Philips SHC5100/10 zwart, zilver

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 6 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips SHC5100/10 zwart, zilver op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

4,9

Marks65 25-08-2014

Prima ding voor lage prijs

Geschikt voor TV;
Pa & Ma nu ook blij want pa is doof:) Moest wel in het TV menu de geluidsterkte voor de koptelefoon flink omhoog zetten.

Ruis op de achtergrond
Ja duh, het is ook een analoge koptelefoon. Gewoon zorgen dat het geluid wat je er op aansluit vodoende LUID staat. En dan de regelaar op de koptelefoon wat terugdraaien, klaar.

Andere (betere)batterijen
Tip van een vriend uit Duitsland; krab van je eigen oplaadbare batterijen de buitenzijde aan de onderste 2 cm blank. Dan worden ze wel opgeladen.

Marks65 06-01-2015

Ik heb begrip voor Uw officiele reactie hier.

Het betere antwoord zou kunnen zijn: "Gebruik enkel oplaadbare AAA batterijen van het type NiMH (Ni-MH)".

Vriendelijke groeten,

Officiele reactie van Philips Nederland 06-10-2014

Beste Marks65,

Bedankt voor je review en de feedback die je hebt gegeven, we hebben het genoteerd en zullen het meenemen voor ontwikkeling in de toekomst.

We raden echter af om deze batterij tip te gebruiken wegens veiligheidsredenen en enkel de NiMH batterij van Philips te gebruiken.

TruusJ 21-12-2012

In alle eerlijkheid. Ik heb een koptelefoon gehad van de action voor nog geen 5 euro die 100 maal beter geluid gaf dan deze draadloze koptelefoon van Phillips. Zodra er maar een tikkeltje bas bij komt kijken dan lijkt het wel of de "boxen" zijn opgeblazen. Deze gaat morgen weer terug naar de winkel en ik ga weer fijn naar de action om zo'n plastic ding van 5 euro te halen. Rond om verschrikkelijke kwaliteit!

Officiele reactie van Philips Nederland 24-01-2013

Beste klant,

Uit uw review begrijp ik dat u niet tevreden bent, over het geluid, van de koptelefoon. Ik vind het spijtig om te vernemen.

Het zou niet mogen zijn dat het geluid wordt vervormd zodra er wat bass hoorbaar is, ik kan me goed voorstellen dat het vervelend is. U geeft aan terug naar de winkel te gaan waar u de aankoop heeft gedaan. Ik ga ervan uit dat er reeds een passende oplossing is gevonden voor het probleem. Als dit niet het geval is, adviseer ik u telefonisch contact met onze klantenservice op te nemen.

Uiteraard kunt u ook kosteloos contact opnemen via de chat of email! De gegevens hiervoor vindt u door de volgende link te klikken:

Ooyen 26-02-2013

haha, mooi .... zelfde ervaring dus... heb zelf nix ondernomen, alsof ik met een vervangende het probleem NIET heb .......... pffff tuurlijjk heb ik niet gebeld naar jullie service ! het is niet kapot ofzo, tis gewoon bagger kwaliteit... maar ik gebruik t zo weinig, dat die paar x dat ik em gebruik, t er maar mee moet doen... had zelf in mn hoofd, als je een echte goeie wil,, moet je over de 175,- betalen... missch is de Action ook nog wel een oplossing dan, als ik t zo lees

Ooyen 08-11-2012

Nou,

ik heb hem inmiddels gekocht en in gebruik. Je moet niet denken dat je voor een prijs onder de 150,- een draadloze RF koptelefoon kan hebben geheel zonder ruis.
Na alle reacties te hebben gelezen, vond ik het juist nog wel meevallen met de ruis.
Je moet idd proberen de apparaten harder te zetten (volume) en je koptelefoon zo min mogelijk open gooien...

Ik heb hem meteen even getest met de tv en daarna met muziek (FLAC en MP3 formaat) om te kijken of het goed was en of je verschil hoort.

Als ik dan eerlijk ben:

Het geluid leek niet zuiver te klinken. Dus ik was bang dat dat aan het signaal lag. Maar nu na langer gebruik, ook achter de PC ben ik er achter gekomen dat het geluid wat er uit komt gewoon minimaal is.
Als er Bass in komt, wat op zich een mooie diepe klank heeft, maar het lijkt wel, des te meer geluiden tegelijk moet worden doorgegeven, dus een druk liedje, of een spel of film met drukke momenten, trekt de koptelefoon het slecht !

Het geluid vervormt heel erg en mij stoort het dan ook best wel.... Maarja , ik gebruik hem alleen wanneer mevrouw tv kijkt, en ik ga computeren, dat is vrij weinig, dus voor die paar keer dat ik em gebruik, vind ik het wel een redelijk ding voor deze prijs.

Jammer dat er geen tulpkabeltje bij zat, voor van TV AUDIO OUT even kabels erin te proppen, zodat je de 1 plug van de koptelefoon er in kon doen. Dit heb ik toch bij veel koptelefoons er wel bij zien staan.

Draagcomfort: in het begin lekker. zo goed als over je oor, niet helemaal. Het is allemaal stof wat fijn aanvoelt, maar als je snel zweet, raad ik het niet aan.
Toch als je een uur verder ben a 2 uur, dan gaat het wel irriteren. Bij mij op het randje van mijn oor, waar die dan op leunt.

Vormgeving, erg simpel, maar dat boeit me niet zo.

Geluidskwaliteit : bagger

Duurzaamheid : weet ik nog niet, heb em net een week.

Verder, als je muziek, tv, games luistert kijkt of speelt, en je loop weg om even drinken te pakken, dan is het wel lekker dat je niet aan een draad gebonden zit. Hij gaat wel op sommige plekken meer ruisen.

Geluid valt baggerslecht tegen, maar als je dat niet heel erg vind, is het een redelijk ding voor een goeie prijs.

Ooyen 10-12-2012

Hoi Philips. Standaard antwoord, helaas. op zich wel aardig dat jullie dit lezen en hierop reageren, maar is dan ook alles mee gezegd. Contact opnemen met jullie verhelpt het probleem niet... dus het is 100 % nutteloos wat je neerzet.

als je beter had gelezen, vind het signaalverlies helemaal niet vervelend.

het is juist het geluidskwaliteit wat minimaal is en eigenlijk vrij slecht is... daar helpt een telefoontje of mailtje niet aan mee...

geluid vervormt, wanneer er teveel tegelijk moet worden doorgegeven...

TruusJ 21-12-2012

Goh, ik was al bang dat ik de enige was die de kwaliteit niet te pruimen vond. Heb er nog 52 euro voor betaald ... Die gaat dus terug naar de winkel :-(

Officiele reactie van Philips Nederland 06-12-2012

Beste Ooyen,

Wat vervelend te horen dat u niet tevreden bent over het geluid van uw SHC5100.

De kwaliteit van het geluid is een eigenschap van de koptelefoon, dit kan niet aangepast worden. Het ruisen kan veroorzaakt worden door storing in het signaal van andere apparatuur, bijvoorbeeld een magnetron.

Voor vragen of opmerkingen kunt u contact opnemen met Philips.

JohnFrozen 26-08-2012

Op de eerste Philips SHC5100 ontving ik alleen enkele onbekende radiozenders samen met een hoop ruis en gepiep.
Na omruilen ontving ik maar moeizaam het gewenste televisie geluid, ook hierbij weer veel bijgeluiden !
Nadat ik de hoofdtelefoon 's avonds uitgezet had gaf deze de volgende dag geen enkel teken van leven meer (slaapstand ??)de ledjes branden wel maar verder bleef alles stil!
Na aansluiten op een andere audiobron kreeg ik tenslotte wel weer (slecht) geluid, maar deze gaat rechtstreeks terug naar de winkel.

V_Dirk 27-11-2011

Moest een draadloze koptelefoon hebben voor naar TV te luisteren.In de winkelstond de SHC5100 in aanbieding.Zag redelijk goed uit voor zijn prijs,en voor wat het moest dienen.Maar thuis gekomen,na mijn eerste gebruik,dacht ik wat is dit voor een slechte hoofdtelefoon.Het geluid was 2 keer niks.Moest TV hard zetten,en dan hoorde ik nog bijna niets van geluid door de koptelefoon.Na het lezen van de eerste review op kieskeurig.Koptelefoon,terug ingepakt,en terug gebracht naar de winkel.

Herman Peters 23-06-2011

Het draagcomfort is niet geweldig. Hij zit lekker maar zakt steeds weg door die variabele band. Het geluid is dramatisch slecht. Zeer veel ruis (op beide kanalen). Het volume is op de max stand nog steeds zeer laag. Dat had ik van Philips niet verwacht.