HP w2408h

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 9 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de HP w2408h op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

elcectric 25-06-2009
Geschreven voor: HP w2408h

is echt een super ding ben er heel blij mee heb een u paar dagen in bezit en het is een fantastisch ding als je veel games speelt

was aan het begin wel wat aan het twijfelen of ik nou een 22 inch of een 24 inch wilde maar ik ben overtuigt de 24 inch is echt beter.

hp maakt werkelijk echt top spul

caspar142 06-03-2009
Geschreven voor: HP w2408h

De kwaliteit voor grafische toepassingen, zoals foto's en film is uitstekend. Voor kantoor (MS-Office) is het echter geen succes. Je krijgt hoofdpijn van de contrasten, het beeld straalt je tegemoet. Het is te veel. De 'brightness' staat op de laagste stand en witte achtergronden staan op grijs, en dan nog. De glazen ruit spiegelt. Kortom, ik ga weer een ouderwets mat tft-scherm aanschaffen.

rollart 11-02-2009

Prijs is goed
Vormgeving TOP
Maarrrrrr.,
wees gewaarschuwd mensen zij die wel serieus met kleur bezig zijn...en misschien een Mac hebben...
Doe jezelf een plezier en koop iets anders!!!! De kleuren zijn veeeeeeel te verzadigd, en heeft in de verste verte niet te maken hoe je foto er in het echt uit ziet. Het scherm heeft nog meer kleurzwemen dan een zeepbel!
Zelf voor amateur bewerking zul je voor ranzige verrassingen komen te staan. De software wat meegeleverd is, waar het mee goed zou moeten komen doet het uiteraard niet, sinds HP nog steed niet van Apple gehoord heefd. Jammer, een scherm wat pas mooi is als het uit staat.

Leon de Peejon 13-10-2008
Geschreven voor: HP w2408h

Mijn ouwe trouwe CRT ging dood en een monitor die het complete Adobe RGB gamma doet zit er even niet in. Hoe nu verder grafisch vormgeven en retoucheren? HP w2408h gekocht.

In de winkel viel hij al op door de hoge helderheid/ contrast maar thuisgemkomen was het helemaal feest. Met de bijgeleverde software (My Display) kun je nog veel meer instellen dan op de monitor zelf. Je kunt er zelfs de kleur mee kalibreren en verschillende profielen mee opslaan.

Wat me opvalt is dat bij veel daglicht de boel alsnog helder en scherp blijft. Het beeld wordt niet flets en dat heb ik bij een CRT of TFT nog niet gezien. Ik vind de kleuren wel iets te verzadigd (CMYK kleuren worden erg fel weergegeven), ben nog bezig dit met kalibratie op te lossen.

Van de automatische aanpassing aan het licht in de omgeving (d.m.v. de lichtsensor) zal ik niet veel gebruik maken i.v.m grafische toepassingen maar het is wel handig.

Is een goede koop geweest.

peet noot 22-07-2008

net binnen
ik ben van 14 inch naar 24 inch gegaan heb al wat tijd zitten twijfelen wat ik zou nemen maar op het werk kwamen ze met een hp aan en ik was toen zeer tevreden over de voet.
zeldzaam iets bij monitoren dat die goed zijn.
maar het beeld vond ik ook al geweldig na de reviews te lezen van deze voorganger de 22 inch heb ik besloten hem te bestelen
hield mijn hard vast over het geluid wat hij zou maken met de koeling maar ik hoor niets in een van de revieuws had iemand daar problemen mee.
het speaker geluid is niks maar ik had ook niks anders verwacht mijn oude jbl speakers doen het nog prima dus die maar weer gauw aan gesloten
het instaleren ging prima maar krijg alleen de bij geleverde cd niet aan de praat
maar komt tijd komt raad
echt een top aan koop en zeker aan te bevelen voor mensen met een bril kan je op je gemakt wat lezen

Madtrax 02-05-2008
Geschreven voor: HP w2408h

Fantastisch stukje techniek deze monitor.

Ik heb meteen mijn zonnebank in de verkoop gedaan, je voelt gewoon de hitte van het panel afslaan.

Het beeld is simpelweg waanzinnig, mijn oude 19 monitor hangt er nu naast aan de muur en het veschil is ongekend. De kleuren zijn mooi diep en het contrast is van een ongekend niveau.

De enige minpuntjes zijn de warmte die van de monitor afkomt en een ruis die vooral bij donkergrijs beeld voorkomt. Beide (Mijn vrouwtje wilde er ook een) monitoren hebben last van dit euvel en ook een andere videokabel bied geen soelaas. Ik heb helaas nog niet de kans gehad deze met de HDMI kabel te testen.

Verder toppertje gewoon.

Oh ja, niet met vieze vingers aan de zwarte rand zitten, anders blijf je poetsen!

Maantje 01-05-2008
Geschreven voor: HP w2408h

Ik heb deze monitor nu bijna 3 maanden in bezit. Hiervoor had ik een Samsung 226BW. Ik heb hem aangesloten dmv een hdmi-kabel.

Voor een TN paneel zijn de kleuren bijzonder ''echt'' dankzij de technologie die HP in deze panelen gebruikt. Enig minpuntje vind ik dat vooral films en spellen een beetje te licht zijn. Dit heb ik opgelost door in het controle paneel van mijn grafische kaart de gamma een beetje naar beneden te zetten. Het beeld is echter glashelder. De responstijd van 5ms is goed te noemen; geen enkel probleem met ghosting en geen input lag. De resolutie van 1920x1200 komt goed van pas bij foto's en HD-films. Ook de Playstation 3 draait hier ook goed op in Full HD resolutie en de heeft de mogelijkheid om kleine balkjes te laten zien om de verhoudingen te laten kloppen. (Keep aspect.) PC spellen kunnen ook gerust in lagere resoluties worden gedraaid zonder (merkbaar?) kwaliteitsverlies. Er zitten 2 usb poorten aan de monitor. De monitor is 90 graden kantelbaar en gemakkelijk in hoogte verstelbaar.

Ik heb ondervonden dat 24'' vrij groot is, en daarom heb ik deze monitor wat meer van me afstaan als gebruikelijk om het scherm wat beter te overzien. Misschien ook wel goed om ervan bewust te zijn dat deze 24'' schermen ook meer stroom vreten. :P

Ik heb echter ook wat vervelende dingetjes op te merken. Ten eerste is de voet van de monitor bij mij niet helemaal 100% recht. Dit had ik ook van eens van een ander gehoord met ik dacht het 22'' model. Ten tweede was er met mij een ontzettend vervelende bromtoon te horen. Ik kreeg de indruk dat deze zachter werd naar mate ik de volume van de interne boxen op 0 zette, maar daarmee was het nog niet weg. Nadat ik bijna op het punt stond om naar een andere monitor te kijken (zo irritant werd het, vooral 's nachts goed te horen) kwam ik het probleem tegen op een forum waar het advies werd gegeven om de monitor in de andere ingang op de grafische kaart te steken. Wel, wonderbaarlijk ben ik zo van mijn probleem af want hij is nu muisstil. :-)

Het laatste minpuntje is te verwaarlozen maar ik vind het zelf wel jammer, en dat is dat hij alhoewel 50hz weer kan geven in 1920x1080 maar dat hij dan toch het beeld synchroniseerd op 60hz. Maar als ik het goed begrepen heb is dat noodzakelijk vanwege de techniek om betere kleuren te krijgen dan bij de normale TN-techniek.

Al in al, zeker een aanrader.

Henny van Arkel 21-03-2008

Hoi allemaal,

Super tevreden! Je had gelijk een betere monitor is er niet denk ik. Zo Helder van beeld! Wit is wit en zwart is zwart zoals het hoort!

Enige minpuntje is dat de koeling van de monitor een beetje hoorbaar is, maar ik ga een zelfde monitor nog eens kopen voor mijn vrouw en dan hoor ik wel of dit geluid normaal is of niet!

HP Bedankt! feest voor het oog!

NK 18-01-2008
Geschreven voor: HP w2408h

Sinds 2 weken deze monitor in m'n bezit en ik moet zeggen dat dit denk ik de mooiste monitor is die er op dit moment te koop is.
Qua afwerking, voet, aansluitingen en uiterlijk, maar vooral de beeldkwaliteit.
Tjonge jonge wat een kwaliteits beeldje.
Hoge resolutie van 1920x1200 pixels.
Dit is normaal bij 24 inch maar het cristal clear hoogglans scherm maakt het tot ongekende kleurdiepte.
Ik heb mijn foto's van mijn Nikon D80 nog nooit eerder zo mooi en scherp gezien.

Veel instellingen in een Nederlands menu met ook vaste voorkeuze instellingen voor tekst foto's gamen en nog meer.
Daarnaast oneindg veel nieuwe instellingen en wat ik ook belangrijk vond, dat de monitor perfect werkt op de Full HD instelling 1920 x 1080 pixels.
Wat is dat mooi!
Ook heeft de monitor 4 usb aansluitingen, erg handig voor een memorypen o.i.d.
En dus natuurlijk de HDMI ingang wat de toekomst is.
Deze vervangt t.z.t. de DVI aansluiting en dat is de reden dat HP deze dus ook niet meer heeft.
DVI is alleen beeld en HDMI is beeld EN geluid.
Let op! bij aanschaf van een verloopkabel van DVI naar HDMI.
Ik ben daar ook mee de boot in gegaan, door een single link kabel te kopen van DVI naar HDMI maar dan is de maximaal in te stellen resolutie 1920 x 1080 pixels (Full HD dus) maar de monitor is het scherpst qua lettertype op 1920 x 1200 mm en dat kan een single link kabel niet weergeven.
Koop dus een dual link kabel, die kan deze resolutie wel aan en is dan ook in te stellen.
Je moet het maar even weten.

Verder kan de monitor in een verticale stand draaien, hetgeen je kunt gebruiken als je veel Word gebruikt en je je pagina's A4 volledig wilt zien zonder te scrollen of ook bij internetgebruik er handig omdat je dan nauwelijks hoeft te scrollen, hetgeen toch veel voorkomt.
Ja, ik wou eerst voor de Samsung 24 inch gaan maar ik ben blij dat deze HP net op tijd in beeld kwam.
Hij is wel wat durrder maar ga ook maar eens naar het verschil kijken. Oh, in beeld al helemaal en zeker ook in de afwerking, de voet enz.
Met name ook de voet van HP is zeer bijzonder.
Met 1 vinger soepel en moeiteloos in hoogte te verstellen maar ook zó laag te zetten dat je voet geheel nauwelijks nog zichtbaar is en het lijkt alsof je een enorm groot fotolijstje voor je hebt staan.
Geweldig om te zien.
ja, ik ben heel blij met deze monitor die zondermeer, zonder spijt te hebben vele jaren meekan.
Ga zeker eens kijken naar deze monitor als je van plan bent om een 24 inch te kopen.
Kies dan niet voor de 22 inch maar voor een 24 inch omdat deze de full HD resolutie aan kan van 1920 x 1080 pixels voor de toekomstige HD films etc.
De standaard resolutie is 1920 x 1200 en dat is prachtig.
Zeker niet te klein maar je kunt wel lekker wat windows open zetten en heb je burobladruimte genoeg.
Ja, en daar hebben we toch Windows voor, niet dan.

Vergelijk en maak uw keuze, je komt dan zeker op deze uit kan ik u verzekeren.

Succes en de groetjes van Nico