Bosch SMV85M44EU

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 36 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Bosch SMV85M44EU op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

john jorissen 24-02-2014
Geschreven voor: Bosch SMV85M44EU

Vaatwasser valt toch iets tegen voor deze prijsklasse; maakt relatief veel lawaai (in elk geval meer als onze oude Neff van 12 jaar)eco programma duurt echt te lang 3 uur en 15 min.Ook valt het schoonmaak resultaat iets tegen bij bepaalde soorten vaat. We hebben al meermaals gewisseld van Tabs en poeder maar resultaat blijft niet optimaal. Hoop dat deze vaatwasser lang meegaat want een nieuwe wordt geen Bosch meer.

helkay 26-12-2013
Geschreven voor: Bosch SMV85M44EU

Wij hebben deze vaatwasser een half jaar in gebruik. Wij zijn zeer tevreden. De vaat is goed schoon & goed droog. Een groot voordeel is de diversiteit aan indelingen die je kunt maken. Het bovenrek is in hoogte instelbaar.. en vele opklapbare/verstelbare rekjes .Hij is ook heel stil, en een leuk detail is de verlichting op de vloer als de machine aanstaat.

erna v 16-12-2013
Geschreven voor: Bosch SMV85M44EU

Het heeft enige tijd geduurd, voordat ik een beetje gewend was aan deze vaatwasser. Wat mij aan de machine handig leek, bleek in de praktijk helaas minder waar te zijn. In de bovenkorf heb ik al snel het messenrek linksboven verwijderd, aangezien ik de glazen/kopjes er niet meer handig ingezet kreeg. Rechts in de bovenkorf is de ruimte te smal voor brede glazen/kopjes en er kunnen ook geen hoge mokken uiterst rechts. Verder had voor mij de tab-opvangschaal er niet in gehoeven (ik gebruik poeder), dat had ook weer ruimte opgeleverd. In de onderste korf is de verschuifbare bestekkorf heel prettig, maar het handvat van de onderste korf zit erg in de weg bij het inladen van bestek. Het eco-programma wast niet schoon, dus dat gebruik ik niet meer. Ik mis een programma van bijvoorbeeld een half uur, voor incidenteel gebruik (dan heb ik het niet over meerdere korte wasjes achter elkaar). Positief ben ik over het geluidsniveau, de machine maakt weinig geluid en ik ben erg blij met de mogelijkheid om te kunnen kiezen voor een uitgestelde starttijd. In plaats van de machine 's nachts te laten draaien, plan ik hem in voor de vroege ochtend als de zonnepanelen al energie genereren.

Tilleman 14-11-2013
Geschreven voor: Bosch SMV85M44EU

Sinds een paar weken hebben wij deze BOSCH vaatwasser omdat onze AEG Favorit 44060 na 11 jaar kapot ging.
De nieuwe machine doet het zeer goed.
Maakt weinig lawaai.
Meer ruimte in de vaatwasser.
Goede programma keuze.
Lichtbundel op de grond over de status van de wasmachine .
En na afloop van het gebeuren is het resultaat schoon ,droog en glanzend.

le-vike 12-11-2013
Geschreven voor: Bosch SMV85M44EU

solide en stil apparaat, goede instelmogelijkheden.
droogresultaat kan beter; er blijft te veel vocht in de machine achter na het droogprogamma.

HStoop 07-11-2013
Geschreven voor: Bosch SMV85M44EU

Sinds kort deze Bosch vaatwasser, omdat de oude AEG stuk was.
We zijn zeer tevreden. Hij is erg stil. We hebben meer ruimte en het is soms erg handig dat het bestekbakje geschoven kan worden. De vaat is droog na afloop van het programma.

john jorissen 06-11-2013
Geschreven voor: Bosch SMV85M44EU

Na 12 jaar is onze NEFF vervangen door deze Bosch. Degelijke machine met mooie afwerking. Geluid tijdens afwassen valt iets tegen. Bovenste lade handvat blijft altijd water in achter. voor het overige een vaatwasser met voldoende mogelijkheden. Het rode lampje tijdens het programma is ook een leuke gadget. Omdat ik de extra garantie van 8 jaar erbij heb ga ik uit van een lange duurzaamheid.

Officiële reactie van Bosch 25-02-2014

Beste John,

Het eco-programma duurt inderdaad langer dan programma`s uit vorige generatie vaatwassers. Door nieuwe techniek wordt in de huidige vaatwassers veel water en dus veel energie bespaard! Bel voor advies en tips, ook over het schoon wassen van de vaat, alsjeblieft naar het Bosch Infocentrum via 088 424 4011. Of stuur een e-mail naar infocentrum-bosch@bshg.com met je gegevens dan nemen we contact met jou op.

Groet,
Bosch Home Nederland

bonofatius 01-11-2013
Geschreven voor: Bosch SMV85M44EU

na 11 jaar AEG gekozen voor deze Bosch, nu 2 weken in bezit.Was resultaat is goed.
Jammer is dat er geen verlichting inzit hadden we bij de AEG wel en dat is 's avonds met het leeghalen een gemis.
Ook voor lange messen, lepels links bovenin weinig ruimte.
Wij hopen dat deze net zo goed of liever nog beter is dan de AEG.

Lannervalk 31-10-2013
Geschreven voor: Bosch SMV85M44EU

Mooie groene stekker wat aangeeft dat hij duurzaam is. Het wasresultaat is prima. In het begin wat moeite gehad met de indeling vande glazen en de borden. De mogelijkheden kwa wasprogramma zijn meer dan voldoende. Makkelijk is dat hij aan geeft wanneer hij klaar is. Goede aankoop, we zijn tevrden.

Linda en Maikel 30-10-2013
Geschreven voor: Bosch SMV85M44EU

Prima vaatwasser, vrij stil in gebruik en vele programmamogelijkheden. Deze vaatwasser krijgt ook de borden/pannen schoon nadat ze twee dagen aangekoekt in de vaatwasser stonden.

MHLvanRooijen 27-10-2013
Geschreven voor: Bosch SMV85M44EU

Deze Bosch vaatwasser hebben we nu een maand. De vorige Bosch inbouwvaatwasser hadden we 13 jaar. We zijn zeer tevreden over het wasresultaat. De bediening is eenvoudig. De vaatwasser is zeer stil. De ruimte is ruim voldoende voor de vaat van een dag. De ruimte is praktisch in te delen, mede omdat het bestekrekje kan worden verplaatst. Overigens is het bestekrekje zeer licht en lijkt wat fragiel. Het rode lichtje is praktisch zodat je kan zien dat de vaatwasser bezig is.

hpoort 25-10-2013
Geschreven voor: Bosch SMV85M44EU

Vergeleken met de vorige vaatwasser van Atag is deze een stuk stiller . Is veel energie zuiniger en 8 jaar garantie van Bosch
is ook heel fijn.

S.roffel 23-10-2013
Geschreven voor: Bosch SMV85M44EU

Het wasresultaat is prima.
Ook komt het er goed droog uit.
het geluid is minimaal.
ben er erg tevreden over.

alidebruin 21-10-2013
Geschreven voor: Bosch SMV85M44EU

Het gebruik en indeling zijn erg handig door de neerklappende rekjes.
maakt weinig tot geen geluid aan het controle lampje zien we dat de machine aanstaat.
de wasresultaten zijn zeer goed en het glas werk blinkt.
zeer tevreden nu 6 weken in gebruik.

eduard1956 15-10-2013
Geschreven voor: Bosch SMV85M44EU

Deze vaatwasser maakt erg weinig geluid en heeft een praktische indeling. Hierdoor kan hij maximaal worden beladen. Het wasresultaat is prima.

D. Buining 14-10-2013
Geschreven voor: Bosch SMV85M44EU

Veel programma's,servieskorf in hoogte verstelbaar, verschuifbare bestekkorf. Minpuntjes: Plastic blijft vrij nat, etagère zit te hoog..veel glazen glijden eronderdoor. Openingen in deksel bestekkorf wat krap maar gelukkig kun je deksel opzijklappen. Al met al tevreden met aankoop. Over duurzaamheid kan ik niets schrijven, de vorige was een Siemens die heeft na 18 jaar de geest gegeven, ik hoop bij deze op gelijke duurzaamheid.

D. Buining 27-12-2013

Aanvulling op bovenstaande revieuw: Als het glansspoelmiddelbakje standaard is afgevuld ook al gebruik je alles in 1 tabletten, dan komt ook het plastic droog eruit. Een dekseltje van het bestekbakje heb ik standaard opzij geklapt voor de dikkere bestekdelen. D. Buining

Pietje de Kort 13-10-2013
Geschreven voor: Bosch SMV85M44EU

Deze vaatwasser is een stuk stiller dan de vorige. Het wasresultaat is erg goed. Het fijne van dit apparaat is ook het rode lichtje wat de voortgang aangeeft.

Resanne 09-10-2013
Geschreven voor: Bosch SMV85M44EU

Sinds 1 maand hebben wij deze vaatwasser en deze bevalt ons prima. Heel erg stil daarom goed dat er een indicatielampje zit, door de projectie op vloer kan men zien dat het apparaat in gebruik is. Pluspunt dat deze machine uitschakelt na afloop programma.
Groot voordeel is ook het turbo speed programma

m.verbakel 09-10-2013
Geschreven voor: Bosch SMV85M44EU

T.o.v. de vorige (Bauknecht) energie- en waterbesparend; betere tijdsaanduiding; produceert minder geluid en door
projectie op vloer kan men zien dat het apparaat in gebruik is.
Groot voordeel is ook het automatische programma.

Dillie 05-10-2013
Geschreven voor: Bosch SMV85M44EU

Vergeleken met de vorige vaatwasser (Bauknecht) is deze echt een
stuk stiller daarom goed dat er een indicatielampje zit dat
aangeeft of de vaatwasser nog bezig is. Ook prettig is dat deze machine zichzelf uitschakelt als het programma klaar is. Uit
ervaringen van kennissen zit het wel goed met de levensduur van
de vaatwasser waar ikzelf nu natuurlijk nog niks van kan zeggen.
Qua wasresultaat, bediening en geluid (of liever het gebrek
daaraan) ben ik zeer tevreden.

AdM52 05-10-2013
Geschreven voor: Bosch SMV85M44EU

Het verschil met onze vorige vaatwasser is groot. Prima resultaat, stil, zuinig en veel mogelijkheden. We kunnen weer jaren vooruit.

Bijenhof 04-10-2013
Geschreven voor: Bosch SMV85M44EU

Sinds 1 maand hebben wij vaatwasser en deze bevalt ons zeer goed lekker stil en wast heel schoon.
Wij zijn heel tevreden over onze aankoop

Alecioo 04-10-2013
Geschreven voor: Bosch SMV85M44EU

Na 10 jaar Siemens, nu een stillere Bosch vaatwasser. In hoogte verstelbare bovenlade ideaal voor onze grote wijnglazen. Milieuvriendelijk A++ en dus super zuinig.

MissssL 02-10-2013
Geschreven voor: Bosch SMV85M44EU

De flexibele indeling is erg handig. Je kunt de indeling zo aanpassen dat zowel grote als kleine dingen er prima inpassen.
Enige puntje van kritiek voor het gebruiksgemak is dat je de vaatwasser niet de hele dag dicht kunt laten zitten. De vaatwasser laat na een bepaalde tijd het vocht weer los waardoor de vaat weer nat wordt als de vaatwasser gesloten is.
Verder is het een stille vaatwasser, die weinig water gebruikt wat dus grote pluspunten zijn.

pluugje 23-09-2013
Geschreven voor: Bosch SMV85M44EU

De vaatwasser is erg stil, dat is een belangrijk punt met een open keuken. De indeling is erg flexibel waardoor alles er altijd inpast. De machine schakelt na gebruik uit en geeft middels licht op de vloer aan wanneer de machine klaar is. De vaat is nog wel een beetje nat, maar dat kun je instellen. Dit heb ik niet gedaan omdat ik bang ben dat sommige vaat niet tegen deze hogere temperatuur kan. De duurzaamheid kan ik niet beoordelen, daar heb ik hem te kort voor. In totaliteit een erg fijn apparaat.