LaCie Classic HD 1000 GB

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 18 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de LaCie Classic HD 1000 GB op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

6,2

ocy1963 17-11-2013
Geschreven voor: LaCie Classic HD 1000 GB

Ik ben erg tevreden over dit apparaat. Wat ik heel fijn vind is dat je gemakkelijk mappen kunt maken en zo een onderverdeling kunt maken. De bediening werkt prima, het beeld en geluid zijn ook uitstekend, evenals de ondertiteling. Als ik een losse ondertitel erbij doet werkt het ook, super. Handig dat je in een lijst van films al een preview kunt zien als je op de titel gaat staan. Ik heb er honderden films op staan, werkt gewoon perfect. Ik heb nog een media player van een ander merk en in vergelijking is deze toch echt top.

Barry 0 13-05-2012
Geschreven voor: LaCie Classic HD 1000 GB

Ik speel er X264 (full HD) formaten mee af die volop gepost worden op ftd,en die draaid ie prima (honderden per jaar)
Weinig problemen gehad (af en toe een vastloper)

Alle films en series worden in dit formaat met ingebakken subs gepost.Ook leest ie losse srt ondertitelingen.

Ik laad m altijd in via de lan wat prima gaat.

Minpunt is dat ie blue rays alleen in losse bestanden ziet,maar hij speelt ze wel af.

Prima deal voor 169 euro.Andere spelers zijn vaak veel duurder.

Zutty 22-01-2012
Geschreven voor: LaCie Classic HD 1000 GB

Heb het stel naar Photohall teruggebracht. Aan de hand van een GSM stelde men vast dat de afstandbediening niet werkte. Zij stuurden hem terug naar Lacinema. De schijf werd logischerwijze niet nagekeken. Tien dagen later kon ik hem weer afhalen. Vol verwachting deed ik het nodige om nu eens iets op de TV te zien. Boter aan de galg, de Lacinema weigerde om op te starten waar ik met de PC onmiddelijk de intro,de ventlator, hoor starten.

Kan eigenlijk geen juiste beoordeling geven, Lacinema heeft slechts een paar maal met de TV willen opstarten. Met PC al wat je maar wil!!
Zutty.

Felickx 02-10-2011
Geschreven voor: LaCie Classic HD 1000 GB

Wat een vervelend apparaat. In begin ging het nog wel, ook al waren de mogelijkheden beperkt, de menustructuur onhandig, en reageerde het apparaat nogal traag. Maar na het tijdje begon het beeld en geluid heel regelmatig een seconde weg te vallen en te haperen wat ontzettend vervelend kijkt.
Bestanden kopiëren via LAN is vrijwel onmogelijk. Upgraden van de firmware lukte heel vaak niet. Maar dat maakt niet zoveel uit omdat er toch geen (hard nodige) upgrades uitkomen.
Ik heb de mediaspeler teruggestuurd voor reparatie. Het gerepareerde apparaat kreeg weer dezelfde kuren. Daarnaast begon het apparaat nadat ik 'm aangezet had eerst een kwartier te ratelen (waarom mag joost weten) en uiteindelijk speelt het niets meer af. Ik gebruik 'm nu alleen nog maar voor het backuppen van mijn laptop. Nog even nog, want eigenlijk vertrouw 'm hier ook niet voor.

teleurgesteld32 06-09-2011
Geschreven voor: LaCie Classic HD 1000 GB

Met grote verwachtingen een lacie mediaplayer aangeschaft, werkelijk waar, grotere rotzooi moet nog worden uitgevonden! ik heb er wel 2 films mee kunnen kijken. als mijn pc de mediaspeler na vele malen opnieuw opstarten, wachten etc eindelijk herkend kun je de bestanden overzetten, vervolgens kastje weer aansluiten op de tv. en hij blijft in een overzichtstructuur steken. je kunt er helemaal niets mee, vervolgens het ding weer een kwartier van de stroom af, dan heb je kans dat hij weer iets doet. afstandsbediening heeft geen enkele logica, te kleine knopjes, onhandig te bedienen, lekker een filmpje kijken is er niet bij. de dikke 100 euro die ik er voor heb betaald had ik beter in de brand kunnen steken, daar had ik persoonlijk meer plezier mee beleefd ...... een lacie mediaplayer grote afrader!

zutty 04-09-2011
Geschreven voor: LaCie Classic HD 1000 GB

Afstandsbediening: moet bediend worden op minder dan één meter afstand van de lacinema Clasic HD. Verschillende mappen vermelden "file not find". Dit alles alleen in aansluiting met TV. Met PC en laptop werkt Lacinema Clasic HD correct.
Valt me op de het type afstandsbediening anders is dan de merendeel modellen die op internet te zien zijn met minder functies. Het serialnummer of productcode is eigenaardig genoeg bij Lacie onbekend nietegenstaande op de verpakking duidelijk vermeld.

ChristopheM 30-10-2010
Geschreven voor: LaCie Classic HD 1000 GB

Het onding blijft na enkele minuten gewoon hangen (freeze). De afstandsbediening is zeer traag. Als hij voor ééns niet vastloopt, wordt de netwerkconnectie verbroken. Zelfs de upgrade naar firmware 3.23 heb ik verschillende malen moeten probreren. Echt totale crap. Ik breng het zo snel mogelijk terug naar de winkel. Helpdesk van Lacie was wel snel maar kon het probleem niet oplossen. Het enige positieve punt: het design is mooi.

M.P. Graatsma 08-10-2010
Geschreven voor: LaCie Classic HD 1000 GB

Ik heb allerlei mediaplayers geprobeerd en teleurgesteld teruggebracht. Deze is wel de meest gebruiksvriendelijke die ik geprobeerd heb en hou hem dus. In eerste instantie vond ik het vreemd dat hij bij video_ts bestanden problemen gaf maar het staat dan ook gewoon bij de kenmerken op de site:DVD-Video (ISO, Video_TS). Dus gewoon met nero een iso maken van je video_ts film en dan speelt hij super. Ik zie op de forums een hoop ellende over dit apparaat maar meestal is de handleiding gewoon niet gelezen. Een veel voorkomend probleem in Nederland. Je zou bijvoorbeeld het menu van de film niet kunnen gebruiken. Klopt maar op de afstandbediening zit een knop voor de instellingen. Ook dit kan je nalezen. En zo kan ik nog wel een paar voorbeelden opnoemen. Beeld en geluid zijn perfect. Zeker als je hem aansluit op je 5.1 versterker. Ook in het netwerk werk hij goed. Een echte aanrader dus.

Cooper2010 13-06-2010
Geschreven voor: LaCie Classic HD 1000 GB

Gisteren deze media player gekocht en wilde even weten hoe deze beoordeeld werd op internet.

Schrok heel erg van alle reacties hier. Ik was geneigd om hem terug te brengen.

Maar inmiddels is hij in gebruik en werkt super.
Nergens geen problemen mee. Installeren was zo gebeurt, start snel op, speelt mooi af,afstandbediening gaat ook super.

Def 01-06-2010
Geschreven voor: LaCie Classic HD 1000 GB

Dit apparaat is mij erg slecht bevallen. Het loopt steeds vast en is dan zowel via TV als PC niet meer te benaderen. Enige wat dan helpt is opnieuw opstarten. Firmware update hielp niet. Ik heb de mijne na twee weken ellende dan ook teruggestuurd naar Pixmania. Daarbij de keuze tussen reparatie of geld terug. Gezien het feit dat ik dezelfde klachten vaker terug vond op internet en het apparaat niet daadwerkelijk kapot was (na opnieuw opstarten weer heel even 'goed') gekozen voor het laatste.

Voor een beetje meer geld heb je een Mede8er MED500X 1TB, die doet wel alles wat je van een dergelijk apparaat verwacht.

mch26 09-05-2010
Geschreven voor: LaCie Classic HD 1000 GB

Ik heb hem net 2 dagen. geluid en beeld is prima. Hij is niet geheel geruisloos.

Ik had overigens hetzelfde probleem als rob kuiper. Nieuwe Firmware geinstalleerd en als ik hem op mijn pc aansloot zag ik het begin scherm maar kon ik niks. Ik denk dat het probleem was dat ik de firmware op mijn device zelf had gezet ipv op een usb stick.

Nadat ik de update bestanden op een usb stich gezet had en opnieuw het device aanzette werd de firmware geinstalleerd en deed alles het weer prima.

RobKuiper 22-04-2010
Geschreven voor: LaCie Classic HD 1000 GB

Om positief te beginnen: De Lacie is echt een plaatje en erg stil tijdens de transferring van bestanden. De afstandsbediening is klein maar voldoet, het menu is playstation-3-achtig en prima.

De problemen begonnen echter bij de installatie. Ik werk op een mac en blijkbaar moet je de harde schijf eerst formatteren om schrijfrechten te krijgen op de Lacinema. Goed, na dat uitgevogeld te hebben wilde ik een mkv-filmbestand gaan bekijken. Zoals gezegd: de transferring via usb (2.0) ging snel en geruisloos. Vervolgens blijkt de Lacinema geen mkv bestanden met geluid af te spelen, daar is de nieuwe firmware voor. Daar kom ik dan het 2e probleem tegen. De Lacinema loopt vast bij het updaten van de firmware. En daar zit ik nu. Een mail voor support gestuurd, en ik ben benieuwd hoe snel en adequaat ik geholpen word. Voorlopig kan ik er dus niks meer mee.

Als ik het apparaat weer aan de praat heb, dan plaats ik een volgende review. Voorlopig is het oordeel in ieder geval alles behalve goed, maar ik geef ze nog het voordeel van de twijfel.

hvincken 05-04-2010
Geschreven voor: LaCie Classic HD 1000 GB

Ik heb er 9 gekocht met kerst 2009, voor mij en mijn collega's. Na 3 verzoeken voor een firmware update is er op 30 maart 2010 een update verschenen, de problemen zijn nu 10 keer groter, eerst speelde hij geen ISO bestanden af, als hij het wel deed dat hoogstens 10 minuten, nu werkt niets meer zoals het hoort.
Koop dit apparaat niet, het is de slechtste mediaspeler ooit gemaakt, ook slechte service van Lacie, volgens mij willen ze alleen maar verkopen, de klachten van mij zijn niet serieus genomen. Koop dit apparaat dus nooit.

hankie 25-03-2010
Geschreven voor: LaCie Classic HD 1000 GB

Een mooi en handig apparaat dat perfect op mijn netwerk aansluit. Opslagcapaciteit (voorlopig ;-)) voldoende.
Overdrachtssnelheid prima.
Aangesloten op
7.1 Marantz tuner/versterker
37'' HDTV
JBL SCS 200.5.
Kwaliteit van beeld en geluid ruim voldoende. Gebruiksgemak van de afstandsbediening matig.

butsmuts 04-03-2010
Geschreven voor: LaCie Classic HD 1000 GB

heb hem 4 dagen geleden gekocht en vadaag weer ingeruild voor de acryan. Die is dan wel een paar tientjes duurder maar speelt wel iso bestanden af en je krijgt wel een normaal dvd keuze menu voordat je een film start. Echt veel en veel makkelijker in de bediening dan de LaCie die bij mij erg eenvoudig, knullig maar vooral onaantrekkelijk wat betreft menu's over komt.

Jeroen1967 25-12-2009

ste indruk na 2 dagen:
-Superklein, net iets groter dan de interne 1TB hdd.
-Superstrak
-Stil
-Redelijk strakke menustructuur
-Simpele remote.
(Wel even wennen t.o.v. menu/remote van een nmt)

Instellen netwerk aansluiting simpel. Streamen met TwonkyMedia, HD content speelt zelfs gewoon goed tijdens volpompen van de HDD. Dit uploaden naar de Lacinema gaat met ongeveer 10MB/sec. In ieder geval bijna het dubbele dan ik kon met de nmt's.
Alle mediaformats die ik in de nmt gebruikte pakt deze ook. HD/divX/Xvid/DVD etc.
Tijdens afspelen mp3 is coverart te zien.

Klein nadeel: geen DTS downmix. (voorzover ik kan zien. Heb de Lacinema nu via optische ingang van homecinema staan dus stoort niet echt. (tenzij je dit niet voorhanden hebt)

Apparaat kompleet geleverd:
- 1TB hdd
- HDMI / AV / ethernet / USB kabel
- voeding etc.

Schijf is tevoren al in NTFS geformatteerd Denk niet dat je hem kan laten downloaden. NMT features zoals torrent/usenet downloaden etc zijn er niet. Voor mij geen gemis daar ik het toch nooit gebruikte.
Er zit een slaapfuntie in, moet je wel door het menu gaan.

Kortom een apparaat wat gewoon doet wat hij moet doen zonder dat een goede kennis van netwerken nodig is. (met een mooi prijskaartje!)
Zullen vast wel bugs/ tekortkomingen inzitten, ik heb alles snel snel even getest maar so far so good en anders een firmware update afwachten!

aranka1978 19-12-2009
Geschreven voor: LaCie Classic HD 1000 GB

Ik heb deze mediaplayer nu een week en hij bevalt me uitstekend.

Ik gebruik hem voornamelijk voor het afspelen van films.

Zelf heb ik niet al te veel ervaring met de technische aspecten.
Wel kan ik wat praktische voordelen noemen.

Hij is makkelijk in gebuik. Een modern keuzemenu
Een groot voordeel bij het afspelen van films vind ik dat je hem kunt stoppen en vervolgens weer verder kunt gaan waar je gebleven bent.
Het apparaat heeft geen ventilator (leek me eerst een nadeel) maar in de praktijk wordt hij niet erg warm. Daarnaast is hij dus geruisloos.
Geluid is duidelijk,beeldkwaliteit is ook goed.
Prijs- kwaliteit verhouding vind ik goed.