LG 27EA83R-D

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 2 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de LG 27EA83R-D op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Dublex 30-03-2014
Geschreven voor: LG 27EA83R-D

Ik heb deze monitor nu een aantal weken in bezit, en ben er erg blij mee!

De Beeldkwaliteit is ontzettend goed! zowel de kleur echtheid als de snelheid bij spellen totaal geen problemen mee!

De mogelijkheden zijn zeer uitgebreid zelf picture in picture functie prima! alleen jammer dat je heel het menu door moet om dit voor elkaar te krijgen wat mij betreft had er een direct knopje voor PIP op de voorzijde gemogen. Bij Picture in Picture heb je meerdere mogelijkheden, maar let wel op het werk alleen wanneer je 1 apparaat via de displaypoort aansluit! de andere kan via DVI of HDMI.

Vormgeving is gewoon zoals het hoort, een redelijke smalle buitenrand, en de voet heb ik niet in gebruik gezien ik een speciale monitorbeugel bezit.

De functie knoppen zijn touch gevoelige knopjes aan de rechter onderhoek van het scherm hier moet je wel even aanwennen.

Helaas heeft mijn monitor wel een dode pixel, echter door de zeer hoge resolutie is hij zo klein dat het eerder op een vuiltje lijkt, ik vind het niet zo erg.

Ik heb in iedergeval geen spijt van mijn aankoop!

M2arcel 17-01-2014
Geschreven voor: LG 27EA83R-D

Ben zeer tevreden met de beeldkwaliteit. De IPS-beeldschermen van LG worden in de fabriek uiterst nauwkeurig gecalibreerd en dat is te zien; de kleuren zijn levensecht.

Verder ben ik een grote fan van matte schermen (geen afleiding door reflectie), mits de lichtsterkte ruim voldoende is; hier helemaal in orde!

De hoge resolutie van 2560x1440, betekent veel scherpere letters, rustiger kleurvlakken (pixels zijn - ook op witte vlakken - alleen nog maar met moeite te onderscheiden en storen dus niet meer) en foto's bewerken (Lightroom, Photoshop etc.) gaat ook veel comfortabeler. Nu ik met dit scherm werk, wil ik noit meer terug naar een lagere resolutie!

Wat betreft de bediening van het scherm: de touchgevoelige knopjes, rechtsonderaan de monitor zijn niet zo gebruiksvriendelijk. De bijpassende tekens zijn niet verlicht en dus moeilijk te zien bij weinig omgevingslicht en veel licht op het scherm. Die heb ik voornamelijk nodig als ik wil switchen naar van de DVI-bron (PC) naar HDMI (hdr/tv).

Al met al een geweldig apparaat.