LG 42LW650S - reviews

5,8
  • Geluidskwaliteit 6
  • Mogelijkheden 4
  • Duurzaamheid 1
Product een jaar of meer in bezit
Na twee jaar zijn de twee belangrijkste apps ( uitzending gemist van ntr en die van sbs) verwijderd uit het aanbod. Na mailen en bellen is het antwoord dat dit misschien ooit wel weer eens een keer hersteld wordt in een software update. Dat wordt bepaald in Korea en is dus gewoon pech voor de consument.
---------Update review, 9-7-2012----------

tot nu toe ben ik erg tevreden over de lg tv.

ook de lichtsensor (intelligent sensor) werkt prima, zowel bij donker als lichte kamer.

2 opmerkingen over het 3D aspect:

de meeste films die in 3D worden uitgebracht, geven niet altijd een goed 3D effect door de bekende zwarte balken bij een film. hierdoor valt het effect soms helemaal weg.

die films zijn in het formaat 16:9 (2.35:1)opgenomen.

bijv. conan the barnarian 3D.

er zijn ook 3D films te koop in 16:9 (1.78:1).

bijv. drive angry 3D.

bij deze films heb je wel een volledig beeld en goed 3D effect.

de tv kan je niet anders instellen op films met zwarte balken.

bij de andere instellingen zoom je in, en heb weer minder beeld.

het veranderen van 2D naar 3D bij gewone dvd's geeft een ,dieper' beeld, geen echt 3d effect dat ,uit je tv' komt.

----------1e review, 21-3-2012-----------

ik ben van een hd ready tv overgestapt naar de lg 42lw650s.

ik heb de tv nu een week, en alles wat het moet doen doet het uitstekend, zowel mutimedia als beeldkwaliteit in 2D en 3D.

ik heb de dongle voor internet en de magic controller er ook bij gekocht, en ook die werken goed en waren gemakkelijk te installeren.

ook bij converteren van 2D naar 3D blijft het het beeld zeer duidelijk.

waar ik bang voor was, is dat de ondertiteling bij 3D films moeilijk te lezen zou zijn.

dit is helemaal niet het geval.

de tv doet het precies zoals bij de demonstratie in de winkel.

de geluidskwaliteit v.d. tv is zoals je het verwachten kan van zo'n dunne tv.

1 min puntje; het max. verbruik van stroom wordt in de advertenties opgegeven als 73.4kw, klasse A

op de tv zelf zit een sticker waarop staat 130kw, klasse B.

ik ben tot nu toe dik tevreden, en hoop dat de duurzaamheid ook goed is.
  • Mogelijkheden 7
Product een paar weken in bezit
Mooie TV ,mooi beeld, ik kocht deze tv ook omdat er een HD satelietontvanger in zit.

Heelaas, de specificatie geeft hier onjuiste informatie.

Je kunt met deze satelietontvanger GEEN ENKELE nederlandse HD -zenders en ook GEEN enkele Nederlandse Regionale zender ontvangen.

Na telefonich contact met LG werd mij verteld dat dit wel zou moeten kunnen ,zij zouden kijken wat het probleem is maar ik heb na een week nog geen geen oplossing gekregen.

Dit geld ook voor de LG 47Lw650S
Product een kwartaal in bezit
Ik heb deze led tv nu een maand of twee in gebruik samen het HD abonnement van UPC. Prachtig beeld dat ik maar zeer matig heb aan hoeven passen aan eigen wensen. Uit de doos al zeer natuurgetrouwe kleurweergave. Eigenlijk geen nadelen kunnen ontdekken tot nu toe. Ik heb er een LG HX751 home cinema set naastgezet voor de geluidsweergave en datw erkt met een optical kabel prima samen allemaal. Heerlijk surround sound bij tv kijken. Deze apparatuur is niet heel snel met uit en aanzetten maar datw ent wel. UPC mediabox is namelijk ook traag. De 3D optie om gewoon beeld in 3D te zetten wordt door mijn zoon erg veel gebruikt. Enige nadeel bij internet gebruik is dat hier de meegeleverde afstandsbediening niet echt voor gemaakt is. het gaat maar een los toestenbord zou makkelijk zijn.
  • Geluidskwaliteit 9
Product een paar dagen in bezit
3D beeld is super...de kinderen willen geen films meer zien als het niet in 3D is! Het geluiskwaliteit is schitterend. Wij hebben het nu maar een paar dagen in ons bezit, en kunnen nu al zeggen dat wij geen andere tv zouden willen.
7,6
  • Geluidskwaliteit 4
Product een paar dagen in bezit
Zeer mooi toestel, strak design(smaak). Beeld is niks op aan te merken. Geluid is wel minder, blikkerig, heb nog een lg 42PC3RA (2007)plasma met veel beter geluid (en ook mooi beeld).

leuke gadget aan dit toestel is het omzetten van normaal beeld naar 3D, op diverse zenders geeft dit een leuk resultaat (vb discovery of animalplanet)

tevens erbij een blueray 3D (LG HX521) gekocht maar bij tv kijken kun je niet het geluid via speakers laten gaan (volgens BCC moet er een speciale kabel bij á €80,-)Conclusie: mooi toestel maar geluid is matig.(dit komt meer voor bij ultra platte toestellen)
  • Duurzaamheid 10
Product een paar dagen in bezit
Na veel uren opzoekwerk is het toch deze LG geworden. Wat dit toestel allemaal kan, FANTASTISCH. Ik heb hem nog maar een paar dagen in bezit, Het geluid kan je ook nog aanpassen in het menu. Dus daar kan je nogal wat mee doen, maar het klinkt voor mij OK. Ook heb ik het geluid optisch aangesloten naar de versterker, gewoon de max. Beeld & geluid prachtig. En dan de leuke smart-functies, foto's delen via het netwerk DLNA of bekijken via de picasa website. Of wat dacht je van film kijken via streaming, of usb stick. Het kan allemaal. Ik ben echt onder de indruk van dit toestel. Alleen wifi ontbreekt standaard, maar via de LAN-kabel en het intern netwerk hoeft dat eigenlijk ook niet meer...

Een zeer tevreden gebruiker...
  • Duurzaamheid 9
Product een paar dagen in bezit
Ik heb vandaag mijn nieuwe lw650s binnen gekregen.

Zeer makkelijke installatie en de beeld kwaliteit is super! Het geluid is goed hij staat erg mooi!

Binnenkort met paar man psv in 3d kijken! :)
7,3
  • Geluidskwaliteit 4
Product een maand in bezit
Sinds een week of 6 hebben we deze TV. Installeren e.d. was makkelijk. Beeldkwaliteit is prima. Omzetten van 2D naar 3D levert niet altijd een goed beeld op. (erg afhankelijk van de kwaliteit van de film vermoed ik). Wat me tegenvalt is de kwaliteit van het geluid, wil je dat goed hebben, dan moet je de TV aansluiten op een geluidinstallatie.

Verder ben ik zeer tevreden met deze TV.
Product een paar dagen in bezit
Echt een tv met een super beeld.Ook het 3d heeft mij aangenaam verrast kijkt makkelijk geen zware bril op met batterij/accu en ook geen andere bij effecten zoals hoofdpijn.Het geluid is wat minder(Maar dat is bij alle flatscreens het geval)Ook heeft de tv zeer veel mogelijkheden.Heb de computer aangesloten op de tv en kijk zo naar 3d films werkt prima.Kortom een echte aanrader en is één van de beste in zijn prijsklasse.
Product een paar weken in bezit
Deze televisie heeft alles in zich, wat je van een multimedia produkt mag verwachten.

Mooi design, vele mogelijkheden, waaronder internet, 3D,2D bekijken in 3D en nog veel meer.

Het aantal aansluitingen is ook ruim voldoende.

Een topprodukt van LG.
9,4
Product een kwartaal in bezit
Heb de tv nu al een tijdje in bezit en hij bevalt nog steeds super.

Beeld: heb UPC digitale tv en HD kanalen.

Bij de gewone digitale tv vind ik het beeld al goed, maar met HD is het super, al ziet mijn vriendin geen verschil en vind beide super. Gedownloade h264 bestanden

1080P zijn helemaal geweldig.

Ook de 3D films zijn super. Download veel half-sbs films en hij speelt ze super af, de tv zelf heeft alleen met sommige geluidscodec`s problemen, speelt bijvoorbeeld geen DTS af. Dit is wel jammer maar speel

ze nu gewoon af via mijn mediaplayer en dit werkt perfect.

geluid is goed, te minste wat je kunt verwachten voor zoon dunne tv, is natuurlijk niet te vergelijken met een goede dolby set van Onkyo of zo iets maar voor gewoon tv zien voldoet hij prima.

Van de extra opties gebruiken we vaak RTL gemist, alles is hier nog gratis en je hoeft er niet voor te betalen zo als bij UPC, mijn vrouw is helemaal in haar nopjes nu hoeft ze niets te missen van GTST :s, iets minder maar ja.

verder gewoon weg super tv, heb hem vergeleken met een sony 3d tv van een maat van mij, maar vind deze tien keer beter terwijl die van hem aardig duurder was.

ergerde me daar stierlijk aan de HALO`s, die zie je niet bij deze tv 100% beter.
Product een paar weken in bezit
Geluidskwaliteit : ik gebruik deze tv samen met de LG HLS36 soundbar dat geeft een veel betere geluidsbeleving op, maar als ik tv kijk zonder de soundbar dan vind ik de geluidseffect standaard en muziek de beste instelling samen met de automatische volume regeling klinkt dat niet slecht, je kan ook de functie heldere stem aan zetten maar dan moet je wel het volume lager zetten anders kan het wel eens gebeuren dat de luidsprekers van de tv gaan kraken/trillen. Beeldkwaliteit : wij kijken tv via de analoge kabel-tv en het overtreft al mijn verwachtingen het beeld is heel zuiver en stabiel ook bij snelle actie scenes blijf het beeld scherp, het enige nadeel als je via de analoge kabel kijkt is dat je de klok van de tv en de datum zelf moet instellen je moet ook de tijd zelf veranderen van zomer tijd naar winter tijd en als je de stekker uit het stopcontact trekt of je heb de stopcontact aangesloten op een stekkerdoos met een aan/uit schakelaar en je zet die uit en de dag daarna weer aan dan moet je weer de tijd en datum instellen. Digitaal beelden afkomstig van de LG BD670 blu-ray speler en de Sony PS3 en USB-stick zijn zeer goed er valt niets negatiefs aan te zien, beelden van de JVC VHS recorder en van de Nintendo GameCube die doorgevoerd worden via de scart-kabel zien er heel goed uit en veel scherper dan op onze oudere tv, films en foto's die draadloos doorgestuurd worden van de pc naar de tv of blu-ray speler zien er ook goed uit je kan zelfs de ondertiteling groter maken op je tv met de blu-ray speler gaat dat helaas niet maar daar heb je wel meer mogelijkheden als je foto's gaat bekijken dan kun je overgangseffecten in stellen met de tv gaat dat dan alweer niet. Gebruiksgemak : De passieve 3D techniek is een heel grote sprong voorwaarts je kan zelfs naar een 3D film kijken zonder dat je de gordijnen moet sluiten en alle lichten moet uit doen, en het is niet vermoeiend voor de ogen, je kan de tv een 2D film laten om zetten naar een 3D film en dat werkt heel goed op dat punt is LG daarin de allerbeste en laat de concurrentie ver achter zich, en mensen die met een bril tv moeten kijken kunnen gemakkelijk de passieve 3D bril voorop zetten en ook naar een 3D film kijken, probeer dat maar eens met een actieve bril dat werkt gewoonweg niet. de tv heeft ook internet zo kun je naar YouTube filmpjes kijken en nog veel meer, maar dat is te veel om dat allemaal hier te beschrijven, wat ik wel een nadeel vindt is dat als je YouTube wil kijken dat die onmiddellijk een willekeurig filmpje begint af te spelen en dat kunnen soms onaangename filmpjes zijn, hier zou een update van moeten kommen waar je kunt instellen dat YouTube opstart met je favoriete film. De afstandsbediening van de tv is goed te gebruiken voor gewoon tv te kijken,teletekst en de bediening voor een LG blu-ray speler maar is onhandig voor internet te gebruiken daarom heb ik nu de Magic Motion Remote Control er bij besteld dat zou veel beter moeten werken dan met de gewone afstandsbediening, ik schrijf hier later nog wel eens een review over. De Vormgeving : vind ik heel mooie en de kleur past perfect bij de andere apparatuur. Duurzaamheid : dit is de eerst keer dat ik een tv van LG heb maar ik denk dat die wel even lang mee zal gaan als mijn vorige JVC crt beeldbuis-tv van meer dan 10 jaar oud.
  • Geluidskwaliteit 3
  • Vormgeving 7
Product een maand in bezit
Prijs-kwaliteit een top toestel.

3D weergave met licht brilletje is een leuke meerwaarde, nu nog meer programma's en tittels van films om optimaal te kunnen genieten.

Heb er wel de LG HX 561 bij aangesloten en het geluidsniveau en kwaliteit is met rasse schreden op vooruit gegaan.

Moet wel nog alles nog voldoende uittesten en proberen om het maximum uit beide systemen te halen.
  • Geluidskwaliteit 10
  • Duurzaamheid 10
Product een maand in bezit
Super TV, 3D doet het goed, 7 brillen erbij. Goed beeld en geluid, veel verschillende standen voor beeld en geluid. Intelligent sensor is heel handig voor als je in het donker kijkt, makkelijk gebruik van een ziggo ci+ kaart. Een hele goede aanrader.
Product een maand in bezit
Ik heb het toestel nu een maand in mijn bezit. Hiervoor had ik 1,5 jaar een Sony Bravia LCD (KDL-40W5500).

Tot nu toe ben ik erg onder de indruk van de beeldkwaliteit. Ik heb het toestel gekocht omdat ik erg gecharmeerd was van de 3D functionaliteit. Na een maand intensief gebruik ben ik dat nog steeds ! Ik heb geen ervaring met actieve brilletjes maar het is echt schitterend om een echte 3D film te zien op dit toestel. Geen last van hoofdpijn, duizeligheid of iets dergelijks. Waar ik wel aan moet wennen is dat de ondertiteling er soms voor zorgt dat ik niet kan scherpstellen met mijn ogen op de 3d beelden die er achter verschjnen. Dat zal echter bij alle 3d tv's van toepassing zijn!?

De Smart-tv mogelijkheden zijn ook erg leuk in vergelijk met deze functie op my first Sony. RTL gemist werkt prima en er zijn leuke apps te downloaden. Internet werkt ook prima. In combinatie met de LGTV remote app op mijn Iphone werkt de besturing hiervan goed. (3D) Films kijken vanaf een usb-apparaat werkt ook prima !

Via het service menu is het mogelijk om de time-shift functie / opneemfunctie te activeren. Hiervoor moet je een externe hardeschijf aansluiten op usb poort 1. Let wel op dat je geen rare dingen veranderd in het menu. Kijk voor meer info hierover op het tweakers infinia forum.

Geluid beoordeel ik op basis van de speakerset die ik erop aangesloten heb. Geen maximale score omdat het toestel niet alle audio sporen kan afspelen (via usb).
  • Geluidskwaliteit 6
  • Duurzaamheid 7
Product een paar dagen in bezit
Hoewel ik voor een Panasonic plasma wilde gaan heb ik van het weekend deze LG LED TV aangeschaft. In de winkel diverse flatscreens bekeken en tot de conclusie gekomen dat dit hem moest worden. Het is de 42" variant geworden, groter was voor ons niet nodig want je moet er immers ook de ruimte voor hebben.

Voor mij waren de belangrijkste punten:

- Als je nu een TV koopt moet hij 3D zijn om op de toekomst voorbereid te zijn;

- Uiteraard full HD;

- 32 tot 42 inch beelddiagonaal;

- Indien geen plasma (met full 3D techniek) dan een LED;

- Bij LED local dimming.

Voor mij was bij deze 650S doorslaggevend de heldere weergave t.o.v. plasma (geel/bruinige gloed) en de passieve 3D-techniek. Bij 3D heeft deze LG geen last van flikkeringen, iets wat ik helaas bij de Panasonic plasma wel moest constateren (VT20). Dus full 3D verliest het van half 3D met passieve techniek (tegen mijn verwachting in).

Verder zitten er bij de LG ook 7 brillen bij dus geen dure uitgaven aan extra actieve brillen.

Van het weekend de CL-finale gekeken in 3D (dit toestel kan 2D-uitzendingen omzetten naar 3D) en ik moet zeggen dat je het dan meer 'beleeft'. Bij het publiek op de tribunes die bijvoorbeeld zwaaien met vlaggen is het 3D-effect erg goed te zien.

Vanwege een actie van Samsung omdat wij van hetzelfde merk Blu-Ray 3D speler hadden gekocht, konden wij ook Dragons 3D kijken. Een woord: superscherp en echt 3D! Je ziet dan weer een groot verschil met de van 2D naar 3D geconverteerde uitzendingen en met (teken)films die standaard in 3D zijn opgenomen.

Verder is het geluid wel zuiver maar geeft nauwelijks bass, maar goed daar koop je ook een flatscreen niet voor lijkt mij. Over de duurzaamheid kan ik nog niets zeggen, maar ik verwacht geen problemen.
  • Duurzaamheid 7
Product een paar dagen in bezit
Een geweldige tv, het 3d is te volgen met de brilletjes van de bioscooop. dus geen bril van 100 euri per persoon. je kan gedownloade films met het formaat half-sbs (side by side) afspelen simpel via de usb aansluiting van de tv. ook hd films divx etc allemaal af te spelen. youtube, radio alles.

heb de film rapunzel 3d gekeken, heel mooi en heb nog nooit zo gelachen om een tekenfilm.

ik heb alles erop aangesloten via de hdmi aansluitingen. mediacenter(kan in de vuilnisbakl). zelf van de sateliet ontvanger de lnb kabel ertin gedaan en de tv zocht alle zenders op. zonder aparte tuner dus. Heb hem eigenlijk gekocht voor 3d. maar zoveel mogelijkheden had ik nog niet op een tv gezien. beeld is scherp, afwerking goed. Maar als ik een HD film zonder 3d kijk, kijk ik toch liever naar mijn philips ambilight. echter, deze beheerst deze techniek nog niet.