HP w2207h

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 22 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de HP w2207h op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

9,5

Vincent77 20-01-2009
Geschreven voor: HP w2207h

Het is een TN-paneel met de daarbij horende beperkingen. Echter, deze zijn minder zichtbaar dan bij andere TN-LCD's.

Beeldkwaliteit, contrast en kleur zijn erg goed, geen ghosting in spelletjes.

Kijkhoek: goed

Backlight bleeding, wat bij LCD nu eenmaal voorkomt, is goed gelijkmatig verdeeld.

Het is een goed scherm waar je geen spijt van krijgt. Hij heeft wel erg de neiging om stof aan te trekken.

Lino 16-10-2008
Geschreven voor: HP w2207h

Prachtig beeld, wat een schitterend ding!

jan18 31-08-2008

Prachtig beeld en design

1 minpuntje vindt ik de aan en uit knop die bovenop zit

hp w2207h aangesloten via hdmi op een medion computer die het ook prima doet

wieanders 27-07-2008
Geschreven voor: HP w2207h

Dit scherm heb ik al geruime tijd in mijn bezit. Het scherm is op zich geweldig, maar heeft een groot nadeel. De andere beoordelingen lezend, wordt mijn inziens nog al laconiek gedaan over de reflectie in het scherm. Wanneer men werkt met de rug naar het raam of er is een sterke lichtbron, dan kan dit zeer irriitant zijn. Het is dan moelijk om, met name, tekst te lezen. Dit is dan ook het enige 'nadeel'.

Tynos 23-07-2008
Geschreven voor: HP w2207h

Allemachtig wat is dit een mooi scherm! Als je twijfelt om dit scherm te kopen, niet doen gelijk kopen!

Het aan/uit knopje zit aan de bovenkant op het beeldscherm zodat het lampje die achter het knopje brand niet in je ogen irriteert.
Heb totaal geen last van het glossy-lak wat op het beeldscherm zit, je ziet wel dat hij heel erg spiegelt als hij uit staat maar als hij aan gaat heb je nergens last meer van.
Kleuren zijn perfect.
En het scherm is zeer makkelijk in te stellen.

Sjeng 20-07-2008
Geschreven voor: HP w2207h

Niet twijfelen, meteen aanschaffen.
Dit scherm heeft een schitterende beeldkwaliteit, is inhoogte verstelbaar d.m.v. een scharnierbaar professioneel onderstel en is keurig afgewerkt.
3 maanden dagelijks in gebruik.

Lady Dondersteen 08-07-2008
Geschreven voor: HP w2207h

Super mooi scherm, en dan niet alleen om te zien !!! Ook als je erachter zit is het super om mee te werken. Het voordeel van deze monitor vind ik dat hij in hoogte verstelbaar is, dat zijn de meeste nl. niet. Het geluid is inderdaad blikkerig zoals sommige mensen al opnoemde. Wel ff wenne van een 18naar een 22 (en dan te bedenken dat ik 1e een 24wilde !!hahahah) groot zat, hoeft mijn inziens niet groter, maar daar zullen de meningen over verdeelt zijn. Helaas krijg ik alleen de sotware niet goed aan de praat?... Dat suggestie's hoor ik graag. ...

Bordeauxdog 03-07-2008
Geschreven voor: HP w2207h

Dit is echt werkelijk een prachtige monitor
Wel iets aan de te heldere kant maar daar is niks mis mee.
Je kan het contrast gewoon iets bijstellen.
Als je een goede monitor wilt kopen, kan ik je deze zeker aanraden!!!

Dingenis 18-06-2008
Geschreven voor: HP w2207h

Zeer goed en groot beeld en gemakkelijk te installeren.
Een aanrader om te kopen makkelijk in hoogte te verstellen.

poetje 20-04-2008
Geschreven voor: HP w2207h

'n heerlijk scherm om mee te werken/surfen en de installatie is ook zeer eenvoudig. Het beeld is zo helder dat je s'avonds er wel 'n lampje bij moet doen op de achtergrond anders krijg je last van de ogen door het intense licht. Foto's en films zijn echt prachtig om te bekijken als ik dit vergelijk met de oude 170S van philips die ik had. Dit kun je eigenlijk niet met elkaar vergelijken zo mooi als dit beeld is, ook overdag met de zon die in de kamer schijn perfect beeld. Ook de hoogte kan zeer makkelijk aangepast worden als je meerdere mensen van de pc gebruik maken. Alleen de boxen stelt niet vel voor maar dat wist ik al van te voren via deze site.

K. Gringhuis 18-04-2008
Geschreven voor: HP w2207h

Na de vele reviews te hebben gelezen over dit scherm heb ik mijn twijfels over het glimmende scherm overboord gegooid en heb er één gehaald.

Wel heb ik afgesproken met de verkopende partij dat ik mijn twijfels had over het werken met een glimmend scherm en gelijk gevraagd of ik geld terug kon krijgen wat geen probleem was.

Het is echt een super Ready Out of The Box product want ik hoefde niets te installen en alles werkte gelijk perfect. Het beeld is ongelooflijk mooi, scherp en ook komen de kleuren overal verdeeld over het beeld in dezelfde kleuren terug. Bij sommige schermen wil nog wel eens voorkomen dat kleuren bovenin of onderin scherm anders zijn dan in het midden.

Dan nu het glimmende gedeelte van het scherm wat toch een hot issue is voor denk ik velen. Mijn ervaring is dat als je in een ruimte werkt waarin geen echt licht gevende delen van achteren in het scherm kunnen stralen dat je helemaal geen last hebt van de spiegeling. Ook heb je geen last als er licht redelijk recht boven je scherm hangt of niet schuin van achter instraalt. 's Avonds is het gewoon echt een ongelooflijk mooi scherm waarbij de spiegeling niet aanwezig is. Echter in een omgeving waarin je overdag werkt (kantoor) of als je in een ruimte zit waar ramen zitten die zich achter je scherm begeven dan is werken met dit scherm niet echt fijn te noemen. Super scherm dus als je weinig tot geen lichtinvloeden hebt van achter of aan de zijkant.

Ik heb het scherm na 2 dagen teruggebracht en daarna gekozen voor een HP L2245w met bijna identieke specificaties alleen geen glimmend scherm.

meter 25-03-2008
Geschreven voor: HP w2207h

Scherm kwam ik onderweg tegen en heb hem impulsief op basis van uiterlijk (e het vertrouwe in HP) gekocht. Heb er geen spijt van. Fantastisch mooi beeld. Van spiegeling of de zware aan- en uitknop totaal geen last. Gemakkelijk te kantelen om tijdschriften in pdf te lezen. Zeer fraai en degelijk uiterlijk.

Al heel wat schermen gehad maar deze HP springt er ver bovenuit.

castortroy 16-03-2008
Geschreven voor: HP w2207h

Deze week een hp w2207h gekocht, prestaties zijn spectaculair echt een fantastisch beeld. Scherm contrastrijk echt heel mooi.

Wat mij echter verbaast, hoe snel er al een kras op de pianolak zwarte rand zit. Gewoon uit de doos en dan al een kras. Ook het schoonmaken van een spiegelend scherm is een ellende, misschien iemand tips hoe dit scherm oppervalk te reinigen want ik krijg het niet voor elkaar. Hij blijft strepen geven welke je natuurlijk alleen ziet als hij uitstaat.

smullie 03-02-2008
Geschreven voor: HP w2207h

Was al geruime tijd op zoek naar een 22inch scherm. Zat sterk te twijfelen tussen de Samsung 226cw, de Acer Al2251wa en de HP w2207h. De reden waarom ik ben gegaan voor de HP w2207h is omdat de Acer slecht verkruigbaar is en omdat de Samsung voor mij persoonlijk, niet echt de hype rond dit scherm bevestigd, dwz dat het scherm van HP zeker de kwaliteit van de Samsung evenaart en daar bovenop verstelbaar in de hoogte is plus pivot-functie bezit.
Het glossy scherm is voor mij ook een pluspunt (toch als je het scherm niet naar het zonlicht richt), vind het persoonlijk mooier de kleuren tot zijn recht komen.
Reeds 1 maand in bezit en nog geen dode pixel vastgesteld.
Gamen, textverwerken, films kijken,... het is werkelijk genieten wat dit scherm laat zien. Uitgezonderd bij het kijken van films, maak ik geen gebruik van de voorafingestelde scherminstellingen. Heb het contrast op 98 en de brightness op 35 staan, en dit is voor mij perfect om op te werken.... het is werkelijk genieten om op dit scherm code te programmeren of in een textverwerkingsprogramma te werken. Qua vormgeving vind ik het een zeer mooi scherm (wat persoonlijk is uiteraard). Maar wat me nog het beste meevalt is dat er geen irriterend fel blauw powerledje vooraan is geplaatst; is bij dit scherm toch wel mooi opgelost.
Alleen de kijkhoek is niet zo'n meevaller, maar ja, wie zit er nou ook scheef voor zijn pc. Als ik eens een filmpje kijk draai ik het scherm gewoon in de goede richting... is nou ook niet het scherm waar we met de hele familie film op gaan zitten kijken...
Tot hier mijn bijdrage omtrent mijn beperkte ervaring met dit scherm tot hier toe. Een aanrader als je een 22inch scherm zoekt!

rvhd2000 30-01-2008
Geschreven voor: HP w2207h

rvhd2000: Ik was ook op zoek naar een Samsung 226BW/CW. Toch ook maar even alle schermen in de winkel goed bekeken. Vandaar dat ik de keuze heb laten vallen op een HP w2207h. Wanneer je een HDMI aansluiting op je pc hebt is het aansluiten een fluitje van een cent.
Prachtig beeld met een resulutie van 1680x1050 pixels. Al met al een aanrader.

rhk22463 16-01-2008
Geschreven voor: HP w2207h

Hoewel ik eigenlijk op zoek was naar een Samsung 226BW/CW ben ik toch maar even alle schermen in de winkel goed gaan bekijken. En ja.... deze HP is stukker beter, sorry Samsung bezitters !
Het spiegelende scherm waar je veel mensen over hoort stoort mij niet. Voordeel is dat zwart ook mooi zwart is op het scherm. Hoogteverstelling, draaivoet en pivot functie zijn prettig en ook het gemak van een ingebouwde USB-hub aan de zijkant in het scherm waren voor mij reden om enkele tientjes meer uit te geven voor dit HP scherm.... het is zijn geld meer dan waard. Als je de schermen naast elkaar zet dan begrijp je wel wat ik bedoel.
Hij draait nu nog op VGA, jaja die zijn er ook nog, en zelfs dan is het een plaatje op 1650x1050 resolutie.
De aan/uit knop gaat soepel en je kunt daarvan de verlichting dimmen, en ja.. .die knop zit rechtsbovenop: grappig detail. Overige knopjes zitten rechtsonder het scherm verstopt.
Je kunt ook netjes op het scherm schakelen tussen VGA/HDMI, en instelmogelijkheden tussen game/video/foto/tekst e.d. zijn voorgedefinieerd.
Geen dode pixels maar dat was ik wel gewend van de HP schermen die wij op de zaak gebruiken. Het scherm is een paar kilo zwaarder dan bijv. de Samsung en andere vergelijkbare schermen, maar daardoor staat en voelt dit scherm gewoon degelijker aan.
Al met al een aanrader !
Meegeleverd worden een VGA kabel en 1 meter HDMI, dus als je videokaart geen HDMI heeft dan moet je inderdaad een verloopje DVI<>HDMI kopen... kost je een paar Euro extra dus.

erik 306 13-01-2008
Geschreven voor: HP w2207h

Indruk na 2 dagen in bezit.
Een prima monitor, ziet er erg mooi uit, en is eenvoudig in hoogte verstelbaar en draaibaar.
Ook is deze monitor kantelbaar maar dit gaat niet geheel soepeltjes, maar daar hebben meer schermen last van.
Geen dode pixels gevonden!
Installatie drivers gaat probleemloos, echter de meegeleverde software van HP MY DISPLAY SOFTWARE liet mijn computer vastlopen!
Heb hiervoor in veilige modus systeemherstel moeten gebruiken, niet leuk dus! U bent alvast gewaarschuwd.
Het is een spiegelend beeldscherm, echter als de monitor aan staat heb je daar weinig last van( wel iets om over na te denken, eerst maar in de winkel kijken).
Om een minpunt te noemen: de aan en uitknop, deze zit bovenop het scherm en gaat vrij zwaar aan en uit, waardoor je het scherm naar beneden drukt, dus scherm even ondersteunen.
De knop had beter aan de voorzijde kunnen zitten.
BELANGRIJK is een goede videokaart, heb zelf een ASUS AX850XT (agp helaas) en deze red het net met bv. Half-life 2 episode 2, een paar tandjes hoger (lees beter) is geen overbodige luxe!
Bezitters van een agp moederbordje met agp videokaart kunnen dus beter eerst een nieuw moederbord met videokaart aanschaffen( pcie), er zijn nog maar weinig goede agp videokaarten te koop die op een 22 een vrij nieuw spel probleemloos kunnen spelen.
Er is een vga kabel en een hdmi kabel bijgeleverd, maar niet een dvi naar hdmi kabel, dus weer naar de winkel en een kabeltje a 24,95 halen.
Een beetje misselijk van HP, de meeste mensen die een 22aanschaffen zullen een videokaart bezitten met dvi aansluiting, en juist die kabel zit er niet bij!
Wel vga dus, kijkt er iemand nog analoog op een 22scherm?

Ruben89 08-01-2008
Geschreven voor: HP w2207h

Ik heb deze monitor nu zo’n 2 weken en ben er zeer tevreden mee.
Ik ben erg lang opzoek geweest naar een nieuwe monitor en twijfelde lang tussen de samsung 2232bw en deze. De doorslag gaf toch wel de vele goede reviews over de HP en toen ik ze in de winkel naast elkaar zag wist ik het al helemaal zeker. Het beeld van de HP is veel dieper, levendiger en mooier dan de samsung.
Ik heb de monitor op internet gekocht, toen ik hem eenmaal had uitgepakt verbaasde het me hoe mooi het design er uit zag, erg professioneel.
Eenmaal aangesloten werd het alleen nog maar beter, na de instellingen goed te hebben gezet was ik erg onder de indruk. Het beeld is enorm helder, strak, natuurlijke kleuren en er zit enorm veel diepte in wat érg mooi is.
De diepte komt waarschijnlijk door de glansplaat die ervoor zit, ik heb geen last van spiegeling, je ziet het soms maar het is totaal niet storend dus ben hier heel tevreden mee.
(HD) Films kijken is echt puur genieten hiermee, ik stel hem altijd in op film-mode waardoor alles nog meer kleur krijgt en op die manier krijg je zo’n sappig effect, het ziet er niet nep uit maar gewoon een stuk kleuriger en mooier, je wordt er echt ingezogen. Dit geldt ook voor games en foto's. Bij games geen last van ghosting of iets dergelijks en foto's komen echt tot leven.
Ik las soms dat de tekst niet helemaal scherp wordt weergegeven, in bijv. word heb ik hier helemaal geen last van, hoe klein ik het lettertype ook doe het blijft scherp, bij enkele sites merk ik het wel eens op, dat het niet helemaal scherp is, maar je kunt alles gewoon nog goed lezen dus ik vind dit te verwaarlozen.
Ik heb ook een Playstation 3 erop aangesloten, hij ziet hem als Full HD. Het beeld is echt heel mooi, het lijkt wel alsof je er soms echt ingezogen wordt.
Als je het geld hebt en je bent op zoek naar een goede of perfecte monitor, zou ik je echt aanraden deze te kopen, ben er van overtuigd dat het de beste is op dit moment.

wijnand bekker 05-01-2008
Geschreven voor: HP w2207h

Heb een tijdje online gezocht naar wat voor mij de beste monitor zou zijn. Wist wel meteen dat ik een 22 inch wilde en geen 24 inch die leek mij gewoon wat overdone en is meteen 2 keer zo duur. Daarnaast heb ik toch gekozen voor een 1680-1050 scherm ook weer vanwege de prijs. Ben eerst even in de winkel gaan kijken hoe de monitor er uitzag in gebruik, en dat was supermooi. Heb em uiteingelijk online gekocht.

Wat betreft de pixelgarantie, als je bij de goeie website of winkel koopt dan heb je vaak nog een week de tijd om het om te ruilen zonder reden van opgaaf. heb zelf dus zonder pixelgarantie bij de goedkoopste aanbieder gekocht, omdat ik er wel in geloofde dat het goed zou zijn. 3 dagen later thuisbezorgd. Vooralsnog geen dode pixels.

De monitor is echt super scherp en mooi groot. Hij is inderdaad wat fel, maar echt super makkelijk in te stellen. De voet is daarentegen wel groter dan ik gewend was, maar ondanks dat neemt ie nog steeds niet echt veel ruimte in op mijn ini mini bureautje. Schrem is met 1 vinger in hoogte te verstellen

Na instellen op max resolutie via windows menu was alles meteen op goede maat, foto's netjes 4:3 en film netjes superwidescreen zonder extra geklooi in de settings van windows media player of het menu van de monitor.

Erg handig zijn de twee aanluiting, standaard aansluiting en hdmi aanstluiting, kan ik dus EN mijn pc EN mijn xbox aansluiten zonder steeds de kabel te hoeven wisselen.

Het is dus wel een gespiegeld scherm. Persoonlijk vind ik dat veel mooier, maar ik zou em zeker eerst even gaan bekijken in de winkel alvorens je erover beslist of dat wel voor jou is. Zelf totaal geen last van de spiegeling, maar stoor me daar zowiezo niet snel aan.

Echt een aanrader deze monitor.

Jessy01 14-12-2007
Geschreven voor: HP w2207h

Voordat ik zelf de HP w2207h kocht, had ik de W2007 (zonder 'h' dus) al eens bij een vriend thuis in actie gezien. En ik wist direct dat ik er zelf ook een wilde hebben als ik een nieuw beeldscherm zou kopen.
Toevallig besloot ik nog geen maand later een nieuwe PC te kopen en het dan ook gelijk goed te doen. Daar hoorde dus een nieuwe beeldscherm bij. En ik kan niet anders zeggen dan dat de HP w2207h echt iedere cent waard is. Wat heeft die monitor een haarscherp beeld! En in mijn geval geen dode pixel te bekennen. Alles wat op mijn 5 jaar oude 17 Dell monitor maar zozo is, komt op de w2007h pas echt uit de verf.

Een vlotte videokaart is wel een must. Ik heb dit beeldscherm ook aan mijn oude PC gehad en die videokaart had er wel moeite mee. Het ging goed, maar je hoorde de PC bij sommige afbeeldingen gewoon fluiten. Iets wat ie anders nooit deed.

Ik heb nog wel even zitten rotzooien met de instellingen. Ik kreeg in het begin namelijk ontzettende hoofdpijn van de intensiteit van het licht en ik had tegelijkertijd moeite om alles goed te zien. Ik had namelijk de helderheid enorm hoog staan en de scherpte laag. Toen ik dit eenmaal omgedraaid had, waren beide problemen opgelost. Prima zacht licht en alles was duidelijk te lezen. Even op letten dus.

SAL 06-12-2007
Geschreven voor: HP w2207h

Ik heb gisteren een w2207h aangeschaft en kan het niet laten alvast mijn woordje hierover te doen.
Van tevoren veel nagelezen in topics op kieskeurig en overig zoekwerk.
Gezien zijn populariteit en naamsbekendheid had ik eerst een Samsung op het oog, een 226BW danwel CW. Maar als je daar meer over gaat lezen en zoeken kom je bijna meer negatieve ervaringen en reacties tegen dan positieve! Het is mij daarom een raadsel waarom die toch nog steeds zoveel aangeraden en verkocht wordt.

Kwam terecht bij de HP en wat opviel is dat ik eigenlijk gewoon GEEN negatieve ervaring tegenkwam! Dat gebeurt niet vaak bij producten en lijkt mij daarom zeker geen verkeerd teken.
Iedereen die er een had aangeschaft was hier erg enthousiast over en las zelfs menigeen die van een Samsung 226 (of andere TFT) afkwam die hem in had geruild en de HP hadden aangeschaft, die dan als veel mooier en beter werd bestempeld.

Ik moet zeggen, mij bevalt hij zo die eerste 2 dagen ook erg goed, en heb er gelukkig nog zeker geen spijt van. :)
Hooguit de kijkhoek wellicht die wat matig lijkt,... maargoed je zit er doorgaans dan ook rechtvoor he, en dan is er geen probleem.
Geweldig apparaat, zeker voor zo'n prijs, ik heb in ieder geval bepaald niet het idee ook maar 1 cent teveel betaald te hebben. Voor het gevoel zou je denken als ze er het dubbele voor vragen vind je het ook niet gek,... maar de prijzen zijn de laatste paar jaar nueenmaal enorm gedaald en zullen gewoonweg niet meer kunnen dalen inmiddels, daar valt het dan niet meer voor te produceren en verschepen e.d. Wel kan de techniek anders en beter worden natuurlijk,... al denk ik dat er MOMENTEEL in ieder geval met deze w2207h weinig te wensen over is.

Ik had hiernaast ook nog even een Acer AL2251WA op het oog, maar die heb ik hier in het centrum sowieso nergens in een winkel gevonden.
V.w.b. de schermgrootte: 24 heeft voor mij eigenlijk teveel nadelen tov 22. De hogere resolutie lijkt leuk maar is niet erg handig voor mijn inmiddels wat verouderde ATI9800pro kaartje. Tevens verbruiken die dingen voor zover ik heb gezien ongeveer het dubbele aan stroom tov een 22 en zijn ze ook nog eens zo'n 1,5x zo duur in aanschaf.
Neuh, 22 is zeker groot genoeg, en alweer een stukje ruimer en fijner kijken dan het monitortje die voor deze TFT plaats heeft moeten maken, een inmiddels alweer zo'n 9 jaar oude 19 Iiyama VMP 450 CRT.

Waardige opvolger die HP!

Robertlp 16-10-2007
Geschreven voor: HP w2207h

ik heb dit scherm net gekocht, ik was al verbaast toen ik hem uit de doos haalde hoe prachtig deze was kwa design.
ik hoorde hiervoor veel mensen praten over dat wel en dat niet er een dvi poort of hdmi poort op zat, waar onder ik zelf, maar uit eindelijk is de hp w2207h precies het zelfde als de w2207, het enige verschil is dat je inplaats van een dvi-d ingang een hdmi ingang hebt, zelf heb ik voor de hdmi gekozen ondanks dat ik deze niet heb. ik heb voor deze gekozen omdat opzich de hdmi technologie de toekomst is voor de komende monitors, en deze kon toch gemakkelijk gedraaid worden met een hdmi->dvi kabel, en de kwaliteit is er niet te onder leiden.

kwa design is hij mooi maar naast dat alles geeft het je een gevoel dat je er in word gezogen als je gaat gamen, en film kijken laat het je geen ditail aan de pas.

ik hoorde vaak dat de software problemen gaf bij nvidia kaarten, bij mij was dit niet het geval, de software is snel en goed geinstaleerd, en de pivot functie werkt perfect.

dit is opzich een waardige vervanger van de w2207, omdat deze een hdmi poort heeft is deze nog wel goed voor de pc's van de toekomst, en met een monitor ga je meestal tenslotten wel zo'n 5 a 10 jaar mee tot ze echt uit de tijd zijn.

kwa klagen over het scherm wat ik hier heb staan?
alleen maar 1 dode sub pixel, die je niet eens ziet, voor de rest is alles perfect.