Braun IRT4520

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 5 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Braun IRT4520 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,6

Famke66 25-06-2011
Geschreven voor: Braun IRT4520

Bij een oorthermometer is het van belang telkens het zelfde oor te meten! Onderling kan er namelijk verschil in zitten.

rooiepieter 30-11-2010

Perfecte oor thermometer
Als je veel afwijking hebt gebruik je deze niet juist.
kan de thermometr niets aan doen.
wat je ook kan lezen in andere reviews de meter heeft een concequente afwijking tegenover rectaal van 0,5 graden. maar is wel erg snel en als je dit weet houd je hier rekening mee.
wij gebruiken hem met een baby van nu 12 maanden in 10 sec een indicatie van de themperatuur zonder een hoop poes pas

Frank56 17-11-2009
Geschreven voor: Braun IRT4520

Wij hebben deze thermometer nu 2 jaar en drie maanden. Wij dachten altijd dat dit een goede thermometer was. Echter, recent begon de meter vreemde waarden aan te wijzen.
De eerste meting is altijd veel te hoog, in een serie van tien metingen varieert de meting 0,5-1 graad C. Braun wil er niets aan doen, omdat de garantie al voorbij is.
En dat voor een apparaat van (toen) 62 euro!
Ik adviseer om gewoon een goedkope oraal/rectaal thermometer te gebruiken.

MariekeBerends 16-07-2009
Geschreven voor: Braun IRT4520

Deze thermometer een paar dagen in bezit en elke keer met het opmeten van de temperatuur, ook de rectale temperatuur ernaast gehouden. Er zit niet meer dan een halve graad verschil in en dat is anders dan alle andere oorthermometers die ik geprobeerd heb.
Voor mij is dat betrouwbaar genoeg.
Ook bij meerdere metingen achter elkaar is het verschil nihil tot niets.
Kortom zeer tevreden.

Hans Remmerswaal 21-12-2007

Nauwkeurigheid:

Met een infrarood thermometer is het voor (kleine) kinderen niet meer zo spannend om de temperatuur op te meten.

Het voordeel van deze Braun thermometer is dat de meetpunt wordt voorverwarmt naar 34 graden, zodat de temperatuur in het oor niet daalt tijdens het meten. Hierdoor is de meting betrouwbaarder dan gewone infrarood thermometers.

Eenvoudig te gebruiken:

Via een led en een geluidsignaal geeft de thermometer aan of de meting goed is verlopen. Het meten is niet meer dan een druk op de knop.

Mijn kinderen (3 en 6) vinden het niet vervelend als ik de temperatuur opmeet, en de meting duurt ook maar een paar seconden. Om me kinderen te laten wennen aan de thermometer mochten ze eerst een paar keer bij mij de temperatuur opnemen.

De thermometer is dus zo eenvoudig in gebruik dat zelfs me kinderen het kunnen!

Makkelijk afleesbaar:

De temperatuur wordt in duidelijke grote cijfers weergegeven.

Duurzaam:

De theremometer in een stevige beschermkap, waarin ook het doosje met meetkapjes wordt opgeborgen!

Ik kan de thermometer aanbevelen, zeker als je kleine kinderen hebt. Je kunt zelfs even de temperatuur opmeten als ze slapen!