AEG AG4112

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 13 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de AEG AG4112 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,2

Anoniem 01-01-2014
Geschreven voor: AEG AG4112

De zuigkracht is uitstekend maar het reinigen van de kruimeldief doe ik nog steeds door het reservoir en filter uit het huis te halen en dan het reservoir leeg te halen. Het stoffen filter zuig ik ook regelmatig schoon omdat hier toch veel stof achterblijft maar dat is goed te doen.

De zuigkracht is nog steeds okee en we hebben veel plezier van beide apparaten.

Degelijkheid is geen 9 geworden omdat de verf nogal snel loslaat rond de zuigmond en eigenlijk hoort dit niet.

Handzaam is hij tijdens gebruik wel maar het ophangen vind ik wel raar. De oude hing gewoon met de zuigmond naar beneden en daar kwam nooit troep uit maar goed, verder goed ding hoor.

Anoniem 13-09-2013
Geschreven voor: AEG AG4112

Na aankoop van deze toch goede kruimelzuiger, nog een tweede kruimelzuiger van hetzelfde type gekocht voor de bovenverdieping. M.a.w. we zijn heel ergb tevreden over het ding.

Sarge01 02-06-2013
Geschreven voor: AEG AG4112

Op zich een prima kruimeldief voor de snelle taken in de keuken of de woonkamer.

Goede zuigkracht, die ook constant blijft.

Bij ons is er al wel snel een wieltje afgebroken. Hier moeten we nog iets mee doen.

Deze kruimeldief is NIET geschikt voor fijnstof. Denk er dus aan dat je deze niet even na een klusje thuis gebruikt. Bijvoorbeeld boorstof e.d. De filter laat alle fijnstof door. Dit komt dan in de filter naast de motor en deze blaast alles weer naar buiten. Erg irritant en dit zie je pas bij gebruik in zonlicht. Dit is alleen schoon te maken na het uit elkaar halen van de kruimeldief. Na 2x gedaan te hebben heb ik mijn les geleerd.

Het is ook aan te raden de normale filters op tijd af te spoelen met lauw/warm water.

bri2b1 16-05-2013
Geschreven voor: AEG AG4112

Gekocht om de hageltjes etc na het broodje eten van mijn zoontje op te zuigen. Werkt prima, tot nu toe tevreden over de aankoop.

Anoniem 15-05-2013
Geschreven voor: AEG AG4112

Nog steeds bevalt het ding goed, behalve dat steeds meer verf los laat rond de zuigmond. Ik had het eerder over het leegzuigen van het stofreservoir, dat ging niet erg goed en dat is nog steeds zo. Ook het pluizenfilter blijft vol met pluis zitten als ik het reservoir via het klepje voorop probeer leeg te zuigen. Zuigkracht is in het algemeen ruim voldoende maar wat wel irritant is dan het zijwaaarts bewegen over de grond niet lekker gaat, dat kan ook niet vanwege die wieltjes maar zolang het rechtuit gaat (met de wieltjes mee) zonder dat de wieltjes slippen, dan gaat het goed. In grote lijnen nog steeds tevreden.

Marcobov 30-04-2013
Geschreven voor: AEG AG4112

Kruimeldief bevalt ons goed. In de normale stand is de zuigkracht voldoende, in de stand "max" goed.
De wieltjes onderaan bij de zuigmond zijn handig, de kruimeldief beweeg je daardoor makkelijk over het oppervlak. Inderdaad niet erg licht, maar icm de wieltjes onderaan de zuigmond geen probleem.

Mieke Zomer 19-04-2013
Geschreven voor: AEG AG4112

Fijne kruimeldief. Alleen jammer dat het zilverlaagje op de zuigmond loslaat. Die verf gaat eraf. Verder functioneert hij prima.

Anoniem 20-04-2013

Bij laat de verf ook los maar het leegzuigen met de stofzuiger via het speciale klepje werkt bij mij voor geen meter. Als ik na het "leegzuigen" het reservoir losneem en het filter verwijder blijkt niet alleen het filter nog steeds vol met stof te zitten maar ook de kruimeldief zit nog steeds vol met vuil, dus grote misser mijns inziens.

FCO 27-03-2013
Geschreven voor: AEG AG4112

Mooie maar vrij zware kruimeldief met prima zuigvermogen. De onze ging na een paar dagen kapot, hij laadde niet meer op. Na een paar dagen een nieuwe ontvangen van AEG/It's.

Anoniem 25-01-2013
Geschreven voor: AEG AG4112

Zoals al omschreven een goede zuigkracht maar toch een opmerking, wanneer opgehangen aan de wand is het plaatsen toch wat onhandig vergeleken met mijn oude B&D kruimeldief.

Wat ook opvalt is dat na een paar minuten zuigen het ding ongeveer de hele dag aan het opladen is. kan ook druppellading zijn maar dat viel mij op.

Tadorna 13-12-2012
Geschreven voor: AEG AG4112

Goede kruimelzuiger, zuigt prima(12V helpt)en maakt degelijke indruk (maar dat weet je pas over een paar jaar). De wieltjes aan de mond zijn handig omdat de machine tamelijk zwaar is (vergeleken met 4 of 6V apparaten), echter ze beletten een van links naar rechts zuigbeweging. Het blauwe ledje gaat, (in tegenstelling tot wat de gebruiksaanwijzing en de website van AEG-Electrolux beweren) uit als de batterijen vol zijn. Ondanks Nimh batterijen toch goed om de zuiger een paar keer per jaar helemaal leeg te laten lopen.

rositadd 23-09-2012
Geschreven voor: AEG AG4112

goede zuigkracht. Wel wat zwaarder dan andere kruimelzuigers, maar super wendbaar.
Had er eerst een van bosch gekocht, die beviel totaal niet. Gelukkig bij bcc 14 dgn niet goed geld terug garantie dus nu de aeg. Zeker aan te bevelen!

Sebastian77 29-01-2012
Geschreven voor: AEG AG4112

Ben erg tevreden met deze kruimeldief. Zuigt erg goed en heeft zelfs een turbo stand waarddo hij nog harder zuigt. Ligt goed in de hand, knopje om te zuigen hoef je niet ingedrukt te houden. Oplaad station kan zowel staand gebruikt worden als opgehangen worden. Filter is erg gemakkelijk schoon te maken. Wieltjes op de kruimeldief zijn ook handig, beschadigt je vloer tenminste niet. Accessoires zijn handig aan de onderzijde van de kruimeldief gemaakt.
Batterijen gaan lang mee, ben erg benieuwd hoelang de batterijen het goed blijven doen. Onze vorige kruimeldief ging maar een paar jaar mee.
Deze kruimeldief zou ik zeker aanbevelen, zeker gezien de prijs.

Thea46 04-05-2012

Hallo Sebastiaan,

Gisteren ook een AEG rapido 7.2 volt kruimeldief gekocht.
De vorige AEG heeft bij ons vele jaren goed gefuncioneerd, maar was gewoon door intensief gebruik bijna aan het eind.
Maar deze nieuwe wijkt wat af van de vorige, en wel dat het blauwe lichtje wat bij de vorige altijd bleef branden nu uit gaat als de accu vol is.
Contact opgenomen met AEG, deden eerst een beetje vaag, maar zeiden toen dat dat zo hoorde i.v.m. het energieverbruik...?
Zou zo maar kunnen, maar ik heb toch een beetje mijn twijfels, want op de AEG site staat hier niets over vermeld, alleen dat het de blauwe indicator oplicht tijdens het opladen van de accu, verder niets!
Zou jij me hier over willen informeren, want ik zag dat je reactie vrij recent is, teminste van dit jaar.
Ik hoor het graag van je en hoop op een reactie!

Met vriendelijek groet,

Thea van Beek

nijn12 20-12-2011
Geschreven voor: AEG AG4112

Na 2 Brauns die al snel kapot gingen nu eens een geheel andere en iets duurdere aangeschaft. Deze AEG Rapido is krachtig, heeft naast de gewone knop een turboknop die je niet ingedrukt hoeft te houden, makkelijk te legen en eventueel met een stofzuigerslang aan de voorkant uit te zuigen. Is een wat zwaardere kruimelzuiger, wat wel als degelijk aanvoelt. Als ik een minpuntje moet noemen is het dat de kruimelzuiger rechtop in de houder gezet wordt (met het mondstuk naar boven), makkelijker zou zijn als het handvat naar boven wijst. De 2 bijbehorende mondstukjes zitten keurig weggewerkt onder het handvat en blijven goed op hun plek zitten.
Kortom... zeker een aanrader, ik zou deze zo weer aanschaffen.

Mieke Zomer 19-04-2013

Als het handvat naar boven wijst dan zouden de kruimels er uit kunnen vallen volgens mij.