AC Ryan Playon!HD Full HD Network Media Player 0 GB

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 56 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de AC Ryan Playon!HD Full HD Network Media Player 0 GB op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

6,9

nova1971 22-05-2013

Hallo, in het begin was ik zeer tevreden over de mediaspeler, maar de laatste tijd als ik mkv bestanden afspeel, stopt die regelmatig op bijna het eind van de film. Heeft iemand daar ook ervaring mee? en is er eventueel een oplossing?

michaelgoyvaerts 02-07-2013

Ik heb juist hetzelfde probleem en zou ni weten wat hier aan te doen moest iemand hier een oplossing voor weten laat dan maar weten

ICTspul 08-01-2013

Playon!HD aangeschaft met de verwachting:

- NAS functie
- "alle" formaten afspelen
- eenvoudige bedienening

+ speelt gangbare formaten, gebruik meest ISO's
+ overige gezinsleden kunnen 'm bedienen
+ eenvoudige installatie
+ firmware upgraden/downgraden is simpel

- NAS functie is zeer slecht
- lezen van disk gaat veel sneller dan schrijven
- samba server is erg instabiel
- grote bestanden kopiëren via (w)LAN lukt niet
- support vanuit vendor is laks (lees: samba issue)
- ventilator is luidruchtig

Inmiddels 2,5 jaar in gebruik, regelmatig ACR forum checken en de nieuwe firmware updates geprobeerd. Mijn beeld van een update is dat het issues oplost en/of nieuwe functionaliteit toevoegt.

Na wat zoeken stuitte ik een jaar geleden op PlayOn!X gebaseerd firmware versie 7.3.4 r4824. Hier werd ik blij van.

+ firmware r4824 is geoptimaliseerd
+ kan grote bestanden kopiëren met Very Secure FTP
+ remote shutdown via webbrowser of telnet, zit weleens op zolder muziek te luisteren/draaien vanaf de POHD.
+ grafische interface is sneller, GUI 2.0 was een drama
+ remote control

- apparaat herstart wanneer gereed met afspelen folder/mp3

De hardware is goed, maar de softwareontwikkeling en ondersteuning van de vendor krijgen een dikke onvoldoende.

De ventilator is vervangen door een Noiseblocker XM1 welke draait op een lager toerental (2800 rpm) en meer lucht verplaatst dan de originele. Heerlijk stil is ie nu!
Totale kosten: € 6,95

Dr.Mudd 02-12-2012

Na drie jaar m'n AC Ryan verkocht. De enige reden om hem te houden was het feit dat-ie heel veel formaten kan afspelen. Het apparaat heeft echter ook een aantal nadelen:
- De gebruikersinterface is niet op gebruikers gericht en veel te technisch van aard. De Nederlandse vertalingen van de UI zijn slecht en onvolledig. Bovendien is er bij het ontwikkelen van de software geen rekening met 'langere' talen dan het Engels gehouden, waardoor sommige Nederlandse meldingen niet in een venster passen. Ook verschijnen er regelmatig nietszeggende teksten in beeld, zoals 'Herstart NAS'. Is het de bedoeling dat de gebruiker de NAS (wat dat ook moge zijn) moet herstarten, en zo ja: hoe moet dat dan?
- De bediening op afstand werkt slecht omdat de AB precies op het apparaat moet worden gericht. De knoppen zitten niet op logische plekken.
- Het apparaat reageert traag op commando's. Zeker na het opstarten duurt het vaak minuten voordat-ie reageert.

ICTspul 12-01-2013

Je denkt films te gaan kijken, maar er wordt niet vermeld dat je meer gaat lezen als je dit apparaat aanschaft.

Richard94 12-05-2012

Ik heb de AC Ryan Playon HD zeker al 1,5 jaar en vanaf het eerste gebruik bevalt hij mij prima.
Beeld en geluid is boven verwachting , ook de hd films zijn perfect.
Ik heb nooit vastlopers gehad en ook na de diverse updates bleef hij prima werken.
Alleen het menu reageert erg traag en dat is nooit veranderd.
Ik heb hem erg veel gebruikt en heb er nu ook 1 voor de slaapkamer gekocht.
Ik gebruik hem zowel via de harde schijf als het netwerk.

Clemens 17-07-2012

Ik heb de AC Ryan Playonhd nu ruim 2 jaar. Heel wat mee geëxperimenteerd en voorzien van add ons, maar uiteindelijk na een overgang naar Windows7 Professional, standaard vastgezet op een goed werkbare firmware. Hij hang via een wireless extender van Netgear in mijn netwerk. Hij speelt alle formaat bestanden af en zonder stotteren of haperen ook draadloos vanaf mijn NAS server in de kelder.

Dat gerommel met firmware laat je snel als hij over de huppel raakt van een nieuwe release. Gewoon afblijven en kijken welke versie het meest stabiel werkt. Het kopiëren (wireless) van bestanden moet je echt met Teracopy doen. Dan mislukt er praktisch nooit wat en de snelheid blijft redelijk tot goed.
Op een of andere manier kan Windows hier standaard niet goed mee uit te voeten.

Een prikkie voor zo'n fijne speler die zeer intensief met plezier wordt gebruikt.

Jan565 08-01-2012

De Playon!HD bezit ik nu 2,5 jaar. De eerste tijd was de functionaliteit op het afspelen van films na beperkt door talloze bugs. Nieuwe firmware loste vele bugs op maar veroorzaakte altijd weer nieuwe.
Voor de laatste firmware (de eigen GUI van AC Ryan) moest ik de hardeschijf formateren! Helaas bleek deze firmware onbruikbaar traag. Na het uitzetten van het scannen van bestanden was het iets beter maar de de vorige firmware was nog steeds superieur. Deze heb ik dan maar terug gezet inclusief de bug van het wegvallend geluid.
De laatste tijd stopt het afspelen van diverse films na ongeveer 1,5 uur kijken. Erg vervelend.
Wifi met de USB-dongle van AC Ryan is altijd promematisch geweest (weg vallen van de connectie) en altijd traag. Geen aanrader.

jan33 01-01-2012

Ik kan niet snappen dat iemand zon apparaat goed vindt nog dat zulke apparaten verkocht mogen worden. het is echt voor nerds die dagen willen rommelen en als er staat dat je moet controleren of er iets geinstalleerd is van wat je niet weet wat het is - bedoelen ze dat je iets moet downloaden en installeren. als een een upgrade wil doen moet je drie achterenvolgende softwarepakketten installeren in de hoop dat problemen opgelost worden om uiteindelijk met dezelfde problemen te zitten.Een ACRYAN maakt een puinhoop van zijn harddisk en blijft er dan inhangen. Chinese rommel waarvan je van geluk mag spreken als je toevallig een goede serie hebt.

1001Rene 28-12-2011

Ik heb de speler nu ruim 1,5 jaar in bezet en ben niet tevreden. Ja bijna alles wordt afgespeeld en installeren is redelijk eenvoudig. Maar draadloos bestanden overzetten is gewoon niet te doen, zo traag. Heb je een paar cdtjes dan lukt het afspelen via de optie muziek wel, maar bij meer dan 10000 mp3tjes ben je al 2 dagen aan het wachten op de scan (kan je wel uitzetten, maar dan is de optie muziek niet meer te gebruiken). Alleen bestanden afspelen via bestandsbeheer werkt dan wel. En dan alle opmerkingen eerder gemaakt over firmware....mensen, moet je techneut zijn om dit apparaat te gebruiken, hoop toch echt van niet. Van de markt halen lijkt mij de enige juiste oplossing!

ictspul 23-03-2012

ACR zegt dat het ding NAS functionaliteit heeft, maar performed niet als zodanig. pest jezelf niet door bestanden via wireless of ethernet te kopiëren. filetransfer via bedraad netwerk is ronduit slecht, je kunt beter de usb poorten gebruiken.

MatthijsD 18-11-2011

Ik heb dit apparaat nu twee jaar maar nu beginnen de problemen na een nieuwe Samsung led lcd te hebben gekocht. De nieuwste firmware is niet te gebruiken in combinatie met deze tv. Advies van Ryan: installeer een oude versie. Dat zou niet mogen. Gevolg nu is dat de Ryan steeds vastloopt. Ik zou de speler nu niet meer kopen.

MatthijsD 05-12-2011

Met de nieuwste firmware had ik wel beeld maar geen geluid op de nieuwe Samsung tv. Alles geprobeerd, maar helaas. Na overleg met technische dienst van Ryan gekozen voor een vorige firmware versie. Deze loopt echter bij snel scrollen door grote audiobestanden regelmatig vast. Is lastig.

edwin2005 20-11-2011

Het is bekend dat de allernieuwste firmware niet de beste is (been there, done it) maar ook ik snap niet wat de firmware met je TV te maken heeft.
ps.
Ik heb ook een Samsung LED TV en ik heb geen problemen met de oude software, ben benieuwd naar jouw uitleg.

mc2 20-11-2011

Wat heeft de firmware van deze player met je tv te maken ? Dat kan ik niet volgen, verklaar je nader.

had ik maar door gespaard 02-11-2011

wat een stom slecht werkend ding
traag
afstand bedienig is bagger
reboot vaak
maakt herrie
weinig tot geen updates
streamt voor geen meter
kan beter je laptop aan tv hangen

mc2 04-11-2011

Ik heb het apparaat reeds 1 1/2 jaar naar volle tevredenheid. Speelt alles, streamt perfect HD content (bedraad aangesloten), updates zijn er ruim voldoende en maakt helemaal geen herrie.

Dat het apparaat traag is komt denk ik omdat de nieuwe modellen met de laatste firmware worden afgeleverd. Deze is te zwaar voor de chip die in het apparaat zit. Tevens scant de nieuwe firmware steeds de harde schijf naar nieuwe files. Dit kan je uitzetten en dan wordt hij ook al sneller.

Ga terug naar Beta 4318 en hij draait als een tierelier. Deze firmware te vinden op het forum van AC Ryan.

NB: ik werk niet voor AC Ryan.

edwin2005 08-11-2011

Voor een deel kan ik het met je eens zijn maar wil dan ook meteen opmerken dat de problemen mogelijk aan de toegepaste firmware zijn te wijten. Ik heb laatst mijn AC Ryan ge-update naar versie v7.4.4.r5440 en heb 'm na een zeer korte periode weer snel teruggezet naar v7.0.6.r3875. Probeer dat eens als eerste voordat je het apparaat zelf veroordeelt ;-)

ik pik het niet 29-11-2011

Dat vind ik nou ook.
Zo'n slecht werkend apparaat zouden ze eigenlijk niet mogen verkopen!
Ik heb 'm een jaar en ik heb eigenlijk, ondanks een paar firmware-updates,het hele jaar door ergernis gehad.(vastlopen,traag,slecht streamen,wifi verbinding regelmatig verbroken en ga zo maar door)
En nu willen ze me vertellen , dat de nieuwste firmware[5440] te 'zwaar'zou zijn voor de Realtec chipset; Mijn apparaat is nog maar een jaar oud!!!
Dit zou toch niet mogen.
Als bv. een tv koopt en ná een jaar is ie verouderd, dan ga je terug naar de winkel.
Zijn er niet meer mensen die dat niet willen pikken?
Laat wat van je horen!

Piet Berens 17-09-2011

Installatie is eenvoudig en de handleiding ondersteund dit, daarna wordt het allemaal wat minder goed.

Afspelen van films in diverse formaten gaat prima.
De torrentclient, het navigatie-menu en de NAS-functie zijn voor mij uitermate teleurstellend.

De AC.Ryan en mijn PC zitten op dezelfde hub, direct aan de modem verbonden. De torrentclient op de AC.Ryan haalt 30-200 kb downloadsnelheden, mijn gewone PC haalt minimaal het dubbele daarvan. Zeker met meerdere torrents werkt 't niet. Ook is het opstarten van een torrent zeer omslachtig. Toen heb ik bedacht mijn downloads maar direct naar de AC.Ryan te sturen vanaf de downloader met PC. De A.C.Ryan gewoon gemapped als drive-letter. Dat werkt altijd een minuut of 10, voordat de NAS dan om vage redenen totaal stopt en het apparaat vastloopt.

Daarnaast heb ik mijn netjes gesorteerde 1,5 TB aan films en TV-series in 't reeds aanwezige mapje 'movies' gegooid, maar ondanks dat het apparaat dikwijls bezig is met 'Scannen' is er maar één manier om bij de bestanden te komen en dat is via de browser. De pregefabriceerde menu's van A.C.Ryan, zoals 'Movies' en 'Music' die bovenaan staan vinden NIETS, en er valt NIETS aan in te stellen, tenzij je programmeur bent.

Dus JA, films afspelen gaat goed, de rest van de functies zijn onvoldoende getest/ in elkaar geflanst.

Mc2 04-09-2011

Reactie op NKO112: Ik heb het apparaat nu denk ik zo'n jaar of 2. Ben het met 1 ding eens en dat is dat de firmware een probleem is. Ik heb de meest recente firmware er weer snel afgegooid omdat de bediening echt veel te traag werd. Ik heb 1 tip, installeer de Beta firmware 4318 en het apparaat functioneert super. Ik gebruik hem dus WEL als Nas en ervaar helemaal geen problemen. Ik download er torrents mee, helemaal super. Ook het streamen van HD films, geen probleem (heb hem wel bedraad aangesloten). Nogmaals mee eens dat AC Ryan nu eindelijk eens perfect, mooi ogende nieuwe firmware gaat bouwen, maar tot die tijd Beta 4318 gebruiken ! NB, uitzending gemist kijken kan ook door op je PC het programma Playon TV te installeren ( http://www.playon.tv/index.php ) en via Upnp op de AC Ryan te bekijken. Je hebt dan ook gelijk You Tube en vele andere kanalen. Succes ermee !

edwin2005 04-09-2011

Dit is niet zozeer een review maar een reactie op een review geplaatst door NKO112.

Hij/zij schrijft "Netwerkaansluiting is bagger. "even" een filmpje naar dat ding verplaatsen zit er niet in, laat staan dat ie geschikt is als NAS." ik wil graag duidelijk maken dat de slechte netwerkverbinding wordt veroorzaakt door de nieuwste firmware en niet door de hardware!

Ik heb onlangs de firmware ge-update naar v7.4.4.r5440 (met een verplichte tussenversie v7.3.x.r3582 die ook weer nodig is om terug te gaan naar de oorspronkelijke versie) omdat het mogelijk zou zijn om de POHD via een webinterface te bedienen, handig als je voor het spelen van muziek niet de hele tijd je TV aan hoeft te zetten, na een korte test ben ik meteen weer teruggegaan naar versie v7.0.6.r3875 omdat
A)De webinterface helemaal niet aanwezig is
B)De netwerk connectie zo vreselijk traag is dat de verbinding ook steeds wegvalt en
C)De gewijzigde interface te omslachtig werkt voor mij.
Wat ik duidelijk wil maken is dat het vaak niet aan het apparaat zelf ligt maar aan de firmware!

NKO112 31-08-2011

In eerste instantie wel een aardig apparaatje, maar het is niet echt "af".
Bij elke nieuwe firmware is het hele menu omgegooid en ziet het er totaal anders uit.
De laatste firmware ziet er erg jaren 90 uit, niet mooi, beetje DOS-programma uitstraling en het lettertype is vaak slecht leesbaar (op een 40" TV!!!! op 3,5 meter afstand!!)

Bestanden worden allemaal goed gelezen, 1 X gehad dat ie een probleempje met een MKV had verder nooit.

Gelukkig heb ik een Synology Diskstation DS111 en hoef ik em ook niet als NAS te gebruiken, maar toch jammer.
(de nieuwe PlayonHD2 heeft dan wel een GB netwerkkaart, maar de overdracht is nog erger als dit apparaat)

Ik heb nu een WD Live hub en die bevalt 10 X beter (ook zo zijn problemen, maar dat hou je)

Mr.Banana 07-08-2011

Ik heb de playonHD nu een tijdje in mijn bezit, en ik ben er heel tevreden over!
Ik heb er een gekocht waar geen harde schijf inzat, en daar gewoon mijn eigen externe harde schijf op aangesloten. werkt prima, films worden goed weergegeven, zonder dat er tussendoor geladen moet worden ofzo. Wel duurt het even voor de harde schijf gebruikt kan worden na aansluiten, ongeveer een minuutje na aansluiten kan je de harde schijf gebruiken.
Ik heb de PlayonHD nu ook aangesloten op mijn netwerk wat best wel veel problemen opleverde. Ik heb windows 7, en die kan niet makkelijk verbinding maken met de playonhd. Ik denk dat dit aan de pc ligt, maar ik weet het niet zeker. Na een tijdje ermee geworsteld te hebben is het me gelukt om het werkende te krijgen.
tijdens het afspelen van een film gebruik je de playonhd gewoon alsof je een dvd-speler bediend, plus nog wat extra handigheidjes, zoals commercialskip, voor opnames van de tv.
Ik ben zelf nog geen film/muziek/afbeelding bestanden tegengekomen die de playonhd niet afspeelt.

klundert 25-07-2011

Hi,

Momenteel heb ik 2 AC Ryan midi players en 1 AC Ryan HD (2Terra byte) in huis. Draadloos streamen is mogelijk van de HD naar de Midi's, maar niet zonder ingrepen. Ik heb de HD beneden staan en de Midi's op de eerste en bovenste verdieping. Een zender op de HD en een router op de 1ste verdieping. Van de router naar de midi's heb ik moeten bekabelen, want anders krijg je 'lack', vertraging/stotteren in het beeld.

De installatie is zeer eenvoudig. Let op! afhankelijk hoe je wilt streamen. Als je vanaf de HD wilt kijken dan is dat zeer eenvouding. Maar als je de films op een pc hebt staan, dan hangt het van je pc/netwerk kennis af, dit ging bij mij niet zomaar. Bijvoorbeeld de ac ryan ziet de pc niet, en de pc ziet dan weer wel de ac ryan. Na wat proberen...andersom. Hulp programmatjes, forums, etc. Dan lukt het wel (windows 7).

De mogelijkheden zijn zeer goed. Nog nooit een bestandsformaat tegengekomen wat ik niet kon afspelen.
Inmiddels ook foto's en muziek erop gezet.

De bediening kan zeker beter, maar is wel snel onder de knie te krijgen. Vooral in het begin in het even stoeien.

Ik werk nu bijna 2 jaar met de HD en de Midi's en het apparaat functioneert nog steeds zoals het moet.

Zelf zou ik het apparaat zeker aanraden, maar ik heb geen alternatieven uitgeprobeerd.

Clemens 06-03-2011

--------Update review, 6-3-2011----------
Een must have voor gebruikers en gezinnen met veel muziek, foto's en videobestanden. Prettig zonder tussenkomst van een computer te streamen. De NAS-functie om alle computers met de player te kunnen verbinden is natuurlijk ook ideaal. Lekker eenvoudig en belangrijk om bestanden op de harddisk van de mediaplayer te kunnen kopiëren.

De BT-torrent client functioneert echter sinds 2 maanden niet meer. De leverancier belooft dat er aan gewerkt wordt, maar het is ijdele hoop dat dit ooit het geval zal zijn. Het product is gevoelig voor veranderingen in de netwerkomgeving (soft- en hardware) en verklaart gedeeltelijk dat je soms van een goed werkend apparaat tegen allerlei vervelende problemen aanloopt. Dat wordt het flink knutselen met de firmware en of software van je pc, wat impliceert dat producten van deze firma niet geschikt zijn voor "digibeten". Enige kennis van netwerken, soft- en hardware - hoewel vaak ontkend in de reviews - is wel degelijk nodig.

Een van de hoofdredenen om voor de AC Ryan te kiezen was voor mij de BT-client, waardoor je zonder dat er een enkele computer in huis aanstaat, je bestanden op de player kunt downloaden. Ik zal me gaan oriënteren om dit probleem,door de aanschaf van een concurrerend apparaat,op te lossen.

Ondanks het probleem van de niet werkende BT-client, heb ik nog steeds veel plezier van de player.
De interface is werkelijk Spartaans maar dat boeit me in feite niet. Het gemak van deze player is werkelijk super. Er worden hier geen CD's of DVD's meer gebrand. De player speelt met veel gemak bijna alle mediabestanden af en als back up medium voor onze bijeenkomst is het ook een uitkomst.

----------2e review, 19-6-2010----------
Dit is een hernieuwde beoordeling. I was al dol enthousiast over de speler, maar een minpunt waren de afstandsbediening en het feit dat dij Metafeeds geen Uitzending gemist gestreamed kon worden.
Het probleem van de afstandsbediening is met FW3875 opgelost.
Het was even mieren, maar via Telnet een link op de Playon gezet naar mijn favoriete Metafieds en ik ben inmiddels duizenden feeds rijker.
Afleveringen van Jiskefet, DWDD enz kan ik nu gewoon kijken. Geweldig. Dit had ik eerder moeten ontdekken

----------1e review, 18-2-2010-----------
Tsjonge al lang aan het nadenken over een mediaplayer en of een NAS-server. Zij het in bescheiden mate, herbergt dit apparaat alles in een. Uiterst vriendelijke interface, maar zonder veel speurwerk op Internet krijgt een "normaal" mens dit apparaat niet aan de praat. Ook via firmware update was niet voldoende dit apparaat aan de praat te krijgen. Winkel gebeld, specialist gesproken en ja het moet toch echt werken. Collega lastig gevallen en die gaf mij het advies op Internet te gaan neuzen. Ik ben vol verwachting welke features er nog uitgebracht gaan worden. Ben nu al dik en dik tevreden ook al wordt het apparaat niet verder uitgebreid.
Ziet ern ook goed uit en het lawaai verontrust mij niet.
Aanradertje.

Erik v F 24-02-2011

Prima apparaat. Aansluiten en hij doet het gewoon. Heb gekozen voor een speler zonder HDD omdat ik niet wist of het mij zou bevallen. Dat was tevens de reden niet voor een mini te gaan. Werkt erg gemakkelijk allemaal goed. Heb er na twee dagen een harde schijf ingehangen (meer dan een schroevendraaier heb je niet nodig) van 2TB nu ruimte te over. Speler speelt alles gemakkelijk af, ook bijvoorbeeld het geheugenkaartje uit de digitale videocamera. Afstandsbediening is kwestie van smaak, mooi is anders maar het werkt allemaal logisch. Het grootste nadeel van dergelijke apparaten is dat het kopieren van de PC naar de mediaspeler niet supersnel gaat, maar dat is voor alle apparaten gelijk. Qua geluid valt het me 100% mee, ondanks een HDD en het ventilatortje wat achter op zit, het geluid valt gewoon weg. Per saldo een perfect apparaat met een goede ondersteuning op de website. Weet zeker dat ik hier veel plezier aan zal beleven en dat je met dit apparaat een goede keuze maakt.

Rpvdb 24-01-2011

Het goede punt is de kwaliteit van beeld en geluid. De beerput die ik daarna moet opentrekken is schandalig.... Dolby digital geluid loopt vast, bediening is veel te complex, firmware is buggy, en de userinterface ziet er niet uit. Support vanuit acryan is schandalig, kortom, spijt als haren op mn hoofd. Dit product zit bijna in de categorie oplichterij.

Nabil 1973 21-01-2011

MISKOOP!!!
Ik heb de playon een maand geleden bij MYCOM gekocht.... Ik kan je vertellen als je geen uitgebreide kennis hebt van netwerken en instellingen, begin er dan niet aan. De handleding is alleen in het engels en summier. Via het forum is er wel een NL-handleiding maar ook niet goed. Daarbij is de handleding achtergebleven bij de diverse firmware updates. Downloaden Bittorend downloades is niet mogelijk.... Na mijn commentaar op het forum (van ACRAYAN)ben ik geband!

Michael220771 18-01-2011

Beeld en geluidskwaliteit zijn uitstekend, bijna alle bestanden kunnen worden afgespeeld.
Ben benieuwd wat de kwaliteit is bij een full HD scherm, ik heb zelf een HD ready.
Het enige wat mij niet lukt is om het apparaat draadloos te laten functioneren via mijn router. Alle stappen doorlopen, je zou zeggen een kind kan de was doen....Een AC Ryan dongle aangeschaft kan mijn router kiezen, test is ok, signaal sterkte bijna volledig, maar werken...nee niet echt.
Internet radio en internet feeds werken niet.
Misschien is het de combinatie van mijn sitecom router wat ik mij niet kan voorstellen, mijn PS3 en laptop werken uitstekend met deze router

loverman 27-12-2010

Had al een popcorn hour a-110 maar wilde nog een mediaplayer voor in de slaapkamer. Omdat de prijs zo laag is tov die popcorn dus voor de playon gekozen. Wilde eerst een harde schijf inbouwen maar ik heb hem bedraad via de router aangesloten op een Freecom NAS en ik kan ook films streamen vanaf mijn popcorn hour(daar zit wel een harde schijf in). Dus de harde schijf is niet nodig.

De ventilator maakt een zacht geluid en is voor mij niet te horen als de tv aanstaat op normaal volume. Alleen met de kamer helemaal stil hoor je hem wel enigzins, heeeel zacht (mijn hoofdeind is 3 meter van de playon vandaan). Je kan er gewoon een kleine externe 2.5 inch harde schijfje inpluggen maar dan zou ik voor een playonhd mini gaan als je dat alleen van plan bent, scheelt qua groote en dan zit er geen ventilator in.

De installatie was opzich eenvoudig omdat ik al wat gewend ben met de popcorn. Het detecteren van de verbinding en autom. een ip adres toekennen ging zonder problemen. Was even zoeken hoe mijn popcorn en nas toe te voegen als netwerkschijven maar even kijken in installatiehandleiding was voldoende.

Een netwerkstation toevoegen via SMB gaat heel makkelijk en streamen via mijn bedrade netwerk loopt goed, ook met 1080p films. Heel af en toe een kleine stotter bij sommige films van 1080p, 720p doet hij zonder issues. Kan ook door mijn router komen, die is al wat ouder. Had wat issues met mn Freecom waar hij steeds om wachtwoord bleef vragen maar dat lag aan firmware van de freecom. Na updatefix van Freecom zelf geinstalleerd te hebben werkte die gewoon. Vind het wel vreemd dat je maar 1 locatie kan opgeven. Als je bijv. films heb staan in pch-a110\share\films dan gaat dat dus maar tot share. Je zal dan handmatig moeten gaan naar het mapje films. Kan irritant zijn als je je bestanden in diepere mappen hebt opgeslagen.

Menu is snel, en ziet er ook wel oke uit. Menu werkt sneller en soepeler dan die van mijn popcorn.
Instellen van beeldresolutie en andere opties kunnen wat onduidelijk zijn. ik heb bijv. de preview optie uitgezet, als je dan op een film bestand stond laat hij een korte preview zien van de film. Ik vind dat irritant. Maar kan me voorstellen als je niet thuis bent in dit soort dingen dat je dit dan niet kan vinden.
Het tegelijk browsen naar andere muziekbestanden als je ook muziek speelt vind ik erg handig.

Ik gebruik alleen de features voor het afspelen van media en dat werkt goed. Beeld is goed, geluid klinkt goed. Firmware update vind ik wel wat omslachtig. Je moet een bestand op de usb stick zetten en dan in het menu kiezen voor bijwerken. Dit lukte ook wel alleen bij de popcorn kan dit ook gewoon via de optie om het via internet automatisch te laten doen. Firmware updates zijn te vinden op de site van playon. Je moet wel even goed kijken, er zijn ook wat beta versies in de omloop, het staat er wel bij maar lees altijd goed door welke versie je gaat gebruiken voordat je het installeert. Er zijn sinds kort wat mkv bestanden in omloop met zgn compressed headers ofzo waardoor deze geen beeld gaven. Heb de laatste firmware toen geinstalleerd en nu werken ze wel. keurig dus. Popcorn heeft deze update trouwens ook uitgebracht. Er komt nog een nieuwe firmware voor een geheel nieuw menu, erg mooi als je de screenshots ziet, maar je moet wel het forum in de gaten houden dus.

Al met al ben ik dus tevreden met het apparaat. Het doet precies wat ik wil en nodig heb. Muziek en HD films afspelen dmv streamen over mijn netwerk. Ben je een beetje een leek op netwerkgebied, koop dan een playonhd mini en een externe harde schijf, werkt ook perfect. Voor deze prijs kan je ook geen grote miskoop doen.

Don1122 26-12-2010

Na een aantal forums gelezen te hebben waar ik soms negative berichten kon lezen, heb ik na twijfel toch gekozen voor de AC Ryan HD. Ik heb nu de AC Ryan twee weken in bezit en kan niet anders zeggen dan helemaal geweldig(TOP ding), echt een aanrader! Hij speelt alle bestanden fijnloos af, op BlueRay films die in windowsmediafiles zijn opgeslagen na, dat loopt niet helemaal soepel.
Het Menu,gebruik en de kwaliteit zijn boven verwachting.
Twijfel niet als je lekker wilt genieten van al je gedownloaden iso,mkv,etc bestandjes.
En..... ik heb echt geen last van lawaai van de vin of iets dergelijks zoals soms wordt begeschreven? laat je dus niest wijs maken. Mvg Donny

heelys 14-12-2010

wat een ellende is dat ding als je hem met n harde schijf heb gekocht en heb aan je pc wil aan sluiten na veel geprobeerd te hebben en een update van de ac playon ging het even goed in maar 1 usb poort maar nu weigert hij steeds weer verbindint te maken als de films er op staan werk hij wel ook al begind niet altijd de film waar je ben gebleven met kijken zonde van me geld geweest

ZeilKonijn 12-12-2010

Dit apparaat een half jaar geleden aangeschaft, en kan hem alleen maar iedereen afraden. Wat een draak van een apparaat. Zonder netwerk heb je niet al te veel problemen, want het meeste speelt hij af, maar als je hem in je netwerk wilt hebben om media vanaf een andere computer af te spelen, moet je dit apparaat overslaan. Ik ben al dik 6 maanden bezig, alle fora afgestruind, van alles en nog wat aangepast, maar het netwerk vind hij meestal niet. Soms weer een paar dagen wel, dan weer een week niet enzovoorts... Ook met harde schijven is hij erg kieskeurig. Toevallig de verkeerde erin en je hebt niets dan problemen. Zonder veel computerkennis moet je de playonHD al helemaal niet kopen. Ik ga alle foutmeldingen, ergernissen en tekortkomingen niet opsommen, zoveel zijn het er. Kortom; een waardeloos ding.

jan_61 02-10-2010

Een echte hobbymachine waar je flink wat tijd in moet stoppen om de zaak draaiend te krijgen. Erg moeilijk om het apparaat in het netwerk te krijgen en te laten communiceren met windows 7. Toegegeven, er zijn flink wat sites waar je info kunt vinden, maar het duurt lang voordat je wat hebt wat werkt.
Verder is de communicatie met mijn Sony Bravia niet goed. Wat ik ook doe, geen beeldvullend geheel via HDMI. Altijd wel zwarte balken aan de boven en onderkant. Heb echter nog niets kunnen vinden wat het apparaat niet kan afspelen!
Alles opgeteld heb ik het apparaat maar teruggestuurd naar de verkoper en ga op zoek naar een apparaat dat ik gewoon kan aansluiten en werkt.