Philips Original HD7810 wit

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 120 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips Original HD7810 wit op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Niet kopen 15-11-2022

Zeer slecht

Altijd zeer tevreden over senseo geweest vooral de senseo viva cafe heerlijke koffie maar nergens meer te koop.
Dus dit keer ben ik voor de senseo original plus gegaan.
Grote fout het apparaat gaat ook terug.
Stand 1 geeft veel te weinig koffie en is lauw
Stand 2 geeft volle kopjes maar is heel slap je proeft geen koffie en is lauw
Stand voor 2 kopjes ook hier te weinig koffie zonder smaak en lauw
Echt geen aanrader

Pluspunten

• Mooie kleuren

Minpunten

• Slechte koffie hoeveelheid
  • Geen smaak
  • Lauwe koffie

Wim 09-09-2018

Weggooi koffie-apparaat?

Wat smaak betreft sterk afhankelijk van het koffiemerk maar meestal matig hoewel dat een persoonlijke ervaring is en wat duurzaamheid betreft gewoon slecht. Inmiddels de derde weg kunnen gooien die niet erg lang in gebruik was en eigenlijk nog maar weinig in gebruik was. Herkent U dit? Waarschijnlijk wel, Philips staat wat mij betreft door meerdere ervaringen niet voor duurzaamheid, ik loop er meestal omheen.Geloof de Youtube filmpjes over reparatie niet, het apparaat is niet of nauwelijks zonder brokken open te maken. Het is gewoon: doet ie het niet en garantie kwijt of verlopen? Gooi het maar liever weg, is ook veiliger. Waarom niet duurder en degelijk, zo moeilijk kan dat toch niet zijn. Ik koop er geen meer. Momenteel zijn er andere cartridge apparaten met alternatieve patronen. Zo een heb ik nu ook en die voldoet qua smaak veel en veel beter. Hopelijk ook qua levensduur.

Alex 20-10-2017

Senseo bagger

Als je van koude smerige koffie houd.
Senseo gekocht met koffiepadactie. Moet je in de winkel eerst onderop kijken of het ook voor dat typenummer telt. Belachelijk

Minpunten

• Niet heet genoeg
  • Smaak

Nick 13-06-2017

valt tegen

De eerste senseo had zijn beste tijd gehad en daarom heb ik deze aangeschaft. De kwaliteit van het nieuwe apparaat valt zwaar tegen. De koffie is minder heet en minder lekker. De shuimlaag op de koffie is te dik. Het gebruikte materiaal is allemaal wat slechter. Het rooster waar het kopje op staat is van goedkoop krom plastic en schuift er regelmatig af.
Dit is erg jammer want met het oude apparaat was ik zeer tevreden.
De prijs is netjes.

Pluspunten

• Mooi apparaat.

Minpunten

• Rooster valt er af.
  • koffie is minder lekker.

burgkop 25-10-2015

Mijn eerste Senseo 7810 is veel langer meegegaan dan de 2e. deze ging 5 jaar mee tot er van alles mis mee was, o.a. kleine kopjes en minder heet.
Reset etc. hielp niet, ontkalken ook niet.
Laten repareren doe je niet en een afschrijving van € 14 per jaar is nog wel te doen.
Verleden maand een nieuwe gekocht, een Zwarte 7810.
Gelijk weer goede - warmere en volle bakkies koffie, gebruik altijd de 1 kops mogelijkheid.
De wachttijd tussen een volgende kop is korter geworden, was 50 sec. is nu 40 sec., blijft lang.

Wat ook op viel, de stand-by tijd is verkort van 60 min. naar 30 min.
Heb persoonlijk liever de 60 min.

Lijkt toch dat de kwaliteit stiekem slechter is dan de eerste serie.

Vraag: hebben jullie misschien een verklaring voor dit: Soms als je hem niet meer gebruikt, zeg na een 20 min., dus lampje zou constant moeten branden, staat hij toch langzaam te knipperen !!!!!!! net alsof je hem net nog gebruikt hebt en hij weer gaat opwarmen.
Er is dus genoeg water en dicht zitten van de kalk kan ook niet.
Viel mij op, paar keer gezien.
Meestal doet hij dit niet en brandt continu, af en toe dus niet.
Als je er mee terug gaat naar de winkel, doet hij het daar, of bij Philips, natuurlijk prima en krijg je hem zo weer retour, waar je dan niets aan hebt, vandaar de vraag maar gesteld, of ik de enige ben.

jeroenjansen1979 15-09-2015

Prima koffie en snel gezet. De koffiepads soms even aandrukken, anders komt er wat water langs sijpelen.

JKrooder 27-06-2015

Hij geeft een heerlijk kopje koffie .
En met de nieuwe plastic deksel waar de kopje op staat gaat de kopje ook niet meer heen en weer hij staat nu veel steviger.
En dat is een hele verbetering.
Ga zo door en ik ga in lengte van dagen door met senseo.

mvrgroet

luci_1960 23-11-2014

Jammer maar de allereerste Senseo's waren super maar de nieuwere zijn kansloos. Zo snel kapot en na 3 Senseo's kan ik dat wel zeggen. Nu een Senseo twist gekocht en nu maar hopen dat hij langer dan een jaar mee gaat. Vervelend dat ik de smaak van pad koffie zo lekker vind anders had ik geen nieuwe gekocht.

Metalfyre 24-10-2014

Ik heb veel negatieve berichten gelezen over dit apparaat. Nadat ik het al gekocht had. Ik had hat idee dat er niet zo heel veel mis kon gaan met zo'n apparaat. Ik ben nu bijna een jaar verder en het apparaat werkt nog fantastisch. Ik gebruik het toch zeker zo'n 4 x per dag gemiddeld en zet steeds een enkel kopje. Geen problemen mee gehad nog. Het ontkalkingslampje gaat netjes branden wanneer het nodig is. Tot dusver erg tevreden over.

peeweew 06-08-2014

Binnen 2 jaar weer een defecte Senseo. Inmiddels de 4e die kapot gaat binnen veel te korte tijd. 2 jaar gelden veel gemaild met Philips en na veel heen en weer een nwe quadrant gekregen en de oude op moeten sturen. Voor op de camping (dus beperkt gebruik en in de winter niet)een gewoon model gekocht. En vandaag weer de oude problemen. Half kopje en apparaat schakelt zelf uit. 2 x aan/uitknop gebruiken en opwarmen voor 12 kopje koffie. En onderkant zoals alle Senseo's lekken als de pest. ga Philips weer aanschrijven want heb nu hier een defecte kwadrant en een 7810 staan. Hopeloze dingen.

werkmens 25-04-2015

Er zitten goedkopere onderdelen in en te zwakke.. geloof me vrij, ik zelf heb er 14 gerepareerd die buiten garantie vallen. En der zijn nog geen elke terug gekomen.

Mvg.

sandrahuis1 27-07-2014

ik ben erg tevreden over mijn senseo maar hij gaat maar niet kapot, ik heb hem nu 7 jaar en ik wil graag een nieuwe.
nu wil ik graag een ander model maar ben dan bang dat deze niet zo lang mee gaat. twijfel dus.

Miss Klinkie 24-04-2014

Die van mij heeft het eergisteren begeven. Een bodempje water in het kopje en de aanrecht vol water van het lekken. Maar... mag dat na een intens gebruik van bijna 9 jaar!!!
Altijd heel blij geweest met deze machine en heb ondanks de negatieve berichten weer precies dezelfde gekocht hoewel ik moet zeggen dat ik de quadrante veel mooier vind.
Wel is het vreemd dat hij het direct na het ontkalken begaf. Ik heb daar eerder last mee gehad en me voorgenomen om dan maar niet meer te ontkalken. Ik had nog een Senseo ontkalker dus toch maar gedaan en direct kapot.
Maar nogmaals... ik ben er blij mee geweest dus ik hoop dat de nieuwe het weer net zo goed doet en vooral net zo lang meegaat.

burgkop 25-04-2014

Misschien simpel iets: Slangetje los of stuk, komt ook nog wel eens voor.

burgkop 27-04-2014

Inderdaad is laten repareren buiten garantie geen optie in dit soort gevallen.
Zelfs onderdelen kopen is niet de moeite waard, alleen een losgeschoten slangetje vast zetten als je het zelf kunt, of een handige buurman, is nog te doen.

Maar aan de andere kant heeft ie het lang volgehouden, dus eigenlijk geen klagen.

Miss Klinkie 28-04-2014

Maar je hebt gelijk, misschien had ik gewoon even moeten kijken. Meestal doe ik dat wel, maar hij was al zo oud, dus... dan maar een nieuwe.

Miss Klinkie 26-04-2014

kan het slangetje zijn geweest, maar technisch ben ik niet en laten maken was de moeite niet waard geweest met de prijzen die ze daarvoor rekenen!

Metalfyre 06-11-2013

Ik heb dit apparaat verkregen via een ruil en die had het apparaat toen net een jaar in bezit. Het apparaat heeft bij mij zo'n 7 jaar prima gefunctioneerd, elke dag wel een paar bakkies mee gezet, maar heeft nu echt de geest gegeven. Ik hoorde van meer mensen dat Senseo apparaten een korte levensduur hebben. Dan was mijn apparaat waarschijnlijk een uitzondering want het heeft in totaal toch zeker 8 jaar goed gefunctioneerd.

danny30 13-09-2013

Helaas heeft mijn senseo het vandaag begeven. Het lampje blijft knipperen alsof er geen water in zou zitten, terwijl er gewoon water inzit.
Ik heb het apparaat 4 jaar gehad en ben er altijd tevreden over geweest.

burgkop 15-09-2013

Geef met de achterkant van een lepel, mes o.i.d. even een tikje tegen de waterbak aan de rechterkant, zie je een dingetje zitten - drijver - die dan omhoog schiet.
Ik zet de bak altijd om de zoveel tijd vol met water en een paar druppels chloor.
Goed naspoelen, werkt het weer een poos.
Anderen vinden het geen goed advies, maar zo doe ik het al vanaf dat de Senseo te koop is.

womoomow 14-09-2013

Ik heb precies het zelfde probleem met mijn Senseo, binnen twee jaar kapot en ik ben niet eens een grote koffieleut, dus apparaat zou zo goed als nieuw moeten zijn.... zou je zeggen, heb ook een iets ander model gekocht, omdat ook de vorige het na enkele jaren begeven had, voor mij is dit einde Philips en Senseo tijdperk: geef mij maar weer ouderwets filterkoffie!!! Ik geef het apparaat maar een 2.0 aan punten.

burgkop 15-09-2013

Dit is overigens onze 2e Senseo, de eerste oude doet het overigens ook nog. Eventueel als reserve al is die veel langer gebruikt dan de huidige.
Wilde alleen een ander kleurtje, inmiddels ruim 2 jaar in gebruik, wordt een keer of 10 per dag gebruikt, elke dag.
Geen enkel probleem.
Gebruiken hem voor de helft alleen voor warm water, poeder koffie voor moeders.
Werkt allemaal perfect, heet en altijd zelfde hoeveelheid water.
Waar wij goed opletten is dat het padje goed ligt, anders krijg je dunne koffie.
Voor de oude hadden wij een literbak gekocht, want je moet hem anders toch wel vaak vullen.
Die past ook op de nieuwe, dus al jaaaaren plezier van.

Carina61 13-12-2013

Ook ik heb hetzelfde probleem.
Het lampje blijft knipperen, geeft aan dat er water in moet.
Het apparaat kan niet opengemaakt worden, zit niet geschroefd.
Heb jij het apparaat weg gedaan, of heb je het probleem op kunnen lossen. Ik hoor het graag van je.

Groeten, Carina Boumans

WIJA 30-12-2013

In mijn geval zat er vervuiling en waarschijnlijk ijzervijlsel op de magnetische vlotter in het reservoir, waardoor de vlotter niet meer vrij bewoog. Goed schoonmaken dus met wattenstaafje oid.

adewijk62 15-09-2013

Dat is het contact van de watercontainer die niet meer goed functioneert. Heb er momenteel ook last van. Als je handig bent kun je dit zelf repareren.

laggus 28-04-2015

Hetzelfde euvel deed zich ook bij ons voor. In het reservoir zit een magnetisch drijvertje, dat de waterhoogte aangeeft.Dit gaat corroderen en verliest dan zijn werking. Het apparaat constateert dan dat het water op is. Ik heb een koelkastmagneetje in een plastic zakje (tegen roesten) boven het drijvertje in het reservoir geklemd en nu werkt het apparaat weer als vanouds. Het oude drijvertje geeft bij ons nog wel aan als de tank echt leeg is.
Heb ik er voor de veiligheid wel in laten zitten.

sandravu 09-09-2013

Dit apparaat gaat heel snel kapot. Binnen 5 jaar zijn er bij mij 2 kapot gegaan. Ze gaan steeds minder koffie geven, hierdoor moet je 2e keer op knop drukken om je kopje vol te krijgen, maar dan is de schuimlaag heel dun en koffie niet lekker.
Eerste na 3 jaar kapot, de 2e net binnen 2 jaar (garantie termijn). 2 x opgestuurd voor reparatie, niet geholpen. Nu biedt Philips aan dat ik hem nog een keer op kan sturen, maar moet het zelf betalen. Kortom slechte service.
Hoor dit probleem van meer mensen. Denk dus goed na voor je een Senseo koopt, dure grap als je iedere 2-3 jaar een nw moet kopen

adewijk62 15-09-2013

Helaas hetzelfde meegemaakt. Koffie apparaat ging steeds uit.
Philips benadert maar die heeft, ondanks zoveel dezelfde klachten, zo'n arrogante houding. Dus zelf maar onderdelenset besteld en zelf gerepareerd. Werkt weer goed! Maar zo hoort het niet natuurlijk. Dus Philips neem in deze eens een cursus klantvriendelijkheid!

ciezeg 11-10-2013

Heb nu 2 jaar senseoViva café, en zelfde euvel.Al 2 mnd zodat er maar max.1/2 kopje heel sterke koffie uitkomt, het lichtje knippert en je moet de knop vast blijven houden, om op te warmen. als ik de recencies zo lees, kan ik idd maar beter een nwe aanschaffen...Terwijl ik steeds netjes heb ontkalkt met die zakjes.dure grap hoor.

Dik1012 27-07-2013

apparaat werkt niet naar behoren. Het schakelt zichzelf uit.
Normaal een kop koffie zetten is niet mogelijk,
Was niet op het idee gekomen een revieuw te schrijven als mijn dochter niet ook een nieuw apparaat binnen 6 weken terug kon brengen naar de winkel.
Een wanprestatie? lijkt me wel gezien alle anderen die dezelfde problemen hebben.
Mijn oude Senseo apparaat ging 7 jaar mee en ik gaf het werkend weg omdat ik een nieuwe had....
Op zoek naar een alternatief dat gemakkelijk 1 kop koffie zet. De fluitketel van vroeger misschien....
dan lekker opgieten. Nooit ergernis en storingen.

Dik1012 15-08-2013

Dik1012 Update:
hoera de Senseo is vandaag terug gekomen van reparatie.
Een patje ering, water erin en proberen maar.
Hij warmt op en als je op het knopje drukt voor een kop koffie dan hoor je het pompje gaan en dan......
vliegt de aardlek schakelaar eruit.
Verdraait hij is nu nog slechter als toen ik hem ter reparatie aanbood. Ga morgen maar weer naar de winkel.
Ze beginnen me al te kennen daar....

vanderMeij 12 02-09-2013

Vervelend al die wanproducten die er gemaakt worden. Alles is tegenwoordig gemaakt om kapot te gaan. Steeds maar weer reparaties enzo. Allemaal moeite doen om uiteindelijk gewoon te krijgen waar je voor betaald hebt!

Bedankt voor je review, hoop dat het voor jou SNEL opgelost wordt. In ieder geval ga ik na het lezen van deze slechte reviews, dit apparaat dus NIET kopen! Misschien dat ze zo ooit weer dingen gaan maken zoals vroeger, degelijk en betrouwbaar!

Willen ze je er ook nog vijf jaar garantie bij verkopen voor 60 euro, het is toch te gek voor woorden! Zo'n apparaat hoort gewoon minimaal vijf jaar te werken!!!

burgkop 16-08-2013

Vervelend.

Maar wel volhouden want je hebt ook nog garantie op de reparatie, niet laten versloffen.

GerardM1965 27-06-2013

Deze heb ik zeker 5 jaar gehad, lekkere koffie en heel snel gezet. Vorige week helaas gesneuveld door het 1/2kopjes probleem maar na 5 jaar mag dat m.i. voor een product in deze prijsklasse.
Ik dacht exact dezelfde gekocht te hebben maar dat is niet helemaal waar, het netsnoer is zo'n 10 cm korter dan voorheen waardoor ik 'm net niet meer op dezelfde plek kan aansluiten. Sneu, anders zeker een punt hoger.

GerardM1965 04-07-2013

Kleine update: Ding is nu, na 1 week, kapot. M.a.w. duurzaamheid eigenlijk -1

Martijne1971 24-06-2013

Mijn 2e Senseo. De vorige ging beduidend langer mee. 3 mnd na het aflopen van de garantietermijn krijg ik alleen nog halve bakken koffie. De Senseo schakelt volledig uit en moet opnieuw aanzetten. Dan geeft ie wel een volle bak. Ook als je de 2 tapknoppen tegelijk aan doet loopt ie goed door. Bij Philips gaven ze toe dat het een technisch mankement is, maar omdat de garantie voorbij is kunnen ze niks doen.

Fransie1965 29-06-2013

Hoi,
Ik heb net als jij precies hetzelfde met mijn Senseo begrijp dat je dan geen service krijgt van de winkel (in mijn geval Blokker)en ook niet via Philips zelf?

Frank Neilen 18-06-2013

Om niet weer het probleem te ondervinden van halve kopjes kochten wij via kijkshop een apparaat uit de hogere prijsklasse n.l. de HD7830-60 voor € 120,00 Maar ook nu weer na 2 jaar lekkage onder de machine en uiteindelijk na 3 jaar halve kopjes. Het reservoir gaf al na een jaar storing zodat het lampje van 2 kopjes niet meer brandde. Met heet water uitwassen om de vlotters deugdelijk te laten werken hielp niet. Elke keer nadat het display het melde de zaak ontkalkt met de veel te duure zakjes van Philips ontkalker om geen problemen te krijgen. Een vriendin heeft een van de eerste senseo's en ontkalkt hem eens per maand met gewone schoonmaakazijn ondanks de waarschuwing van Philips dat dit schadelijk is voor het apparaat. Het ding werrkt nog steeds perfect. Ik verwacht voor dat geld een toestel wat tenminste 5 tot 6 jaar zonder problemen meegaat anders terug naar het ouderwetse ? ? koffiezetapparaat of de fluitketel. Ik ben benieuwd naar de reactie van Philips.

Vic_001 01-06-2013

Het apparaat is zeker niet slecht. Gebruik als alternatief tot espresso machine. Maakt hete, lekkere koffie. De fixatie van kop zou wel wat robuuster moeten zijn. Het apparaat werd in Polen gemaakt, wat goede kwaliteit betekend (naar mijn ervaring). Ik gebruik voornamelijk de pads van Hema. Deze kosten 1 euro per 20 stuks. De smaak is prima.

Peter3141592 27-05-2013

Inmiddels de 3e Senseo. Na net 2 jaar goed gewerkt te hebben schakelt deze tijdens tappen zich na enkele seconden uit. Uit de vele reviews blijkt dit - naast de vele andere storingen - een vaak voorkomend probleem. Je gaat bijna denken dat e.e.a. deel uitmaakt van het ontwerp. Philips kiest er kennelijk bewust voor een verre van duurzaam apparaat in de markt te zetten. Ik ga maar eens op zoek naar een ander merk pad koffiezetapparaat.

Knefknok 19-05-2013

Prima apparaat. Gaat alleen snel kapot. Dit komt wel beetje overeen met vele andere gebruikers van dit apparaat. Bij mij blijft het lichtje knipperen alsof het apparaat vraagt om water. Er zit dan uiteraard wel water in... Zelf was ik geen actieve gebruiker (drink geen koffie). Dus daarom heeft het apparaat het misschien een ander half jaartje ofzo volgehouden.

adewijk62 23-03-2013

In 2010 philips senseo apparaat gekocht. Pas i.v.m. uitzet gaan gebruiken in mei 2012. Tot een tijdje geleden het apparaat plotseling uitviel. Moet soms apparaat 3x aanzetten voor één kopje koffie! Blijkt bekend probleem te zijn. Het is de condensator. Mijn ouders hebben dit probleem ook gehad.Is toen ruim na de garantie onder coulance gerepareerd door Philips.Vind het probleem ook terug op deze site en de site van de consumentenbond.Philips mail gestuurd....niets meer gehoord. Het is gewoon een fout in het produkt. Dus Philips waarom moeilijk doen als het makkelijk kan!!

Ferena 25-02-2013

Dacht een deugelijk apparaat gekocht te hebben maar deze is ronduit slecht. Mijn tweede apparaat in twee jaar. Wordt er niet echt vrolijk van.

rsweres 25-01-2013

Begin November 2012 deze HD7810 gekocht, twee maanden later al de prullenbak in. Probleem: Apparaat slaat af en maakte steeds meer herrie. M'n tweede Senseo in 2 jaar tijd. De eerste ging 6 jaar mee, de tweede net een jaar en de derde net twee maanden. Voor een zware koffiedrinker een verlies en kan maar 1 conclusie trekken. We leven in een weggooimaatschappij, laten maken zit je drie weken zonder en de Kijkshop geeft me niet direct een nieuwe. Nee voor mij nooit geen Senseo meer, dan maar ouderwets instant maken via de waterkoker.

rsweres 25-01-2013

Ook belangrijk detail wat ik was vergeten, de laatste was hetzelfde type als de eerste en druppelde net als de eerste heel lang na, reservoirbak zat in een mum van tijd vol, die moest ik dus ook om de twee kopjes ledigen anders had ik er wel heel vaak schimmel inzitten.

Officiele reactie van Philips Nederland 25-01-2013

Beste Rsweres,

Uit uw review begrijp ik dat u niet tevreden bent over uw Senseo koffiezetapparaat. Ik vind het spijtig om te vernemen.

Het zou niet mogen zijn dat de Senseo zichzelf uitschakelt, ik kan me goed voorstellen dat dit vervelend is. We dienen het apparaat aan te bieden ter reparatie, er is helaas geen andere mogelijkheid om het probleem op te lossen. U dient rekening te houden met een reparatie duur van ongeveer 2 weken. Als u alsnog gebruik wilt maken van een reparatie kunt u dit telefonisch aangeven bij onze klantenservice. Zodra u contact met ons opneemt kunt u het volgende dossiernummer doorgeven: 50-1199915198, aan de hand van dit nummer kan mijn collega uw dossier erbij nemen en u verder informeren.

Ik wil u erop attenderen dat u 2 jaar fabrieksgarantie (vanaf aankoopdatum) heeft op het apparaat.

U kunt de Philips klantenservice bereiken op het volgende telefoonnummer: 0900 202 11 77 (€0.10 c p/m) van maandag t/m vrijdag van 08.00 tot 20.00 uur en op zaterdag van 09.00 tot 18.00 uur.

Uiteraard kunt u ook kosteloos contact opnemen via de chat of email! De gegevens hiervoor vindt u door de volgende link te klikken:

Philips Webcare