De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 17 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Apple Tv 0 GB op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,1

wiersmat 25-03-2013
Geschreven voor: Apple Tv 0 GB

moet apparaat regelmatig resetten,wil dan niet contact maken met i-store,wanneer gereset,film uitgezocht met nederlandse ondertiteling,film gestart, blijkt deze zonder ondertiteling!
hier kom je pas achter als je de film gehuurd hebt!
kortom:apparaat maakt belofte niet waar!miskoop?of exemplarisch?

HereIsTom 27-03-2013

Hier ook geen enkel probleem, hoef 'm dus nooit te resetten! Waarschijnlijk ligt het aan je netwerk!
Je moet inderdaad even de preview van de films bekijken dan kun je zien dat er ondertitels bij zitten!
Ik ben na enkele jaren nog steeds zeer tevreden!

Gert_137 26-03-2013

Beste Wiersmat.

Ik heb deze al bijna een jaar in bezit en nog nooit last gehad dat de ATV gereset moest worden. heb je de updates wel gedaan. Wel het zelfde probleem wat betreft het huren van films. Ik kijk altijd eerst de trailers. Vind het toch wel jammer dat zo een duur apparaat van Apple dit soort mankementen vertoont. Verder ben ik er wel tevreden mee.

Gr, Gert_137

Remco Remmelink 06-07-2012
Geschreven voor: Apple Tv 0 GB

Mooi apparaat maar er zitten een boel moelijke aplle dingen in......via youtube op je ipad kun je een boel filmpjes niet kijken omdat die geblokkeerd zijn om via Ipad te kijken....iets te doen met copyrights. Wel afspelen via de computer maar niet via mobile device, erg frustrerend. Verder kun je volgens mij niet je mp3 verzameling op pc via Itunes spelen zonder een 24 dollar abonnement te nemen op itunes match...om nog maar niet te spreken van zelf gedownloade films. Vooralsnog alleen een beperkt aantal youtube filmpjes. Als ik er naast zit laat het me weten

HereIsTom 08-07-2012

Dan doe je toch iets fout, ik kan hier met de YouTube App op mijn iPad alle filmpjes afspelen op de Apple TV.
Ook kan ik alle muziek via iTunes afspelen via mijn Apple TV zonder dat ik iTunes Match heb!

remco remmelink 08-07-2012

Maar als ik itunes op mijn PC aanzet en homesharing aanzet gebeurt er niks op mijn Apple Tv. Wel begint hij te zeuren over Itunes Match dat 24,95 dollar per jaar kost om mijn verzameling te sharen of zoiets. Gisteren ook weer gefrustreerd over youtube filmpjes die niet op mobile devices kunnen worden afgespeeld en daardoor ook niet op apple TV.

Gert_137 18-07-2012

Hallo Remco R

Als je verder geen Apple apparaten hebt zou ik geen ATV aanschaffen maar een andere media speler die wel aan jouw , ik ben in wel ieder geval wel dik tevreden met mijn ATV tje
Alles wat ik er tot nu toe mee doe en geïnstalleerd heb, werkt perfect, prima Apparaat kan deze aan alle Apple gebruikers aanbevelen.

Gr.Gert

Gert_137 23-07-2012

FrankH ,

Je zal best wel gelijk hebben , want ik heb geen verstand van multimedia, computers en jailbreaken enz, alles wordt voor ons gedaan op dit gebied, maar ik wil gewoon iets hebben wat goed communiceert met elkaar. Ik was dat dat windows een beetje zat en een vriend van heeft mij het een en ander laten zien over Apple apparaten en ik was helemaal verkocht. Maar dat is natuurlijk persoonlijk en ik wil helemaal niets afkraken of zo, maaaaar maar van de ATV hebben we allemaal plezier van toch?

Gr, Gert

FrankH 20-07-2012

Op een Mac is iTunes een mooi programma om je muziek in te organiseren. Het streamen van muziek naar een ATV gaat probleemloos.

Op een PC is iTunes een log programma. Maar als het eenmaal gestart is, is het streamen naar een ATV prima. iTunes match is een optie, het is niet vereist.

iTunes is een belabberd programma om je Full HD speelfilms in te organiseren. Dat moet je dus ook niet doen; koop een ATV2 (niet de nieuwste ATV3 dus) en jailbreak deze en zet er aTV Flash op.

Je hebt voor een ATV geen iMac, iPhone of iPad nodig; hij werkt prima in een PC omgeving (mits met aTV Flash).

Mocht je niet voor een ATV willen gaan: vergeet alle media spelers tot 250 euro, dat is allemaal troep. De enige uitzondering (naast de ATV) is Medi8tor, die heeft ook leuke budget spelers.

Gert_137 07-07-2012

Ik heb de ATV ook nog maar net en ben er nog lang niet achter wat deze allemaal kan.
Wel heb ik de films en foto,s die ik met mijn HD digitale camera, iPAD en iPhone heb genomen, een eigen film gemaakt met iMovie. Ik vind het wel lang duren voor dat ik de film kan afspelen met di iPAD via de ATV omdat deze deze de film eerst moet voor bereiden. Daar heb ik het volgende op gevonden. Film op YuoTube gezet in mijn prive album, dat duurt ook wel even, maar als het er eenmaal opstaat kan ik direct YouTube selecteren in de ATV en al mijn films direct kijken op mijn HD 200 Hz 40 inch tv en het resultaat qua beeld in is fantastisch. Misschien heb je hier iets aan en kunnen onder de gebruikers nog het een en ander opsteken.

Gr, Gert

Stijn Breton 08-07-2012

Het is prima mogelijk om je muziekverzameling zonder itunes match af te spelen via Apple TV. Daarvoor moet je homesharing aanzetten op de beide apparaten. Dan kun je ook zelf gedownloade films afspelen. Die films moet je dan wel eerst in itunes zetten. Daarvoor kan het nodig zijn dat je ze eerste met Handbrake (gratis) converteert. Je negatieve oordeel over de mogelijkheden lijkt me dus nogal overdreven.

Remco Remmelink 09-07-2012

als iemand dit filmpje kan afspelen via Apple Tv laat het me even weten. Dit is één van de vele filmpjes die ik ben tegen gekomen die zijn geblokkeerd om te spelen via oa. apple tv. Volgens mij heeft het te maken met copyrights of zoiets.

Arthurl2 05-05-2012
Geschreven voor: Apple Tv 0 GB

Aangezien ik een absolute fan van Apple ben, was ik in eerste instantie zwaar teleurgesteld toen mijn Apple TV (2e generatie) het na enkele maanden liet afweten als het ging om Airplay streamen vanuit de iPad. Na software updates (nu versie 5.0) werkte het voor geen meter meer. Naar nu blijkt is de firmware van mijn Huawei Modem/Router niet geschikt voor de (Bonjour) communicatie tussen Apple apparaten. Hierover is op de verschillende fora al e.e.a. geschreven.
Ik heb inmiddels een oplossing gevonden in de vorm van een extra Wifi routeer die ik als toegangspunt voor de Apple TV gebruik. Inmiddels functioneert alles weer naar behoren. Wel blijft ik mijn bedenken houden als het gaat om de installatie (niet echt gemakkelijk op deze manier) en de afstandsbediening: een prachtig stukje design, waarbij helaas de functionaliteit ondergeschikt is aan de vorm. Het streamen van muziek en foto's en het bekijken van films lukt echter weer perfect, zoals gewend van Apple...

HS 02-04-2012
Geschreven voor: Apple Tv 0 GB

Apple tv 2de. Generatie. Met iPad 2 werking gaat met diverse spellen schokkerig en is te laat met beweging gaat niet synchroon helaas , hopelijk krijg men hiervoor nog een update die dat op lost.het beeld van de iPad op de tv vult helaas niet altijd de volle breedte jammer , foto,s ed , dat ziet er goed uit dit programma is bekent als ( Front Row) De rest wat Apple tv staat zoals films huren heb ik niet gebruikt , you tube wel zie er leuk uit , mijn ervaring is dat je geen snelle spelletjes als race , vliegtuig op de tv moet gaan spelen is niet leuk .

HereIsTom 04-04-2012

Dat het schokkerig is of niet synchroon loopt ligt niet aan de Apple TV of de iPad, maar aan je eigen WiFi netwerkt, die is dan niet snel genoeg!
Hier speelt hij alles probleemloos en synchroon af van mijn iPad via de Apple TV!

Arthurl2 01-04-2012
Geschreven voor: Apple Tv 0 GB

Hoewel ik een absolute fan van Apple ben, moet ik helaas 1 GROTE uitzondering maken. Mijn Apple TV (2e generatie) was gedurende de eerste paar maanden een prima apparaat. Geweldig voor Airplay streamen van muziek en foto's direct vanuit de iPad. Na recente software updates (nu versie 5.0) werkt het voor geen meter meer. Verbinding maken met de iPad of iPod dan wel de iMac (via iTunes) lukt nog slechts sporadisch. Soms werkt het opbouwen van de verbinding zonder aanwijsbare reden opeens wel, maar meestal niet. Alles wat in mijn mogelijkheden ligt (en uitvoerig beschreven staat op de Apple support site en de verschillende webforums) heb ik al geprobeerd, maar helaas zonder succes. Tevens is het een crime om telkens de instellingen opnieuw in te voeren met de simpele afstandsbediening na de talloze resets. Totdat de problemen opgelost zijn een waardeloze aanschaf....

FrankH 09-05-2012

Beste Arthur,

De wifi protocollen zijn complexe protocollen. Wil je die volledig implementeren, dan moet je de juiste onderdelen en licenties hebben.

Je raadt het al: de el-cheapo wifi routers hebben goedkope onderdelen en missen sommige licenties (van weinig gebruikte opties).

Tip: laat de el-cheapo wifi routers van een paar tientjes liggen, en koop een goede router, bijvoorbeeld van Linksys of Apple.

FrankH 02-04-2012

Tip 1: herstel de settings van je ATV2 middels iTunes als je daar ooit een backup hebt gemaakt.

Tip 2: jailbreak je ATV2, installeer SeasOnPass:

Dat kan zonder dat je aTV Flash moet kopen.

popcorn 15-02-2012
Geschreven voor: Apple Tv 0 GB

Spijt van deze aankoop. Bijzonder veel problemen door het continu bufferen van de speler bij afspelen films met grote bestanden. Alle tips gevonden bij google uitgeprobeerd. Ligt niet aan mijn netwerk, ook bekabeld netwerk blijft bufferprobleem bestaan.

FrankH 17-02-2012

Net zoals HereIsTom heb ik geen enkel probleem met bufferen! En dat met een wifi netwerk.

Hoe speel je je films af? Via iTunes of aTV Flash?

Misschien ligt het wel aan je harde schijf, heeft je PC of Mac het te druk met andere taken. Of heb je een netwerk disk die je te zwaar belast door tegelijk te schrijven (download) en te lezen (film). Of...

Er zijn vele mogelijke problemen, en ze zijn vrijwel altijd op te lossen!

Dus kom maar op met je configuratie en je specifieke problemen, dan wordt het hier wel opgelost!

Het enige wat ik je kan adviseren: als je een grote film hebt (>10GB voor een film van 2 uur), dan adviseer ik je deze kleiner te maken met bv HandBreak, door bv ongebruikte audio tracks weg te laten.

HereIsTom 17-02-2012

Echt onzin hoor, het moet wel aan je netwerk liggen, hier kan ik perfect grote bestanden streamen zonder problemen, zo wel via LAN als draadloos!

Hello there 23-12-2011
Geschreven voor: Apple Tv 0 GB

Werkt zoals ook in de andere reviews beschreven staat; makkelijk. Alleen het huren van films stelt nog niet zo veel voor. Het zijn er niet zo gek veel maar er zijn er maar heel weinig Nederlands ondertitelt, en da's lastig!
Ik hoop dat ze dat stukje dus snel beet pakken.

FrankH 28-12-2011

In NL is het nut van een standaard Apple TV2 beperkt. Echter, wanneer je aTV Flash koopt, dan is het meteen een universele media speler geworden, die alle soorten video's van netwerkschijven af kan spelen.

Fr@ns M 13-12-2011
Geschreven voor: Apple Tv 0 GB

Nog lang niet alles uitgeprobeerd maar ik ben nu al dik tevreden. Via airplay, muziek van m'n Ipod, Ipad of netbook (itunes) via wifi zenden naar de TV en/of Tuner versterker (fijn, geen kabel meer over de vloer). Ook het streamen van o.a. internet radio naar de versterker biedt extra gebruiksmogelijkheden. Hoewel het installeren van de Apple TV een fluitje van een cent is heb ik om de Ipod Touch 4G in itunes apparaten overzicht, zichtbaar te maken, wel ff zitten klooien. Nadat ik de Ipod een harde reset had gegeven is het uiteindelijk gelukt.
Kortom, dit apparaatje biedt een toegevoegde waarde en is het aanschaffen zeker waard!

RHK22463 18-12-2011

Als ik zie dat je toch bij installatie op de Ipod hebt moeten "klooien", lijkt me jouw beoordeling toch wel erg hoog. Als iets direct uit de doos werkt kan ik een 8 voor installatie begrijpen, maar als dat niet het geval is zou ik toch hooguit een 6.5 geven ;-)

Cjm Apple 13-11-2011
Geschreven voor: Apple Tv 0 GB

Met een i Mac, i pad en een i phone in m'n bezit is het best te begrijpen denk ik dat ik ook Apple tv 2 heb aangeschaft.
Geweldig apparaatje .
Doet wat hij moet doen. Video,s kijken zonder i tunes is top met air video. Installeer het ook op je computer en hij streamt het zo naar je i pad of i phone , via de app air video rechtstreeks op tv.
Foto,s , muziek, de gehele bibliotheek via thuisdeling.
De apps uitzending gemist en dergelijke ook heel erg makelijk via i pad op tv.
Geen mirroring mogelijk met i pad 1 dat vind ik wel een nadeel bij bijvoorbeeld een spelletje op i pad met het icoontje op Apple tv hoor je wel geluid maar geen beeld.
Ik denk dat ze dat toch best even zouden kunnen veranderen , maar voor de rest echt een aanrader.

joers1 19-10-2011
Geschreven voor: Apple Tv 0 GB

Ik ben een fervent Apple-gebruiker...en met een iMac, iphones en ipads in huis, was deze mediaspeler onmisbaar in huis.
Bedieningsgemak is onovertroffen (wat anders, zo is alles van Apple). Installatie stelt werkelijk niets voor en kan zelfs door digibeten van 80+ gedaan worden.

Als je meer Apple-producten in huis hebt, is dit echt onmisbaar. Draadloos alle muziekbestanden over je speakers streamen, foto's op tv bekijken, video's...noem maar op.

Annes76 17-01-2012

Zit er een aparte internetbrowser op?
Of alleen applicaties?

Groetjes Annemarie

Banjo1980 16-10-2011
Geschreven voor: Apple Tv 0 GB

Na maandenlang plezier te hebben gehad van een AC Ryan Playon Mini zijn we overgestapt naar deze Apple TV2. Ik wilde eenvoudig kunnen streamen zonder moeilijk gedoe met thuisnetwerken etc. Met behulp van de Air Video app kunnen we nu door onze series en films bladeren op de Ipad en zonder conversie streamen van PC naar de TV. Fantastisch!
Ook uitzending gemist e.d. kijken via de Ipad werkt geweldig.

Enig nadeel is toch het qua software gesloten karakter van het apparaatje. Gelukkig komen er steeds meer apps die hier oplossingen voor bieden.

Bert1965 06-08-2011
Geschreven voor: Apple Tv 0 GB

Een geweldige mediaspeler. Installeren binnen een paar minuten. De mogelijkheden zijn ook goed, als je gaat kijken dat je dit klein kastje ook via je ipad kunt bedienen is gewoon geweldig en heel overzichtelijk. De meesten mediaspelers hebben geen menu om door je muziek heen te bladeren op artiest of soort muziek, bij deze kan dan dus wel!! Yes lekker makkelijk, net zoals alles andere producten van Apple.
Helaas is dit product niet in de Nederlandse winkels te krijgen, wel op internet.

RuudL 29-06-2011
Geschreven voor: Apple Tv 0 GB

Prima aanvulling op mijn reeds uitgebreide Apple-assortiment.
Ondanks dat het product (nog) niet voor de Nederlandse markt bestemd is (overigens wel in Nederland gekocht), kan de interface gewoon in het Nederlands worden ingesteld.
Bijgeleverde afstandsbediening is wat minder; gebruik ervan via menu is niet best; letter voor letter moet je ingeven. Simpel opgelost door de app Remote te installeren op iPad en iPhone.
En met inderdaad AirVideo is de volledige content van de Mac te streamen! Er hoeft (bijna) niets meer geconverteerd worden naar een ander bestandsformaat. Nog één minpuntje; full HD (1080P) niet mogelijk; de atv2 streamt tot maximaal 720P.
Voor de rest prima. Ik hoef mijn gedownloade muziek/films etc. niet meer te branden op dvd! Gaat rechtstreeks zonder kabels van Mac naar TV!

Joachim12345 22-04-2011
Geschreven voor: Apple Tv 0 GB

Zeer tevreden over dit product. Heb hem vooral gekocht om mijn foto's op de Tv te laten zien vanaf mijn macbook en muziek af te spelen vanaf mijn iPod touch en dit werkt zeer goed en simpel. Ook mijn HD mov. films in iPhoto worden rechtstreeks afgespeeld zonder tussenkomst van iTunes. Om filmpjes af te spelen zonder gebruik te maken van iTunes is het programma AirVideo aan te raden. Deze speelt alle formaten (behalve video TS) vanaf een willekeurige map op de computer. Hierbij is wel een iPhone of iPod touch nodig. Installatie is een lachertje zo simpel.

Daantjo 24-03-2011
Geschreven voor: Apple Tv 0 GB

Ten eerste: Ik ben een groot fan van Apple en al hun producten. Ik heb dan ook al hun producten.. En dus ook een ATV2 gekocht in de states.

Helaas is het een onding als je hem als "media speler" wilt gebruiken. Zo uit de doos kan je er vrij weinig mee, behalve op youtube en wat andere internet filpjes sites en kan je alleen muziek en films streamen die in je itunes library staan op je Mac computer (of Ipad, iphone etc).

Ik had hem dan ook een jailbreak gegeven en XBMC erop gezet, zodat de apple TV ook mijn Synology NAS server kon zien, en de bestanden daarvan af kon spelen. dit werkte fantastisch, totdat apple weer een update doorvoerde en mijn jailbreak dus niet meer werkt.

lang verhaal kort. Mooi klein apparaatje, maar niet geschikt als media speler tenzij je je computer aan wilt hebben staan om een film te kijken. Verder is het altijd een redelijk "gedoe" om films etc in itunes te zetten. Moet dus zeggen dat dit het eerste Apple product is, waar ik niet 100% tevreden over ben..

Edwin Holt 02-12-2011

Waarom jailbreak als de Synology een iTunes server functionaliteit heeft. Wanneer je deze binnen de Synology activeert, moet de AppleTV deze zien.

whulsbergen 19-01-2011
Geschreven voor: Apple Tv 0 GB

Heb de Apple TV 2.0 in de VS gekocht. Wat een fantastisch apparaat! Voor omgerekend 80 euro kun je haarscherp je foto's laten zien van pc, ipad of iphone, je muziek afspelen, films streamen, internetradio en youtube.

Installatie is een droom: hdmi aansluiten, aanzetten, wifi-wachtwoord intikken en klaar.

Enige nadeel is op 't ogenblik dat je aan iTunes vast zit en bijvoorbeeld Spotify of een NAS-bibliotheek niet doorgeeft. Maar met de vrijgave van Airplay door Apple moet dat in de nabije toekomst wel kunnen.

Ook kun je in Nederland nog geen films huren.

Fritsflow 09-10-2011

Het is mij een volslagen raadsel waarom Apple in VS $ 99 rekent voor dit apparaat en hier omgerekend $ 160. Voor precies het zelfde ding.
Voor mij reden om er niet naar te kijken en 'm dus ook niet te kopen.