Medion MD 98300

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 10 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Medion MD 98300 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

6,3

ripparr32 14-02-2010
Geschreven voor: Medion MD 98300

Hallo mensen,wat ik kwijt wil is dat ik ook ff bezig ben geweest Vista eraf te halen.Die niet zo goed bij deze laptop paste!Heb nu XP Home erop,heb gelezen dat mensen problemen hadden met drivers.Je kan alles oplossen met de Nvidia bij de medion site voor stuurprogramma's weg te halen en de internet is wat lastiger maar heb t gevonden.Dat is een drivers cd die iemand gemaakt heeft,kan je dowloaden via FTD of Torrents het heet Cobra Drivers harstikke handig cdtje met 10.000 drivers.Een programma die op je laptop of pc gaat zoeken wat je kan installeren.Laptop loopt als een trein veel sneller dan met Vista.Beeld harstikke goed.

ToverTeam 30-11-2009
Geschreven voor: Medion MD 98300

Heb een Akoya MD 96853 NL. Na 11 maanden LAN poort defect. De service afhandeling is zeer slecht. Gaan ze de WLAN poort repareren. Hoeft niet die is niet stuk. Na een maand en een offerte voor een nieuwe behuizing van mijn laptop?/ Ja ja en een dikke nota kan ik mijn laptop terugkrijgen voor 65,- euro.

Huilen.

Sorry nooit meer een Medion ook al ziet het er allemaal leuk uit.

fredknip 13-10-2009
Geschreven voor: Medion MD 98300

Wat ee waardeloze laptop.

Loopt steeds vast met ee blauw scherm. Accu al binnen een jaar stuk. wat een vreeselijke troep en dat voor 699 euro nooit weer een medion

mariola 25-06-2009
Geschreven voor: Medion MD 98300

Ik heb de medion nu bijna drie jaar maar niets anders dan alleen maar problemen, wat er aan stuk kon gaan is ook wel stuk gegaan, en denk er goed om ook al is het in de garantie periode, en medion twijfelt over een onderdeel of wel of geen garantie is dan ben je sowieso €65,- kwijt zonder dat het gerepareerd is, wil de laptop liever in huis dan bij de maker koop dan ZEKER GEEN MEDION!!!!!!

Cees2 15-05-2009
Geschreven voor: Medion MD 98300

Ook ik heb een medion laptop
98300.
Het is een laptop met veel problemen! Al diverse keren in de soep gelopen .
Ook veel last van een blue scherm !!!
Al 3 keer terug gezet in de kooptoestand. Ga morgen toch eens kontakt opnemen met de firma Medion. Ben benieuwd wat ze er aan gaan doen.
Het systeem is veel te licht voor windows vista !!!!
Heb intussen er 1 gb geheugen er in gezet, helpt ook niet veel
Een ding is zeker NOOIT GEEN
laptop van Medion meer.

coolen23 24-04-2009
Geschreven voor: Medion MD 98300

Heb deze laptop nu 1,5 jaar in bezit en heb ontzettend veel problemen gehad.
Na 2 dagen was de computer al gecrasht en kon ik er niks meer mee doen. Laptop moest opgestuurd worden, kreeg hem eindelijk na 2 weken terug. Na 1 week weer hetzelfde verhaal.
Zo heb ik dit nu al 4 keer gehad!
Ook begonnen de toetsen te haperen, en op een gegeven moment kon ik de letters z,h,n,e niet meer gebruiken. Dit is weer gemaakt (gelukkig allemaal onder de garantie).
Ook kon ik na een half jaar de laptop niet meer gebruiken zonder stroom.
Kortom, ik heb niet zoveel goede ervaringen met deze laptop!

Boersbroek 11-01-2008

Sinds Mei 2007 in bezit.
Inmiddels veel problemen mee gehad. Tijdens het surfen met regelmaat geconfronteerd met een blue screen. Ter reparatie terug gestuurd en een nieuwe terug gekregen; echter met hetzelfde probleem.
Al met al best een aardige notebook totdat je je telkens geconfronteerd wordt met en BSOD.

Dio 14-11-2007
Geschreven voor: Medion MD 98300

Ik ben niet onder de indruk van de combinatie Medion 98300 en Windows Vista. Het intern geheugen van 1GB is niet voldoende voor het corpulente Vista besturingssysteem. Sloom, trage programmawissels, lange opstarttijden van mail en explorer. Ook de 3D prestaties van de grafische kaart van Nvidia zijn magertjes, zoals ook blijkt uit het aantal punten wat het systeem haalt bij de Vista-test 2,83 punten. Een downgrade naar XP kon/wilde men niet leveren bij Medion. Tot overmaat van ramp beleefde ik aan het einde van mijn vakantie nog een harddiskcrash. De eerste van m'n leven. Dat kan natuurlijk gebeuren, het blijft hardware. Jammer alleen dat de serviceafdeling me niet van te voren informeerde of ik de kapotte harde schijf wilde terugkopen (zij worden nl. eigenaar van de kapotte hardware die wordt vervangen in de garantieperiode, weet ik nu) en de kapotte schijf naar Medion Duitsland hebben gestuurd. Nu is de schijf foetsie en daarmee ook de meer dan 1200 foto's die er nog op stonden. Jammer, ik had graag zelf de keuze gehad om de schijf bij een data recovery bedrijf te laten leeg halen.
Inmiddels snort de pc met nieuwe harde schijf al weer paar weken zeer tevreden met als besturingssysteem het gratis te downloaden Kubuntu-Linux. Geen windows meer voor mij!

Bouli25 09-10-2007
Geschreven voor: Medion MD 98300

Ik ben zeer te spreken over deze ntoebook.

oorspronkelijk is er Windows Vista meegeleverd en dat ziet er mooi uit. Zelfs onder Vista vind ik de notebook al snel. Nadat ik echter win XP heb geïnstalleerd is hij pas écht snel. dat is fijn werken. Internet doet het ook goed.

Notebook ziet er verder mooi uit, is mooi afgewerkt en het toetsenbord is ook gebruiksvriendelijk, goede toetsen enzo.

Geluid vind ik prima, zeker voor een notebook.

Zware grafische toepassingen heb ik nog niet uitgevoerd, maar ik ga er vanuit dat ie dat ook wel aankan.

Mooi trouwens dat er veel accessoires meegeleverd werden: notebooktas, externe muis, adapter.

Kortom, een goede aanbieding van Medion die mij al veel plezier heeft opgeleverd.

bart_nl 10-07-2007
Geschreven voor: Medion MD 98300

Vandaag gekocht voor mijn moeder.
Zelf heb ik de MD96216 (ook medion) en ben daar zeer tevreden over. Deze MD98300 is een paar honderd euro goedkoper en ik vind niet dat het betekent dat je minder laptop voor je geld krijgt.
De MD98300 is degelijk gebouwd, en is slim in elkaar gezet zodat je weinig randjes in de montage ziet.

De laptop staat stevig op een ondergrond door zijn brede rubberen voeten. Je kunt 'hem'echt niet per ongeluk opzij duwen.Het beeldscherm is helder en heeft GEEN spiegelende toplaag waardoor je geen hinder ondervind van reflecties van lampen in je omgeving.

De resolutie is hoog genoeg(1280x800)en het beeld is breedbeeld waardoor je met twee A-4 tjes naast elkaar kunt werken.
De grafische kaart (Nvidia GeForce Go 61500heb ik vandaag wat laten spelen met Google-Earth , en dat werkt goed. De ingebouwde muisbediening, de zgn touchpad heeft de handige extra functie om met je vinger ook te kunnen scrollen door een webpagina of lang document.

Ook kun je vanaf de touchpad nog meer extra functies activeren die dan blauw oplichten, zoals met één tik van je vinger programma's te kunnen opstarten als outlook, de webbrowser, de mediaspeler, doorzoeken van je documenten,etc.
net onder het beeldscherm zijn twee programmeerbare knoppen aangebracht (P1&P2) om daarmee je favourite programma's snel te kunnen opstarten. Ook zitten daar knoppen voor het opstarten van MediaCenter, het uitzetten van Vista en het aan/uitzetten van de draadloze verbinding (Wifi).

De accu is beter dan gemiddeld en liet me al op de eerste dag (veel installeren van nieuwe programma's en tests) meer dan twee en een half uur werken.

Al met al een goede eerste indruk na een dag testen en (her)installeren. Vista is nog niet je van dat maar deze laptop is goed, zeker omdat hij voor dit geld veel kracht en degelijkheid laat zien.