Philips CitiScape Uptown SHL5905BK/10

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 9 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips CitiScape Uptown SHL5905BK/10 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,5

moniquevanhoppe 17-10-2015

Koptelefoon beviel goed totdat na 2 jaar er een los contact bij het microfoontje in het snoer kwam. Niet te repareren volgens Philips, geen service van Philips dus waardeloos en advies om een nieuwe te kopen. Kostbare aangelegenheid om na 2 jaar weer een nieuwe aan te schaffen.

paul de heer 22-11-2014

heb deze koptelefoon gekocht na een aantal reviews op div.sites te hebben gelezen.
ik dacht niet erg duur en toch goede reviews.
nou ik kan alleen maar zeggen wat een top geluid!
luister veel klassiek en het hoog is goed aanwezig en vooral midden en laag zijn subliem.
mede doordat deze koptelefoon over het oor valt ben je volledig afgesloten van de buitenwereld.
dus ook bij zeer laag volume hoor je de muziek perfect!
een ideale koptelefoon!
1 puntje van lichte kritiek is het korte(1,2M)snoertje.
maar is gauw op te lossen door een verleng kabeltje van 10;

Anne van Els 02-08-2014

De eerste indruk van deze koptelefoon is zeer positief. Hij is mooi vormgegeven, het geluid klinkt goed en ik denk deze koptelefoon nog lange tijd te zullen gebruiken!

ProductReviewersNL_Ronald 06-09-2012

De Philips SHL5905 is een headphone die een prima combinatie heeft van geluid en uiterlijk.

Geluid:
Het geluid van de SHL5905 is redelijk. Hoewel de bass fatsoenlijk is, en ook de hoge tonen goed tot hun recht komen, mist er in de middelste geluid regionen kracht. Dit zorgt voor een af en toe vreemde afstemming van het standaard geluid. Ook als de SHL5905 wordt vergeleken met producten van dezelfde prij, blijft de geluidskwaliteit simpelweg achter op de rest. Desalniettemin, is het een prima geluid.

Vormgeving:
De vormgeving van de SHL5905 is subliem. Het product ziet er heel modern en stylisch uit en past perfect in de "urban"-trend van de headphones. De kabel is goed, en komt praktisch niet in de knoop te zitten. De 3.5 mm plug zit stevig, maar is er wel één die haaks op de kabel staat, wat voor sommige gebruikers een nadeel kan zijn. In de kabel is verder de afstandsbediening verwerkt. Deze lijkt naar ons idee iets te hoog te zitten. I.p.v. rond de borst, zit deze meer richting de schouder.

Gebruiksgemak:
Allereerst is deze headphone makkelijk qua formaat verstelbaar, en de band blijf ook goed op het ingestelde formaat. De speakers sluiten je oren geheel af, wat zorgt voor een beter geluid en daarnaast wordt hiermee het geluid van buitenaf goed afgeschermd.
De afstandsbediening voelt enigszins fragiel aan. Verder kun je hiermee enkel het geluid dempen (wat overigens niet het geluid van je telefoon/mp3 speler aanpast) en beschikt deze over een start/stop knop.
Verder vonden wij het een nadeel dat deze headphone niet gemakkelijk op te bergen is. Hij is niet opvouwbaar, en neemt hierdoor redelijk veel ruimte in beslag.

Beoordeling:
Al met al een prima headphone als je op zoek bent naar een mooi product met een redelijk geluid. Door de mooie vormgeving ziet het product er ook hip uit als hij om je nek hangt, maar dat moet ook wel aangezien hij niet zomaar in je tas past.
Mocht je voor het beste geluid willen gaan, adviseren wij om tevens naar andere producten in dezelfde prijsklasse te kijken.

rodo82 14-08-2012

Ik heb de headset nu ongeveer een week in huis en hij bevalt goed. De headset sluit goed aan om de oren en is ook na langere tijd nog prettig om te dragen. Het geluid is uitstekend voor deze prijsklasse. Er komt wel meer geluid van buiten binnen dan ik had verwacht, maar voorheen was ik dan ook een in-ear headset gewend.
De kabel is voor mij lang genoeg (1,2 meter) en heeft een afstandsbediening met microfoon waarmee het volume kan worden geregeld, de muziek gepauzeerd of doorgespoeld. In het geval van mijn iPhone kan ook Siri er mee worden bestuurd. Dit is vooral handig als je iemand snel wil bellen zonder je telefoon uit je zak te halen.
De kwaliteit van de microfoon is prima, mijn vriendin kon bij het bellen geen verschil horen als met een normaal telefoongesprek. Een nadeel van de afstandsbediening in de kabel is dat deze van plastic is en in vergelijking met de rest van de heatset er goedkoop uitziet en aanvoelt.
Al met al een headset met een mooi design, goed geluid en prima prijs.

cverba 11-08-2012

Het fijne aan deze hoofdtelefoon is dat hij volledig over het oor valt. waardoor je hem langer kan dragen dan een op het oor. Ook is de geluidskwaliteit zeer goed, je hoort dingen die je op speaker ontgaan. Verder is het een mooi afgewerkte hoofdtelefoon. Enige echt min punt is de volume controle, deze doet wat goedkoop aan.

Ronald562635 09-08-2012

Deze koptelefoon is perfect geschikt voor mensen die een goede geluid willen hebben, en daarnaast ook nog eens iets op hun hoofd willen dat er tof uit ziet en prettig zit. En dat zijn dan denk ik ook meteen de 2 belangrijkste eigenschappen van die product. Hij is slim gemaakt, met een goede band en goede kussens om je oor heen. Je oor kan als geheel in de schelp, waardoor het comfortabel zit en je minder last heb van geluiden van buitenaf. Daarnaast is het geluid erg goed en komen zowel hoge tonen als de bass (die vrij stevig is) er goed uit, al zijn er natuurlijk andere koptelefoons met nog meer dynamiek in het geluid maar daar betaal je dan ook veel meer voor. Ik luister zowel Elektro, als Rock als HipHop en het geluid van de verschillende genres komt er allemaal goed uit.

Verder vind ik de kabel die gebruikt is erg fijn aangezien die niet gaat krullen en door de vorm ook minder kans maakt om te breken. Verder zit er op de kabel een soort mini-afstandsbediening waarmee je het volume harder en zachter kunt zetten en de muziek op pauze (start/stop). De volume schuif hiervan werkt als een soort rem op het geluid dat vanuit je telefoon op mp3 speler wordt verstuurd, aangezien het niet het volume van je telefoon of mp3 speler veranderd, maar dat is uiteraard geen probleem.

Wat ik wel onlogische vond was dat alhoewel deze koptelefoon ook als headset voor je telefoon kunt gebruiken – wat overigens prima werkt –, kun je met de start/stop knop je telefoon niet opnemen. Ander puntje van kritiek is dat de koptelefoon vrij groot is om mee te nemen aangezien hij niet op de vouwen is; echt doe ik dat vrij weinig omdat hij er tof genoeg uitziet om continu om je nek te hangen.

Al met al een prima koptelefoon met goed geluid en een cool uiterlijk.

PhilipR 06-08-2012

Deze hoofdtelefoon gebruik ik vooral voor mijn I-Phone en Macbook en voor deze apparaten is de geluidskwaliteit prima. Probleem is wel dat de hoofdtelefoon groot is, je stopt hem niet zomaar even in je tas of om je nek.
De afstandsbediening in het snoer werkt aardig. Het bellen gaat goed, alleen is het schuifje voor de volumeregeling te gevoelig en daardoor onnauwkeurig. De simpele (plastic) afwerking van de afstandsbediening vind ik niet passen bij de luxere uitstraling van de van de hoofdtelefoon.
Het draagcomfort is hoog, door de zachte materialen die goed naar je hoofd gaan staan en het lichte gewicht. De volledige afsluiting van je oren zorgt ervoor dat het meeste omgevingsgeluid weg valt, maar ook voor klamme/zweterige oren.
De MusicSeal de ervoor moet zorgen dat mensen in je omgeving niet je muziek kunnen horen, werkt niet goed.
Samengevat: een mooie hoofdtelefoon met mooi geluid, maar niet erg praktisch.Philip

mdng 30-06-2012

Wat een geweldige koptelefoon! Geluidskwaliteit vind ik echt top met veel bass en toch een heel zuivere treble. Het is goed gebalanceerd ipv te veel bass dat je vind in veel andere koptelefoons. Hij is heel comfortable vooral door de zachte memory foam kussens en hij blokkeert idd veel geluiden van buitenaf zoals Philips beloofd. Enige nadeel is dat hij niet opvouwbaar is zodat het iets minder makkelijk in je tas past, maar ja, de geluidskwaliteit is voor mij belangrijker.