Xtreamer 8809154177314 0 GB

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 57 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Xtreamer 8809154177314 0 GB op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,1

doesie 26-06-2011
Geschreven voor: Xtreamer 8809154177314 0 GB

heb zsinds een maand dit apparaatje en stream mijn films van mijn computer.
na wat gehannis met instaleren werkt het goed.
wat alleen opvalt is dat bij hd films af en toe een dun rood streepje te zien is.het ligt niet aan de kabels want als ik dezelfde film met ps3 stream zie die streepjes niet.
maar voor de rest werkt het als een speer

Mr. C 13-06-2011
Geschreven voor: Xtreamer 8809154177314 0 GB

Goed en klein apparaat dat waar maakt wat het beloofd.
Regelmatig nieuwe firmware met nieuwe mogelijkheden. Tot op heden niet gehad dat iets niet werkt. Koppeling met Windows Home Server 2011 lukt nog niet goed.

Vuurtjes 09-03-2011
Geschreven voor: Xtreamer 8809154177314 0 GB

Prima streamer, goede en regelmatige firmwareupdates.
Beter dan de meeste duurdere mediaspelers.
Let wel 1 comentaar wil ik wel plaatsen, enig verstand van zaken moet je wel hebben.
Het is zeker geen plug and play.
Ik heb hier voor gekozen, omdat je hier alles zelf in kan programmeren.
Er is goede ondersteuning via het forum.

Harry Beekman 13-01-2011
Geschreven voor: Xtreamer 8809154177314 0 GB

Ik heb de SideWind Xtreamer gekocht om vanas mijn NAS (Synology) video's af te spelen.
Reden dat ik voor de Xtreamer gekocht had waren de uitgebreide mogelijkheden en een aantal goede verhalen van de eerdere versies.

Ik heb de Xtreamer gewoon bij een Webshop in Nederland besteld, dag later binnnen, prima dus!

Veel problemen gehad met het bevestigen van het voetje, de sticker met het serienummer zal er van beschadigen! Hier is dud duidelijk niet overnagedacht.

De streamer aangesloten op het netwerk en via HDMI op de TV, tevens SPDif voor digitaal audio naar de Receiver.

De basisinstallatie verloopt soepel, maar dan... Het lukt me niet NFS aan de praat te krijgen, het blijkt dat je eerst de webservices aan moet zetten en dan via de ingebouwde website de NFS client configureren, wat onhandig zeg kan dit nu echt niet anders???
Wel leuk is dat in de webpagina ook een afstandsbediening zit :-)

Het lukt me niet de favorieten te gebuiken, ik kan er gewoonweg geen snelkoppeling in aanmaken, waaron niet leest u later...

En dan afspelen maar! De Xtreamer speelt werkelijk alles af, dvd, avi's, mp3's, iso's noem het maar op of hij doet het, perfect!

Maar dan.... loopt de xtreamer vast. Dit doet hij bij willekeurige bestanden, de stroom moet er echt van af!

Firmware geinstalleerd, het lijkt beter te gaan maar helaas is dit maar schijn. Post op het Xtreamer forum geeft advies een disaster recovery firmaware upgrade te doen. Ik heb deze uitgevoerd, blijkt er in een paar dagen tijd weer een nieuwere FW versie te zijn...dat gaat snel.
Met deze FW versie 2.5.4 werken de favorieten ineens wel!! Ook nu lijkt het even goed te gaan, maar helaas loopt ook nu de xtremaer regelmatig vast op met name MP3's maar ook dvd folders en iso's.

Dat vastlopen gaat erg snel irriteren, telkens opstaan als je een film aan het kijken bent schiet niet op! Het lijkt er op dat de Xtreamer niet erg goed is in streamen. Op mijn PC en iPad worden films en mp3's wel goed afgespeeld.

Ik ben nog net op tijd om de Xtreamer terug te kunnen sturen oner "afkoelingsperiode" pffff ik ben er van af, op zoek naar een streamer die het wel gewoon doet!

Conclusie: Laat je niet verleiden door de spec's het is een instabiel apparaat! Liever de helft van de functionaliteit maar dan wel stabiel dan telkens opstaan om de stroomstekker er uit te halen!
Ik ben nu dus op zoek naar een alternatief (AC Ryan, Popcorn Hour, Mede8er)

Bert2307 31-12-2010
Geschreven voor: Xtreamer 8809154177314 0 GB

Eerlijk gezegd begin ik steeds minder enthousiast te worden over dit apparaatje. Als ie het doet doet ie het goed, maar wat blijft dat ding vaak hangen zeg. Ik heb nog nooit zo vaak een apparaat gereset (stekker eruit, stekker erin). Wat ik ook frustrerend vind is dat je de fabrikant niet kunt bereiken. Je wordt verwezen naar een gebruikersformum en daar moet je altijd maar afwachten of ze jouw vraag interessant genoeg vinden...

pjotry 29-11-2010

----------Update review, 29-11-2010---------
een top apparaat voor weinig geld
MAAR!

ik heb hem nu een half jaar en de degelijk is BELABBERD!

voetsteun brak af na 3 maanden,
interne koeling loopt aan waardoor extra LAWAAI!
en de klep van de batterijhouder van de afstandsbediening is GEBROKEN!

een top apparaat qua prestaties maar hij is helaas gemaakt van goedkoop PLASTIC

---------1e review, 6-2-2010---------
allemachting wat is dit een top apparaat!!!
ik ben helemaal verkocht, niks geen dvdtjes branden , gewoon op de hardeschijf en afspelen maar,

dit apparaat speelt alles...
als je er ook de liefde mee kon bedrijven zou ik mn vrouw gelijk het huis uit zetten :)

ik maak geen gebruik van het streamen maar gewoon een usbkabel gekocht om af en toe de harde schijf aan de computer te koppelen en de films over te sturen, daarna afkoppelen en de film afspelen...

ik wil nooit meer anders!

fred peters 20-11-2010

---------Update review, 20-11-2010----------
Nu de tweede xtreamer in bezit.
Dit exemplaar functioneert wel goed dwz streamen , internetten enz.

---------1e review, 8-10-2010---------
Heb de xtreamer sidewinder nu 4 weken, eigenlijk sinds de eerste dag problemen met het apparaat.
Veelal de volgende kwalen terugkerend;
HDD lijkt continue opnieuw opgestart te worden, dwz om de minuut een of meerdere klikjes.
Internet uitval ""No network connection"" en Medium verwijderd melding waarna de internet funtie wegvalt.
Na verwijderen HDD (die goed in een laptop draait)
is de verbinding tijdelijk terug.
Streamen gaat belabberd , haperend...
Apparaat wordt gloeiend heet aan de linkerzijde. crashed ook herhaaldelijk bij indrukken return knop bij xtreamer-live functie.
Dus zowel software als hardware matig is het geen toppertje.
Kan een rotte appel zijn , maar toch.....
De mogelijkheden van de xtreamer als deze naar behoren werkt zijn volgens mij goed tot zeer goed te noem voor de prijs.
Ik hoop mijn oordeel bij te kunnen stellen als een vervangend apparaat het beter doet

Pascal1972 26-10-2010
Geschreven voor: Xtreamer 8809154177314 0 GB

Ik heb deze speler nu bijna een jaar.
Apparaat werkt in mijn bekabelde netwerk perfect: HD incl 1080P, DTS, PCM, divX, Xvid, MPG, AVI alles speelt hij af.
Wel af en toe je firmware bijwerken zodat bijv. de internetdiensten het blijven doen (you tube, radio etc). Voor dit geld nog geen andere player gezien met dezelfde mogelijkheden.
Ja de fan maakt lawaai tijdens opstarten maar dat is na 15sec voorbij, fan staat bij mij sowiso uit (geen interne HD).
Het enige formaat wat de speler niet afspeelt (volgens mij geen enkele) is uncompressed AVI, dus films van mijn filmcamera die RAW zijn gekopieerd naar de HD speelt hij niet af.

michiel_kromhout 12-10-2010
Geschreven voor: Xtreamer 8809154177314 0 GB

Ik vind het een wonderschoon apparaatje. Hij speelt alles af, en alle dingen die je wilt zitten erop en meer: onthouden waar je was gebleven, Favourieten, plaatjes tonen van de film-map, een preview als je op een bestand staat. En verder zijn de UPnP, FTP en NAS-services gewoon handig, net als het feit dat je hem met je iPhone kunt besturen. Want het enige nadeeltje vind ik dat je vrij goed moet richten met de afstandsbediening.
Installatie is een eitje, ook als je er naderhand een HDD voor koopt en die erin moet stoppen. Eerst even checken op het lijstje op Xtreamer.net of ie ondersteund wordt en dan heel simpel erin zetten.
Heb hem genomen met wifi-N dongle en die was supermakkelijk via WPS te verbinden met mijn modem. Omdat die ook wifi-N is, heb ik een strakke bandbreedte en kan ik gemakkelijk van mijn PC streamen.
De fan kun je vias het menu uit zetten, wat prima kan zonder interne HD en met HD erin heb ik hem nu op laagste stand en dat hoor je echt niet op 2meter of meer. Het schijnt dat hij dan ook nog steeds helemaal uitkan trouwens.
Al het bovenstaande is misschien heel voor de hand liggens maar je hebt ook apparaten die het wel kunnen maar waarbij het net niet helemaal lekker werkt. Bij deze wel.
Als ze nu nog een firmware maken waarbij je er torrents op kunt draaien, dan is het alles een 10.

aklasse 11-08-2010
Geschreven voor: Xtreamer 8809154177314 0 GB

Sinds enkele weken in bezit wat een supergeweldig apparaat speelt werkelijk alles af.Hiervoor een a.c ryan die een verschikkelijke menu heeft zo rommelig dat ik het zat werd en deze heb verkocht nu dus een hele verademing.Ik vindyt het persoonlijk ook een hele mooie mediaplayer die van deze tijd is ook de helpdesk is snel een zeer vriendelijk met uitleg een player voor de toekomst.draadloos werkt bij mij perfect en beeld en geluid zijn prachtig.

businka19 10-08-2010
Geschreven voor: Xtreamer 8809154177314 0 GB

Heb hem sinds januari 2010.

Pluspunten:
+ speelt(tot nu toe) alles af wat hem voorgeschoteld wordt
+ vormgeving, klein, subtiel, slick
+ firmware updates komen regelmatig, niet alleen met bug fixes maar ook met uitbreidingen (e.g. movie jukebox)
+ prijs/kwaliteit verhouding

Minpunten:
- afstandbediening moet heel precies gericht worden
- wi-fi werkt nog altijd niet optimaal, haperingen (alleen bij grotere >8gb HD video bestanden), gedeeltelijk op te lossen door USB verlengsnoer en network shares te gebruiken
- geluid valt soms weg, TV of Xtreamer moeten dan opnieuw opgestart worden.

Ik heb inmiddels ook XT Pro met 2TB Samsung HDD erin. Bovenstaande punten zijn ook daarop van toepassing.

Ooyen 02-08-2010

Xtreamer.

Ik heb deze Xtreamer ook aangeschaft door de vele positieve reacties. En vooral, omdat deze bijna alle HD film formaten afspeelt + FLAC bestanden wat weer supergeluid is voor muziek.

Dit werkt allemaal prima. Ik sluit een externe usb harde schijf aan op de xtreamer en alles werkt perfect. Steeds Covers in dezelfde map en als je de instellingen op " PREVIEW ON" zet, dan zie je in de map met de bepaalde film, de Cover en kan je meteen zien welke film het ook alweer is. En eventueel lezen of anderen laten lezen waar de film over gaat als je dat zou willen.

Ook heb ik nu nog even de moeite gedaan om HD trailers te downloaden en er bij te zetten. Alleen bij Preview begint ie bij de 15e seconde.

Ik heb de Xtreamer even getest en werkte goed. De volgende dag even geupdate, omdat ik las dat je em wat meer persoonlijk kon maken. Werkte ook goed via USB. Even op internet de nieuwste firmware gedownload en op die manier geinstalleerd. Vrij simpel te doen, als je even logisch nadenkt. Dus ik testte een HD film 2012, maar die liep vast na 1,5 minuut, het beeld viel weg en geluid ging even door, tot dat ook na 5 sec stopte en ik kon alleen rebooten toen ik de stroom er af haalde. Dus testte meteen een paar andere films, maar die werkte wel. Toen weer 2012 geprobeert, maar op tzelfde moment een crash. Achteraf ligt het dus gewoon aan de film blijkbaar. Ik heb het nog niet op de computer zelf getest.

1 groot nadeel van het gebruik op deze manier is het wireless streamen van bepaalde opties. Ik heb een antenne erbij genomen en deed dit vooral om youtube te kunnen afspelen. Maar als ik een filmpje af wil spelen, krijg ik de melding : Kan bestandstype niet afspelen o.i.d. Dan kan ik amper terug komen naar het vorige menu, omdat om de 2 seconde die melding verschijnt. Beetje karig, maar goed, neem het voor lief.

Ook andere opties bij " Internet" werken niet optimaal, soms laad hij het scherm niet en duurt het een halve minuut en gaat ie uiteindelijk een soort van autom. reboot doen, want mijn tv versprong ook alsof de Xtreamer even uit ging en vervolgens zit je weer in het hoofdmenu ipv het vorige menu.

Dit gebeurd heel vaak bij mij met Internet opties kiezen. Weet iemand hoe ik youtube filmpjes kan streamen?

Ik had overgens wel verwacht na de laatste update waarbij ik las dat je de Xtreamer wat persoonlijker kon maken, dat je wat achtergronden kon veranderen in plaatjes die je op je harde schijf hebt staan. Maar dat kan niet.

Afstandsbediening is wat klein en ziet er goedkoop uit. Is ook belangrijk dat je die niet kwijt raakt, anders kan je heel je Xtreamer niet meer gebruiken. Ook de tekst op of boven de knopjes zijn wit. En welke je t meest gebruikt donker oranje/bruin achtig. Dus als je net zoals ik films kijk in het donker, is het wel irri om die knopjes te vinden. Maar misschien went het wel. Jammer is wel dat je het Volume bij films niet kan regelen via de afstandsbediening. (Heb het op een geluidset aangesloten via mn versterker.) Verder is het heel gemakkelijk te gebruiken. Reageert ook heel snel, wat ik wel lekker vind werken.

Na de update zijn er wat opties bij gekomen bij " instellingen" En als je foto's wil bekijken, heb je wat opties, om een dia voorstelling te krijgen met wat effecten.

Audio via hdmi 1.3 werkt perfect en via optische uitgang ook perfect. niks op aan te merken. HD films geen probleem met afspelen geen gehaper niks.

Wat ook volgensm ij na de update er bij is gekomen is de optie " internet radio " Daar kan je allemaal categorien kiezen zoals 50's 60's, POP, Jazz e.d. En daar zijn weer allemaal zenders te kiezen. Dit streamtie wel goed.

Ook heb ik soms na 2 seconde een film starten geen geluid. Weet nog steeds niet waar dat aan ligt. Soms moet ik em dan ook weer rebooten om t werkend te krijgen. Dit via Hdmi Of soms in opties t geluid van 5.1 naar 2.0 veranderen en weer terug naar 5.1

Dus al met al toch tevreden, Mogelijkheden een 7 omdat je bijvoorbeeld t interface zou moeten kunnenn aanpassen al is het maar achtergrond of kleuren veranderen.

Installatie een 10, omdat alles in 1 x werkte. Opties zijn duidelijk omschreven en overzichtelijk en werken.

Mogelijkheden een 8, omdat ik wel had verwacht dat je de interface meer kon bepalen.

Bedieningsgemak, alles met de afst. bediening, maar werkt erg goed en reageert direct.

Degelijkheid een 7, omdat streamen met youtube dus niet werkt bij mij. Soms crasht de Xtreamer toch zonder reden.

Uiterlijk is wel een mooi klein dingetje, heb geen last van geluid van de FAN, staat bij mij in de kast en afst. bediening reageert door een universele infra rood doorgeef systeem.

Als je een brede kop hebt voor hdmi en je wil optisch geluid gebruiken, dan zitten de ingangen dicht tegen elkaar aan en zou je ze er niet beide in kunnen doen. Maar ik heb voor deze een dunne hdmi kop en kan optisch er gewoon in.

heb er tot nu toe nog maar 1 hd film op gekeken " hot tube timemachine " en verliep goed, zonder haperen, vastlopen, ondertiteling liep synchroom. met 2012 liep die vast, maar lig volgens mij aan het de film en niet aan Xtreamer.

Ben al met al wel superblij met dit ding, want het werkte allemaal in 1 x en kan nu eindelijk HD films kijken (wilde het voorheen streamen wireless met xbox en ps3, maar HD films zijn niet draadloos vloeiend te streamen) En dat voor deze prijs en vooral omdat ik nog niks tegen ben gekomen wat ie niet afspeelt. Heb nooit zo'n ding gekocht, omdat de 1 weer wel veel hd formaten afspeelt, maar dan weer andere dingen niet. En bij andere mediaplayers weer alle formaten maar beperkte hd formaten. dus Xtreamer helemaal top !

bartstan 13-07-2010
Geschreven voor: Xtreamer 8809154177314 0 GB

de xtreamer 2 maanden in het bezit, werkt prima , alles wordt perfect afgespeeld ook draadloos is geen probleem , geen haperingen bij 1080p mkv bestanden zelfs als er tegelijkertijd sims op de pc wordt gespeeld , alleen de afstandsbediening is een beetje aan de kleine kant , over de degelijkheid kan ik niets vertellen hij voelt een beetje goedkoop aan maar alles werkt naar behoren en doet precies waar ik hem voor gekocht heb , ik heb geen spijt van mijn aankoop , echt een aanrader. bart

mark2009 20-06-2010
Geschreven voor: Xtreamer 8809154177314 0 GB

Draadloos HD materiaal afspelen werkt bij mij perfect! Zelfs Full HD en eigen AVCHD films worden vloeiend afgespeeld.
Inderdaad moet je de antenne verbinden middels een verlengkabel(tje) en verbinding maken via "network shares" en dan NIET een NFS share kiezen maar een SAMBA share. Hier kun je dan overigens ook een favoriet van maken door op 8 te drukken. Natuurlijk is de afstand tot de router ook belangrijk is deze niet optimaal kun je de aanschaf van een repeater overwegen. Werkt bij mij nu tot 30 meter!

henkiespenkie 31-05-2010
Geschreven voor: Xtreamer 8809154177314 0 GB

Hallo ik heb de xtreamer nu al een tijdje in bezit in het begin was ik er erg tevreden over.

tot dat de volgende problemen zich voordoen.

de cooler begint super veel herrie te maken wat zeer storrend is tijdens het kijken van een film.

en de laatste tijd wilt mijn xtreamer niet alle kmv bestanden voorzien van ondertiteling wat ik heel vreemd vind.verder gaat het streamen opzich wel aardig al hoef je een hd film niet te proberen want dit werkt gewoon niet vloeiend

verder is het een mooi compact media speler maar voelt wel wat kwetsbaar aan.en de afstandsbedieng vind ik ook een egte nadeel omdat die gewoon super klein is en dat werkt niet met iemand die dikke vingers heeft

al bij al heb ik geen spijt van de media speler maar zou ik geen 2e keer een extreamer kopen films afpselen gaat verder gewoon prima het meeste speelt de xtreamer dan ook af op het probleem dat de ondertiteling niet altijd goed werkt na

Cozy 26-05-2010
Geschreven voor: Xtreamer 8809154177314 0 GB

Ik heb nu enige maanden de Xtreamer in gebruik en het is werkelijk een juweeltje. Gewoon simpel zonder teveel poespas met meer als voldoende mogelijkheden en ...... hij speelt echt heel veel af. De "negatieve" hier genoemd herken ik niet .... in ieder geval als je ermee omgaat waarvoor hij bedoeld is.

De behuizing is heel simpel, wat sommigen ook wel als goedkoop bestempelen, maar ik zie hier het probleem. Het voetje is inderdaad wat iel maar ok ... niets in het leven is perfect.

Diverse noodzakelijke aansluitingen aan de achterzijde w.o. 2!! USB aansluitingen,HDMI en optical.
Er zijn mensen die klagen over de coolfan, echter wanneer er geen harde schijf ingebouwd is, kun je hem uitzetten of met de hand instellen op een veel lagere snelheid als het al een probleem was.

Menu van de Xtreamer is overzichtelijk en eenvoudig door te wandelen en in te stellen (ook Nederlands). Zorg wel voor de laatste firmware update (nu 2.3.1) dan is ie helemaal bij. Updaten gaat simpel via USB.

Draadloos afspelen van films gaat inderdaad niets best maar dit wordt niet veroorzaakt door de Xtreamer maar door de eigenschappen van wireless. Nergens is het wireless signaal constant genoeg om zoveel data als van een DVD of Bluray constant te laten lopen, dus zal (bijna) iedereen hiermee wel problemen ondervinden dus gewoon niet doen.

Het streamen van MP3, foto's en bv DIVX zijn voor mij echter totaal geen probleem dus blijft het, samen met de Youtube mogelijkheid en internet radio een aardige gadget maar wil je toch goed en direct streamen, sluit hem dan aan via LAN.
Zelf gebruik ik Wireless icm. externe HD (2,5" 500GB zonder extra voeding), die direct op de USB aangesloten is van de Xtreamer, loopt als een zonnetje en lekker mobiel, want ik ben niet van een extra voeding voor de HD afhankelijk. Dus schijf afkoppelen en eraan hangen in een zucht.

In de nabije toekomst wil ik toch nog LAN aan de Xtreamer koppelen zodat ik direct data kan uitwisselen naar de externe HD of direct vanaf de PC kan streamen.

Films (MKV of DIVX) met los SRT bestand heb ik geen problemen mee en worden probleemloos ingelezen. Echter.....zet de ondertitel wel eerst aan. Als ik het goed heb moet het SRT bestand ook altijd de zelfde naam hebben als het filmbestand en in de zelfde map staan als het filmbestand. Voor de rest heeft hij eigenlijk alles afgespeeld wat ik de Xtreamer voor de kiezen gooide en dat zonder problemen! van AVI to Bluray, AVCHD, DVD noem maar op ... geen enkel probleem en super mooi en straks beeld (1080P 50Hz).

De Xtreamer aangesloten via HDMI en audio via optical kabel verbonden met mijn home cinemaset, dus het geheel werkt perfect. Mooi is ook dat de audio ook via de TV uitgestuurd kan worden (gewoon stereo) want dan hoeft je de home cinemaset niet altijd in te schakelen als je iets simpels wilt kijken. Het e.e.a. is wederom simpel in te stellen in het menu.

De afstandbediening is wat gevoelig op richtig maar heeft wel alle functies eenvoudig in zich. Ook gewoon even wennen met omgaan maar eigenlijk wijst het dan voor zich. Het LEDje op de Xtreamer is wat iel om te zien of hij ingeschakeld is maar zo stoort hij ook niet.

Een beetje de tijd nemen en experimenteren met de Xtreamer maakt het een heel goed en bruikbaar apparaat wat simpel in gebruik is. Al met al een aanrader m.i. zeker gezien de prijs, die je ervoor betaald.
Dat moet de meeste toch aanspreken als zuinige hollanders.

De jukeboxfunctie, wat velen zo graag wensen (en er bij sommige andere merken al in zit),schijnt er in de volgende firmware update mee te komen, maar zover mis ik hier niets aan dit fijne speeltje.

martijn0318 13-04-2010
Geschreven voor: Xtreamer 8809154177314 0 GB

Ik heb de Xtreamer nu ongeveer 1 week in bezit en moet toch zeggen dat het me licht teleurstelt.

het menu is dan wel makkelijk maar oogt niet mooi en strak ook de media speler zelf voelt erg goedkoop aan

wat wel makkelijk gaat is het updaten van de firmware en films afspelen via bedraad netwerk kabel gaat goed maar zodra het draadloos gestreamed wordt is het hopeloos en is het niet kijk baar.

al bij al ruil ik de media speler toch om voor de ac ryan dit omddat ik de jukebox functie van ac ryan een stuk gebruiksvriendelijker en mooier vind werken

Crazyjl 19-03-2010
Geschreven voor: Xtreamer 8809154177314 0 GB

Sinds een paar dagen de Xtreamer in mijn bezit. moet zeggen dat de prijs/kwaliteit verhouding zeker goed is. Heb diverse films afgespeeld en tot nu toe heb ik met geen enkele film problemen gehad. Heb de Xtreamer bedraad aangesloten op mijn netwerk en een externe hardeschijf van 1Tb erop aangesloten. ook blueray bestanden speelt hij zonder problemen af. beeldkwaliteit en geluid is ook ruim voldoende.

Uiteraard wel meteen de laatste firmware update erop gezet.

Het menu is ook erg simpel. de gemiddelde consument moet hier wel mee uit de voeten kunnen. Je hoeft dus geen IT specialist te zijn om met dit apparaat overweg te kunnen. ( is wel handig als mijn vriendin ook een filmpje wil kijken :-)

het enige puntje van kritiek is dat bij een paar Divx films met aparte SRT ondertiteling de xtreamer de ondertiteling niet vind.

Dus al met al een prima aankoop voor deze prijs !!!

Arno-B 12-03-2010
Geschreven voor: Xtreamer 8809154177314 0 GB

Ik heb de Xtreamer nu een paar dagen in huis en de eerste resultaten zijn prachtig. Ik werk met een Apple iBook G4 en dus met OSX. Ik heb het als volgt aangepakt. De Mac heeft als voordeel dat hij met bijna alle HardDisk formateringen overweg kan, echter heb je voor het kunnen schrijven van NTFS formateringen wel een hulpje nodig. Ik heb gelijk met de Xtreamer een 2.5 harde schijf gekocht. Een WD Scorpio Blue die nu overal voor een spotprijsje is te krijgen. De Xtreamer schijnt volgens diverse forums een voorkeur te hebben voor WD, waarom is mij niet geheel duidelijk.
De HD plaatsen was appeltje-eitje, hoewel het zo los in de handen wat gammel over komt. Eenmaal geplaatst zit het zeer stevig. De HD via de Xtreamer geformateerd, dat wordt dan automatisch in het NTFS formaat. Gelukkig, geen DOS-formatering meer met de beperking tot max 4 GB voor een bestand. Via internet heb ik NTFS for Mac OS X opgehaald (Even zoeken hier en daar). De Mac kan dan naast lezen ook zeer snel schrijven op NTFS. En zoals gewend, alles slepen, aanmaken, wissen zoals je wilt. Je ziet dan geen verschil met de andere Mac-schijven. De Xtreamer met voeding aan de USB gekoppeld (slave op de Xtreamer.) de WD schijf staat dan binnen 1 seconde in beeld als "Xtreamer". Je sleept er maar naar toe wat je wilt en binnen een mum van tijd had ik er Iso, mkv, avi en andere bestanden op staan.
Let op dat je altijd via de Finder op Mac en via rechtsonder bij Windows de schijf goed afsluit. Voorkomt leesfouten en een hoop trammalant. Xtreamer op de Plasma en prachtig hoe alles wordt vertoont.
Via instellingen een WiFi verbinding gemaakt met mijn Apple Airport (dat kleine kastje in het stopcontact) dat een paar verdiepingen hoger zit. Via Internet in het Home menu You Tube filmpjes en veel meer. Loopt nog niet geheel vloeiend, maar het begin is er.
Via de USB op de Xtreamer werken sticks en HD's zolang ze maar van het Windows formaat zijn, heelaas niet het HFS+ systeem van de Mac. De extrene aansluitingen via USB loopt als een trein en is uitermate makkelijk voor kopieren van bestanden en updaten van de firmware.

Wordt later nog eens vervolgt

Stirboss 06-03-2010
Geschreven voor: Xtreamer 8809154177314 0 GB

Ik heb de Xtreamer nu een half jaar ingebruik. Speelt tot nu toe alles af inclusief DTS geluid, via HDMI 1.3 naar een Marantz sr5003 reciever. Speelt alleen (nog) geen DTS-HD geluid af. Updaten werkt simpel: Downloaden van Xtreamer en via USB-stick installeren. De Xtreamer heb ik niet in een netwerk zitten maar ik werk met een externe-HDD. En kijk bijna alleen nog maar Blu-ray films. Zeer handig apparaat!

savej00 19-02-2010
Geschreven voor: Xtreamer 8809154177314 0 GB

Wat een klasse apparaat! Dit "ding" speelt bijna alles af. (AVI, WMV, MPEG1, MPEG2, MPEG4, ISO, IFO, XVID, MOV, ASF, RM, VOB, MKV, H.264, etc)
Makkelijk aan te sluiten, zonder gebruiksaanwijzing. Als je een beetje verstand van computers heb kun je hem zelfs zonder gebruiksaanwijzing op het netwerk aansluiten. De beeld kwaliteit (ook HD) is uitstekend. Ik speel dus DivX films vanaf mijn PC af, via het netwerk uiteraard! Ik hoef dus niets meer op DVD te branden, wat een gemak!

Het komt nog al eens voor (bij mij dus ook) dat bij het inloggen op een netwerk PC in een deelmap een wachtwoord wordt gevraagd. Dit ligt niet aan de Xtreamer, maar aan Windows (XP) Hier is de oplossing: start via uitvoeren het tooltje "regedit" ga naar
HKKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\Lanmanserver\parameters > Ga naar bewerken> nieuw> DWordWaarde
Vervolgens toegevoegd de sleutel> IRPStackSize
Dit wordt vervolgens gewijzigd in het decimale cijfer 50.

Nu kun je zonder wachtwoord inloggen op je netwerk PC.

Ruud0411 06-02-2010
Geschreven voor: Xtreamer 8809154177314 0 GB

Ik heb de Xtreamer nu een paar dagen in huis en ik ben er zeer tevreden mee. De installatie verliep zeer snel en eenvoudig. Het afspelen van Video_TS bestanden lukte eerst niet, maar na op een forum te hebben gekeken, bleek dat je gewoon nog een keer op Enter moet drukken als je op Video_TS staat en dan bij het eerste IFO bestand dat je tegenkomt weer Enter moet duwen, waarna de film begint. Verder is het wel aan te raden om meteen even de nieuwe firmware te installeren. Afspelen van foto's en muziek gaat eveneens prima.

Markus 28-01-2010
Geschreven voor: Xtreamer 8809154177314 0 GB

Ik heb de Xtreamer een aantal dagen. Het idd een top apparaatje voor het geld..
Wat echter met geen mogelijkheid lukt, is om de firmwareversie van 2.0.2 te updaten naar 2.1.3 (de nieuwste) Ik heb het al met 3 verschillende externe schijven geprobeerd ook met een FAT32 geformatteerde usb stick.. De Xtreamer schakelt na het activeren van de firmware upgrade, zoals beschreven het apparaat wel uit en maakt een reboot, (probeert ie) maar vervolgens blijf ik in een begin/beginscherm met het logo van xtreamer "hangen" (je ziet dan, zoals altijd bij het aanzetten, een oranje lampje knipperen.. na een half uur moet ik dan echt de stroom er af halen om opnieuw op te starten. Vervolgens is er niets veranderd, staat de xtraeamer gewoon nog in dezelfde 2.0.2 versie???
Na lang zoeken op het net heb ik ergens een tip gelezen om de update te doen zonder hdmi kabel maar met de bijgeleverde composite kabel. Dit werkte wel, dus probleem opgelost.

Hier wat tips voor mensen die willen streamen via windows7 met een (on)bedraad netwerk, (zelf doe ik het bedraad, dan lukt 1080p moeiteloos) Om mappen in de workgroup zichtbaar te krijgen zonder steeds te moeten inloggen, voor de Xtreamer: Even zoeken op het forum en dan blijkt dat sharen (zondedr wachtwoorden etc.)in Windows7 idd lastig is in te stellen. Ik moest er enkele register wijzigingen voor toepassen om niet steeds weer te hoeven/moeten inloggen.
Verder de eigenaarrechten/iedereen, zie de post van masimo op link:
toekennen en alles loopt perfect.

Verder heb ik het geluid en beeld lopen naar mijn tv, via HDMI, Het geluid uit de tv weer met een digitale geluidkabel naar digi-in van mijn 6:1 cinemaset laten lopen. (zo krijg ik het geluid van de hdzenders van upc, ook in 5:1 door mijn 5 boxen via de cinema set) Ik krijg op die manier het ook het geluid in de MKV'bestanden toch in 5:1 door. Klinkt erg mooi. De mkv's in 5:1 die ik voorheen via convertxtodvd (converteer progje) op een dvd-5 schijfje zette om zo af te spelen, werden door de bewuste set ook geupscaled naar 1080i, Dit komt toch wel aardig in de buurt van de streamkwaliteit. Het grote voordeel is natuurlijk dat je nu alles onder enkele knoppen van de afstandbediening kan bereiken, je geen gedoe meer hebt met het converteren branden kopen van schijven , dvd-hoezen of het zoeken er naar, etc. etc. Het beeld en geluid is via streamen met een ethernetkabel van 3 meter van mijn router naar de Xtreamer en hdmi kabel is echt goed te noemen, misschien niet zo goed dan wanneer ik een blu-ray speler had gehad,maar ja dat kan ik niet vergelijken, bovendien moet ik dan weer alle downloads op bluray schijven gaan branden.. Ik vind dit de meest ideale en goedkope manier om series en films (1 op 1 met Amerika)af te spelen met ondertitels en 5:1 geluid t/m 1080p.

Ik kan de kabel van mijn router ook via een 1,5 meter ethernetkabel aansluiten..(is nu 3 meter) Zou dit nog winst opleveren? De ethernetkabel van mijn modem naar mijn computer is ca 10 meter lang en hier kan ik niet inkorten

Toppertje, zeker voor het geld...

sjoerd_1970 23-01-2010
Geschreven voor: Xtreamer 8809154177314 0 GB

Ik heb de Xtreamer nu een maand in bezit en ben zeer tevreden.

Bedenk wel bij aanschaf dat als je bestanden via je netwerk wilt afspelen je wel kennis moet hebben van netwerken. Wil je er een homecinemaset tussen zetten, dan moet je ook snappen hoe die aangesloten moet worden.

Dat heeft weinig met dit apparaat te maken, maar mijn moeder zou het niet kunnen bedienen en installeren. Voor mij was het een fluitje van een cent (kabeltjes aansluiten en klaar). De meegeleverde papieren handleiding is niet veel (wel goed), maar je kunt via www.xtreamer.nl onderaan ook de volledige en een Nederlandse versie downloaden.

Technisch zijn er twee minpuntjes:
1. De ventilator
2. De krappe behuizing aan de achterkant

Het probleem met de ventilator is te verhelpen. De ventilator kan zachter of uit (als je er geen harde schijf in bouwt) of je kunt voor 30 euro een passieve cooler erin zetten.

Het probleem met de krappe behuizing zorgt er voor dat er geen HDMI kabel en optische kabel naast elkaar kunnen. Dat heb ik verholpen door een stukje van het uiteinde van de HDMI kabel (verdikt kunstof) met een mesje weg te snijden. Zit nu perfect.

Groot voordeel vind ik het snelle opstarten, snelle menu's, overzichtelijkheid. Je kunt een afbeelding in de map met de film zetten, dan wordt de afbeelding getoond als je bij de mappen bladert. Als je een film aanklikt wordt een preview gegeven (indien aangezet). Dit maakt het bladeren handig. Wel zou er een betere interface mogen komen als je veel films of muziek hebt. Zoiets á la Mediaplayer. Daar wordt dacht ik wel aan gewerkt.

Verder geef ik een 10 voor de mogelijkheden omdat deze tot nu toe alles afspeelt en de digitle audio (DTS) netjes naar de versterker stuurt. Als je geen DTS versterker hebt wordt het geluid omgezet en kan via de HDMI kabel aan je TV worden doorgegeven. Dit werkt heel goed.

Het is handig dat je een harde schijf kunt inbouwen, maar ik speel nu alles via het netwerk en dat werkt goed, zonder haperingen (full HD).

Voor degelijkheid een 8. Het is een sterk kasje, maar de fan is te goedkoop en de ingangen aan de achterkant zitten dicht op elkaar.

piotje 18-01-2010
Geschreven voor: Xtreamer 8809154177314 0 GB

Ik heb de Xtreamer Bij Bol.com om 16.00 uur bestelt en de volgende dag werd afgeleverd, goede service van Bol.com
Het aansluiten is een fluitje van een cent, Speelt werkelijk alle videoformaten af.
Topproduct zeker voor deze prijs!
Over het geluid van de fan: Je moet er naast zitten, wil je de fan horen.
Ben heel tevreden.