Philips 40PFL7007H - reviews

Gebruiksgemak
Vormgeving
Duurzaamheid

Expert reviews voor Philips 40PFL7007H

Deze Full HD LCD-LED televisie heeft een beeldschermdiagonaal van 102 cm (40 inch). Deze tv werkt met een systeemfrequentie van - Hertz (opgave fabrikant). Deze televisie is ook geschikt voor het kijken van 3D-beelden. Het toestel heeft een ingebouwde DVB-T (voor Digitenne zonder decoder) en DVB-C tuner (voor digitale kabeltelevisie zonder decoder). Er zijn 5 HDMI-aansluitingen en 3 usb-aansluitingen. Je kunt deze tv met internet verbinden met een ethernetkabel of via wi-fi. En via de ingebouwde webbrowser kun je direct het internet op. De televisie kan het signaal van de digitale tuner opnemen, op een (zelf aan te schaffen) losse harde schijf die je aansluit via usb. Op die manier kun je ook live televisie pauzeren.

• Goede HD-beeldkwaliteit via HDMI
  • Goede beeldkwaliteit via de DVB-C tuner
  • Zeer goede HD-beeldkwaliteit via de DVB-C tuner
  • Gebruiksgemak is gemiddeld
  • Geen DVB-S tuner voor digitale satelliet-tv
  • Interbrowser ondersteunt geen Flash
Lees de uitgebreide testresultaten op Consumentenbond.nl

Gebruiker reviews voor Philips 40PFL7007H

Score:

Deze tv nu een paar dagen in mijn bezit en moet zeggen, een super tv. Beeld is super scherp, geluid is dankzij de speakers in de voet ook goed voor een platte tv. Vormgeving is met de smalle rvs bezel ook erg strak.

9,6

Toch weer voor philips gekozen ondanks dat de vorige matchline een slecht geluid produceerde. Een hele verbetering, geluid is perfect en wat een beeld. DVD recorder met harde schijf en bose 123 er op aan gesloten en alles werkt zonder problemen. Tot op heden heel erg tevreden en ik zou hem zeker aanraden.

Score:

Geluid en beeld zijn prima. Echter na een paar weken ging de TV 'snachts spontaan aan en weer uit. Na een maand hield de afstandsbediening er mee op. Contact opgenomen met Phillips. We werden van het ene servicebedrijf naar het andere doorgestuurd en onheus te woord gestaan. Ronduit belabberde service. Inmiddels is er eindelijk een monteur langs geweest en lijkt het euvel te zijn verholpen. Afwachten hoe lang het nu goed gaat.
De service is voor ona aanleiding nooit meer een Philips
TV te kopen, jammer.

Aanvulling:
De afstandsbediening is ergonomisch erg onhandig (geen duidelijk boven en onderkant) en de knoppen zijn onduidelijk en klein. Heel anders dan we van Philips gewend zijn (wij hebben nog 4 andere Philips TV’s in huis). Bij het overschakelen naar een andere zender komt er een donkere horizontale balk over een derde van het beeld met daarop het nummer van de nieuwe zender. Niet prettig en volstrekt overbodig.
Het toestel voldoet al met zeker niet aan onze verwachtingen en we zullen dit toestel niet aanbevelen aan anderen

9,6

Na 10 jaar opnieuw een Philips aangeschaft. Fantastisch scherp beeld met mooie natuurlijke kleuren. Ambilight is een leuke feature, was een belangrijke reden om te kiezen voor deze televisie. Geluid is prima. Speakertje in de voet geplaatst voor een vol geluid. Werkt prima! Instellen van de verschillende opties werkt intuïtief. Bij eerste keer opstarten wordt je door de belangrijkste instellingen heen geholpen. SmartTV met apps werkt goed, al is de wifi niet enorm snel. Opstarten duurt ook vrij lang, maar er is een lerende snelstart optie, nog even afwachten of dat goed werkt. Over duurzaamheid nog niet veel te melden. Dat komt over een half jaartje.

Prijzen

Er zijn geen prijzen beschikbaar voor dit product. Zie hieronder de alternatieven of klik hier voor een volledige lijst.

Alternatieven voor de Philips 40PFL7007H