Acer Aspire 8930G-644G32MN

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 16 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Acer Aspire 8930G-644G32MN op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,9

Gwen Yama 22-03-2017

met recht een lapTOP

Geschreven voor: Acer Aspire 8930G-644G32MN

Nu al 9 jaar in mijn bezit, wordt dagelijks gebruikt inclusief zware applicaties.
Sinds 2015 Windows 10 erop en dat draait zeer goed op deze laptop.
Afgelopen week één van de HD's vervangen voor een WD blue SSD 250GB.
Hopelijk kan deze nog minstens 9 jaar mee.

Pluspunten

• Acer
  • Nog geen problemen mee gehad

Minpunten

• GeForce 9700M GT wordt te warm
  • drivers voor de Blu-ray driver zijn niet te vinden

smit-4 11-06-2014
Geschreven voor: Acer Aspire 8930G-644G32MN

Ik heb m nu ruim anderhalf jaar in bezit, en eerlijk gezegd is er nog niet 1 ding geweest wat deze "beul" van een machine niet kon. Nog geen enkele keer een probleem gehad, op t mediacenter na dat heel soms niet meer werkt (akku er uit, stroom er af en na een minuut gaat ie weer als de brandweer). Resultaat? mn vrouw wilde dezelfde, mn zoon wilde dezelfde, mn schoondochter wilde dezelfde. Allemaal voorzien inmiddels van hetzelfde model,en ik hoor niemand meer ivm problemen :) oerdegelijke desktopvervanger,die naar het schijnt te zijn, ook autocad kan draaien. In mijn ogen een ultieme laptop,die zn hand er niet voor omdraaid om zware spellen te draaien. 1 tip !!!!! zet de stofzuiger 1 x p week op alle gaten aan de onderkant en zijkant. Zo gaat ie veeeeel langer mee,want opgehoopt stof sloopt t moederbord en vga kaart.

Nielsdf 31-12-2009
Geschreven voor: Acer Aspire 8930G-644G32MN

Eind juli deze laptop gekocht. Ik gebruik hem professioneel om websites mee te bouwen.

Het grote scherm is ideaal. Ik heb windows 7 upgrade erop gezet. Dat werkt op zich prettig, maar verschillende laptop functies werken niet meer (fingerprint, mediapanel) of storen regelmatig (fn-functie toetsen, interne speakers). Dit vind ik vreemd.

Het toestenbord is te klein. Ook na maanden gebruik type je gemakkelijk naast de juiste toesten.

De degelijkheid is absoluut onvoldoende. Ik heb na 2 maanden een nieuwe adaptor moeten kopen en na 5 maanden is de aansluiting van de adaptor kapot gegaan.

Een dubbel gevoel overheerst.
Op zich veel waarde voor je geld: groot scherm met hoge resolutie is perfect en op de snelheid is niets aan te merken.
De degelijkheid is ronduit slecht.
Ik zal niet snel weer een Acer laptop kopen.

Carlco 31-07-2013

Wat zou het kosten om de aansluiting van de adaptor te laten herstellen ? Ik heb hetzelfde probleem sinds een jaar of 2.

ejvdwok 08-12-2009
Geschreven voor: Acer Aspire 8930G-644G32MN

Voor dat geld heb ik niet veel verwacht maar toen ik hem kreeg, man wat een scherp beeld en helder, jammer voor die kleine lettertjes op internet maar even op - ctrl blijven drukken en een keer scrollen muis - en wolla.
verder zit er alle opties op wat je maar kan bedenken en bijna geruisloos is deze vergeleken met de vorige, onverstelbaar.
Behuizing is zeer goed vooral voor de cooling.

robo116 02-12-2009

Heb deze sleeptop ook.
heb er win 7 64 bit opgezet
loopt als een zonnetje voor je media paneel moet je de touchpad drivers 64 bit vista pakken.
En deze in de vista modus er op zetten, dit zit onder de rechtemuisknop.
Heb wel een schone install gedaan.
Verder geen klachten alles loopt goed hier.
Wil er zelf een andere cpu inzetten wacht vergeefs al 2 keer op acer met een mail van welke ik er in kan zetten.
Zit nu de t6400 in.

Marij1 21-10-2009
Geschreven voor: Acer Aspire 8930G-644G32MN

Ik heb deze laptop nu enkele weken in bezit en ben er erg tevreden over. Het media centre is in één woord geweldig. Wat een geluid dat hier uitkomt met zijn surround systeem. Heel veel mogelijkheden om foto's, muziek en films af te spelen.
ik heb deze laptop gekocht voor €649 bij Media Markt.
Ik heb nog geen punten toebedeeld voor de degelijkheid omdat ik de laptop daar te kort voor in bezit heb. Voor de rest voor mij een super laptop.

lexjes 29-08-2009
Geschreven voor: Acer Aspire 8930G-644G32MN

Enorm snelle mooie tot in de puntjes verzorgende laptop echt een aanrader

Acer1968 23-08-2009
Geschreven voor: Acer Aspire 8930G-644G32MN

Echt een prima laptop! Lekker snel en mooi uiterlijk. Alleen binnen een week al problemen met het Cine Dash systeem ... (touch media center. links op het toetsenbord) bleef hangen en kon dus niet meer worden gebruikt.
Net even gegoogeld en kwam op een Engelse site de gouden tip tegen!!!Laptop niet aan het stroom, gewoon opstarten en tijdens het Windows openings scherm de batterij er even uit halen.
Geen idee hoe het werkt maar het werkt! Kan nu weer mijn muziek afspelen en bedienen met het touch systeem.

Oppie 20-08-2009
Geschreven voor: Acer Aspire 8930G-644G32MN

Heb deze laptop nu 4 maanden in mijn bezit en ik heb hem vandaag voor de 2e keer terug gestuurd. De eerste keer was de harde schijf gechrashd en nu de videokaart. Ik heb een heel slecht beeld, veel sneeuw en bijna niet te zien. Qua levensduur scoort hij bij mij dus slecht. Moet wel zeggen dat de service van Acer erg goed is. Heb hem gisteren op laten halen door UPS en kreeg vandaag bericht dat hij in duitsland bij Acer was aangekomen. Vorige keer na 12 dagen terug.

hoornsebroeder 12-08-2009
Geschreven voor: Acer Aspire 8930G-644G32MN

Hoi, ik ben Wim uit Zwaag en een vriend van me begon een webwinkel en ik wilde een nieuwe laptop met een groot scherm vooral om video's en filmpjes van het net te kunnen kijken. Na lang zoeken en vergelijken tussen verschillende merken en prijzen kwamen we uit op de vermelde Acer.Wat een geweldig apparaat, prachtig beeld, goed geluid en start aardig snel op. Dit mede dankzij die vriend die uit de opstartlijst een aantal programma's uitschakelde. Het lastige vindt ik de vingerscan. Je moet je vingertop nauwkeurig over de scanner halen anders pakt ie het niet.Maar je kunt ook gewoon met een password inloggen. Hij draait op Vista en doet het verder prima. De laptop heeft een super glanzend uiterlijk, wel gevoelig voor vingerafdrukken e.d. maar die zijn eenvoudig weg te halen met een zachte doek. De accutijd valt reuze mee voor zo'n groot scherm, hij draait in de energiestand gebalanceerd enige uren. Er zitten genoeg keuzemogelijkheden op om beeld en geluid in te stellen waarbij de aparte bedieningsknoppen(mediacenter)het helemaal makkelijk maken. Verder zijn er sneltoetsen voor internet e.d. De videokaart is geweldig(1Gig geheugen), genoeg capaciteit om de nieuwste spellen te spelen en het beeldscherm is op HD-kwaliteit in te stellen. Ook heeft deze laptop een HDMI-aansluiting waardoor hij op de meest TV's is aan te sluiten. In de waardering heb ik geen 10-en uitgedeeld omdat dat na een maand nog niet valt te zeggen.

mas_bule 23-06-2009
Geschreven voor: Acer Aspire 8930G-644G32MN

Ik heb de acer Aspire 8930G-644G32MN nu 1 week in bezit en hij bevalt erg goed. De laptop bezit alle specs waarna ik op zoek ben. Ik werk vaak met programma's zoals Adobe Photoshop, Adobe Indesign, Adobe Premiere (allen CS3) en de laptop kan dit met gemak aan. Het enige nadeel vind ik Windows Vista. Ik heb besloten om toch maar XP te installeren -- gelukkig zijn alle drivers ook beschikbaar voor XP (zie http://komku.blogspot.com/2008/11/acer-aspire-8930-windows-xp-drivers.html). Ik had met vista problemen met rechten (AVG wilde niet meer updaten); ik kon met messenger geen bestanden meer uitwisselen. Over de laptop ben ik duidelijk: echt een aanrader!!! Zie ook de AlaTest voor meer informatie over reviews (http://alatest.nl/reviews/laptop-computers/acer-aspire-8930-8930g/po3-61974000,30/)

Freek van der bleek 31-05-2009
Geschreven voor: Acer Aspire 8930G-644G32MN

Geweldige laptop, erg snel ook ondanks de 2,0ghz processor is deze laptop erg vlot! Gamen gaat ook geweldig de laptop draait de nieuwste games met gemak omdat er in deze Acer een 1GB videokaart zit want je normaal alleen bij zeer dure game laptops vind.

Het grote verschil tussen deze 18,4 Acer (de goedkoopste van de 18,4 serie) en de andere 18,4 laptops van Acer is dat deze GEEN blue-ray heeft (wat vele ook niet nodig hebben!) en een verschil is de grote van de hardeschijf in deze zit een 320gb schijf wat ook meer dan genoeg is!

Het grote voordeel van deze 18,4 laptop is dat hier een 1GB videokaart inzit en bij de andere een veel kleinere vreemd genoeg!!

Het geluid is ook mooi en kan verbazing wekkend hard haha!

De dvd brander is prima alleen kon deze wel sneller!

Ook jammer dat er geen recovery dvd's bij worden geleverd en geen dvd met het besturings programma (vista). Er is wel een optie om deze zelf te branden door dat er na het installeren van de laptop er een mogelijkheid komt om recovery dvd's te maken.

let wel op

Totaal 5! dvd's

4 voor het de revovery
1 voor het besturings programma (vista)

Jammer want dit heeft mij veel tijd gekost want je bent hier al snel ruim 2 uur mee bezig. Maar je kan ook contact opnemen met Acer dan sturen zij de dvd's op las ik ergens...

Er zitten ook veel USB aansluitingen op dus je hoeft niet vaak te zoeken voor een ingang.

perigabo01 03-05-2009
Geschreven voor: Acer Aspire 8930G-644G32MN

laptop nu een maandje in bezit. Had hiervoor de Acer 7720G. Eerlijk gezegd vond ik het geluid en touchpad van 7720 beter ondanks dat hier een tube inzit. Touchpad is naar mijn mening te klein en de scroll functie is werkelijk waardeloos. Daar moet je met je vinger overheen gaan ipv op klikken. Scrollen bijna onmogelijk. Je gaat meteen helemaal naar onderen ipv langzaam naar beneden met scrollen. Door grotere laptop is toetsenbord indeling ook te ver opgeschoven waardoor ik regelmatig naast de toets zit die ik aan wil slaan. (zal wel aan ons liggen aangezien we maar met een vingertje of 6 typen.) Wel mooie en helder beeldscherm en goede grafische kaart. Wederom gekozen voor een Acer omdat je voor relatief weinig geld een laptop krijgt met zoveel on board die je bij een ander merk krijgt voor een 15 inch.

Bokko 21-04-2009
Geschreven voor: Acer Aspire 8930G-644G32MN

Pas geleden heb ik deze laptop aangeschaft en kan hem iedereen aanraden. Goede specificaties tegen een zeer lage prijs.

De afwerking is goed. Een mooie diep metallic blauwe klep, een verlicht Acer logo, hier en daar een blauw ledje. Erg fancy allemaal.

Het geluid uit het 5.1 systeem deed mij versteld staan. Je moet het natuurlijk niet vergelijken met een los 5.1 systeem, maar voor een laptop echt supergeluid.

Het beeldscherm was voor mij de voornaamste reden om deze laptop aan te schaffen. 1080P full HD, hier heb ik echt geen spijt van. Het CineCrystal scherm is een genot om naar te kijken, alleen heb je sneller last van reflectie als bij een mat scherm.

Qua harware heb ik niets te klagen. Opstarten gaat vrij snel. Vista loopt lekker soepel. Ook heb ik geen enkel probleem met de bekende grafische programma´s, office etc. etc. Films kijken is geen probleem. De videokaart kan HD hardwarematig renderen. Gamen heb ik nog niet geprobeerd, maar met een 9600GT verwacht ik geen problemen met de nieuwste games.

running dutchman 17-04-2009
Geschreven voor: Acer Aspire 8930G-644G32MN

ik heb inmiddels deze acer aangeschaft en hij is geweldig!! De subwoofer en de 5 andere speakers zijn geweldig! Het geluid is ongelofelijk! ik heb er al van alles opstaan van microsoft office tot de zwaarste download programma's. ik gebruik hem om films games muziek mee te downloaden en programma's zoals limerwire turbo en pro en plus ik heb het er alledrie opstaan en hij loopt nog prima! ik gebruik hem ook om dvd's en cd's te branden. en dat doet hij ook heel goed! ik heb er ondertussen in 2 dagen al 10 dvd's en 45 cd's mee gebrand! en als je een film kijkt is de kwalitei en het geluid geweldig! ik heb hem nou al op alle fronten gebruikt en er is niks mis mee. ik raad deze laptop echt aan!

Bailey47 30-03-2009
Geschreven voor: Acer Aspire 8930G-644G32MN

Deze laptop is lekker groot, zodat het bekijken van films goed te doen is. Wij hebben onze PC toren vervangen door deze laptop. Gebruik: internet, email, muziek, films en GAMEN (videokaart 1 GB dedicated). HDMI naar de TV moet ik nog uitproberen, zal ook wel goed tot zeer goed scoren in mijn beleving. Kortom tot nu toe een zeer geslaagde aankoop.