LG 22EA63V

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 1 goedgekeurde review die zijn achtergelaten voor de LG 22EA63V op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Sieberkriem 19-02-2014
Geschreven voor: LG 22EA63V

Beeldkwaliteit:
De beeldkwaliteit is naar mijn mening uitstekend. Nu heb ik weinig tot geen ervaring met andere IPS panels, maar de kwaliteit voldoet aan mijn verwachtingen. De kleuren zijn in ieder geval beter dan op mijn twee normale lcd monitoren, wat natuurlijk te verwachten is. Daarnaast wordt er met deze monitor een kalibratie rapport geleverd waarop wordt aangegeven hoe goed de monitor presteert. Persoonlijk vind ik dit een meerwaarde hebben.
Bij het aanpassen van de helderheid wordt gebruik gemaakt van PWM. Dit is wat mij betreft niet storend en met het oog niet zichtbaar.

Mogelijkheden:
De monitor bezit drie aansluitingen voor beeld, namelijk VGA, DVI en HDMI. Wat mij betreft zou het een meerwaarde zijn als er twee HDMI poorten aanwezig zouden zijn, maar dat kun je niet verwachten voor die prijs.
Daarnaast is er een menu met mogelijkheden om kleur en helderheid aan te passen. De opzet van dit menu is prima en overzichtelijk.

Vormgeving:
Wat de vormgeving betreft heb ik een aantal opmerkingen die ook in andere reviews al naar voren komen.
Zo is het beeldscherm niet het meest stabiele. Wanneer de ondergrond beweegt, beweegt het beeldscherm ook mee en begint enigszins te resoneren. Bij een stabiele ondergrond is er weinig aan de hand en voor de prijs vind ik het niet erg storend.
Iets dat ik wel erg jammer vind is de lengte van het netsnoer. De lengte bedraagt circa 1m. Dit is vaak niet genoeg. Aan de 19V adapter zit een fixed kabel en de andere zijde gaat direct in een wandcontactdoos. Hierdoor is verlenging ook niet eenvoudig te realiseren.
Wat ik waardeer aan de vormgeving is de bezel van de monitor. Deze is circa 10mm breed en loopt over in het beeldscherm. Dit ziet er naar mijn mening mooi uit. De breedte is waarschijnlijk wel een probleem bij een dual monitor opstellingen.
De knoppen zijn touch sensitive. Persoonlijk vind ik dit fijner dan druk knoppen. De knoppen reageren ook goed. Het is echter wel noodzakelijk goed te kijken waar de knoppen zitten omdat je anders de knop ernaast raakt. Hiervoor is tekst aangebracht op de rand van het beeldscherm. Verder is dit prima uitgedacht.

Conclusie:
Voor mij was de beeldkwaliteit en de prijs belangrijk. Op basis daarvan heb ik dit beeldscherm gekocht. Voor de prijs vind ik het een prima beeldscherm. De beeldkwaliteit is goed en er zijn genoeg aansluitmogelijkheden. De bouwkwaliteit en vormgeving had beter gekund. Ook had de lengte van het netsnoer langer gemoeten. De uitstraling daarentegen is wel mooi.
Ik ben daarom tevreden met mijn aankoop.