijk kan verwijderen om hem aan je gewone pc vol te zetten, ook de usb aan de voorkant is erg handig voor het overzetten van bestanden.

Ik kan de speler gewoon in standby benaderen vanaf mijn win7 pc, waar hij zonder veel moeite in mijn netwerk stond, kopiëren van pc naar speler via mijn bedraad netwerk valt me niets tegen, snelheid is dan 6,3 mb per seconde.

Wat echt megahandig is de app die je kunt downloaden voor je iphone/ipad of android toestel, de speler is bij mij gewoon te bedienen terwijl hij is de kast staat met de deur dicht!

De speler reageerd vrijwel gelijk op de bediening met zowel de app als de afstandbediening, de installatie is echt heel erg simpel en ik heb de handleding dan ook niet nodig gehad. Via een link van de winkel waar ik hem heb gekocht (hdsupplies) kon ik nog wat handige progjes downloaden voor het aanmaken van covers voor mijn filmdatabase, ziet er ook zeer goed uit.

Waar je wel wat tijd in moet steken is de navigatie, dus de juiste mappen aanmaken en niet alles zo op de speler gooien, dus mapje film, muziek in mapjes a, b, c enz.
Persoonlijk vindt ik dit meer een filmspeler dan een muziekspeler omdat je niet kunt zoeken om nummers of artiesten, maar daar zal ongetwijfeld ook een jukebox progje voor zijn zodat dat wel kan.

Dit is mijn eerste mediaspeler maar ik ben er echt zeer content mee!

Nico Koorn 30-11-2011

Nico Koorn
Bergen NH.30-11-2011
Vorige week vrijdag dd 25-11-2011 in de na middag de Dune max met een 2000GB Samsung EcoGreen F4EG HD204UI besteld.
Zoals vermeld op de site van Wifimedia werd er binnen 24 hrs geleverd, dus zaterdagmiddag rond de klok van 15.00 in huis.
De Dune max meteen uitgepakt en aangesloten.
Voor de weergave van het geluid wordt de Dune aangesloten op onze Cambridge audio versterker en voor het beeld de Samsung led tv en daarna:
1, harde schijf geformatteerd,
2, de Dune max aangesloten op de Draytek gigabit router en de laatste firmware gedownload en geïnstalleerd.

Ik ben toen naar het scherm bronnen gegaan en via netwerkverkenner naar SMB en zag meteen mijn eigen pc en die van mijn vrouw met daarin de gedeelde mappen met alle films en muziek.
Ik heb toen een film van 8 gigabite afgespeeld wat geen enkel probleem gaf dus geen kwaliteitverlies of storing.( streaming)
Met de Dune prime 3.0 gaf dit de laatste tijd problemen.

Op mijn eigen PC via mijn computer en mijn netwerklocaties zag ik meteen een \Dune\dunehdd icoontje en daar schuif ik zo de films en muziek in en de rest gaat vanzelf.
Het overzetten van een 4.4 gigabite film neemt ongeveer 20 minuten in beslag.

Wat hier toch wel meespeelt is dat wij al een paar jaar een Dune prime 3.0 in ons bezit hadden, dus het was mij niet allemaal vreemd, ik heb ook het idee dat de Dune HD Max beter geschikt is voor in het netwerk( bij mij alles bekabeld)

De harde schijf laat zich gemakkelijk in en uit de Dune halen.
Wat mij wel verbaasde dat als je een een harde schijf koop er niets op de site staat hoe de schijf aan te sluiten op je eigen pc.
Ik heb daar vandaag even over gebeld met Wifimedia en het blijkt dat je daar een soort dock voor nodig heb, was mij totaal onbekend.
Misschien wel zo gemakkelijk om dat meteen te vermelden bij de aanschaf van een harde schijf.

Installatie een 9 omdat het gemakkelijk is om de mediaspeler te installeren.

mogelijkheden een 9 omdat de netwerkmogelijkheden zeer goed zijn, voor een leek als ik is dat toch een pre

Bedieningsgemak een 9 omdat het apparaat ook nog eens vrouwvriendelijk is.

Degelijkheid een 7 omdat ik daar na enkele dagen nog niets over kan zeggen.

Rest mij te vermelden dat de mannen van Wifimedia snel en netjes hebben geleverd.

paul smulders 19-12-2012

Voor het gebruik van schijven zijn geformatteerd door de speler op een Als u de schijflos aansluit op een Windows-pc, moet u mogelijk extra software installeren op de PC, zoals “EXT2FSD” (http://www.ext2fsd.com/).

Larzz 30-03-2011
Geschreven voor: Dune HD Hd Max 0 GB

Geweldig apparaat. Veel mogelijkheden maar vooral ook een fantastische blu-ray en dvd speler! Beeldkwaliteit is verbluffend. Beter dan de sjieke Sony BDP-S760 die toch erg goed te boek staat. Ik als filmliefhebber kan met deze speler zeer veel plezier beleven. Geluid is ook uitstekend. ook een gewoon cd'tje of MP3 bestandje klinkt voortreffelijk. Heb er een 1.5 TB harde schijf ingeplaatst zonder enig probleem. Geen schroevendraaier nodig! Werkt perfect. je kunt er letterlijk alles op gooien. Speelt ie zonder probleem af. Al met al een verbluffend interessante en mooie speler. Toppertje!

corne64 06-01-2011
Geschreven voor: Dune HD Hd Max 0 GB

Apparaat speelt niet meer bestanden af dan de momenteel in de handel verkrijgbare andere merken.
Het canon videoformaat (waar je filmpjes met je fotocamera mee opneemt)
Speelt elke andere simpele speler wel af, de Dune dus niet.
Internet radio functie is in één woord een drama!
De HDD fan kun je in het menu makkelijk uitschakelen.
Als je hem als NAS gebruikt zet je hem in de software standby stand.
De videoverbinding met de TV of ander aangesloten videoapparatuur wordt verbroken.
De rest blijft aan.
Is dus via het netwerk direct te benaderen.
Als je de uit toets langer dan 2 seconden indrukt staat hij echt in de standby mode.
De blu ray speler werkt perfect en is snel met het inlezen.
Het lukt mij alleen niet om een mp3 bestand verneld af te spelen, alleen een nummer voorruit zappen werkt goed.
Helaas een veel te sumiere handleiding.
Voor de rest ben je aangewezen op een engelstalige site voor hulp e.d.
Support via e-mail wordt tot nu toe na een week niet gereageerd.
Al met al een veel te dure player.
Voor dit geld mag je toch wel wat meer verwachten.

sfinx333 06-01-2012

ik heb hier hetzelde apparaat staan masr bij mij werkt internetradio wel heel erg goed.
gebruik je wel de applicatie radiotime?

hier staan honderden zenders in die het bij mij echt allemaal doen.

heb je wel de laatste firmware?

Emiel 01-01-2011
Geschreven voor: Dune HD Hd Max 0 GB

Makkelijk in gebruik en speelt alle media formaten af.
Harde schijf is erg makkelijk te plaatsen...
Klepje open, harde schijf er in schuiven, klepje weer dicht en klaar.
Ook de ftp upload gaat redelijk snel, de 1Gbps aansluiting werkt prima.

De prijs is wat aan de hoge kant maar daar krijg je zeker wat voor terug.

Niet te vergeten, je hebt er gelijk een blu-ray speler bij.

Pluspunten;
-Mogelijkheden
-Gebruikers gemak
-Speel alles af
-Ondersteund alle nieuwe audioformaten (o.a. True-HD, DTS-HD Master Audio en ook 7.1 Audiosporen)

Minpunten;
-HDD Ventilator (als de speler uit staat dan blijft de fan door draaien, misschien dat dit later d.m.v. een update verholpen wordt? Je kan overigens de speler op de achterzijde d.m.v. een aan uitschakelaar helemaal uitzetten)

Als je het mij vraagt is er op dit moment geen betere mediaspeler te krijgen!