Philips Streamium NP2500 0 GB

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 15 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips Streamium NP2500 0 GB op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,6

Aliveandkicking 05-12-2010

De NP2500 na aanschaf gelijk geinstalleerd, en ik moet zeggen het werkte direct. Daarna de update gedaan en mij en het apparaat geregistreerd op de philips site. Daarna werkte de radio niet meer. Ik kon ook de registratie van het apparaat niet meer ongedaan maken. Wel was op de site te zien dat mijn apparaat was geregistreerd, maar dat was niet te zien op het apparaat (wat wel zou moeten)Na vele keren bellen waarbij men echt de tijd nam om alles door te nemen gaf men uiteindelijk een laatste mogelijkheid en dat was het apparaat opnieuw registreren onder andere naam,met ander e-mailadres. Dit werkte...de radio doet het weer perfect ook op het apparaat is de registratie te zien. de media player deed het al goed. dus ik ben een tevreden mens...uiteindelijk.

Jan0049 16-01-2010

NP2500 gekocht aangesloten.
Binnen no time de internet radio werkend gekregen. Vroeg me af hoe het zoeken naar zenders zou gaan, maar dat is geen punt, op land, genre of gewoon zoeken op naam, heel eenvoudig.
Dag later streaming audio vanaf de PC uitgeprobeerd via het bijgeleverde programma TwonkyMedia. Rare naam voor een programma dat er ietwat funny uitziet. Maar het werkt en direct. Ik heb maar niet allerlei handleidingen van de CD Rom doorgelezen, want ik vind dat dit soort dingen toch ook "gewoon" moeten werken. En dat deed het. Ik besef wel dat hier enig geluk bij komt kijken omdat er altijd problemen kunnen onstaan door firewalls of andere geinstalleerde software. Maar raar uitziend programma TwonkyMedia werkt gewoon. Het zoekt in de mijn documenten directory gewoon naar muzien en afbeeldingen en de connectie wordt gemaakt. Je kunt ook andere directories opgeven waar je muziek hebt staan en dan moet je even oppassen. Je moet de Twonke server dan herstarten en het statusscherm opzoeken. Want dat opnieuw opstarten duurde in mijn geval vele minuten (veel mp3 bestanden en een oudere PC), zodat ik dacht dat alles niet meer werkte. Maar gewoon even wachten tot Twonky klaar is, koffie zetten of zo en dan weer proberen. Dan schrik je wel van de hoeveelheid muziek en mogelijk ook ongeordende mp3 bestanden die je mogelijk hebt. Dat ligt echter niet aan de NP2500. Die biedt volop mogelijk mogelijkheden om te zoeken en te ordenen, maar ik ben toch van plan om mijn muziek op de PC wat te selecteren en bijvoorbeeld kopien van muziek te verwijderen.
Ik heb mijn oude cassette recorder weggedaan (ik had de ruimte nodig) en vroeg me ook af of de CD speler niet gelijk mee moest. Maar je begrijpt dat ik ietwat conservatief ben ingesteld, maar nu definitief aan de wereld van internet gadgets ben verknocht. Alhoewel gedget niet terecht is in dit geval. Succes en veel plezier als je dit apparaat aanschaft.

gkesler 01-01-2010

Ik heb ook problemen met de verbinding die het apparaat met philips moet maken. Ook is het apparaat vergeten dat ik alles netjes heb geregistreerd. Juist vandaag ligt de hele support-site van Philips eruit waardoor het onmogelijk is om opnieuw te registreren of om te kijken wat er mis is met de registratie. Slechte zaak van Philips want juist op zo'n dag als Nieuwjaarsdag wil je eens lekker genieten van je internetradio!

rodeo 11-09-2009

Fantastisch apparaat. Gekocht om Oostenrijkse regionale zender mee te ontvangen. Probleemloos!

Aansluiten, software installeren, even TwonkyMedia laten weten waar de muziek op de computer staat en gaan met de muziek. Streaming Radio of computer. Binnen tien minuten klaar.

Bediening is eenvoudig. Scrollen op Werelddeel, land of genre.

Vooe elk wat wils. Heel veel zender.

De NP2500 ziet er nog mooi uit ook.

jm77 20-06-2009

Geweldig apparaat! Ik heb deze als vervanger van een Squeezebox Duet gekocht (!), omdat ik toch liever een media speler had die vanaf een DLNA compatible server speelde. En dat doet ie perfect! Ik heb nog enkele andere, vergelijkbare apparaten (o.a. een eerder Philips model, de Roku m1001 en een Terratec), maar deze nieuwe is toch echt het beste. Fraaie vormgeving, zeer mooi scherm (met weergave van artwork, ook van radiozenders) en heel veel handige, nieuwe functies. Installatie is erg eenvoudig, maar moet daarbij wel opmerken dat ik de server software niet heb gebruikt (heb QNAP NAS staan met media server).

Een echte aanrader, maar dat mag natuurlijk ook wel voor deze prijs!

erik_bies 31-05-2009

Fijn apparaat, makkelijk aan te sluiten, werkte voor mij in een paar minuten. Nu geen gekopieer meer van MP3s etc. Alle muziek zo bij de hand.

Was hier al een tijdje naar aan het zoeken, want de meeste network players kunnen geen WPA2 aan.

Verder ziet het ding er goed uit, en zo klinkt ie ook.

Minpuntje vind ik het scrollen in lange lijsten, maar ik begreep dat dat binnenkort met firmware update ook makkelijker word.

Kayderr 30-05-2009

Drama apparaart.
Ik ben een echte IT'er dus aansluiten geen probleem.
Maar ik kan echt geen MP3 afspelen.
Continu Lijst is Leeg welke manier van zoeken ik ook gebruik.
Hij streamt niets van mijn Netwerkschijf. Kan ook geen IDv2.3 Tags lezen.
Compleet weggegooid geld. Beter een goedkope PC kopen en die aansluiten.
Zonde van mijn geld.

Bambix 02-03-2009

Vnaf deccember heb ik het apparaat nu in bezit. Het apparaat heeft zijn pro's en contra's. De instalatie verloopt makkelijk. DIt moet ook voor niet-computernerds te doen zijn. Na installatie heb je een mooi verlengstuk van je pc als het om muziek gaat. Je kunt de strwamium op een willekeurige kamer in je huis aansluiten op je audioapparatuur. Via draadloos netwerk kun je je muziek van je pc beluisteren. Nadeel is dat je pc altijd moet aan staan. Ik moet zeggen dat de makers van het apparaat aardig wat kansen hebben laten liggen. De zoekfunctie is matig en het afspelen levert soms ook problemen op. Vaak herhaalt het apparaat nummers zonder dat je dit hebt ingesteld. Wat betreft internetradio is het een superapparaat. Ongelimiteerd toegang tot de meest uiteenlopende muziek.

Tiesto 15-02-2009

Apparaat nu 2 maanden in gebruik en ben er erg tevreden over. Het doet precies zoals ik verwacht had van het apparaat. Wat mijn interesse in het apparaat gaf was het design en de mogelijkheid voor internet radio te beluisteren in de woonkamer. De installatie ging heel gemakkelijk, gewoon plug en play. Ook mooi is het streamen van muziek vanaf de PC, gaat allemaal vlekkeloos en zonder problemen. Mijn mening is een geweldig apparaat wat doet wat hij moet doen en ziet er ook nog mooi uit. Geen spijt van de aankoop.

Eric-denhaag 13-02-2009

Ik heb de Streamium Np2500 sinds december 2008 in mijn bezit. Het apparaat was snel en gemakkelijk aan de praat te krijgen; letterlijk binnen 10 minuten. De meegeleverde software werkt uitstekend en streamt mijn mp3's zonder problemen naar de streamium. Geluidskwaliteit is goed (digitaal aangesloten op mijn receiver) afhankelijk van de kwaliteit van de mp3's. Een makkelijke menustructuur waar gelukkig ook afgespeeld kan worden van folders zoals die op de pc staan. Enige nadeel is het soms langzaam reageren van de AB bij het scrollen door een grote hoeveelheid mp3's. Lijkt mij simpel op te lossen met een firmware update. Al met al een fijn apparaat wat er ook nog eens goed uitziet! Tip voor een volgende versie: het apparaat ziet er top uit maar de afstandbediening is een beetje goedkoop vormgegeven.

zussan 30-12-2008

De installatie valt mij erg tegen. Het kan ook aan de combinatie van mijn router (speedtouch 780) en Vista liggen, maar er zitten al heel wat uurtjes in en het ding kan nog steeds de muziek van mijn computer niet afspelen. Ik heb de helpdesk gebeld, maar daar werd ik niet goed geholpen: erg gehaast en ondeskunig.
De internetradio is echt geweldig! Alleen is het mij ook overkomen dat de radio server van Philips eruit lag.
Ik mis de aansluiting voor een externe harde schijf.
Kortom: de steamium maakt mijn verwachtingen niet waar.

MarcP 23-12-2008

Om te zeggen dat zelfs een digibeet 'm binnen enkele minuten aan de praat heeft is wat overdreven.
Ik heb namelijk een N standaard wirelessrouter, daar kan de Philips standaard niet mee omgaan.
Daarnaast moet je ook wel even in je router toestemming geven dat de streamer een IP adres krijgt.
Nadat alles aan de router kant klop dan is de installatie niet gek moeilijk meer.
De bijgeleverde software is prima te gebruiken voor de muziek die op je computer staat. Software leest netjes je mappen van iTunes uit, is zo gepiept.
Maar ook hier moet je wel even in je Vista (als je dat hebt) toestemming geven dat de streamer er mee praat.
Geluidskwaliteit valt niet echt mee, streamen vanaf de computer geeft een nogal vlak geluid. Plaatsing van instrumenten is matig, geluid diepte is weg. Niet te vergelijken met een goede cd speler of platenspeler.
Voor radio is hij wel uitermate geschikt, een enorme hoeveelheid aan zender vanuit de hele wereld, via de stereo de woonkamer in.
Sinds de laatste update laat hij ook plaatjes zien in het display van een aantal radio stations.

nongrata 21-12-2008

Schitterend apparaat. Gemakkelijke installatie en eenvoudige menu's.
Zelfs een digibeet heeft hem binnen een paar minuten draaiende op zijn netwerk. Zeer goede geluidskwaliteit (ook op de hoofdtelefoon uitgang van de streamium zelf)
Duizenden radio stations gemakkeijk te kiezen in een paar stappen. Selecteer gerne, land en zender of kies uit je favorieten lijst.
Makkelijker dan het instellen van je oude hifi tuner. Ideaal om muziek van je PC te streamen.
Dit kleine handige apparaat maakt je CD-speler en tuner meteen overbodig.

E.Kunne 20-12-2008

Werkt prima, mits de Philips site er niet uit ligt, al 2 keer voorgekomen en duurde zo'n 2,5 uur.
Nu 2-dagen in bezit en het digitale geluid van de radio bevalt me goed, ook is het goed mogelijk om muziek bestanden van de op het netwerk aangesloten pc af te spelen via deze speler, precies wat ik zocht.
En, de apparatuur ziet er nog goed uit ook.

liffey 19-12-2008

Sinds een paar dagen met dit ding aan de gang, Internet radio aan je stereo is erg fijn, radio met veel reclame in dj's vind ik erg vervelend, dus dit is echt goed.
Het streamen van muziek gaat ook goed, nadeel nu is dat dit niet kan vanaf een harde schijf die op het netwerk is aangesloten, dus enkele vanaf schijven die aan een computer hangen.

Vormgeving vind ik goed, minpunt is dat er geen schermje op de afstandsbediening zit, dat maakt het zoeken toch lastiger.
Ook wil ik graag live een playlist kunnen maken, dut lukt ook niet, je kunt alleen bestaande playlisten afspelen. Allemaal zaken die softwaretechnisch op te lossen zijn zou ik zeggen