iiyama ProLite E2473HDS-B1

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 12 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de iiyama ProLite E2473HDS-B1 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

9,3

daniel0404 12-04-2012
Geschreven voor: iiyama ProLite E2473HDS-B1

Ik bezit dit scherm nu 5 dagen en ik heb er nog geen enkel moment spijt van gehad. Vooral de positieve reviews hebben mij over de streep getrokken en die zijn niet overdreven!

De voordelen:
- Hoog contrast / Heldere kleuren / Haarscherp
(met instellingen aan te passen, maar die behoefte
heb ik nog niet gehad!)
- LED: genoeg licht, maar rustig aan je ogen en
energiezuinig
- HD-ready
- Schermglas reflecteert niet
- Stijlvolle zwarte omlijsting, geen poespas

1 nadeeltje:
Een 9 voor de mogelijkheden, omdat deze monitor niet verstelbaar is. Je kunt 'm niet hoger op z'n poot zetten of kantelen. Dus als je 'm hoger wilt, moet je er iets onder leggen.

Verder is er niets, maar dan ook niets op aan te merken. Had nog niet eerder van 't merk gehoord, maar het is duidelijk een voorloper. Voor 180 euro ben ik van een oude CRT overgegaan naar deze TFT en het is elke euro waard geweest!

Tip voor de mensen die zo af en toe willen gamen: de resolutie is vrij hoog en daar moeten de spellen ook op aangepast worden, het is dus belangrijk dat je videokaart dit wel kan trekken.

Dickies78 11-06-2012

Hallo Daniel,
Je kan het scherm wel kantelen hoor. Zet je hand maar op de voet en je kan het scherm naar voor en achteren kantelen.

ed1134 12-03-2012
Geschreven voor: iiyama ProLite E2473HDS-B1

Twijfelde nog even tussen een 22" en een 24" maar ik ben blij dat ik voor de laatste heb gekozen. Wat werkt zo'n groot scherm heerlijk. Geen problemen meer met ruimtegebrek op zowel bureaublad als in verschillende applicaties.
Het beeld is werkelijk prachtig van dit scherm. Hoefde eigenlijk vrijwel niets aan de fabrieksinstellingen te wijzigen. De voet komt in eerste instantie wat fragiel over maar dit blijkt mee te vallen. Kortom, kopen. Wat een verademing.

JeePee60 18-02-2012
Geschreven voor: iiyama ProLite E2473HDS-B1

Gezien de prijs/kwaliteit en naar de diverse reviews gekeken te hebben, besloten een Iiyama 24" te kopen. Niet normaal wat een prachtig beeld, een enorme vooruitgang met wat ik had... Een Captiva 19" van een jaar of 8 oud, weliswaar een LCD scherm. Ben nu al zeer tevreden, over de duurzaamheid is nog niets te zeggen, maar gezien de bevindingen van anderen zal dit ongetwijfeld goed zijn.

Ethan1665 10-02-2012
Geschreven voor: iiyama ProLite E2473HDS-B1

Een kleine anderhalfjaar geleden een nieuwe Asus 24 inch monitor gekocht. Helaas is nu reeds het aan/uit knopje kapot gegaan. Natuurlijk buiten de garantietermijn. Dus snel op zoek naar een nieuwe. Mijn oog laten vallen op deze IIyama monitor. Met een VGA, DVI en 2x HDMI precies wat ik nodig had wat aansluitmogelijkheden betreft. Beeld (LED, achtergrond belichting) is veel beter in vergelijking met mijn oude monitor met TFT belichting. Kleuren zijn mooier, veel meer contrast en veel scherper beeld. Er kan blijkbaar veel veranderen in één jaar en 3 maanden. Een aanrader dus!

Henk Hok 15-01-2012
Geschreven voor: iiyama ProLite E2473HDS-B1

Naar aanleiding van de recensies op deze pagina tot aanschaf overgegaan. Aangesloten via de hdmi kabel op mijn notebook (windows 7)en zonder ook maar iets te hoeven doen werkt het perfect. De speakers moet je zien als een aardigheidje, heb dan ook gelijk mijn notebookspeakers ingeschakeld. Wat ik ook prettig vind is dat mocht hij stuk gaan, ze hem bij mij komen ophalen (binnen de garantie van 2 jaar). Ben erg blij met mijn aankoop.

Starchild02 05-01-2012
Geschreven voor: iiyama ProLite E2473HDS-B1

Deze Iiyama Prolite E 2473HDS is een kwalitatief een hoogstandje!!! De monitor geeft fantastische kleuren. zwart is echt zwart. zeker als hiervoor nog nooit een led monitor is dit een wereld van verschil. Verder is de vormgeving ook heel erg mooi. De fabrieks instellingen zijn een beetje te fel, maar als je het contrast naar 60% en de helderheid naar 50% zet. Zeker voor het spelen van games. Zelf ben ik een fan van de assisins serie en ik heb dit spel nog nooit zo mooi gezien als met deze monitor.

echt een aanrader. en niet te duur

Starchild02 25-04-2012

Deze Iiyama prolite E 2473HDS is sinds een aantal maanden in mijn bezit. Ben nog er nog steeds laaiend enthousiast over. Geen problemen!!! Nog een prachtig scherm voor een redelijke prijs. Ik zie wel dat dat de prijs de afgelopen maanden iets omhoog gegaan is. Maar ik vind het de prijs nog steeds waard. Hij is zuinig in gebruik de kleuren zijn en blijven tot nu fantastisch.

marcdsm 25-12-2011
Geschreven voor: iiyama ProLite E2473HDS-B1

hallo deze mooie Iiyama Prolite E2473HDS heb ik voor mijn zoontje onder de kerstboom gelegt
en natuurlijk ook van daag me aangesloten
het beeld is heel goed
het geluid heb ik niet aangesloten omdat hij al spekers heeft 2/1 he
nu heeft hij het contras op 60% gezet
het brightness op 50% gezet
omdat vaarschijnlijk de fabrieks instellingen op max stonden
nu is het beeld nog mooier
ik heb er zkr en vast al geen spijt van
zijn vorige was een Samsung SyncMaster 931 BW Ook een hele goede doet het nog steeds goed
maar deze nieuwe geeft toch wat meer wit zij hij op zijn spelletjes enz
dus voor mij ook een goede led monitor

audiofieltje 10-12-2011

Prima monitor.
Ik ben bij deze keuze uitgegaan van de reviews, maar heb er geen seconde spijt van!

Mooi design, perfect beeld (ik hoefde niets in te stellen, het beeld was meten optimaal) en verschillende aansluitmogelijkheden voor en goede prijs.

Enige nadeel is dat het scherm niet draai- of kantelbaar is.

george100 26-12-2012

??? Het scherm is inderdaad niet draaibaar, maar wel degelijk te kantelen. De hoogte is niet in te stellen.

Jahamma 04-12-2011
Geschreven voor: iiyama ProLite E2473HDS-B1

We hebben de monitor nu een paar dagen in bezit. En we zijn erg tevreden. Prachtig scherp beeld, iets bij moeten stellen, standaard iets te fel, maar nu oké. Onze vorige monitor was een simpele 17". Een wereld van verschil! Foto's komen ook veel mooier uit! We zijn er erg blij mee!

DarkCode 08-07-2011
Geschreven voor: iiyama ProLite E2473HDS-B1

Zat al tijden te denken aan een 2de scherm voor mijn PC.
Altijd makkelijk om met 2 schermen te werken zeker als je met photoshop werkt en op het andere scherm via je browser wat research kunt doen.

Dus op naar de winkel en heb voor de iiyama gekozen.
En WOW een hele verbetering op het oude scherm wat ook wat kleiner is.
Perfecte weergaven van kleuren, helder en hoge resolutie.
Echt een geweldig scherm voor grafisch ontwerpen en games!

pieters12345 18-05-2011
Geschreven voor: iiyama ProLite E2473HDS-B1

Haarscherp beeld, de kwaliteit van het scherm is tot dusver perfect [2 dagen in bezit van het scherm]. Daarnaast heeft het scherm een mooi strak design. Ik heb het scherm opgehangen, dit ging gemakkelijk. Over duurzaamheid kan ik nog geen uitspraken doen. Een nadeel van dit LCD scherm is dat het t.o.v. concurrenten meer kost. Maar de prijs-kwaliteit verhouding is in orde.

behondert 09-04-2011
Geschreven voor: iiyama ProLite E2473HDS-B1

na lang wikken en wegen voor deze monitor gekozen.

Mijn eerste LED monitor, full-hd en een responsetijd van 2ms... Ikzelf heb momenteel nog een Nvidia 9800GT videokaart die prima presteerd bij de huidige spellen!

WAT EEN VERSCHIL!

ikzelf had hiervoor nog een Iiyama 19 inch tft scherm die het nog prima deed, maar ik was toe aan wat nieuws. Ikzelf speel spellen zoals starcraft2, Black Ops enz...

Zwart is zwart. heldere kleuren. Keuzes zijn wat beperkt om één en ander aan te passen. 2x hdmi waarvan één aan de zijkant, erg handig.