Sennheiser HD 598 beige, bruin

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 12 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sennheiser HD 598 beige, bruin op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

djdrie 12-08-2015

Inmiddels wat wat dagen in laten spelen. Na 95 uur vond ik hem wel iets prettiger klinken. Vandaar dat ik nog even terugkom op mijn oordeel. Na 114 uur ingespeeld te hebben ben ik de koptelefoon toch weer gaan gebruiken.

De klank vind ik nu beter te verdragen als voorheen en heeft iets meer rust gekregen, maar blijft wat aan de droge en saaie kant. Ik mis net het mooie geluid dat ik wel bij mijn andere koptelefoon heb. Bij mijn akg luister en hoor ik vooral de muziek, maar bij deze sennheiser let ik vooral op de klank die soms niet is wat ik verwacht. Soundstage die sommige deze zo hoog aanslaan bij deze hd598 vind ik niet beter of indrukwekkender dan andere koptelefoons. Bepaalde lage tonen zijn soms iets te nadrukkelijk aanwezig (niet helemaal goed in balans).

djdrie 04-08-2015

Tja wat zal ik hier van zeggen, mijn twijfel over deze koptelefoon groeit met de dag. Bijna 2 weken geleden gekocht en toen ik hem net had vond ik het geluid best wel mooi en prettig klinken. Dat is er helaas nu wel een beetje af.
Om de telefoon eerst goed in te spelen, heb ik deze een aantal dagen nonstop laten inspelen. Eerst 50 uur en nu 70 uur, maar wat ik al hoorde na 50 uur dat de klank minder prettig gaat klinken als ik verwacht had. De klank kan ik vooral omschrijven als wat droog, iets teveel middenlaag, wel natuurlijk, maar zonder emotie, weinig subtiel, onrustig en niet zo prettig. Dit had ik niet verwacht. Ik heb hier nog een fijne koptelefoon van AKG liggen (rond de 100 euro, heb ik al jaren) die 10x prettiger klinkt en waarbij ik wel emotie in de muziek ervaar en ook prettige mooie klank heeft. De sennheiser klinkt soms wel aardig met klassiek (niet alle) en jazz. Maar voor pop, dance of eletronische muziek raad ik hem af. Ik verwacht ook niet dat de klank na 70 uur nog verandert. Dus waarschijnlijk ga ik deze weer wegdoen. Zelfs de hd 595 die ik ook heb vind ik prettiger klinken.

ber60 28-02-2015

ik zocht een vervanging voor mijn pioneer uit 1980 max 100 euro
heb eerst momentum on ear besteld via ing gelijk teruggestuurd
wat een rommelig geluid.
ben naar saturn geweest ca 15 stuks beluisterd maar geen gevonden die voldeed mbv iphone; dr dre veel te vet; bijna de bose gekocht maar toch alles wat flets. Kreeg advies sennheiser hd 200 serie en de hd518 maar vond ik niks.en de 650 veel te duur voor mijn verwacht gebruik. Denon 340 hoorde je veel bijgeluid van de kabel in de schelp en 400 kwam heel dicht in de buurt maar was actief systeem .intussen budget maar opgeschroefd. B&Wp5 maar viel ook tegen qwa draagcomfort
naar hifi center gegaan. mijn wensen neergelegd. helder/breed/geen vette bas maar wel onderscheidend laag.comfortabel, geen bijgeluiden van kabels of aanraken etc Vooral natuurgetrouw geluid in vergelijking met mijn denon reciever 350 en B&W 600 serie speakers. "Ahaa" een kenner was het antwoord, maar ik zie me niet echt als een audiofiel.
kreeg het advies voor een "over ear open systeem" want gesloten hebben nu eenmaal vettere bassen. ik zou en moest de HD598 vrijblijvend proberen.ze hadden em niet op voorraad Ik was zeer sceptisch en had een "aansmeer" gevoel, maar deze laten komen; 2 wkn later een uur geluisterd mbv een yamaha receiver en m'n iphone. en vergeleken met een AKG/denon en B&W
dus 4 stuks; kwam weer op de denon 430 uit.vooroordeel dacht de verkoper. DUS TOTDAT. we dezelfde muziek via de B&W speakers in de showroom vergeleken met de koptelefoons. Toen viel de denon door de mand op natuurgetrouwheids klank
deze maar gekocht na totaal 10 uur luisteren en div merken vegeleken bij div winkelketens. eenmaal thuis was ik toch niet tevreden. bas wat rommelig; klonk overgemoduleerd zonder een hoog volume. hoog idem
tot ik hier een review las dat koptelefoons moeten inspelen
deze dan maar 30 uur aan de reciever gelegd en zelf lekker slapen. nog steeds niet wat ik wil.
echter opeens na 3 weken pakte ik em weer
ik heb opeens een andere koptelefoon.
al mijn cd's opnieuw beluisterd en ja dit is wat ik wilde
hoog midden laag netjes in balans kwa volume.en ruimtelijk geluid alsof je op de concert box staat te dirigeren (moet je die ervaring natuurlijk wel hebben om te kunnen vergelijken modern/schlager/klassiek voor mij prima apparaat nu.
alles wat je in eerdere reviews leest klopt helemaal
alleen geef em de tijd om te "wennen"
kan em makkelijk meer dan 2 uur aaneengesloten op hebben
nadeel:ja door open systeem hoor je omgevings geluid
volume iets omhoog en opgelost.
vormgeving. als ik em op heb zie ik em niet. maar voel em en hoor em. aanrader voor deze prijs.

Marijkesrijk 21-06-2014

Ik ben aardig veeleisend als het om geluidskwaliteit gaat. Ik vond dat andere koptelefoons in deze prijsklasse steeds wel ergens een steek lieten vallen: bij de één was er te weinig bas, bij de ander vielen middentonen me te veel weg, weer een ander had wat mij betreft net een te doffe klank. Deze koptelefoon is op alle punten toereikend. Natuurlijk had bijvoorbeeld de bas altijd nog wel beter gekund, maar voor een koptelefoon van deze prijsklasse is deze Sennheiser echt een perfect totaalplaatje.

Zodra ik deze koptelefoon opzette in de hifi-winkel, was ik onmiddellijk verliefd op de klank. Deze is heel warm, maar ook ontzettend helder. De balans van de koptelefoon is erg goed: bij de bas, middentonen en hoge tonen komt alles naar voren wat in de muziek zit, zonder dat er iets overheerst. Ook de 'ruimtelijke plaatsing' (ja hoe noem je dat?) is erg in orde. Bij sommige koptelefoons wordt het geluid een beetje een rommeltje, maar bij deze zijn alle geluiden netjes gescheiden, wat er voor zorgt dat alle details goed te horen zijn, maar wat ook zorgt voor rust tijdens het beluisteren. Heel fijn!

Ik heb een aantal liedjes die ontzettend lage tonen hebben. Zoekend naar een goede koptelefoon had ik eigenlijk niet verwacht dat die (goed) naar voren zouden komen, want bij mijn oude koptelefoon hoorde je ze niet eens. Dat was bij deze koptelefoon wel het geval, terwijl op één koptelefoon na dat de andere koptelefoons die ik in de winkel beluisterd heb, niet lukten.

Al met al, is dit een koptelefoon zoals je ze hoopt te kopen.
Vormgeving is misschien iets persoonlijks. Hij is hij niet erg flitsend en modern, maar ik vind hem wel iets stijlvols hebben. Maar eigenlijk boeit me dat niet eens, het moet gewoon goed klinken. En dat doet ie. Hij zit ook nog eens erg zacht en comfortabel en blijft goed zitten.

Over duurzaamheid kan ik nog weinig zeggen omdat ik hem nog niet zo lang heb. Maar hij ziet er stevig en degelijk uit, dus dat is een goed begin.

Wat betreft minpunten: zoals anderen ook al schreven, heeft hij inderdaad een flink grote aansluiting voor aan je mp3 enzo. Anderen in de kamer horen de muziek ook, en omgevingsgeluid blijf je zelf ook horen. Het is dus geen praktische koptelefoon om mee te nemen op de fiets en in de trein. Daarvoor moet je hem dus niet kopen.

Maar als je net als ik geluid van echte kwaliteit wil horen, in een stille setting in huis, is dit een geweldige keus. Ga hem vooral zelf eens luisteren.

Marijkesrijk 21-06-2014

Ik moet er nog wel even bij zeggen dat ik de koptelefoon in de winkel expres was gaan beluisteren over mijn mp3, dus mijn minste geluidsdrager. Als het dan al goed klinkt, weet je dat het thuis alleen nog maar beter klinkt. Dus als oppepper voor de andere koptelefoons: anders hadden ze die lage tonen misschien ook wel voor elkaar gekregen ;) Gewoon even voor de nuance.

Musical 21-11-2013

Na wat research en vervolgens wat testen/luisteren in de hifi winkel heb ik voor deze koptelefoon gekozen. Hij zit zeer comfortable en persoonlijk vind ik hem er erg mooi en luxe uit zien, Maar waar wat voor mij het belangrijkst is, is de geluidskwaliteit. En die is zeer goed. Werkelijk subliem voor deze prijscategorie. Het geluid is het beste te omschrijven als ruimtelijk en transparant met een grote dynamiek en een uitmuntende plaatsing. Ik vond de koptelefoons pas beter worden vanaf prijzen die zeker het dubbele kosten. (Duurdere Sennheiser, B&W, Beyerdynamic, Beats by Dr Dre getest). Ik gebruik de koptelefoon uitsluitend voor muziek. De bron betreft een Musical Fidelity versterker. Ik luister voornamelijk new age klasiek, jazz, pop, rock, modern.

vanderMeij 12 02-09-2013

LET OP !!!

Het geluid wat je van een koptelefoon wil horen is erg afhankelijk van wat je er mee doet en je muzieksmaak!

Heb deze koptelefoon een paar dagen gehad, het is echt een geweldig geluid, zit lekker en is mooi.

Maar het geluid is voor mij, veel te licht (hoge tonen). Ben je van de klassieke muziek, dan is het een juiste keuze, ook stemmen worden zeer mooi weergegeven!

Daarentegen, ik hou van House muziek, gamen en films. Hier is deze koptelefoon totaal ongeschikt voor. Bij house haalt de koptelefoon de verkeerde geluiden naar boven, het is echt geen gehoor. Zelfs irritant!
Je kunt wat met je equalizer, maar zelfs dan word het niks!

Dit zouden ze bij verkoop moeten vermelden!

Immers ik heb nu de goedkopere HD 558 (zelfde vormgeving alleen een donker geluid en zwartgrijs van kleur), en deze is super! Mooie diepe bass en dus een vet geluid bij House muziek, games en films.

Helaas moet ik een ook een punt geven voor duurzaamheid, maar daar kan ik (na een paar dagen) natuurlijk niks over zeggen.

Franco62 30-04-2012

Ik was als professioneel pianist zeer gecharmeerd door deze zeer bijzonder hoofdtelefoon. De prijs/kwaliteit verhouding is naar mijn inziens perfect zelfs goedkoop. De klank is zeer realistisch en ruimtelijk. Wat me direct opviel was vooral het prachtige evenwicht tussen hoge en lage tonen. Dat laatste maakt deze hoofdtelefoon een parel uit de Sennheiser reeks. Voor draagcomfort geef ik een 9. Kleur is trendy maar is voor mij niet van belang.Ik raad iedereen aan om niet te twijfelen : gewoon kopen.

m.kwaliteit 05-02-2012

Deze koptelefoon is zijn geld echt waard.
Vormgeving is leuk maar is voor mij niet het belangrijkste maar wel het draag comfort. Deze is gewoon goed.
De geluidskwaliteit is mooi en deze koptelefoon kan vele muziek soorten aan. Hoog heel netjes en de bas zoals een bas moet zijn.

Nadeel is de 6mm plug als je de koptelefoon wilt gebruiken voor je mp3 d.m.v. een verloop plug naar 3,5mm. De constructie wordt erg lang en dan is deze constructie groter dan de mp3. Oplossing is hiervoor om een klein verloop snoertje te maken. Hierdoor nog meer draag comfort en geen hefboom op je mp3.

Voor de rest een tevreden gebruiker.

Dennis F. 13-12-2011

Netjes verpakt en geheel nieuw aangekomen vanavond!
Kan dus eigenlijk nog maar beperkte mening geven maar wilde het toch kwijt...

Duurzaamheid kan ik nog niet beoordelen maar de kwaliteit voelt erg goed aan zonder rare piepjes enz.

Even geprobeerd met de verloopplug.
Wat een mooi vol geluid al, je hoort precies overal wat, waar speelt en hij zit perfect op mn hoofd,
Je gaat nu echt naar muziek luisteren, maar haalt er ook zo vanalles uit... misschien moet je ook oppassen niet te kritisch te worden ;-)

velours is erg lekker en niet te warm zoals nepleer, erg goede oplossing!

Niks is teveel, zet je hem wat harder met Bas lijkt het wel of mijn subwoofer van mijn homecinema aanstaat, maar zonder oversturing, dus heel schoon geluid.
Je hoort hoe het echt bedoeld is zeg maar.
Gaat wel helpen met muziek maken (computer/ableton enz.) want daar heb ik hem ook voor gekocht!
Buiten lopen met zo'n ding hoeft niet voor mij maar daar is hij ook NIET voor gemaakt ivm open-ear design.
Alhoewel het geluid wat eruit komt best meevalt.

Heb hem besteld bij een winkel die ook goede recensies kreeg Internetshop.nl (van ISS) en heb echt een gloednieuwe verpakking ontvangen (geen ruilding) en goed op de hoogte gehouden door hun! Netjes.
Zou er zo weer bestellen als ze als een van de goedkopere uit de bus kwamen.

Dennis F. 02-05-2012

UPDATE:

Ik ben heden nog steeds ZEER tevreden over deze koptelefoon, meer kan je niet wensen, aardig gebruikt al en inmiddels goed ingespeeld.
Kwaliteit is zeker dik in orde kan ik zeggen en vies wordt hij niet als je een beetje netjes op je spullen bent.

Superding! heb hem al een keertje aangeraden aan iemand.
Prijs/prestatie dik in orde, je hoort nog steeds alles en aangezien ik een heel goed gehoor heb is dat zeer prettig!!

Hij is inmiddels weer iets goedkoper geworden maar ja dat weet je en heb gelukkig voor die twee tientjes niet gewacht heb ;)

Sennheiser: jullie hebben een topper in de serie voor een nette prijs!

sonyyyyyyy 26-11-2011

Na deze geweldige koptelefoon een dikke maand in het bezit te hebben gehad vond ik het tijd voor een review..

De belangrijkste reden dat ik ze heb gekozen is het design. Dit is de mooiste koptelefoon die ik ooit heb gezien! Het heeft wel iets weg van een luxe auto met inleghout en beige leer. Ook de bouwkwaliteit is uitermate goed. Hij is gemaakt van hoogwaardig plastic dat goed meebuigt. Daarnaast is de leren hoofdband ook top. Ook de reviews op websites als head-fi waren erg positief.

Het comfort is ook perfect. De zachte oorkussens gaan bij lang gebruik niet zweten of irriteren. Daarnaast is de druk van de koptelefoon ook goed. Hij blijft perfect zitten zonder te veel druk uit te oefenen op je hoofd.

Ik heb meerdere koptelefoons gehoord, zoals de Beats by Dre, de Beyerdynamic DT 880, de ATH M50 en zelfs de veel duurdere Sennheiser HD650.

Uiteindelijk kwam de HD598 er toch als beste uit. De relaxte geluidsweergave sprak me erg aan. Daarnaast is dit een van de meeste helder klinkende Sennheiser koptelefoons die beschikbaar is. Het hoog is gedetailleerd en helder zonder schel te worden. 'Smooth' vind ik een goede benaming voor het hoog. De middentonen spraken me het meest aan. De presentatie van het midden geeft een compleet andere dimensie aan het stemgeluid. Het laag is uitermate gedetailleerd en geeft precies de goede punch... `out of the box´ klink het laag nog een beetje karakterloos, maar na ongeveer 50 uur geluisterd te hebben krijgt de bass wat meer body... De impact van de bass spreekt me dus het meeste aan.

De soundstage van deze koptelefoon is verschrikkelijk groot... Bij het luisteren naar een 'standaardband' kan je precies de locatie van de drums, de bass, het gitaar en de zanger localiseren. Er zit dus een enorme breedte in het geluid. De diepte is in het begin wat minder maar uiteindelijk bloeit dit wel op na een burn in van 50 uur.

Ik vind deze koptelefoon een perfecte allrounder; Hij klinkt goed met praktisch elk genre.
De lengte van de kabel (3m) is voor mij perfect. Ik kan 'm dankzij de 3.5mm en de 6.4mm plug zowel op m'n versterker als op mn mp3-speler, telefoon en pc aansluiten. Enig minpuntje is de grootte van de plug als de de 3.5mm verloopstekker erop zet.

hans-1954 20-08-2011

Na een aantal koptelefoons uitgeprobeert te hebben, ging mijn voorkeur in eerste instantie uit naar de HD518, die klonk wel lekker en veel bass, maar mijn vrouw wees mij op de HD598 alleen om de vormgeving, maar na het beluisteren was ik overtuigd, fenomenaal geluid, mooi open geluid, fluweel zacht hoog en gedegen midden. Over het laag is veel en verschillend geschreven, maar ik kan er kort over zijn, mooi diep laag, voldoende bass dus en ik ben een liefhebber van bass. Kortom een geweldige koptelefoon, ziet er zeer fraai uit en zit comfortabel met de leren hoofdbeugel en velourse kussentjes, fraaie afwerking met houtdesign delen.

Hidde27 23-02-2011

Het geluid van deze koptelefoon is echt geweldig. Je hoort geluiden in de muziek die je bij goedkoepere koptelefoons niet hoort. Het geluid is helder en warm en open. Voor klassieke muziek en rock is dit echt een aanrader. Het is een open koptelefoon, dus je omgeving kan meegenieten.
Over het draagcomfort ben ik ook goed te spreken. Over duurzaamheid kan ik nog niets melden.
Vormgeving is een kwestie van smaak. Persoonlijk vind ik het een mooie koptelefoon.
Ik ben er zeer enthousiast over en kan het anderen aanraden.