Samsung UE40B6000VW

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 60 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Samsung UE40B6000VW op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,5

Mul77 23-11-2010
Geschreven voor: Samsung UE40B6000VW

Door de verhalen over clouding en bleeding heb ik nog even getwijfeld over de aanschaf maar vanwege de prijs (€ 605,- via een "speciaal adresje") heb ik de gok genomen. Deze pakte goed uit: totaal geen last van bovengenoemde problemen en net als anderen hier ben ik onder de indruk van het geweldige beeld. Ik heb wel een smartcard van Ziggo in de tv zitten en dat scheelt wel een stuk, niet alleen in beeldkwaliteit maar ook in gebruiksgemak. HD kanalen als Eredivisie Live en Film 1 hebben bij snelle beelden wel last van incidentele ruis (van die blokjes die je een seconde ziet) maar echt storend is het niet. In ieder geval niet genoeg om een betere kabel van zo'n 40 meter aan te schaffen... Ik heb wel nog een kleinere "haakse" stekker aangeschaft omdat een gewone stekker van de antennekabel niet goed paste vanwege het ultra platte scherm. Voor de slaapkamer is de geluidskwaliteit ruim voldoende tenzij je er van houdt om in je bed te worden weggeblazen, dan kun je beter een of ander setje er op aansluiten. Ik overweeg nog om een dvd aan te schaffen waarmee ik de instellingen voor het beeld optimaal benut, je kunt namelijk wel heel erg veel zaken instellen. Ik vind de beeldkwaliteit geweldig maar toch ook nieuwsgierig of zo'n dvd het nog kan verbeteren.
Kortom, op basis van mijn ervaringen kan ik een ieder die een LED tv wil aanschaffen deze Samsung van harte aanbevelen.

MijnheerJohn 10-11-2010
Geschreven voor: Samsung UE40B6000VW

Sinds december 2009, bijna 1 jaar, in het bezit van deze LED TV. Ik, en de andere gezinsleden, vinden het nog alle dagen een schitterende TV met een voortreffelijke beeldweergave. Zoals al vaker opgemerkt is het geluid van de TV redelijk. De geluidsweergave is voldoende voor standaard TV programma's. Wel even spelen met de geluidsweergave via de ingebouwde equalizer voor een goed resultaat. Voor muziek en film is een goed surround systeem een must. Op deze wijze komt de TV pas goed tot zijn recht en baan je, vooral met blue-ray weergaven, jezelf in een bioscoop met als verschil dat de weergaven via de TV vele malen scherper is dan in de bioscoop! Kortom een verstandige aankoop geweest. Ik heb toen bewust gekozen voor de simpelere 6000 serie omdat de 7000 en 8000 serie een aantal ingebouwde mogelijkheden hebben, waaronder internet, die naar mijn mening het grote prijsverschil niet rechtvaardigen. Deze extra mogelijkheden hebben tegenwoordig goede Bly-Ray spelers, bijvoorbeeld LG, en media streamers ook en is een relatief veel goedkopere oplossing.
Ik zal verder puntsgewijs een aantal zaken weergeven.
Positieve zaken:
• Zeer scherp, gedetailleerd en kleurrijk beeld met "diepte" en goede zwart en wit weergave
• Ondanks de behoorlijke afmeting van het scherp kun je er toch relatief dichtbij zitten (kijkafstand is bij ons ongeveer 3,5 meter)
• Mooi tijdloos design
• TV voelt door de gebruikte materialen zeer degelijk aan
• Met het speciale Samsung ophangsysteem, wel wat duur, hangt de TV als een schilderij aan de muur waarbij de kabels netjes zijn weggewerkt door de zijdelingse aansluitingen
• De CI+ module met Ziggo kabelaansluiting werkt zeer prettig hierdoor wordt digitaal TV kijken zonder setup box probleemloos mogelijk.
Negatieve zaken:
• Geluidsweergave onvoldoende voor muziek en film
• Investeren in een surround set is dan eigenlijk een must en kost extra geld
• Trage zap snelheid
• Bij fel daglicht kan er schittering op het scherm aanwezig zijn, een goede plaatsbepaling of sluiting van de gordijnen is dan aan de orde
Tips en opmerkingen:
• Zorg dat je een Europees model koopt, liefst bestemd voor de Nederlandse markt om van alle voordelen van de Nederlandse kabelaars met digitale TV te kunnen profiteren
• Het zogenaamde backlight bleeding (lekken van achtergrondverlichting in de vorm van lichte plekken op het scherm aan de zijkanten van het LCD scherm) gemeld door Ron 67 is mij niet opgevallen, ook niet met de helderheid op 7 of 8
• Een storende fluittoon waarover door johnouds op 7-2 wordt gesproken wordt hoogstwaarschijnlijk veroorzaakt door een defecte resetchip in de TV, dit heb ik al eens eerder meegemaakt met mijn eerste 80cm LCD TV van Samsung. Dit is destijds door de monteur ter plekke thuis gerepareerd en hij heeft zelfs nog wat verbeteringen aangebracht. Een perfecte service vanuit Samsung!
• Er wordt dikwijls gesproken over de weergave van snelle beelden. Dat is bij deze TV dik in orde, gewoon op de basis instelling laten staan, 100 Hz standaard. Mocht het voorkomen dat er bij weergave van snel bewegende beelden enige wazigheid optreden of iets van dien aard is dit meestal te wijten aan de kwaliteit van het aangeboden TV signaal of andere weergavebron. Het gebruik van kwalitatief goede kabels speelt hier wel degelijk een grotere rol als menigeen wil denken!
• Opvallend vind ik de vele vragen, vaak dezelfde, in deze reviews die meestal goed zijn te beantwoorden met de gebruikershandleiding. Deze is simpel te downloaden in het Nederlands via de Samsung site, maak hier gebruik van!

Vragen:
• Ik heb vandaag probleemloos de firmware kunnen updaten van 02007.0 naar 02009.2 met de USB procedure zoals die vermeld is op de Samsung site. Hier is ook de download van de firmware (T-CHL5CIPDEUC_2009.2) te vinden en de handleiding hoe dit te doen. Ik weet eigenlijk niet wat nu de verbeteringen zijn in deze firmware t.o.v. de oude firmware. Hier word gek genoeg niet over gesproken. Mijn vraag is of iemand mij kan uitleggen wat de verschillen in deze firmware varianten zijn. Graag een reactie.

tdee 14-05-2010
Geschreven voor: Samsung UE40B6000VW

Een paar dage geleden deze TV in Harderwijk bij Bobshop opgehaald. Ging hardstikke soepel, bellen, ja het was in voorraad, en enkele uren later kon ik hem al halen.
Het digitaal ontvangen ging niet maar naar Ziggo gebeld en ik moest de Hertz aanpassen. Werkt nu wel. Tevens via HDMI een BlyRay van Samsung aangesloten. Werk heel soepel, en hoop gaat vanzelf, maar...ik wil het geluid via mn Home-Cinemaset laten weergeven. Dus via een optical van de BluRay-speler naar mn HC-set. Doet het helaas niet.

Op oude TV had ik een lampje staan. Kan dus niet op de TV, ha ha. Maat achter de TV nu 2 halogeen-lampjes (te dimmen) gezet. Kijkt toch een stuk beter hoor.

fph 13-05-2010
Geschreven voor: Samsung UE40B6000VW

Ik heb deze televisie nu drie dagen in huis. Mijn voornaamste problem was een gebroken co-ax antennekabel, waardoor allerlei probleempjes ontstonden zoals blokkerigheid en wegvallen van het signaal. Nadat ik een nieuwe antennekabel had gebruikt, was het beeld werkelijk perfect. De TV werkt samen met de Samsung DCB 380R set top box van Ziggo. Omdat beide van Samsung zijn, heb ik nog maar 1 afstandsbediening nodig. Als ik een bluray speler aanschaf wordt het waarschijnlijk een samsung vanwege dat samenwerken op 1 afstandsbediening. Het geluid is voor mij goed genoeg. Ik kijk geen TV om muziek te luisteren. Ik zie dus voorlopig af van een nieuw surround systeem. De HDMI aansluitingen zitten wat onhandig aan de zijkant. Het was beter als die onderaan hadden gezeten. De duurzaamheid kan ik niet beoordelen na drie dagen.

MLTheunissen 12-05-2010
Geschreven voor: Samsung UE40B6000VW

Deze TV sinds een paar weken in het bezit en hij bevalt steeds beter. Voorheen hadden we in de woonkamer een 66 cm beeldbuis staan en de overgang naar een 104 cm beeld was wel effen wennen.

Ik heb bij deze TV direct een CI+ module gekocht en het beeld is werkelijk schitterend, vooral HD uitzendingen spatten ervan af. De CI+ module (Neotion) geeft wel vaak bij het opstarten een fout aan maar dat wordt automatisch na een paar seconden hersteld. Ook vind ik het beeld niet zo geweldig bij bewegingen want dan zie je goed het ghosting effect. Ik heb alles al geprobeerd (100 Hz op maximaal) maar het probleem wordt niet gecompenseerd. Ik weet niet of dat bij alle grote LED/LCD/Plasma's (vanaf 1 meter) TV's het geval is maar mijn 66 cm LCD op de slaapkamer gaat er beter mee om en daar zie je het vrijwel niet (komt misschien omdat het 1920 x 1080 raster dan dichter bij elkaar staat).

Het geluid vind ik eigenlijk verrassend goed want ik hoorde zoveel gruwel verhalen over LED TV's met waardeloos geluid dat dat me een beetje afschrikte. Maar het geluid is voor gewone TV uitzendingen meer dan voldoende.

De bediening van de Samsung valt me wel tegen. De teletekst werkt zeer onhandig want je moet de teletekst aanzetten met een knop en met een andere knop moet je hem weer uitzetten ? Welke gek verzint zoiets want dat is totaal niet gebruikersvriendelijk. Ook het bladeren door subpagina is niet handig uitgevoerd want je moet weer een aparte knop drukken om daar subpagina's te bladderen. Nee van Teletekst heeft Samsung duidelijk geen kaas gegeten.

Met cursor mogelijkheden op de afstandsbediening had men ook meer moeten doen. Nu kun je deze alleen maar gebruiken om door menu's te navigeren maar met de meeste andere merken kun je daar normaal ook mee door zenders en teletekst zappen en het geluid harden en zachter zetten.

Ook jammer vind ik dat je de zenders via CI+ niet kunt rangschikken naar de volgorde die je zelf wilt. Dat is eigenlijk wel triest dat dit niet kan want dat zou tot de basis mogelijkheden moeten horen bij iedere TV met een cam module mogelijkheid.

De TV heeft verder best veel aansluitmogelijkheden maar als je nog gebruik maakt van SCART apparaten (die heb ik gelukkig niet meer) kun je deze TV beter mijden want hij heeft maar 1 scart aansluitmogelijkheid (ook nog via een aparte bijgeleverde kabel). Hij heeft met 4 HDMI aansluitingen wel veel HDMI mogelijkheden. Maar de aansluiting daarvan, aan de zijkant, vind ik zeer ongelukkig gekozen. Deze hadden volgens mij beter aan de onderkant kunnen zitten.

Wat wel trouwens zeer slecht is bij de TV is de coax aansluiting ! Vrijwel geen enkele stekker past erop (Hirschmann Koswi stekkers kun je sosieso al vergeten) en je moet echt heel creatief zijn om een antenne kabel te bevestigen. De enige manier die ik ontdekt heb is middels een F-connector aansluiting. Ik heb verschillende kabels met pluggen geprobeerd (volgens mij passen niet eens de standaard bouwmarkten coax kabels met stekkers erop) meer geen enkele paste. Wie die aansluit plaats bij Samsung heeft verzonnen mogen ze van mij direct ontslaan.

Het design van de TV vind ik overigens best mooi. Het heeft ook weer zijn kanttekening want het spiegelt allemaal erg veel.

Of mijn volgende TV (over een paar jaar kom je waarschijnlijk weer een nieuwe te kopen want dan zal 3D wel echt gaan doorbreken) ook weer een Samsung zal zijn weet ik niet want qua bedieningsgemak vind ik hem maar matig.

kwilmink 30-04-2010
Geschreven voor: Samsung UE40B6000VW

Ter vervanging van onze Sony die naar de slaapkamer is verhuist hebben we deze Samsung gekocht. Met de ingebouwde HD DVB-C ontvanger hebben we prachtig scherp beeld! Caiway heeft een groot aantal HD kanalen die in het basis pakket zitten zonder dat je een CAM module nodig hebt. Geluid is ook prima! Dit valt naar wens in te stellen. Enige nadeel is het berpkt aantal scart aansluitingen.

Coen 19-04-2010
Geschreven voor: Samsung UE40B6000VW

Onlangs een Samsung LH40B650 aangeschaft, waar ik redelijk tevreden mee was. Deze had echter wel wat bewegingsonscherpte en bovendien kwam kort daarna de UE40B6000 LED TV in de aanbieding bij diverse winkels. Omgeruild dus en dat bleek een goede zet.

Het beeld van de UE40B6000 is een plaatje. Mooi scherp, contrastrijk en de kleuren spatten er vanaf. De bewegingsonscherpte is nauwelijks aanwezig. Ook het analoge beeld is op deze TV nog behoorlijk goed. Dit in tegenstelling tot de LH40B650 die ik eerst had. Het beeld van de laptop op de VGA aanslutiing is erg goed en haarscherp. Het geluid valt erg mee. Je kunt van een dergelijk plat toestel geen topgeluid verwachten, maar het is zeker niet slecht. Ik heb een surround set, maar heb niet vaak de behoefte deze in te schakelen.

Een klein nadeel voor mij is het aantal beschikbare aansluitingen. Mijn randapparatuur is niet heel erg recent en dus kan ik niets via HDMI aansluiten. Ik ben aangewezen op de andere aansluitmogelijkheden en die worden steeds minder in aantal. Een LAN aansluiting etc ontbreekt op deze TV, maar daar zit ik ook niet op te wachten.

Kortom: Een mooi toestel met ruim voldoende mogelijkheden en instellingen. Redelijk geluid en prachtig beeld. Wat mij betreft een aanrader.

helmond-bewoner 18-04-2010
Geschreven voor: Samsung UE40B6000VW

het beeldkwaliteit is uitstekend, en de tv is uitgebreid door de 4x HDMI uitgangen. en de USB 2.0 mogelijkheid lijdt echter wel tot problemen toe met de besturing van de functie, die niet voor elke mp3 of ipod werkt

verder is het een prima breedbeeld televisie

pia0 23-03-2010
Geschreven voor: Samsung UE40B6000VW

geweldige tv, mooi beeld, goed geluid, erg mooi om te zien, makkelijk ophangsystheem,
geen spijt van.

brozius 20-03-2010
Geschreven voor: Samsung UE40B6000VW

Wat een geweldige tv is dit zeg, het beeld is geweldig.
Het geluid vind ik ook wel vrij goed voor een tv, had hem eerst willen aansluiten op mijn hi-fi set maar toch besloten om dit niet te doen.

Was wel even een probleemtje met de ci+ module, je moet wel exact doen wat ze beschrijven op het doosje van de module anders ben je wel een tijd aan het prutsen.

digitale tv van ziggo

stap1:
Eerst digitale zenders installeren (kies in de tv alleen voor installeren digitale zenders)en daarvoor heb je de informatie nodig van ziggo-digitale tv, het netwerknr. en frequentie.
(had een probleempje met het netwerk nummer, ziggo gaf aan een netwerknr. 9001 maar dit werkte niet dus heb ik maar 9004 geprobeerd dit werkte wel, denk er trouwens aan om de frequentie 6 cijfers moet bevatten bv. 514000)
De zenders worden nu geinstalleerd.
Als je Ned1 HD kun bekijken dan zijn de zenders goed geinstalleerd

stap2:
Zet tv op stand-by en plaats de module (module gaat niet helemaal in de tv)

stap3:
Zet de tv weer aan en de authenticatie zal nu plaatsvinden (duurt enkele seconden)

stap4:
Plaats nu de smartcard en je kunt nu alle zenders bekijken.

HenCborg 27-02-2010
Geschreven voor: Samsung UE40B6000VW

TV nu een paar dagen in bezit. Wat een beeldkwaliteit!

Deze tv is simpel te installerem en biedt enorm veel mogelijkheden om de persoonlijke instellingen vast te leggen. De bijgeleverde afstandsbediening is wat aan de grote kant, maar wel makkelijk in gebruik. De knoppen van de AB kunnen verlicht worden weergegeven.

Ook qua geluidsinstellingen voldoende mogelijkheden en kwaliteit valt reuze mee.

De tv heb ik via een digitale aansluiting aan mijn Marantz receiver gekoppeld en ook deze geluidskwaliteit is zeer goed.

Kortom een prachtige en kwalitatief zeer goede tv.

ktm75 07-02-2010
Geschreven voor: Samsung UE40B6000VW

hallo,ik ben sinds gisteren in het bezit van deze(led40b6000)geweldige tv.
ik moet eerlijk zeggen,na een beetje te zitten klooien met het ophangsysteem voor aan de wand,was het appeltje/eitje.
de adapter voor het ziggokaartje erin,de juiste codes installeren en de rest ging bijna vanzelf.
heb het toestel gelijk aangesloten op mijn versterker via een optische kabel,had totaal geen last van vertraging in het geluid via de dolby-surround.het beeld is echt een lust voor het oog,een klein minpuntje tot nu toe,het overschakelen naar een andere zender gaat wel traag.weet iemand hoe dit sneller kan?

MichielW_KiesKeurig 06-02-2010
Geschreven voor: Samsung UE40B6000VW

Heb deze tv sinds een week. Ben er erg tevreden over. Hij is echt erg plat.

Gelijk een CI+ module met smartcard van Ziggo er in geplaatst. Werkt perfect.

HD zenders zien er echt strak uit. Mooi hoor!

Standaard vond ik de kleuren wat fel. Maar daar kun je zelf wat aan doen. Er zijn diverse instellingen waarmee je de beeldkwaliteit kan verbeteren.

Beeldsnelheid is erg goed. Ik kan zowel bij snelle films, als bij games of sport geen ghosting ontdekken. Ook een voetbal op een volledig groene achtergrond gaat scherp door het beeld (wel 100hz modus aanzetten ;)).

Analoge TV: acceptabel. Beter dan verwacht
Digitale TV (ci+): goed
DVD speler via scart: beeldkwaliteit acceptabel
Beeld (foto/films) via VGA/PC: super, mooi geupscaled.
FULLHD films via pc: erg mooi
FULLHD via Playstation 3 (hdmi): beste beeld wat je je kans wensen.

Er zijn twee dingen waar ik minder blij mee ben.
- Auto-dimming: De backlight wordt gedimmed wanneer het beeld donkerder is. Dit valt soms op. Logo's van zenders zie je dan bijvoorbeeld donkerder worden.

- Backlight bleeding & uniformiteit: Omdat deze tv's zijn voorzien van een edge-lit LED backlight zie je als je in het donker zit, uit alle hoeken een kleine waas van licht komen. Dat vind ik wel jammer. Deze techniek zorgt er tevens voor dat de licht uniformiteit niet super goed is, maar gewoon goed.

zie daarvoor ook deze pro-test: http://www.avforums.com/forums/avforums-video-productions/984958-video-review-samsung-ue40b6000-led-lcd-tv.html

Ik heb express een donkere blueray film getest om te kijken of dit daadwerkelijk storend is. Ik moet zeggen met 'The Dark Knight (Batman)' heb ik er geen last van gehad.
Ook niet met het spelen van spellen op de PS3 zoals Uncharted of Need for Speed.

Het geluid is niet geweldig, maar wel voldoende. Het is niet beter of minder dan het geluid wat ik uit m'n 4:3 Philips TV kreeg.

Pluspunt van deze LED tv vind ik wel dat hij energiezuinig is. Het huidige energieverbruik is trouwens snel op te vragen doormiddel van de INFO toets op je afst.bed.

De media functionaliteit heb ik even snel getest, maar lijken mij goed genoeg. Ik heb express niet voor een 7000 series model gekozen omdat ik geen DLNA en netwerkaansluiting nodig heb. Dit soort functionaliteiten heb ik al op m'n gameconsole.

Om toch films op je TV af te spelen, kun je dit 6000 type omzetten naar een 7000 type. Hoe je dat moet doen, staat in een andere review.

Emiel1980 31-01-2010
Geschreven voor: Samsung UE40B6000VW

Tot nu toe erg tevreden met deze televisie. Het omzetten naar de B7000 gaat prima maar ben er nog niet helemaal mee uit hoe het werkt met de ondertiteling. Ik overweeg dan ook om een mediaplayer te kopen.
Ik kijk televisie via de UPC box en daarover heb ik geen klachten en het beeld is prima. Net als vele had ik problemen met het geluid via de versterker en na vele adviezen om de vertraging in te stellen van de versterker is dit ook opgelost. Het enige wat bij mij niet werkt is dat wanneer ik analoge televisie kijk dat de geluidaansluitingen van de televisie naar de versterker niet werkt. Ik ben er alleen nog niet uit of het ligt aan de kabels. De blue-ray speler is het volgende op mijn lijstje om het totale genot te hebben.

npj68 29-01-2010
Geschreven voor: Samsung UE40B6000VW

Heb de tv 6 weken en hij is nu al kapot. Na het omschrijven van het probleem kwam gelijk als antwoord: zal de voeding wel zijn.
Toch jammer voor een tv van 1000 euries.

Omschrijving van het probleem: de tv wordt aangezet met de afstandbediening en dan hoor je ca. 10 minuten alleen maar klikken en brand de LED onderaan de tv, daarna start hij op en komt er beeld. tussentijds valt het beeld dan ook nog wel eens weg.
Terwijl ik dit schrijf lijkt het helemaal afgelopen te zijn, weg beeld.

Ik herken ook dat het geluid niet synchroon loopt, gek genoeg is dit niet altijd en bij elke zender.

Robert62373 28-01-2010
Geschreven voor: Samsung UE40B6000VW

Mooie televisie, beeldkwaliteit is perfect. Wel even aansluiten op een Dolby Surround systeem. Maar kan hem iedereen aanraden. Gekocht bij bol.com en de verzendkosten zijn E1,95 ipv E39 dus ik had deze televisie voor E983,95 en de volgende al binnen!! En Bol is een officiele Samsung-dealer dit in tegenstellign tot vele andere aanbieders op i-net. Mocht er wat aan de hand zijn is dat wel handig!

Vikkepik 27-01-2010
Geschreven voor: Samsung UE40B6000VW

Heb nu een week de UE40B6000 in bezit en ben zeer tevreden.. Ik had wel de nodige problemen om het geluid synchroon te krijgen via de versterker, maar dat is uiteindelijk wel gelukt.
Nadeel is wel dat de TV zelf geen DTS doorgeeft.
Het geluid van de TV is redelijk als het via HD binnenkomt(dolby digital).
Ook was ik verrast dat ik HD kwaliteit ontving via de kabel zonder tussenkomst van een setup box.
Ook het design vind ik top, alhoewel de TV wel een stofmagneet is.

MichielB1978 25-01-2010
Geschreven voor: Samsung UE40B6000VW

Sinds een paar dagen deze mooi tv in bezit i.c.m. Ziggo CI+ module. Het beeld is prachtig en haarscherp. Installatie van tv en module is zeer eenvoudig. Nog even getwijfeld of 40" niet te groot was maar geen moment spijt.
Nadeel vind ik dat het zappen tergend langzaam gaat en dat het geluid niet best is maar dat was te verwachten. Nu nog een geluidset en een blu-ray speler en het is af.

john gas 20-01-2010
Geschreven voor: Samsung UE40B6000VW

waardeloze tv, heb hem nu 2 maanden en 2 keer stuk gegaan 1 maal mainboard vervangen 2de maal voeding stuk, geluid is waardeloos, en beeld ook , als ik kijk nbv de balletjes van de lotto is het net een serie foto's op een rijtje, als er in beeld iemand voorbij loopt idemdito, zowel met digitv van upc ,dvd als blu-ray kijken, word er moedeloos van het is net of de tv het niet kan bij houden met de snelheid van het beeld, hij zou 2ms refresrate zijn , geloof er niks van, heb nu de100hz uitgezet evenals de randverbetering/scherpte, en dan gaat het iets beter.De TD zecht dat het binnen de marges valt, heeft iemand anders hier ook last van ?heb echt spijt dat ik deze TV gekocht heb...

novum 17-01-2010
Geschreven voor: Samsung UE40B6000VW

Na lang zoeken en vergelijken de Samsung UE40B6000 gekocht en eigenlijk erg tevreden.
Positieve punten vind ik de beeldkwaliteit, het design en de vele aansluitpunten (USB, VGA, HDMI etc.). Zeker de HD uitzendingen (provider Caiway) zijn haarscherp. Wel goed om de beeldinstellingen te veranderen, zoals bijvoorbeeld hier staat aangegeven: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1342936/22.

Paar kleine minpuntjes:
- TV laat geen info over programma zien bij inschakelen c.q. zappen. Dit was ik gewend van mijn digitale decoder en dit mis ik wel een beetje. Met de 'info' knop kan ik het wel bekijken.
- Zappen gaat niet al te snel
- Zoals vaker aangegeven is het geluid niet super. Bij normale televisie is het wat mij betreft prima, maar bij een film is goed geluid wel belangrijk.
- De nummering van kanalen is niet aan te passen. Je kunt wel een lijst met favoriete kanalen samenstellen, maar de nummers blijven gelijk. Ook werkt dit alleen met kanaal +/-, maar bijv. in EPG zijn alsnog alle kanalen zichtbaar.

Wat mij betreft zijn dit kleine minpuntjes en is deze TV zeker een aanrader!

HelenC 14-01-2010
Geschreven voor: Samsung UE40B6000VW

Vlak voor de jaarwisseling hebben we de Samsung UE40B6000 gekocht.
Qua beeld en gebruikersvriendelijkheid niets dan positieve indrukken.

Groot nadeel is het tsjyrpende geluid dat de tv regelmatig maakt. Verschillende keren op een avond en soms wel de hele avond lang klint er achter uit het apparaat het geluid alsof er een kudde krekels in opgesloten zit.
Morgen wordt de t.v. opgehaald door de verkoper, om m na te kijken.
In de revieuws lees ik dat meer mensen deze klacht hadden. Ik ben benieuwd of deze ondertussen zijn opgelost?
Wij zullen in ieder geval op een ander merk overstappen als de klachten niet te verhelpen zijn.

han59 01-01-2010
Geschreven voor: Samsung UE40B6000VW

Heb onlangs dit toestel gekocht bij prijstopper, kon hem daar vergelijken met andere toestellen zoals Lg Led,deze stonden naast elkaar en vond de samsung net iets beter in vormgeving en beeldkwaliteit.
Wide eerst ook de 7000 serie, maar gezien de extra mogelijkheden tov de 6000 serie gekozen voor deze.
En nu ik hier lees dat je van de 6000 ook een 7000 kan maken zal ik dit ook snel gaan doen,met name pict in pict.
Vind het geluid nogal mee vallen(licht er aan wat je gewend bent natuurlijk)
Denk wel dat ik een homecinema systeem ga kopen met blu-ray speler ook van samsung, wie heeft ervaring in deze combinatie of anders.??
Ben begonnen met analoog en heb intussen UPC digitaal met HD aangeschaft moet zeggen een geweldig mooi beeld hebben we nu, het verschil tussen digitaal en HD is met deze tv goed te zien.
Min punt vind ik dat er maar een scart aansluiting zit en instelling naar de verschillende opties omslachtig vind, misschien een afstandbediending waar ik alle aangesloten apparaten mee kan bedienen uitkomst brengt.

roelvanrijn 01-01-2010
Geschreven voor: Samsung UE40B6000VW

UE40B6000 nu twee weken in bezit en zeer tevreden. Het beeld is haarscherp. Door de LED backlight technologie is zwart ook echt zwart (i.t.t. normale LCD) en ook de randen zijn hierdoor superscherp. Het geluid is echt minder en een home theatre set of soundbar is echt het overwegen waard. Ziggo CI+ module erbij gekocht zodat ik kan zappen met 1 afstandbediening, werkt perfect.

Enkele minpuntjes om rekening mee te houden:

- Als je een analoge audio-versterker aansluit, dan is het beeld vertraagd t.o.v. het geluid. Omdat mijn versterker geen av sync functie heeft, overweeg ik nu een samsung soundbar (HT-WS1R/XEF). Ik wil geen home theatre set i.v.m. al die speakers in de woonkamer, bovendien had ik al een samsung blu-ray BD-1580 speler, die perfect via Anynet communiceert met deze tv. Voordat je een TV koopt, moet je goed nadenken hoe je het gaat uitbreiden. Een weg terug is er niet of duur...

- Zorg ervoor dat alle randappratuur Anynet / HDMI CEC ondersteunen, zodat alles goed met elkaar communiceert en je maar 1 afstandbediening nodig hebt. Je zit denk ik dan wel vast aan Samsung.

- CI+ ontvangst is gevoeliger dan een settop box (bv humax). In het begin kreeg ik vaak de melding dat het signaal zwak is. Sommige zenders kwamen niet eens door. Ik heb toen een goedkope bandridge antenneversterker in de meterkast geplaatst. Een dure hirschmann is echt niet nodig.

- Source switching: het switchen tussen TV, PC (bij mij mediacenter) en Blu-ray vind ik een beetje omslachtig: je moet steeds door een menu scrollen.

Dunne 31-12-2009
Geschreven voor: Samsung UE40B6000VW

Ik heb de UE40B6000 nu een week in bezit en hij bevalt uitermate goed! De Out-of-the-box instellingen vond ik niet zo goed, maar aan de hand van de instellingen op deze site gaat de beeldkwaliteit erg vooruit:

(Dit zijn instellingen voor de B7020, maar als je deze toepast op de B6000 werkt het perfect!)

Een aantal mensen hadden moeite met de afstandsbediening, dit heb ik niet. Een aantal knoppen hadden anders geplaatst kunnen worden, maar ik vind het niet erg storend. En de oplichtende knoppen kunnen handig zijn in bijvoorbeeld een donkere slaapkamer!

Heb nu mijn XBOX360 via HDMI aangesloten, wat een verschil maakt dat ten opzichte van SCART! Geweldig beeld en haarscherp! Voor zover ik kan zien geen bewegingsonscherpte of dubbel beeld bij snelle bewegingen. Alleen jammer dat de XBOX360 maar op 60Hz werkt :)

Enige minpunt is inderdaad de ingebouwde speakers, maar dat is zo opgelost door de TV aan te sluiten op de stereo.

Analoog signaal geeft een wat onscherp beeld, met de instellingen van de site hierboven gaat het al beter, maar ik zie nu dat ik nodig moet overstappen op een digitaal signaal.

Koop geen B7000! Deze is een stuk duurder en de functionaliteiten zijn ook in te schakelen via het service menu:

(Met dank aan TheDude007 van kieskeurig.be)
1: Zet je tv uit
2: druk dan op info
3: druk dan op menu
4: druk dan op mute
5: druk dan op power
6: de tv gaat nu aan, en je ziet links in het beeld het service menu. Ga dan (bovenaan) naar options en druk op enter.
7: scroll naar beneden naar model en druk op enter
8: druk nu een paar keer op het pijltje naar rechts om vervolgens de 7000 serie te selecterenen druk op enter.
9: druk nu op return en je ziet dan dat de 7000 serie geselecteerd is.
10: Zet de tv met de rode knop weer uit en vervolgens weer aan.
11: Ga nu naar het media menu en je ziet dat er ook een optie movie in zit.

(bij mij lukte dit de eerste keer niet, stroomstekker uit het stopcontact en er weer in en het lukte wel).

Al met al ben ik erg tevreden met deze televisie! Ik kan deze dan ook van harte aan bevelen. Beeldkwaliteit is naar mijn mening beter dan die van toestellen in deze prijscategorie.

Gert.R 28-12-2009

Ben gisteren wezen kijken( Foto Klein ) naar de UE40B6000 7000 en de 8000
Ging eerst voor de 8000 serie maar wat viel dat tegen
De 8000 stond naast de 6000 en het viel zeer op dat de 6000 veel beter beeld had
Raar je zal zegen dat 200Mz beter zal zijn dan 100Mz maar niet dus
Maar oké nu ging het om de 6000 en de 7000
De keuze is op de 6000 gevallen
Dus ben die gelijk vandaag wezen kopen bij M-M Alphen aan den Rijn
Koste daar €999 en de 7000 was €1550
Rede
Had geen zin om €550 meer te betalen voor alleen internet Tv
De optie movie media werkt gewoon ook via het secret menu
Dus gelijk gedaan en ja het werkt
Ben er dus zeer blij mee
Ik kijk zelf via schotel beeld is daarop zeer goed
En een dvd is ook zeer goed alleen het geluid loopt een fractie achter !!
Schijnt dat het lig aan de Scart aansluiting
Dus zal binnen kort toch een Blu-ray speler moeten kopen
Want via hdmi moet het wel goed gaan ( dit onder voorbehoud heb dit dus nog niet kunnen testen ! )
Mvg Gert