HP dv7 Pavilion dv7-4040ed Entertainment Notebook PC

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 18 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de HP dv7 Pavilion dv7-4040ed Entertainment Notebook PC op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,1

Vunzie 16-02-2013

Ik heb mijn dv7 nu 1,5 jaar en was behoorlijk tevreden. Sinds drie dagen is ie nu in reparatie bij een lokale, vertrouwde pc reparateur. Het begon met het vastlopen van de harde schijf. Er begonnen bij mij meteen alarmbellen te rinkelen en ik heb zoveel mogelijk van mijn bestanden op externe schijven kunnen zetten.
Een nieuwe harde schijf gekocht en de recovery geprobeerd. Op 3 verschillende manieren, want elke keer als windows opnieuw voor de eerste keer opstarte, liep hij vast met een foutmelding.
Dus maar eens de klantenservice gebeld........ Nou ja, wat je dan service noemt. Ik kreeg een behoorlijk norse tante aan de lijn die eerst maar eens vroeg waarom ik hem niet ter reparatie op had laten sturen. Ik heb zelf die dingen gebouwd en ken mijn weg wel. Het was ook niet bespreekbaar om de drivers op te sturen. Die moest ik maar downloaden........op een laptop die het niet doet.
Het is ronduit belachelijk dat een zo dure laptop het na 1,5 jaar begeeft en je niet eens fatsoenlijk geholpen wordt. Voor mij NOOIT MEER IETS VAN HP.
Ik kan hem nu voor maar €40,- hier helemaal opnieuw laten installeren en krijg nog garantie op de instalatie. Daar kan hp nog wat van leren.

Jan de Kaap 10-04-2012

Wat een slecht ding zeg. Ik had een Toshiba waar ik tevreden over was, maar hp heeft een goede naam en leverde mooie laptops. Dus deze gekocht. Viel vanaf het begin tegen. Mousepad kun je niks mee, scherm niet duidelijk, traag als boter. Opstarten duurt een eeuwigheid. Lijkt te weinig geheugen te hebben en loopt wel vast even wachten en hij loopt weer, maar ja wat heb je hier aan. Ik heb spijt van mijn aankoop.

Is er dan ook wat positiefs te melden? Ja, het beeldscherm is mooi groot en is mooi van uiterlijk.

Freud123 23-11-2011

Nu heb ik de tweede versie van fraai ogende laptob terug moeten sturen. Drie weken gewacht op een nieuwe harddisk, die je dan zelf moet installeren. Moet je net willen/kunnen. Toch weer anders gemonteerd dan ze op hun eigen website aangeven (frame van de harddisk moet nog worden omgezet, bizar kleine k-schroefjes, het ding moet niet uitgeschoven worden, er zit een stekker aan vast die HP in de beschrijving op hun eigen website niet noemt etc). En na opstarten een nieuwe foutcode: system fan 90B. Dus nu laat HP het ding over "een paar werkdagen"het ding ophalen en dan issie tussen de 5 en de 10 werkdagen weer terug. Het ding is dan zo tegen de vijf weken niet bruikbaar geweest. Als het ding werkt: een mooie pc, maar meestal tobben.

erwin6 14-07-2011

Prima laptop al gaat het scrollen met de mousepad slecht. Hij maakt ook veel te veel lawaai. Firefox en msn aan doet hem blazen als een gek.. echt vervelend.
Ondanks dat het een goede laptop is.. nooit meer een HP voor mij.

schittering in beeldscherm 13-03-2011

Na de opstart moeilijkheden rondom Windows Update is het een degelijke pc.
Echter het glanzende beeldscherm vind ik erg irritant. Bij helder weer is het alleen maar spiegeling in het beeld.
Ik wou dat ik een laptop had gekocht met een mat beeldscherm

hdegroot2 21-12-2010

Zo wat een vooruitgang, van een DV5000 naar een DV7-4040ed. Supersnelle laptop! Het kijken van HD-filmpjes en foto's is puur genot door het heldere led scherm. Ook even een zware game getest, werkt vlekkeloos op de hoogste graphics. Maakt ietwat geluid bij zware toepassingen maar is niet hinderlijk. Een aanrader.
Wat wel wat minder was is het feit dat ik de laptop bij Bobshop besteld had, geleverd kreeg op 15 december, en een paar dagen later geven ze er een gratis printer bij t.w.v. 100euro. Gemaild en gebeld, volgens bobshop heb ik daar geen recht meer op. Lekker is dat! Eerste bestelling bij Bobshop.nl tevens de laatste!

h.vangaal 17-12-2010

Heb de D7 4040ed Van HP nu een paar weken in mijn bezit en ben meer dan tevreden. Mooi, snel, gebruiksvriendelijk, helder scherm. Quik web is een comfortabele tool: binnen enkele seconden op internet, zonder Windows op te starten! Ik herken dan ook niets in de review van wowiezowie. Er was wel een klein probleempje met het branden van herstelschijven. Dit heeft HP via de e-mail helpdesk binnen 1 dag keurig opgelost door een complete set herstelschijven gratis op te sturen. Al met al ben ik blij met mijn keuze.

wowiezowie 13-12-2010

Ik heb de HP dv7 4040 precies 5 dagen in bezit gehad (en dat waren er ook 5 teveel)

De ellende begon gelijk na installeren: probleem met Windows updates (dankzij eerder bericht op Kieskeurig werd dat snel opgelost)
Op HP site stond hele riedel updates klaar voor dit vehicel. Na updates en herstart en herstart en herstart, flikkerde mijn beeld en had ik geen geluid meer. tevens lijkt Windows 7 versie op mengelmoesje van Engels en Nederlands.

Ondertussen stond dat ding al urenlang aan maar de accu was nog 0% opgeladen!!
Gebeld met HP.
Updates had ik niet moeten doen (waarom staan ze dan klaar?!) Wel Bios update moeten doen (!!??)
Uit test constateert men dat accu stuk is.
Nieuwe wordt opgestuurd.

Herinstallatie Windows (recovery) waarna beeld en geluid hersteld is. Maar vreemde Windows 7 versie blijft bestaan.Aanmaken 3 accounts lukt, maar 4e wil maar niet lukken.

Terug naar Mediamarkt Maastricht, waar men constateert dat ook de harde schijf kapot is.
Gelukkig is het ding inmiddels uitverkocht en kan ik een andere kiezen. Ga voor Sony Vaio waar ik een mooie korting op krijg wegens het ongemak.
Prima service en oplossing van Mediamarkt Maastricht.

Rob 01 24-11-2010

Mooi apparaat om te zien, beeldkwaliteit is zeker goed te noemen en het geluid is met wat aanpassingen ook goed.
Het opstarten vind ik persoonlijk erg lang duren in vergelijking met windows XP. Ook windows 7 is even wennen.
Het klikken op het touchpad had wel iets soepeler gemogen.
Erg veel extra's van HP geinstalleerd, beetje overbodig.
Verder wel tevreden.

Klaas777 10-11-2010

Deze HP 4040ED een paar dagen in bezit en ik moet zeggen dat ik geen problemen heb ondervonden.
Alles werkt goed en snel.
Het geluid is voor een notebook prima.
Tevens een mooie degelijke behuizing.
Het eneige nadeel is dat het nogal wat tijd in beslag neemt om een revovery DVD (6x) te maken.
Verder een absolute topper.

KeesZon 22-10-2010

Ik heb de laptop sinds een week en ben er tevreden over. Kocht hem nog voor € 899, maar heb bij It's €100 terug gekregen omdat het apparaat inmiddels voor € 799 te krijgen is (ook bij It's), dus prima service.

Ik heb lang getwijfeld of ik deze HP wilde kopen of een Asus met i5, die voor rond € 700 te koop zijn. Toch deze genomen omdat het verschil zit in de grafische kaart, die is in de HP echt beter. De CPU verschillen zijn minimaal.

De machine is fraai en geeft een degelijke indruk. De componenten werken allemaal goed en er zijn geen updates voor drivers nodig om de boel aan de gang te krijgen. Eigenlijk kan een kind de was doen. Het "probleem" dat hier besproken wordt, is een minpuntje, maar de oplossing is nu werkelijk bijzonder eenvoudig.

Wat ik erg waardeer is de compleetheid van de machine; werkelijk alles zit er op en aan. Het is allemaal keurig verzorgd op software gebied. Ik heb al jaren op HP's en Dell's gewerkt en deze HP is weer van de kwaliteit, afwerking en compleetheid die ik van HP verwacht. Daar geef ik dan graag wat meer voor uit!

Overigens is de garantie op deze machine verlengd naar 2 jaar, de info vind je in de doos.

Al met al een prima machine, waar ik veel gebruik van zal gaan maken.

Jeroen789 08-10-2010

Sinds een maandje in het bezit van deze laptop. Wat een verademing om te werken met een laptop die razendsnel is. Ik heb deze computer nog steeds niet zover gekregen dat hij is vastgelopen. Dus dit is echt een toppertje. Dat ook nog eens op een super helder scherm. Opvallend vind ik dat deze notebook ook echt degelijk gebouwd is, waarschijnlijk door de aluminium behuizing. Zelf heb ik geen problemen ondervonden met de software.....

freud123 07-10-2010

Na dagen tobben via de HP helpdesk met het eerste exemplaar (gelukkig maar tien cent per minuut!) heeft de laatste helpdeskmedewerker de handdoek in de ring gegooid en me geadviseerd de laptop te retourneren. Daar deed de leverancier (Bobshop) totaal niet moeilijk over: twee werkdagen later werd de pc keurig thuis omgeruild. Bij de nieuwe weer alle updates geïnstalleerd en nu lijkt het allemaal briljant te werken. De hyperactieve help-schermen waar de vorige mee tevoorschijn kwam lijken tot het verleden te behoren. Laat je overigens niet wijsmaken, wat sommige HP medewerkers nog wel eens willen proberen, het image opnieuw te installeren, daar schijnt de fout al in te zitten. Via shrinkalink.com/36976 is keurig het benodigde servicepack te downloaden, daar zijn zelfs al twee versies van: sp 47845 en iets jonger nog sp48922. En nu maar hopen dat de pc het zo braaf blijft doen! Dank aan Bobshop voor de snelle service.

freud123 21-11-2011

Inmiddels is de harde schijf van deze laptop overleden. Het blijkt een Toshiba schijf te zijn, die helaas helaas niet op voorraad is bij de onderdelenboer van HP, dus zit ik al vrij lang te wachten. Een mooie behuizing maar qua betrouwbaarheid een waardeloze pc. De reactie van Bobshop was: wij verkopen consumentenproducten, deze pc is niet bedoeld om op te werken. Merkwaardig! En maar wachten op de verse harde schijf, waarbij het overigens wel noodzaak blijft hier met enige regelmaat achteraan te bellen, de eerste bestelling was niet doorgekomen bij de onderdelenleverancier van HP.

Freeuser555 13-09-2010

Ik had een goedeervaring met HP maar deze laptop heeft mijn vertrouwen in HP laten flink dalen. Jammer. Als je geen hoofpijn wil, zoek maar een andere laptop (HP of andere merk). Het hoort niet dat de gebruiker moet na aanschaf veel handelingen doet om Windows Update aan de praat krijgen.

Marcel-G-W 02-09-2010

Prima machine. Ziet er schitterend uit en is erg snel zoals ook te verwachten zou moeten zijn.

Ook bij mij trad het software probleem op (het blijkt dat een driver niet goed is om de snelle harde schijf aan te sturen.). De eerste lijns servicedesk van HP probeerde het probleem naar Microsoft door te schuiven. Maar door de waarschuwingen van deze site was ik in no time bij de 2e lijn support. Deze heeft mij prima geholpen en mij telefonisch door alle stappen geloodst. (ik ben geen IT deskundige). Kortom ondanks de slechte start is het een prima machine.

capercaillie 31-08-2010

Ik vind dat deze machine onterecht laag scoort bij Kieskeurig. Natuurlijk is het behoorlijk frustrerend dat de bijgeleverde software niet helemaal juist werkt. In eerste instantie was ik in de veronderstelling dat ik de enige was met het probleem. Ik heb daarop direct HP gemaild en nog dezelfde dag kreeg ik een mailtje terug van de helpdesk met de oplossing. Nu dit uit de weg is, kunnen we starten met het objectief reviewen van het product.
De machine ziet er netjes uit. Het design is sober en strak, maar zeker niet saai. Het 17" beeldscherm geeft super scherp beeld. Het is duidelijk te merken dat er een krachtige processor in de machine zit. Hij is binnen no time opgestart en de verdere verwerking van diverse programma's gaat super snel. Het geluid is ok, als je echt goed geluid wilt hebben, dan moet je er externe speakers op aansluiten. Het blijft een laptop. Voldoende aansluitpunten voor USB (3x), VGA, HDMI, multi kaartlezer. Bluetooth en webcam aanwezig. Kortom een prima machine waar ik nog jaren plezier van denk te hebben.N adat de softwareproblemen waren opgelost, ben ik er zeer gelukkig mee. Nog één puntje van kritiek is het knopje om de DVD speler te openen. Deze moet je met je nagel bedienen, met je vinger is het echt niet mogelijk.

Martin Land van Erk 11-08-2010

Ik heb de 4040 nu een paar dagen in bezit en ook ik had een aantal problemen. Ik kon messenger en livemail niet installeren en windows-update werkte ook niet. Omdat daardoor ook drivers niet geupdated konden worden, zag windows mijn ipod touch ook niet.

Heb gebeld met de HP-helpdesk. Zij hebben mijn een link gestuurd met oplossingssoftware:

Window update deed het daarna weer prima. Windows live installeerde niet, maar dat kwam doordat ik de bétaversie van Live had geïnstalleerd en deze niet geheel te verwijderen was. Hierdoor kon niets van Windows live geïnstalleerd worden. Na compleet systeemherstel en windows update kon werkte alles weer.

Afgezien van de (dus opgeloste) fouten in de software ben ik heel tevreden. Quickstart is heel fijn. Je kan binnen 30 seconden surfen of mailen. Nadeel is dat de muis/pad instellingen niet aangepast kunnen worden en hij staat op standje langzaam. Ik houd van een snelle muisbeweging.

Vingerafdruk i.p.v. wachtwoord is ook heel praktisch, maar ook gevaarlijk. Omdat je je wachtwoord niet meer hoeft in te toetsen, loop je het risico hem te vergeten. Mocht de vingerafdruksoftware dan niet werken, dan heb je toch een probleem.

ltaal 02-08-2010

Ik heb nu 2 van deze type laptops onder ogen gezien en ze geven beide dezelfde problemen. De laptop is zeer traag, Windows update werkt niet, Microsoft Defender werkt niet, de database van Microsoft search is corrupt, de windows eventlog staat vol met CAPI foutmeldingen.
Deze problemen zijn out-of-the box. Ik vermoed dat de image die van fabriek af uitgeleverd wordt niet goed is. Op de HP site staan nog geen oplossingen voor deze problemen. Mijn advies is om deze laptop nog even niet aan te schaffen totdat deze problemen verholpen zijn door HP.