Samsung UE40F6400AW

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 864 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Samsung UE40F6400AW op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,6

A.K 20-04-2014
Geschreven voor: Samsung UE40F6400AW

Er is al voldoende over deze tv geschreven, daar heb ik verder niets aan toe te voegen. Wat de juiste beeldkalibratie betreft heb ik de volgende instellingen gevonden voor de F6400 via:

Hier is speciale kalibratie-apparatuur voor gebruikt. Hoewel dit voor elk exemplaar/tv (plaats/belichting) net iets anders zal zijn, is het beeld met deze instellingen een heel stuk beter dan de fabriekswaarde, werk waar nodig zelf het één en ander bij naar eigen smaak, maar je hebt hiermee een goed uitgangspunt. Hoewel de instelling eigenlijk voor de Beeldmodus/Film is bedoeld vind ik deze bij de Beeldmodus/Standaard ook goed passen (met wat aanpassingen want hierbij is de optie '10pt White Balance' niet toegankelijk), die kun je alleen in de Beeldmodus/Film instellen.

Post Calibration Settings

Picture Mode: Movie (en 'Standaard')
Backlight: 16
Contrast: 96
Brightness: 47
Sharpness: 13
Color: 50
Tint: G50/R50

Advance Settings
Dynamic Contrast: Off (heb ik op 'Laag')
Black Tone: Off
Flesh Tone: 0
RGB Only Mode: Off
Color Space: Auto
10pt White Balance: On (de waarden staan hier onderaan)
Gamma: +1 (heb ik zelf op -3)
Expert Pattern: Off
xvYCC: Off (Bewegingsbelicht.)

Picture Options
Color Tone: Warm2 (ik vind 'Standaard' mooier)
Digital Noise Filter: Off (heb ik op 'Auto')
MPEG Noise Filter: Off (heb ik op 'Auto')
HDMI Black Level: Normal (Low if available)
Film Mode: Off

R-Gain: 19
G-Gain: 22
B-Gain: 21

Screen Adjustment
Picture Size: Screen Fit (afhankelijk van situatie Auto-Breed, daarin kun je ook kiezen of je de 4:3 uitzendingen op 'Beeldformaat 4:3' wilt zien of 16:9 enz.)

Wellicht zijn anderen hier ook wat mee geholpen, probeer bovenstaande instellingen gewoon eens uit, je kunt ze heel simpel weer resetten naar de fabriekswaarden, succes ermee... :-)

josmerel 25-05-2014

Dank voor je info A.k. daar heb ik wat aan. Scheelt een boel tijd en gedoe met die instellingen. ik ga hem morgen kopen.
Als anderen nog tips hebben dan hoor ik dat graag.
Dank en groet,
Jos

A.K 20-04-2014

Volgende waarden heb ik hieronder wat verduidelijkt omdat deze in mijn review niet goed zijn geplaatst...

10pt White Balance: On

8) 0, +2, +1
9) +1, 0, 0
10) +2, +1, 0

A.K 01-06-2014

(Nog een kleine aanvulling op mijn review/instellingen...)

De 'Eco-sensor' heb ik ook aan. Je komt daar via:
Menu/Systeem/ECO-oplossing/ECO-sensor.

Eco-sensor: Aan
Min.achtergrondverlichting: 10 (op stand 10 valt die achtergrondverlichting `s-avonds niet te ver terug in mijn situatie, als je dit niet instelt dan blijft het constant op 16 en kan de achtergrondverlichting veel te sterk zijn als je tv kijkt bij wat minder omgevingsverlichting)

r.goudkuil 05-04-2014
Geschreven voor: Samsung UE40F6400AW

Mooie TV, alleen met je I-phone kan je niet je scherm delen. Zelfs niet met de samsung smart vieuw app. In de winkel werd mij gezegd dat het wel kon. Niet dus. Na een week lang proberen is door de winkel Samsung gebeld. Ik moest maar een samsung phone kopen was de reactie van samsung. Nou dt werkt ook niet want de winkelbediende had een samsung phone en bij hem lukte het ook niet.
Dus Samsung: hier mag wel wat meer service en ontwikkeling van de smart vieuw app op komen.
Verder een mooi smart TV.

Avanda 17-02-2014
Geschreven voor: Samsung UE40F6400AW

Wanneer je op zoek bent naar een TV die niet teveel kost en diverse Smart functies heeft en een goede beeldweergave heeft dan is deze televisie een goede keuze. Deze televisie heeft een zeer goede beeldkwaliteit bij de weergave van HD materiaal, een comfortabele 3D ervaring, een uitgebreid en gebruiksvriendelijke Smart TV platform en een zeer fraai design. Al met al is deze TV absoluut een aanrader.

Samsung TV 40 17-02-2014
Geschreven voor: Samsung UE40F6400AW

Geweldige TV! Veel mogelijkheden en geweldig kijkplezier! Internet met alle apps maakt het helemaal compleet.

Bert vd W 16-02-2014
Geschreven voor: Samsung UE40F6400AW

Alles werkt direct goed, heldere gebruiksaanwijzing.
3D is niet goed, ook met bril wazig.
Maar de rest is beter dan verwacht en we zijn erg te vrede.

Richard F 1971 16-02-2014
Geschreven voor: Samsung UE40F6400AW

Zeer goede beeldkwaliteit, goede geluidskwaliteit, Goede 3D. Al met al een supergoede en gebruiksvriendelijke Smart Led televiesie. Ben er zeer tevreden mee.

Dhr. van Berkel 16-02-2014
Geschreven voor: Samsung UE40F6400AW

Wij gebruiken al ruim 20 jaar de producten van Samsung en hebben met deze aanschaf hier wederom voor gekozen. Bijzonder tevreden zijn we over de duurzaamheid, onze apparatuur ging tot nu toe altijd probleemloos vele jaren mee. Daarnaast zijn voor de TV de kleuren en de scherpte van het beeld voor ons steeds doorslaggevend in de keuze geweest.

NLCimbom 16-02-2014
Geschreven voor: Samsung UE40F6400AW

Er gaat een wereld voor me open. De mogelijkheden, beeldkwaliteit is echt super! Met een Samsung SmartTV heb je eigenlijk geen andere devices meer nodig!

Ronaldo-RM 15-02-2014
Geschreven voor: Samsung UE40F6400AW

Ben Zeer tevreden over onze nieuwe aanwinst! geinig dat er 3D op zit. Helaas alleen demo's die je kunt bekijken. Zou graag meer keuze in 3D films willen hebben.
Leuke apps kan wat uitgebreider vind ik.

Verder niks te klagen. Schitterend beeld, geluid top, genoeg aansluit mogelijkheden. Tot slot Samsung Bedankt!
Voor het maken voor dit soort tv's. Tot de volgende tv!
Gr. R.M

garage1970 15-02-2014
Geschreven voor: Samsung UE40F6400AW

Wij hebben de Samsung Smart TV vandaag geïnstalleerd(15-02-2014)Wij vinden dat het beeld en geluid aan onze eisen voldoet. Wij vinden het alleen jammer dat het toestel een zilveren voetstuk heeft. Wij lievere een zwart toestel gehad.

edelsteenvrouwtje 29-03-2014

Om van de voet af te zijn kun je overwegen om hem aan de wand te hangen met muurbeugel.

André Huizinga 15-02-2014
Geschreven voor: Samsung UE40F6400AW

Top TV, snel te installeren en de SmartHub werkt binnen 5 minuten.Twee afstandsbedieningen, waarvan het gebruik van de SmartHub afstandsbediening niet duidelijk in de gebruiksaanwijzing beschreven wordt. Verder ben ik helemaal tevreden met deze televisie.

Mariena 15-02-2014
Geschreven voor: Samsung UE40F6400AW

De overstap van een scart aangesloten tv naar een smart tv is een grote. Toch heb ik hem zelf kunnen installeren. Nu alle nieuwe mogelijkheden ontdekken en uitproberen. Beeld en geluid zijn prima. Ik ben blij met deze aankoop

MGVD 15-02-2014
Geschreven voor: Samsung UE40F6400AW

Prachtige FULL HD&3D LCD TV met vele smart functionaliteiten, draadloze interne wifi ontvanger, Haarscherp en strak beeld, Stil in gebruik, audio prestaties voldoende, Mooie DESIGN voet, Fantastische 3D ervaring. Mooie prijs/kwaliteit verhouding.

dejeroen73 14-02-2014
Geschreven voor: Samsung UE40F6400AW

wat een beeld, wat een geluid en wat geeft deze tv een ruimte.ik had er nog een met een toeter erachter, beugeltje aan de muur en kastje eruit. krijg nu wel last van hoogtevrees als de 3d aan staat. en internet er op wat een uitvinding grandioos

TF01 14-02-2014
Geschreven voor: Samsung UE40F6400AW

Leuk en functioneel televisie. Makkelijk te bedienen. Met een elegant form en functioneel. Makkelijk te installeren.

alientje42 14-02-2014
Geschreven voor: Samsung UE40F6400AW

Prima TV! Bevalt goed. Veel aansluitingen, erg handig voor alle apparatuur (spelcomputers, tv, laptop). Mooie vormgeving, leuk voetje.

Paulientjew 14-02-2014
Geschreven voor: Samsung UE40F6400AW

Aanvankelijk wilde ik een kleinere tv. maar met 200hz en 40 inch is het zoveel mooier. geluidskwaliteit is in verhouding tot het beeld iets minder. De mogelijkheden met dit toestel zijn ongekend, 3D internet FB, games. zo levendig en zeer eenvoudig in gebruik. Dus geen hele studie om het apparaat te bedienen. Een minpuntje : de voet waar de tv op staat is chroom maar had beter in de zelfde kleur kunnen zijn als het frame om de tv. dus antraciet/zwart.

Jeff27 14-02-2014
Geschreven voor: Samsung UE40F6400AW

Wanneer je op zoek bent naar een TV die niet teveel kost, diverse Smart functies heeft en een goede beeldweergave biedt dan is deze televisie een goede keuze. De televisie heeft een aantal grote pluspunten, waaronder de zeer goede beeldkwaliteit bij de weergave van HD materiaal, de comfortabele 3D ervaring, het uitgebreide en gebruiksvriendelijke Smart TV platform en het fraaie design. Al met al is deze TV absoluut een aanrader.

Jolanda133 13-02-2014
Geschreven voor: Samsung UE40F6400AW

Een super tv met veel mogelijkheden.

Een echte aanrader.

Geluid is minder, maar dit komt natuurlijk door de plaats en de klantkast die de boxen hebben.

Diane van der Sluis 13-02-2014
Geschreven voor: Samsung UE40F6400AW

Wij zijn helemaal tevreden met onze aankoop.
Heel veel mogelijkheden.
We wilde al heel lang een smart tv. Nu hebben we er 1 met 3d en alles erop en eraan en ik zou niet anders meer willen.

Michelle_123 13-02-2014
Geschreven voor: Samsung UE40F6400AW

Ik heb de tv nu 2weken in mijn bezit. Ik heb eindelijk digitale tv en er gaat een wereld voor me open. Geluidskwaliteit super, beeld super, handige afstandsbedieningen erbij.

AT747 13-02-2014
Geschreven voor: Samsung UE40F6400AW

De apps deed het niet (zwart scherm) vanaf het begin, maar goed geholpen door samsung helpdesk (via chat functie). Omwisselen voor een nieuwe toestel was geen punt bij de verkoper (plasma-discounter.nl)

Mooi strak beeld

Samsung mijn tv 13-02-2014
Geschreven voor: Samsung UE40F6400AW

Hele mooie grote platte TV, sinds enkele weken in bezit.
Beeld en geluid zijn top.
goede prijs kwaliteit verhouding.
mooie actie bij Mediamarkt i.c.m. netflix abonnement!
Ben er zeer tevreden mee!

PaulC78 13-02-2014
Geschreven voor: Samsung UE40F6400AW

It is a very good compromise quality price. It is entry level for 3D but the smart-TV feature is really impressive, specially for video on demand feature and web-applications. The controller is very handy with touchpad and voice commands recognition.

leon berends 13-02-2014
Geschreven voor: Samsung UE40F6400AW

Sinds twee weken deze t.v. in bezit, en ik ben er enorm blij mee. Na eerst uitgebreid op reviews te hebben gezocht en t.v.'sin weinkels te hebben bekekeken. Kwam ik tot 3 t.v.'s waar ik een keuze uit wilde maken (1 van philips, 2 van samsung). Met name gezocht op een goede beeldkwaliteit voor een betaalbare prijs, smart tv was een pre, 3d niet noodzakelijk.

Deze tv had een betaalbare prijs en was de meest complete van de 3 (voldoende aansluitingen, 200 hz, smart tv, energieverbruik, wifi zonder dongel) dus heb ik deze gekozen.

Na 2 weken de t.v. in bezit te hebben, ben ik nog steeds erg blij met mijn keuze. Erg mooi beeld, gebruiksgemak erg hoog (menu indeling), en smart tv is toch wel erg handig. Een aantal apps stellen me nu in staat bijv programma's terug te zien, waarbij dat niet lukt via mijn kpn programma gemist.