Teufel iTeufel Radio v2 bruin

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 4 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Teufel iTeufel Radio v2 bruin op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

ErvaringdelerHerb 09-01-2013

Het wegvallen van de 2e alarmtijd van onze eeuwenoude Philips wekkerradio was voor mij reden om eens op zoek te gaan naar een goede vervanger. En dan nu vooral eens een wekkerradio waarvan het geluid zodanig is dat je in het weekend wel voor je plezier nog een poosje blijft liggen luisteren en niet direct na het nieuws de snoozeknop intikt vanwege de geluidskwaliteitarmetierigheid. Verder moest ie er ook nog een beetje aardig uitzien en natuurlijk doen wat een wekkerradio behoort te doen met minstens 2 in te stellen wektijden. Ondanks alle geluidskwalititeitwaarderende reviews in kieskeurig niet voor een Sangean gekozen. Niet alleen vanwege de genoemde (al-dan-niet verholpen) instelproblemen met het wekvolume maar vooral vanwege de weinig aantrekkelijke looks (de RCR4 gaat nog...). De Tivoli model three sprak me o.g.v. geluidsreviews en uiterlijk het meest aan maar heeft maar 1 alarmtijd en is peperduur (een extra 'dual alarm'- speaker/wekker was me helemaal een brug te ver). De Tivoli 10 had wel 2 wektijden, goede geluidskritieken en oogde ook niet beroerd, maar moest toch nog minimaal €200 kosten, veel voor een wekkerradio... De Teufel V2 leek de beste optie: goede geluidskritieken, aardige vormgeving (grootte was voor ons niet onoverkomelijk), 2 wektijden, en 50 euri goedkoper dan de Ten.
We hebben de Teufel V2 twee weken gebruikt en toch weer terug gestuurd (teufelaudio.nl heeft een maand-op-proef-optie). De hoofdreden: de alarmtijden moesten telkens volledig opnieuw worden ingeprogrammeerd, het apparaat hield ze niet vast voor de volgende dag, dat ben je gauw zat. Verder was de tijdsweergave minuscuul (daarmee wordt het voor 2 brildragers erg lastig snachts te checken hoelang je nog kunt blijven liggen..). Daarom Exit Teufel V2. Was het geluid wel OK? Yep, imposant voor een wekker, hoewel het me wel tegenviel dat bas en treble niet gescheiden geregeld kon worden, maar met maar 1 knop: richting dof-met-veel-bas of schel-zonder-bas. Zoals je dat gewend was op je transistorradio ver in de vorige eeuw... Verder was de zenderontvangst vaak niet helemaal zuiver, geregeld nog een ruisje of een kraakje. En als je 'm wel redelijk had was ie de volgende dag vaak ontregeld na het indrukken (en ongewild iets draaien) van de grote knop op de voorzijde om hem uit te zetten.
Al met al: degelijk, mooi uitgevoerd apparaat. Als Ipod dock vanwege het zeer goede geluid vast heel aardig (als je over de gebrekkige klankkleurregeling heenstapt), als wekker niet.
Moet mijn geld nog terugkrijgen maar dat komt vast wel goed. Heb nu bij Redcoon een Tivoli Ten besteld in de walnoot-uitvoering (die was om mij onduidelijke redenen fors goedkoper).
Ben benieuwd.

Vleutmans 05-10-2012
Geschreven voor: Teufel iTeufel Radio v2 wit

Deze " tafelradio" had ik eigenlijk gekocht als wekkerradio om 's ochtends goed wakker te worden met 50 watt op mijn nachtkastje. Dat beviel al zeer goed maar sinds ik hem via de hoofdtelefoon ingang op mijn i-mac heb aangesloten geniet ik er pas echt van!
Het geluid is helder, zuiver en de 35 watt sub-woofer levert echt een goede strakke bass. Je gelooft je oren niet, hij gaat zo hard voor zo'n compact apparaat en vervormt totaal niet.
Hij is degelijk, goed afgewerkt, zeer makkelijk in gebruik en levert een mooi strak kamer vullend geluid. Hij is zijn geld dubbel en dwars waard.

MGM Huizinga 20-12-2011

Heb de radio enkele weken in mijn bezit. Het geluid is zuiver en ruimtelijk. De bediening is vrij eenvoudig.
De vormgeving is perfect
De mogelijkheden heb ik nog niet allemaal bekeken.
Ik wil er ook een cd speler op aansluiten. lang Ik hoop er lang plezier van te hebben.

cerezo 10-11-2011
Geschreven voor: Teufel iTeufel Radio v2 wit

Voor mijn beide kinderen heb ik een Teufel Radio V2 besteld. Zijn nu 2 maanden in ons bezit. De vormgeving is zeer geslaagd. De afstandbediening is zeer handig en het geluid is werkelijk subliem. Met name de instelbare baspoort aan de onderkant van de Teufel maakt het geluid zeer dynamisch. Ben kortom uiterst tevreden.