Sony VPC-F11M1E/H

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 6 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sony VPC-F11M1E/H op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,4

EEJJSS 27-10-2012
Geschreven voor: Sony VPC-F11M1E/H

Ik heb deze laptop ruim een jaar in mijn bezit, was altijd al zeer te spreken over deze laptop. Maar ik sinds een week het RAM geheugen uitgebreid naar 8GB en een 256GB SSD ingebouwd. Dit loopt echt als een speer met windows 7 Ultimate (64bit), ik kan dit echt iedereen aanraden..

Raymond E. 14-06-2010
Geschreven voor: Sony VPC-F11M1E/H

Ik heb deze laptop afgelopen week gekocht ter vervanging van mijn desktop computer. De specs zijn indrukwekkend. De computer is snel, maar echt zware toepassingen heb ik nog niet gedraaid. Het beeldscherm heeft inderdaad een wat beperkte kijkhoek, maar als je er recht voor zit is de kwaliteit fantastisch. Zelden zulke mooie scherpe beelden uit een latopscherm zien komen. Het geluid uit de speakers is voor ingebouwde speakers heel behoorlijk, losse boxen blijven beter als je ook wat volume wilt. Het toetsenbord bevalt bijzonder goed, de laptop typt veel prettiger dan veel andere laptops. Er zitten maar 2 USB poorten in deze laptop, dat hadden er wat meer mogen zijn, andere poorten zijn genoeg aanwezig. Accuduur ca 2,5 uur, opladen duurt lang (zo'n 4 uur bij lege batterij). Aangezien ik de laptop voornamelijk thuis gebruik geen punt, maar als je veel onderweg wilt werken zal je een computer met langere accuduur willen hebben.

Gero1960 05-06-2010
Geschreven voor: Sony VPC-F11M1E/H

Fraai uitgevoerde laptop. Echter ik had de vaio F11M1E met name gekocht om fotowerk en dergelijke te kunnen bekijken. Helaas ben ik er hierbij vanuit gegaan dat Sony nog altijd beelschermen levert met een perfecte beeldkwaliteit.

Deze vlieger gaat helaas niet meer op. Met name de verticale kijkhoek is te triest voor woorden. Dit moet echt anders in deze prijsklasse!

AvE77 01-05-2010
Geschreven voor: Sony VPC-F11M1E/H

Na het overlijden van mijn vorige laptop op zoek gegaan naar een nieuwe. Zeer veel internet-research gedaan en deze Vaio met veel vergeleken, o.m. Asus N-serie, (weer) een Acer, Dell Studio.

En dit is een absolute topper in dat rijtje! De specs zijn fenomenaal. Ik heb (als redelijke leek) nog wat gespeeld met boot-tijden en Windows 7 versnellers en nu is het een sprinter... Het is geen goedkope machine maar de value-for-money is in mijn ogen goed: de 2010 i5 processor, schitterend full HD scherm in de perfecte 16,4 maat, Bluray speler, briljante Vaio toetsenbord, superieure afwerking, ESata aansluiting, etc.

Daar zijn veel reviews op het net het over eens. Cnet noemt het 'de Ferrari onder de laptops'... Dat zegt het eigenlijk wel!

Ik gebruik de Vaio nadrukkelijk als desktop-replacement en dan is er momenteel geen betere. Het enige nadeel van deze Vaio is de accu, en dat nadeel valt dan natuurlijk weg... Kritiek op het geluid ben ik het niet mee eens, is gewoon goed in vergelijk met de Asussen, Acers, etc. Ik vind ook de 'slimmigheidjes' als de aan/uit knop voor het beeldscherm ideaal.

Kortom: ideale desktop-replacement. Ten opzichte van de concurrentie springen met name het Full HD scherm, de Bluray mogelijkheid, de top-afwerking en het zeer fijne toetsenbord er bovenuit.

rvm 27-04-2010
Geschreven voor: Sony VPC-F11M1E/H

Ik heb deze als 2e laptop naast mijn Sony Vaio 13,3 Inch erbij in huis gehaald. Van een geluidruchtige harddisk heb ik geen last van? Ook dit model van Sony straalt veel kwaliteit uit, zowel qua afwerking als de goede prestaties.

Fijne laptop die ondanks het geen LED scherm heeft, wel voorzien is van een mooi gedetailleerd HD screen. Handig ook dat de monitor met een button kan worden uitgeschakeld, wat besparing van de accu oplevert. De batterij houdt het bijna 2 uur vol. De 16,4 inch screen vergt nu eenmaal veel van de batterij. Voor het overige een geweldige laptop die qua kwaliteit boven veel andere merken uitsteekt.

Peteur 08-04-2010
Geschreven voor: Sony VPC-F11M1E/H

Deze laptop is qua prestaties en mogelijkheden erg aantrekkelijk, zeker vanwege de hoge scherm-resolutie. De meeste laptops hebben in de hoogte minder dan 1000 pixels terwijl 'vroeger' 1024 normaal was!
Het hele grote nadeel van deze laptop is dat de accu erg snel leeg gaat ook als deze niet gebruikt wordt. In de (echte) 'uit' stand kan de accu 10-15% van zijn capaciteit verliezen per dag!! Dit is een bekend Sony probleem bij vele typen laptops. (google: VAIO Draining battery)
Dit ben ik nog nooit bij een merk tegengekomen en wordt bij aanschaf ook niet vermeld! Voor mij is dit een onacceptabel verschijnsel, en ook niet bevorderlijk voor de levensduur van de accu. Helaas,...... voor de rest een mooi beestje!!