Logitech Squeezebox Duet

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 46 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Logitech Squeezebox Duet op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,4

meerten 25-02-2013
Geschreven voor: Logitech Squeezebox Duet

Logitech heeft helaas een aantal maanden geleden de Squeezebox Duet en alle andere Squeezebox producten van de markt gehaald. Logitech heeft echter toegezegd dat het Squeezenetwork in stand wordt gehouden – je Squeezebox legt contact met het Squeezenetwork, waar de duizenden internet-radiozenders zijn opgeslagen die je kunt beluisteren. Maar ik zou dus geen grof geld neerleggen voor het laatste show-model dat hier en daar nog voor een woekerprijs wordt aangeboden. Als je een mooi multiroomsysteem wilt opbouwen zou ik nu eerder voor de SONOS gaan, maar er zijn ook andere merken, met internet/audio componenten van HiFi kwaliteit. In geval van nood kun je wel altijd de Squeeze-server software op je PC of op een NAS-server installeren, maar de toegang tot duizenden zenders tegelijk ben je wel kwijt op het moment dat het Squeezenetwork verdwijnt.
sneetje 28-02-2017

Ondertussen is het 2017 en nog volop gebruik te maken van deze Logitech.
Ben nog steeds blij.

Faartje 18-01-2012
Geschreven voor: Logitech Squeezebox Duet

Ik heb de Squeezebox Duet nu twee weken in bezit en ben er erg blij mee. Voorheen streamde ik mijn muziek met mijn dvico m6500a mediaplayer. Dit ging ook prima, echter moest mijn tv dan altijd aan. Dat is nu verleden tijd!
De installatie van de Squeezbox verliep soepel; stekker in het stopcontact, aansluiten op de receiver, lan-kabel erin. De bijgeleverde afstandbediening werkt erg intuïtief; het menu begeleidt je door alle stappen die je moet nemen. Voorwaarde is wel dat je beschikt over wifi; de afstandbediening werkt alleen hier mee.

Op de pc, laptop of nas (geen ervaring mee) installeer je de logitech media server waarna je heel gemakkelijk kunt aangeven in welke map jij je muziekcollectie hebt staan.
Na de installatie kwam ik wel voor een probleem te staan: mijn firewall (Nod32) stond de verbinding niet toe. Dit wist ik niet meteen waardoor ik in eerste instantie de squeezebox (ten onrechte) vervloekt heb. Na het aanpassen van de firewall was er geen enkel probleem met de verbinding.
Groot nadeel van de afstandbediening is de opstarttijd; dit is zeker een minuut! Wanneer je de afstandbediening enige tijd niet gebruikt, gaat hij in stand-by modus. Door een sensor in de a.b. gaat hij bij oppakken weer aan; het duurt echter weer erg lang voordat hij aan is... Hier hebben wij echter een oplossing voor gevonden: voor de smartphone en de tablet is een gratig app te downloaden waardoor je ook met deze toestellen de Squeezebox kunt bedienen! Wij bedienen de Squeezebox nu met de HTC Desire en de Sony Tablet S. Dit werkt perfect!

Voor mensen die op zoek zijn naar een apparaat waarmee zij hun muziekcollectie op een gemakkelijk manier kunnen afspelen is de Squeezebox Duet een absolute aanrader!

Internetradio is overigens ook een leuke optie; hier maken wij echter niet veel gebruik van..

RonMCMLXIII 21-12-2011
Geschreven voor: Logitech Squeezebox Duet

Enkele weken geleden aangeschaft nadat ik mijn bestaande internetradio meer dan beu was. In eerste instantie heb ik meer dan een jaar gewacht met aanschaf omdat ik ervan uit ging dat de Duet, die al een paar jaar op de markt is, inmiddels wel verouderd zou zijn en er misschien wel snel een opvolger zou komen.
Groot was de verrassing dan ook hoe fantastisch het apparaat werkt. Ik ben er zo blij mee dat ik het aan iedereen die op bezoek komt laat weten
Ten eerste is de interface heel intuitief; je hebt werkelijk geen handleiding nodig. Iedereen in huis kan er zo mee overweg. Dat de afstandsbediening via wifi maakt dat je niet eens in de buurt van de squeezebox hoeft te zijn om ermee te werken, die heeft overigens een goed en informatief display waarop je precies ziet wat er afgespeeld wordt etc, inclusief Cd-hoes die de squeezebox vanzelf van internet haalt!. Zelfs zonder de afstandbediening werkt het, via iPod, iPhone, PC of iPad. Dat maakt het nog overzichtelijker als je playlists maakt.
En zoals anderen al schreven; het geluid is erg goed, de afstandsbediening degelijk. Enige nadeel tot nog toe: niet alle radiozenders (zoals Radio 1, 2 en 3) werken meteen: je moet dan ff technisch doen door zelf de juiste streams te koppelen. Maar ja, dat doe je 1 keer.

Qnubbus 20-08-2011

Hallo.

Ik heb de duet nu een half jaar in bezit en staat elke dag aan. Radio, MP3 of wav geven geen problemen. Het apparaat wordt door het hele gezin gebruikt. Het geluid is gewoon fantastisch.
De installatie was niet moeilijk, maar wat meer info in de doos had makkelijker geweest. Bij mij hang hij aan een NAS en dat werkt gewoon goed.
Ik moet wel zeggen dat ik hem bedraad heb aangesloten en dat totaal geen problemen geeft.

Op het schermpje heb ik voor de zekerheid een screenprotector geplakt.

Kortom.. zeer tevreden.

Jos-1966 05-08-2011

Hallo Muziekliefhebbers

Ik heb deze week (na lang zoeken op het internet, reviews lezen, én luisteren naar o.a. LINN en NAIM) een sqeezebox duet gekocht.

Dit doosje speelt, voor een schijntje van zo'n bedrag prachtig geluid door mijn boxen.
Ik hoor geen noemenswaardig verschil tussen MP3 en WAV. De ingebouwde DAC is van heel goede kwaliteit, echter via de optische uitgang en de veel duurdere DAC van mijn installatie is er iets meer ruimelijkheid te bespeuren.

Ben supergelukkig ermee. Value for money? een 10!

Heb jij ook al een leuke verzameling muziek op jouw harde schijf, maar doe je er eigenlijk niets mee?
Met deze squeezebox zet je geen CD'tje meer op...
Bij staat die op een Synology 211+ NAS, en was eenvoudig te verbinden ermee.

Veel luisterplezier.
Jos-1966 23-11-2011

Na enkele maanden deze squeezebox in mijn bezit te hebben, wil ik toch een update geven van mijn ervaringen.
Ik heb intussen behalve (plezierige)luister-uren ook veel ergernis-uren gehad. De zwakke schakel van dit redelijk goedkope product is namelijk de software (squeezebox-server die op een NAS of windows-computer moet draaien) plús de deugdelijkheid van jouw thuisnetwerk.
Ik heb 2 zeker 2 maanden aangeklooid zonder te weten waarom er geen muziek te horen was, of dat de controller of receiver niet konden communiceren met de server. (De enige oplossing die altijd werkte: alles de-installeren, resetten en opnieuw..)

Nú weet ik voor 99% zeker dat een goede router een sleutelrol speelt.
Ik heb nu op mijn nieuwe router de mac-adressen van de controller, receiver én NAS gekoppeld aan vaste IP-adressen, en (moet afkloppen....) al 2 maanden geen enkel probleem gehad. Dus ook na het resetten van de router werkt alles direct goed. (DHCP, Address reservation)

Verder ben ik na lang zoeken erachter gekomen dat ik de instellingen van de squeezeboxserversoftware op de NAS, niet kon wijzigen met mijn internetexplorer, maar wél met Google Chrome. Zal misschien aan de instellingen liggen van IE, maar chrome werkte wél.

Ik heb dus momenten gehad dat ik alles het venster uit wilde gooien, maar ben nu bést tevreden over de hardware.

Aangezien de software gebruikers-onvriendelijk is (geen ratings geven aan muziek, moeilijk playlists beheren, slecht overzicht van muziekverzameling) wil ik een sonos bridge en zoneplayer 90 gaan kopen.
Ik heb een uurtje met een I-pad en android-tablet ermee gespeeld, en dan wil je niet meer terug. Ik kan jullie dus alleen maar de tip geven, kijk verder vóórdat je met de logitech squeezeboxen in de weer gaat !!!!

Pieter356235 10-07-2011
Geschreven voor: Logitech Squeezebox Duet

Heb de Duet aangeschaft na een bezoek aan vrienden in Engeland die 'm ook hebben. Lichte teleurstelling als je 'm koopt in Nederland. Last.fm (waar je geniaal mee random muziek kunt afspelen op genre of eindeloze playlist met de functie "klinkt als deze artiest") wordt om een of andere reden niet ondersteund. Alleen in UK en Duitsland. Wel stond Spotify tussen de te installeren Apps. Weer een teleurstelling: De Duet ondersteunt wel Spotify installatie, maar de liefde is niet wederzijds! Ook hier in de kleine lettertjes erbij geschreven. Op de Spotify site staat een vaag verhaal over streaming wetgeving - als leek snap je werkelijk niet waarom een streaming service wel op de Squeezebox Radio en Touch zou kunnen aanbieden, maar niet op de Duet?

Installatie is niet vlekkeloos. (zorg dat als je je squeezebox account hebt aangemaakt, dat je 'm ook activeert door het mailtje dat je ontvangt - anders loopt de installatie vast, de installatieprogrammatuur wijst je daar niet op)
Maar de helpdesk (ook in weekend open!) heeft me prima geholpen.

Internet Radio gaat prima, maar dat kon mijn TEAC stereo ook al. Streamen vanaf eigen PC gaat, maar lijkt na dag 1 nog niet 100% stabiel. Toch maar ns kijken naar een NAS, of een mp3 locker op internet.

Persoonlijk ben ik wel weer heel tevreden met de controller. Veel prettiger om alles in je hand te houden, Alle info overzichtelijk. Ik heb daarom ook niet voor de Touch gekozen, dat tablet wat erbij zit is niet de afstandbediening, dat is weer zo'n traditioneel ding met alleen maar knoppen.

Samengevat: Ik hoop snel op betere Apps en kanalen van Logitech, nu heb ik feitelijk alleen een hele dure afstandbediening voor internetradio en eigen collectie.

Erik7477 29-06-2011
Geschreven voor: Logitech Squeezebox Duet

een droom kwam uit en ging aan diggelen. Eindelijk mp3's streamen naar mijn audio. Het mocht niet zo zijn. Tegenover 20 uur luisterplezier staan 40 uur ergernis omdat het apparaat het zonder aanwijsbare reden gewoon domweg niet doet.
Meer dan de helft van de keren dat ik wil luisteren: - mijn PC is nieuw, mijn netwerk up and running, alles doet het, bereik is goed, ALLEEN DE SQUEEZEBOX KAN GEEN VERBINDING MAKEN, en dan soms opeens wel. Dat is dodelijk, dan wil je de hele troep slopen.
Conclusie: dit is een slecht produkt, niet kopen!

alex0703 26-03-2011

----------Update review, 26-3-2011---------
Tijd voor een update van mijn eerdere reviews.

De internetradio werkt al een paar maanden prima, zonder onderbrekingen.
Ik vermoed dat het verplaatsen van de receiver de problemen heeft opgelost.

Sinds een paar weken heb ik een NAS en daarop Squeezebox Server en een deel van mijn cd-verzameling gezet. Het afspelen van mijn muziek gaat nu goed. Ook het overschakelen van internetradio naar Mijn muziek geeft geen problemen. Via mijn pc ging het allemaal veel te traag.
De NAS is een QNAP TS-119.

Ondanks de goede werking nu blijft het m.i. spul voor hobbyisten. Verwacht je een apparaat waar je geen of nauwelijks omkijken naar hebt, zoek dan wat anders.

----------3e review, 26-9-2010---------
Ik gebruik de SB Duet alleen nog als radio, omdat het afspelen van muziek op mijn computer / externe HD veel te gecompliceerd is en veel te langzaam gaat. Bovendien: als je daarna weer internetradio wil luisteren moet je maar hopen dat dat kan.
Internetradio luisteren geeft ook regelmatig problemen. Radiozenders die wegvallen, radiozenders die er ineens niet meer zijn, SB wil niet meer uit, SB wil niet meer aan... een en al ellende.
Gisteren heeft mijn echtgenote het apparaat uit de huiskamer verbannen, voor de tweede keer... Zij wil gewoon radio luisteren, niet Logitech's problemen oplossen.
Helaas, Logitech kan de problemen niet oplossen; zie de fora hierover. Ze communiceren sowieso slecht.
Wilt u zorgeloos naar muziek luisteren, koop dit apparaat dan niet. Jammer, want als het zou werken is het prachtig...

----------2e review, 17-2-2010-----------
Na een zeer moeizame installatie - mede veroorzaakt door het op dat moment niet beschikbaar zijn van de squeezebox server - en na terugzetten naar de fabrieksinstellingen op advies van de helpdesk blijkt de SB Duet in de praktijk goed te voldoen.
Ik gebruik vooral internetradio en af en toe speel ik muziek af van mijn computer of externe harde schijf.
Alles draadloos via de Fritz!Box Fon WLAN 7170.

-----------1e review, 6-12-2009-----------
Ik heb de Squeezebox Duet gekocht bij Wifimedia op de HCC-dagen. De combinatie van internetradio en eigen muziek vanaf mijn pc afspelen via mijn muziekinstallatie in de huiskamer sprak me wel aan.

Als het systeem werkt is het prachtig; precies wat ik zocht. Maar wat een ellende om het aan de praat te krijgen en vervolgens om het aan de praat te houden. Elke dag is het weer spannend of het werkt. Zoals een ander hier al opmerkte: zonder technische kennis en doorzettingsvermogen kun je er beter maar niet aan beginnen. Het spijt me om dat te moeten zeggen want nogmaals: als het werkt is het een geweldig systeem.

Nu had ik de pech dat de server mysqueezebox.com er een paar dagen uit lag, net nadat ik de installatie had voltooid. Daar kom je dan pas een dag later achter, na er heel veel tijd in gestopt te hebben door opnieuw te installeren, alle instellingen na te lopen, computer tig keer op te starten enz. En toen zag ik op het internationale forum talloze berichten van SB Duet gebruikers dat zij geen internetradio hadden en dat de server er mogelijk uit lag... Op de nederlandse fora en op de support site van Logitech was hier niets over te vinden. Zou handig zijn als de storing direct wordt gemeld en nog beter: de storing direct wordt verholpen.

Toen de storing was verholpen werkte het nog niet direct. Geen idee wat ik allemaal heb gedaan, maar uiteindelijk ging het dan weer werken, ik meen na het af- en opnieuw aanmelden bij mysqueezebox.com.

Oh ja, McAfee lag ook nog dwars. Dit anti-virus programma vraagt wel of Sqeeuzebox naar het internet mag, maar geeft vervolgens onvoldoende rechten om van internet gebruik te kunnen maken. Dat moet je dan weer handmatig instellen bij McAfee.

Toen draaide het systeem een dag of twee en toen had ik de pech dat McAfee begon te zeuren dat mijn abonnement afliep. Dit heb ik gratis via xs4all. Tegen het verlengen ervan zag ik al op, want vorig jaar was het een drama om dat voor elkaar te krijgen. Heeft me uren gekost en dat kwam o.a. omdat xs4all niet het juiste bestand op de server had gezet. Dat wordt dan pas dagen later gemeld. En ja hoor... dit jaar precies hetzelfde. Weer uren aan moeten besteden en weer dezelfde fout bij xs4all. Via een heel ingewikkelde procedure is het dan eindelijk gelukt om de nieuwe software te installeren en het abonnement te verlengen.

Maar... je voelt hem al aankomen: geen Squeezebox meer! Weer de instelling van McAfee gewijzigd, maar nog steeds geen Squeezebox. Het lijkt erop dat de Squeezebox enige tijd nodig heeft om erachter te komen dat de weg vrij is want na enige tijd gaat het ding weer werken.

En vandaag? Internetradio doet het, via mysqueezebox.com, maar ik kan niet bij mijn muziek op mijn computer!! De SB server wil niet automatisch starten en dat is toch wel handig en voorheen deed-ie dat wel. Daar moet ik dus weer in duiken...

Conclusie: heb je dit er niet voor over en/of heb je geen technische kennis, laat hem dan liggen. Het is op zich een mooi product, maar het is (nog) niet stabiel en veel te ingewikkeld voor de doorsnee gebruiker. En hoe vaak ligt die server mysqueezebox.com, die de internetradio verzorgt als je computer niet aan staat, eruit? Wat ik zo lees op fora is dat geen incident geweest, maar komt het vaker voor.

NB: voor het bedieningsgemak geef ik een 3 vanwege alle ellende die ik hierboven beschreven heb. Als het goed werkt en goed blijft werken zou het een 7 worden.

salebtuber 11-03-2011
Geschreven voor: Logitech Squeezebox Duet

Apparaat gekocht met ietwat bezwaard gemoed - gezien de ervaringen van anderen (zie onder), maar omdat het concept een schot in de roos is. Fraaie verpakking en goed uitgevoerd product. Kunststof van de remote had harder moeten zijn, accuklepje krakerig - jammer. Het duimwiel loopt niet zo mooi als bij een Ipod, maar is voldoende comfortabel. Aansluiting verder probleemloos (draadloze optie gekozen).
Geluid is uitstekend (helder en vrij strak), maar het apparaat is niet 100% stil (brom, ligt verm. aan de zwakke voeding).
Internet radio werkte binnen een paar minuten. Muziek van de laptop NIET, ligt vermoedelijk aan Windows 7 en firewall, hoewel firewall uitschakelen niet hielp, dit opgegeven. Ik heb toen een Synology DS111 gekocht (een zgn NAS), want als je een muziekverzameling wilt aanleggen moet je dat degelijk doen. Op deze NAS de squeezeserver geïnstalleerd. Toen liep het even helemaal niet goed, maar er werd meteen spontaan een keer of drie (!) nieuwe firmware op de Squeezebox/remote gedownload - en toen liep het als een zonnetje :-))

Gebruik hem al dagen met veel genoegen.
Heb alles een week uitgehad (vakantie) en alles startte probleemloos weer op.
De NAS heb ik nu zo ingesteld dat hij op werkdagen overdag uitgaat en 's avonds aan. Geen probleem :-)
Album-art wordt in het venster weergegeven (als de plaatjes correct gekoppeld zijn).

Kortom: fanatastisch ding.

Krtische puntjes:
* In gebruik stellen beslist niet voor iedereen eenvoudig
* Hoofdmenu mocht wat overzichtelijker (er is wel wat instelbaar overigens)
* Afspeellijsten moesten meer mogelijkheden bieden
* Remote voelt wat gammelig
* (zeer zachte) netbrom aanwezig.

marknijmegen123 07-03-2011
Geschreven voor: Logitech Squeezebox Duet

Heb het apparaat week in bezit en wat een fantastisch apparaat. De installatie ging niet gemakkelijk (maar lag ook aan mijn netwerk...). Verder kan dit apparaatje bijna alles. Ben echt meer dan tevreden !
ik had overigens een vraag aan logitech, heb de klantenservice gebeld. helemaal te gek ! een gewoon telefoonnummer (dus niet een duur 900-nummer). Hebben mijn gegevens en vraag genoteerd, ik zou worden teruggebeld door iemand die tot het squeezebox-team behoorde. Dat is de volgende dag keurig gebeurd met een keurig antwoord. Echt helemaal TOP ! wil nu ook de radio ervan hebben aangezien ik tot achter in de tuin heerlijk nog steeds op het netwerk zit.

ubuchner 05-02-2011
Geschreven voor: Logitech Squeezebox Duet

Gisteren heb ik de Duet gekocht en ben er meteen mee aan de slag gegaan. De installatie volgens de wizard op de afstandsbediening is wel duidelijk, maar uiteindelijk lukte de koppeling met de receiver pas door de apparaten direct naast de WiFi router te zetten. Jammer dat dit niet direct wordt gemeld, ik vond de tip via Internet. Dit was dus blijkbaar nodig ondanks dat ze de apparaten nu 10m van de router af staan en de ontvangst 100% is. Encryptie via WPA2 werkt perfect. De bediening van het apparaat is verder intuitief, makkelijk. Geluidskwaliteit via de optische uitgang op mijn NAD versterker is stukken beter dan van mijn oude Logitech Soundbridge die de geest had gegeven.

De afstandsbediening en houder zijn van mooie kwaliteit. Ook de bediening via de Android app op mijn HTC werkt perfect, een grappige toevoeging aan de belevenis.

Wat mij betreft het beste wat er op dit moment te koop is als je muziek wilt streamen en de TV er bij uit wilt laten.

marque 23-12-2010

---------- oude review 23-12-2010 ----------
De duet nu 2 jaar in bezit en naar aller tevredenheid dagelijks in gebruik. Wel wat opstart problemen gehad, zoals andere reviews weergeven, maar het lag op een keer na in alle gevallen aan de router of het apparaat waarvan werd gestreamd. De enne keer was aan een fout gelopen software update. Na een jaar een NAS (Synalogy) aangeschaft, een perfect combinatie.

Dus om nu mijn review af te ronden.

---------- oude review 08-03-2009 ----------
De duet nu 2 maanden in bezit.
Ondanks een aantal negatieve reviews over installatie binnen een halfuur het geheel aangesloten. Een tip, zorg dat je alle info en code`s hebt mbt je modem/router.Het is niet de duet die voor problemen kan zorgen, maar de instellingen van de router.Verder geen enkel probleem met WPA2-encryptie of firewalls (zowel router, als computer)De ontvangst van WIFI is rond om het huis goed en wordt goed duidelijk weergegeven dmv kleurende indicatie op de beide componenten. Het geluid is goed, maar sterk afhankelijk van versterker of hoofdtelefoon.
De laatste pas na de update via remote fatsoenlijk te gebruiken. De mediaplayer (squeezecenter)is simpel van uiterlijk, maar vergt wel de nodige inspanningen om alles naar naar eigen zin in te stellen. De bedienning geschied dmv van toetsen en scrolwiel, daardoor blijft de bediening overzichtelijk. Het menu wordt weergegeven in een kleuren schermpje op de remote en is goed en makkelijk in te stellen naar je eigen wensen, zodat je niet het hele menu hoeft door te scrollen. Tag + foto worden weergeven zolang ze goed aan het muziekbestaan zijn gekoppeld. De batterij lijkt kort mee te gaan (na een dag herladen), maar in het begin `speel` je er heel veel mee.
In het algemeen leuk speeltje, wanneer je cd-collectie te groot wordt. Mooi uiterlijk en vormgeving, in combinatie met een makkelijke bediening. Het aansluiten en instellen is misschien niet voor eenieder even duidelijk, maar niet onmogelijk of heel moeilijk.
De prijzen kunnen veel van elkaar verschillen, het loont zich om winkels met elkaar te vergelijken (10 tot 120 euro verschil) Via internet is het een kleine 15 euro goedkoper dan de goedkoopste winkel.

Koen79 16-07-2010
Geschreven voor: Logitech Squeezebox Duet

Anderhalve week geleden de squeezebox via marktplaats tweedehands aangeschaft.

Installatie van de squeezebox server op PC gaat niet zonder slag of stoot. Je firewall moet op 2 plaatsen worden opengezet (software- en hardwarematig) en je moet er voor zorgen dat geen andere programma's gebruik maken van dezelfde poorten. Uiteindelijk is het me gelukt (weliswaar op een andere PC dan ik oorspronkelijk van plan was).
Binnenkort wil ik een NAS aanschaffen zodat ik hierna er geen omkijken meer naar heb.

De muziekkwaliteit is bij mij thuis niet van cd-kwaliteit te onderscheiden. Ik heb al mijn CD's met behulp van exact audio copy lossless geript (flac). Eventueel kun je de squeezebog nog upgraden door middel van een DAC (bv de cambridge dacmagic).

De duurzaamheid zit volgens mij wel snor. De receiver en controller voelen erg degelijk aan. Minpuntje van de controller is het scrollwiel. Die is niet, zoals gewend bij de iPod, vastgezet, maar draait daadwerkelijk rond. Dit zou kapot kunnen gaan en bovendien kan er vuil tussen komen te zitten.

De mogelijkheden zijn beperkt. Je kunt er muziek mee afspelen. Punt.
Via de controller kun je ook nog foto's bekijken. Maar daar is ie eigenlijk niet zo geschikt voor (een klein scherm, en bovendien slechts 256 kleuren).

Na installatie is de bedieningsgemak uitstekend. Je navigeert erg gemakkelijk door de menu's en een CD-tje is 10x sneller opgezet dan ik met mijn CD-speler gewend was.

Al met al ben ik tevreden over mijn koop. De iPod en CD-speler kunnen wat mij betreft nu de deur uit.

mvdb22 06-06-2010
Geschreven voor: Logitech Squeezebox Duet

De Squeezebox Duet is een veelzijdijg apparaat. Ik heb deze nu twee dagen in gebruik.

installatie was simpel. Uitpakken, controller aanzetten, sleutel ingeven voor toegang tot router en binnen een paar minuten internet radio.
Daarna Squeezebox server software op pc geinstalleerd,de player aansluiten op de versterker, mp3 folder scsnnen en klaar.

De controller heeft vele functies. Niet alleen afstandsbediening, maar het is ook een player. Het heeft een ingebouwde speaker en koptelefoonaansluiting. Zodoende kan je ook in de tuin, in de badkamer etc van je muziek genieten!
Met plugin's kan je oa RSS feeds lezen op de controller.

Zal de komende tijd nog even bezig zijn met ontdekken van features.

Vraag mij wel af hoelang de accu van de controller het uithoudt.

Ben tot nu toe zeer tevreden over de Duet!

ariekanarie123 15-05-2010

----------Update review, 15-5-2010-----------
Heb in dec '09 de Squeezebox duet gekocht (toen ook een korte reactie gegeven). Ik gebruik 'm in combinatie met een Synology NAS (Network Access Storage) waarop Squeezebox Server is geinstalleerd. Dat werkt echt super. Ik heb geen problemen met verbindingen en luister mijn muziek en radio via de squeezebox. Heb wel een squeezebox.com account aangemaakt, maar dat werkt voor mij niet echt. Ik dat niet als "source" voor muziek gebruiken, wat volgens mij wel zou moeten. Misschien doe ik iets verkeerd, maar eigenlijk heb ik het account ook niet echt nodig omdat alles via squeezebox server op de NAS loopt.

Mijn conclusie: als je een NAS waarop squeezebox server geinstalleerd kan worden, dan is de squeezebox Duet een hele goede koop.

----------1e review, 21-12-2009---------
Heb de duet sinds enige dagen in huis. Mijn opstelling:
- Network Access Storage (NAS): Synology DS209
- SqueezeeCenter 7.4.1. standaard geinstalleerd op de DS209 door Wifimedia.nl
- Squeezebox Duet.
- WIFI netwerk

Ik was gewaarschuwd door vele forum bijdragen over moeilijke installatie en connectie problemen. Heb me toch laten verleiden door de specs en de prachtige controller/remote.

Fysiek aansluiten is simpel: paar stroomkabels en een audio kabel met tulpjes naar de versterker.

Toen ook voor mij problemen: de receiver moet via de controller worden geconfigureerd voor WIFI aansluiting en connectie naar SqueezeCenter. De controller gaf aan "no connection, retry or skip this step". Je kunt dan niet verder met de installatie. Je kunt de Receiver niet als "player" kiezen etc... Diverse malen terug naar factory settings etc.. niks hielp. Vreemd genoeg werd lamp op de receiver wel blauw, dus connectie met WIFI.

Ik heb het opgelost door... geen idee eigenlijk. Nachtje erover geslapen en opnieuw geprobeerd. Direct alle connecties en via SqueeCenter al mijn muziek en streaming radio. Werkt al paar dagen prima, zelf na uitzetten van alle apparatuur. Hoop dat het zo blijft.

Ik heb (nog) niks gedaan met SqueezeboxNetwork, mogelijk dat het daarom bij mij goed gaat.

Conclusie: installatie is simpel als alles in één keer werkt. Zo niet, dan moet je van een uitdaging houden. Zodra het werkt is het geweldig! Hele mooie controller, prima geluid etc... Ik ben in ieder geval heel blij!

Brentarent 25-04-2010
Geschreven voor: Logitech Squeezebox Duet

Ai, als ik had geweten wat dit apparaat me een tijd en een goed humeur zou kosten, dan had ik hem nooit gekocht.
Ik heb dezelfde ervaring als veel mensen hieronder.
-Soms doet ie het niet-
En het rottigste is nog dat je na weer eens een avondje zoeken naar de problemen, alles de volgende dag gewoon werkt.
Ik heb hem gekocht om internet radio mee te luisteren. Door een softwareupdate is het niet meer mogelijk om favorieten toe te voegen. Sinds die update zijn er meerdere updates gemaakt door de leverancier, maar die fout is niet meer rechtgezet. Op de controller zit dus nog steeds een knopje (+je) dat er voor spek en bonen op zit, raar!!

Als het werkt is het de perfecte machine, maar stel dat het elke ochtend weer een gok is of je auto of je douche het wel of niet doet.
Daar word je gek van.

ad6922 22-02-2010
Geschreven voor: Logitech Squeezebox Duet

Na nu een paar maanden de squeezebox draadloos te hebben gebruikt wordt het tijd voor mijn review. Dat wordt mede ingegeven door het te lage cijfer wat nu bij de SB staat aangegeven.

Ik vind het een fantastisch apparaat. Ik gebruik het voor 90% om muziek af te spelen vanaf de pc. Het apparaat speelt alles, van mp3 tot Flac, van APE tot cue-files. Het enige wat die niet speelt zijn gedownloade nummers via Itune. Ook internet radio werkt prima. Zo kan je deezer gebruiken, waarbij je een favoriete artiest opgeeft. vervolgens spelt deezer de gehele avond muziek die vergelijkbaar is met deze artiest.

Installatie is prima te doen. Heb je een laptop draadloos in je netwerk hangen en ben je in staat om een stuk software op je pc te installeren? Is het antwoord Ja, dan zal het ook voor jou geen probleem zijn om de Duet te installeren. Voorwaarde is wel dat je minstens 40% bereik hebt op je laptop, want anders heb je problemen vanwege bereikproblemen.

Het leuke is dat er veel plugins worden geschreven die gratis te installeren zijn op de duet. Zo heb ik de album review plugin geinstalleerd. Leuk om bij het afluisteren te lezen wat recensenten van het album vinden.

Squeezebox digitaal aangesloten. Geluid is prima, ik zet geen cd meer op. Alles gaat via de squeezebox.

Perzik54 16-02-2010
Geschreven voor: Logitech Squeezebox Duet

Ik sluit mij geheel bij de vorige review aan: een top apparaat.

Ik heb ook geen problemen ondervonden. Misschien een tip voor diegenen met moeite bij de installatie: Heb een beetje geduld en lees vooral de instructies goed!

Als de controller eenmaal online is, na het invullen van de netwerksleutel, dan kun je alle instellingen en indelingen via de browser op je PC regelen.

Een minpuntje is dat instellingen verloren gaan als je de accu uit de controller haalt. Weet iemand hiervoor een oplossing?

Grappig is dat je ook alle gangbare (kabel)radiostations kunt beluisteren. Een aanrader!

Kliffie 02-01-2010
Geschreven voor: Logitech Squeezebox Duet

Top apparaat, werkte direkt na voorbereiding squeezeserver op mijn Synology NAS server.
Speelt af moet deze moet afspelen, voor mij vooral flacs.

Totaal geen problemen ontdekt.

Ben nu met thirdparty plugins bezig om mijn Denonversterker te sturen bij het bedienen van de squeezebox. Er zijn vele mogelijkheden extra erbij dmv nieuwe plugins van derden.

Kom je erniet uit dan is er een uitgebreide forum aanwezig vanaf newbie tot advanced gebruikers. http://forums.slimdevices.com

Mastermind 31-12-2009
Geschreven voor: Logitech Squeezebox Duet

Ik heb mediaplayers van Philips en Pinnacle in gebruik (gehad). De Pinnacle (Roku) Soundbridge beviel mij op zich prima, maar deze had regelmatig verbindingsproblemen en een groot nadeel is het kleine LCD scherm. De duet is in alle opzichten beter. De afstandbediening is geweldig. Alles is instelbaar en naar je eigen voorkeuren in te stellen. De bediening is simpel en wijst de weg vanzelf. Ook met het verbinden geen problemen. Gebruik de duet in combinatie met de Netgear Duo netwerkschijf. Deze heeft een squeezeserver ingebouwd en wordt door logitech (softwarematig) ondersteund. Inmiddels in het bezit van een squeezebox radio. De ultieme wekker (onbeperkt aantal wektijden in allerlei combinaties met allerlei wektonen en of muziek) Nu ook de mogelijkheid om met de Radio multiroom muziek te laten horen. Dit kan gesynchroniseerd maar ook apart. Ook de bediening via een pc is mogelijk. Je kunt dan vanaf een plaats alle systemen bedienen. Uiteraard doe ik dat gewoon met de Duet afstandbediening die ook eventueel andere aangesloten squeezebox systemen op afstand kan bedienen. Aangezien een en ander via wifi gaat kunnen die apparaten overal staan waar je maar wilt. Ook leuk om je huisgenoten op afstand te wekken. Kortom een geweldig apparaat (zeker in combinatie met de Netgear). Ik ben al aan het sparen om meer squeezebox radio's te kopen.

branco01 30-12-2009
Geschreven voor: Logitech Squeezebox Duet

Als je een leek bent met computers, begin er niet aan!
De installatie is een ramp, na drie weken kom ik niet verder dan de internetradio.
De eerste twee bureauladers bleken defect te zijn en tot nu toe is het nog steeds onmogelijk om mijn eigen muziek af te spelen.
Bij de logitech-helpdesk krijg ik enkel onduidelijke Engelse handleidingen, waar niet mee te werken valt.
deze set is goed om te vliegen en wel door het raam.

koppherrie 29-11-2009

Hallo,

Het leek zo mooi allemaal.
Het probleem is dat de helft van de tijd er geen verbinding is met een netwerk. Laptop tv en telefoon hebben wel prima netwerk verbinding op het zelfde moment.

Het is ook enorm lastig om te wisselen tussen de server software op de pc en het squeezenetwork.com of squeezebox.com wat het ook mag zijn.

Mijn advies “niet kopen” veel te lastig in gebruik. De kans dat je een week lang zonder een avond prutsen het apparaat kan laten werken is net zo groot als een lot in de loterij.

Sterkte voor andere slachtoffers van de duet..

Arno,

Dandy 18-11-2009

-----------Update review, 18-11-2009----------
Ter aanvulling op mijn vorige review. Het veranderen van zenders op de router bood geen oplossing. Ik ben inmiddels onder mijn huis doorgetijgerd om een UTP kabel naar de Squeezebox te trekken. En Hoera! ik heb nu muziek van mijn (draadloze!) PC van zolder op de Squeezebox. Het werkt fantastisch. Nog geen moment een hapering gehad. Internetradio bevat een paar hele gave zenders (Funky House bijv. is aanrader) en de menustructuur om door je muziekmapjes te lopen werkt erg goed. Kortom: als je je erop instelt dat het apparaat niet draadloos functioneert, een fantastisch product. Wellicht wel wat minder prijsgunstig dan, maar goed. Kabeltje kostte € 22,-. Onderstaand de cijfers o.b.v. een niet-draadloze Squeezebox.

----------1e review, 16-11-2009------------
Nu een paar dagen in bezit en gematigd enthousiast. Ik had gehoopt dat het goed zou functioneren in mijn draadloos netwerk, maar dat is een illusie gebleken.

De afstandbediening is prima. Voelt wel wat goedkoop en plastic aan (de behuizing kraakt als je toetsen indrukt), maar de informatie die er te vinden is ziet er goed uit.

Ik heb deze squeezebox in combinatie met een Dac Magic van Cambridge aangeschaft om mijn Naim voor/eindversterker van een goed signaal te voorzien.

Maar ik loop tegen het connectieprobleem op.
De Squeezebox is niet in het netwerk (N655-router D-link) in te passen. Er wordt zeer sporadisch verbinding gemaakt en als deze er eenmaal is, wordt hij na enkele minuten automatisch verbroken. Ik heb overal de firmware vernieuwd en al zeker 10 keer de fabrieksinstellingen van de Squeezebox teruggezet, maar zonder blijvend resultaat.

Ik ben nu aan het experimenteren met verschillende kanalen op mijn router, misschien dat die het oplossen, maar ik denk dat het een vaste verbinding gaat worden via een kabel onder mijn huis doortrekken. Ik ben een beetje klaar met alle wifi-ellende. Mijn advies: als je van plan bent de Squeezebox draadloos te gaan gebruiken: NIET KOPEN, tenzij je het leuk vindt om dagenlang connecties te herstellen of de gok wil wagen dat het met je netwerk gaat praten. Als je de Squeezebox bedraad kan aansluiten (ervan uitgaande dat dat geen problemen oplevert) is het een mooi apparaat dat je in staat stelt om vanuit je luisterpositie de juiste muziek te selecteren. In dat geval is het advies: kopen!

RL001 15-11-2009
Geschreven voor: Logitech Squeezebox Duet

Wat een drama. Heb het apparaat ruim een jaar geleden aangeschaft en gaf toen al problemen. Onlangs een netwerkschijf aangeschaft en het nog maar eens geprobeerd. Ervaring met de laatste updates: Logitech heeft het nog onbetrouwbaarder en gebruikersonvriendelijk gemaakt. Stabiliteit van Wifi ontvangst van zowel receiver als controller zijn slecht, dit terwijl MacBook, Imac en Tangent Quattro zonder problemen 24/7 stabiel op het netwerk zitten. Als test alle andere Wifi apparatuur uitgeschakeld, dit zonder resultaat. In de afgelopen dagen is de software minimaal 20 keer geupdated. Daarnaast is de accu binnen twee uur leeg. Ondertussen weer overgestapt naar mijn oude Roku. Vier jaar oud, maar werkt zonder problemen.

go2go2 29-10-2009
Geschreven voor: Logitech Squeezebox Duet

Na lang sukkelen met aansluiten van mp3 speler op installatie enhet aansluiten van mediaplayer ben ik overgegaan tot aankoop van de squeezebox duet. Een wereld gaat voor mij open. De slogan "free your music" is effectief van toepassing. Geen gerommel met cd-doosjes, geen gerommel met kabels,... Vanuit mijn zetel al mijn muziek in in mijn handpal. Perfect!
De installatie is niet zo eenvoudig. Ik had problemen met instellingen van firewall van windows. Na een paar uurtjes rommelen kreeg ik ineens connectie. Vraag mij niet wat ik juist gedaan heb. Ik hoop dat ik het niet snel weer moet doen. Maar het is mij gelukt.
Na de installatie is het alleen maar genieten. Het gebruiksgemak is echt geweldig. Je kan op alle mogelijke manieren muziek zoeken en afspelen. Super. Voorwaarde is wel dat je muziek goeg georganiseerd is. Met het juiste programma is dit niet zo moeilijk. Zelfs de vrouw die allergisch is aan alle nieuwe technologieën gebruikt de duet zonder problemen.
Internet-radio is een leuk extraatje.
Minpuntjes ? De installatie was toch wel even zoeken. Het draaiwieltje ziet er fragiel uit maar werkt wel goed. De afstand tot de server mag niet te groot zijn (bij mij ongeveer 15 meter). De batterij van de afstandbediening gaat geen uren mee.
Al bij al zeer tevreden van de aankoop.