Sony MDR-RF840RK

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 9 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sony MDR-RF840RK op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,1

Yvesun 21-05-2012
Geschreven voor: Sony MDR-RF840RK

Mijn eerste draadloze headset maar ben er niet echt tevreden mee. Draagcomfort kan velemale beter maar ik ben vooral niet te spreken over het geluid, er zit totaal geen bass in, en als die maar iets te hard staat ruist die al of kan hij het niet hebben.. De batterij gaat overiges wel lang mee.

Ronh3 23-08-2011
Geschreven voor: Sony MDR-RF840RK

Het zenden en dus het geluid van deze koptelefoon viel na een week regelmatig uit, ging soms zelfs niet aan.
Dixons betaalde zonder verdere vragen het aankoopbedrag onmiddellijk terug omdat ze geen vervanging hadden. Keurig.

Moods 02-02-2011
Geschreven voor: Sony MDR-RF840RK

Zoals al eerder aangegeven; als je voor de beste geluidsweergave gaat, moet je deze niet hebben. Maar welke wel in deze prijsklasse? De truc om het beste resultaat te bereiken is om het volume van de hoofdtelefoon zo laag mogelijk te houden en het volume van het bronapparaat iets hoger in te stellen. Hierdoor heb je nauwelijks last van ruis.

Nogmaals: voor audiofielen is dit niet de juiste keuze, maar voor de overgrote meerderheid die het verschil tussen een goede/matige versterker, cd/mp3, enz, enz... niet horen, is dit een prima hoofdtelefoon.

De pasvorm is (voor mij) perfect. De schelpen vallen helemaal over je oren, wat erg comfortabel is. Ook de "automatische" hoofdband bevalt me. Hierdoor hoef je nooit de grootte in te stellen.

De zender is tevens het laadstation en dit werkt uitstekend. Als je uitgeluisterd bent, zet je hem op het laadstation (geen gedoe met stekkertjes e.d. omdat het via inductie gaat) en dan laadt hij dus automatisch op.

Frans82 22-10-2010
Geschreven voor: Sony MDR-RF840RK

Helaas helaas, slechte ervaring met deze koptelefoon. Geluid is niet helder, lijkt net of je door een natte lap luistert. Daarnaast veel storing op alle drie de kanalen. Zodra er een brommer voorbij komt hoor je dit over de koptelefoon (storing).

Daarnaast ook nog veel 'standaard' ruis. Erg irritant bij zachte stukken in de muziek.

Heb hem nu ingeruild voor een sennheiser RS170. Kost een paar centen meer, maar wat een verschil!

vdKamp 27-08-2010

Hallo,

Ik had ook ruis en uitvallen. De oplossing is simpel. Zet het volume van je TV of stereo vrij hard en schroef het volume op de hoofdtelefoon terug. Werkt 100%

Zeer tevreden over dit product. Hij zit lekker en het geluid is erg goed.

thomas1020 03-02-2010
Geschreven voor: Sony MDR-RF840RK

Ik heb dit product nu een paar dagen in het bezit en het bevalt eigenlijk prima. Hij is in de eerste plaats aangeschaft om geen last meer te hebben van minutelijks binnenvallende personen met de dringende vraag of het geluid wat zachter kan. Maar als je een film als 2012 of Inglourious Basterds kijkt, ga je natuurlijk niet het volume op 10% zetten.

Ik heb absoluut geen last van ruis o.i.d. tijdens het luisteren van muziek. Ook het geluid van films wordt prachtig weergegeven, zonder ruis of kraken. Het kan nog niet op tegen een Bose home cinema set, maar voldoet voor mij helemaal.

De zender staat naast de tv, en ik zit meestal op een afstand van rond de vijf meter. Het signaal is dan de hele tijd prima. Ook tijdens het naar de wc of de zolder gaan blijf ik een goed signaal houden.

Het draagcomfort is perfect, met die lekker zachte ooromsluitende schelpen. Ze sluiten heel goed aan en nadat je een tijdje geconcentreerd naar de tv hebt zitten kijken of al review-schrijvend met de headset op muziek hebt zitten luisteren, merk je bijna niet dat je hem op hebt.

Het aansluiten in het begin was wel even wat onduidelijk. Eerst had ik de rode- en witte stekker in de zender gestopt en de 3,5 jack in de tv, maar dit bleek vervolgens andersom te moeten. Na verwisselen had ik echter nog steeds geen geluid, dus nogmaals naar de gebruiksaanwijzing gekeken, zonder resultaat. Uiteindelijk andere ingangen voor die rode- en witte plugs gebruikt op de tv, en plotseling hoorde ik geluid. Alleen hoorde ik toen én geluid van de headset én het geluid van de tv. Dus de tv maar op mute gezet, en alles was goed.

Al met al ben ik zeer tevreden met deze set. Over de duurzaamheid kan ik nog geen realistische uitspraken doen, maar dat komt later nog wel.
Ondanks de hier niet al te positieve reviews, kan ik dit product zeker aanraden. Bij de mediamarkt net een paar euro duurder dan de goedkoopste prijs op deze site.

Janpeper 17-11-2008
Geschreven voor: Sony MDR-RF840RK

2 Dagen in bezit. Ondervind ook hinderlijk geluid op de achtergrond bij stiltes of bij muziek van het ene nummer naar het andere nummer en uitaard ook bij stille passages. Als je naar een film kijkt waar constant geluid is hoor je geen hinderlijke achtergrond geluiden. Te korte snoeren kan je evt. verlengen, wat ik niet geprobeerd heb. Je moet er vanuit gaan dat de fabrikant het product leverd met 1mtr snoer, dus moet dit zonder problemen werken. Ga hem maar weer inleveren voor een ander alleen welke?, want je moet er tenslotte een paar jaar mee kunnen doen.

Bergj69 17-07-2008
Geschreven voor: Sony MDR-RF840RK

Ik ondervind hetzelfde ongemak. Maar goed, je bent wel lekker vrij om te bewegen. Ik kan buiten het gras maaien met muziek op. Twee vliegen in één klap: minder last van de herrie van de maaier en gelijk een leuk muziekje er bij. Ook als mijn lieve echtgenote aan de telefoon is en ik wil op TV iets volgen is het een uitkomst. Maar voor sublieme geluidskwaliteit kun je voor dit geld beter een hoofdtelefoon met draad aanschaffen.

fred93 02-08-2007
Geschreven voor: Sony MDR-RF840RK

We hebben deze hoofdtelefoon gekocht om ongestoord naar muziek te kunnen luisteren naar muziek.
Maar het maakt niet uit naar welk kanaal er wordt geluisterd. Opde achtergrond is altijd een sterke (misschien voor onze oren te sterk) ruis en storing te horen.
De houder is al op verschillende plaatsen geplaatst, maar je blijft beperkt door de bijgeleverde kabels.
Wij zijn niet erg blij met het geleverde reslutaat