Zanussi ZKC44510XA

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 9 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Zanussi ZKC44510XA op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

3,3

w*************@u********* 07-07-2022
Geschreven voor: Zanussi ZKC44510XA

Deze combimagnetron zat in het huis wat wij onlangs hebben gekocht. Ook deze produceert heel veel condens dat in de kast loopt onder de oven. als ik de andere reviews lees kan ik maar 1 conclusie trekken nl. dat dit de Trabant is onder de combimagnetrons. Ik ga echt geen honderden euro"s uitgeven aan een servicemonteur en dan concluderen dat het probleem niet te verhelpen is. Ik koop wel een Bosch.

Jeroen 05-04-2021

Slechte kwaliteit

Geschreven voor: Zanussi ZKC44510XA

Er komt vocht tussen glas, deur nr 3 weer. Slechte bouw kwaliteit, je kunt er 10 nieuwe in zetten, ze gaan kapot.
Hierbij wil ik geen goede punten zetten want die zijn we al vergeten

Minpunten

• Deurglas
  • Deurglas
  • Geen coulance

bhamou 01-12-2020

Condensvorming

Geschreven voor: Zanussi ZKC44510XA

Heb meerdere apparaten van Zanussie in mijn keuken laten monteren waaronder dit type magntron. Na 5 jaar condensvorming in deurtje. Deurtje eruit gehaald en naar de keukenleverancier gegaanm voor advies. Er werd mij verteld dat de condensvorming een bekend probleem was. Ondanks dat dit een gebrek van het product is geeft Zanussi aan dat garantie vervalt omdat het ik het deurtje er zelf uit hebt gehaald. Het vervangen van het kader (binnenkant deur) kost 169. Buitengwoon terleurstellend dat Zanussi zich zo star opsteld en geeft coulance geeft. Daarnaast kon de klantenservcie mij niet zeggen wanneer het kader vervangen zou worden. Al met al zeer teleurstellend en ben zeer ontevreden.........ik denk wel twee keer na voordat ik uberhaupt nog iets koop van Zanussi.

Minpunten

• Slechte klantenservice

Anneleen 12-04-2020

Wat een ramp!

Geschreven voor: Zanussi ZKC44510XA

Deze oven is absoluut een ramp! Drie weken nadat die geplaatst werd, sprong het glas.... Bij Zanussi zeiden ze dat dit een menselijke fout was! Ik zou het deurtje te hard dichtgeslagen hebben!!! Uiteindelijk na lang onderhandelen hebben ze dat toch komen vervangen. Sindsdien was er condens in de ruit! Een jaar geleden is dat beginnen lekken, eerst enkele druppels en nu in hele stromen zodat zelfs de onderliggende schuiven nat zijn!
Ik begin reviews te lezen en wat lees ik... heel veel van deze ovens hebben dit! Dit is dus gewoon een productiefout! Vermits deze oven ondertussen drie jaar oud is, moet ik nog niet proberen om dit onder de garantie te krijgen... en als er iemand dit moet komen maken dat weet je zo dat dit ongelofelijk duur is!
NOOIT nog koop ik Zanussi! Wat een smeerlapperij!

Minpunten

• Condens lekt uit de oven tot in de schuiven
  • Glasbreuk

Willem 06-02-2020

Moeilijke bediening slechte magnetron

Geschreven voor: Zanussi ZKC44510XA

Het is een moeilijk te bedienen magnetron en warmt maar een klein stukje op en de rest is koud. Er zit al de derde deur in ivb met vocht. Het is echt een irritant ding.

tiriborck 20-08-2018

Frustrerend onding

Geschreven voor: Zanussi ZKC44510XA

Eerste keer dat ik een hier een review schrijf, maar wat een ergerlijk ding is dit! Deze oven zat in de woning die we onlangs gekocht hebben, en ondanks dat hij goed eten bereidt zou ik hem het liefst al uit het raam gooien.

Ten eerste: Het is al eerder op gemerkt, maar deze oven heeft de meest onlogische bediening die ik ooit heb gezien. Als je drie keer op verschillende plekken hetzelfde (magnetron) symbooltje op de knoppen ziet, weet je eigenlijk al dat het mis is. Elegant, doorzichtelijk, en functioneel zijn absoluut de laatste termen die op deze oven van toepassing zijn. Al meerdere malen gehad dat bezoekers iets willen opwarmen maar het simpelweg opgeven om dit enigma te ontcijferen. Lijkt er serieus op alsof een stagiair dit voor een bachelor scriptie heeft ontworpen (en hier op gezakt is).

Ten tweede: Gegarandeerde condensvorming aan de binnenkant van het deurtje/raampje wat fantastisch naar beneden druipt in de laden die wij onder de oven hebben. Noodgedwongen een theedoek op de bovenste van deze laden liggen, anders weet je zeker dat hier het een ander gaat kromtrekken.

Zoals elke magnetronoven maakt ook deze een geluidssignaal als hij klaar is. Normale ovens (waarover is nagedacht in de ontwerpfase) piepen hoogsten drie keer. Dit meesterwerk van gebruiksvriendelijkheid blijft echter om de twee seconden janken en dreinen om je te dwingen toch echt dat eten er uit te halen. Ideaal dus als je net even geconcentreerd bezig bent, een film aan het kijken bent, of gewoon even geen zin hebt om meteen in de houding te schieten als keukenapparatuur daarom vraagt.

Verbazingwekkend genoeg is dit qua vormgeving en functionaliteit een prima oven. Jammer dat het bovenstaande dat volledig teniet doet.

Pluspunten

• Maakt eten warm

Minpunten

• Logica in bediening ontbreekt
  • Condens op glazen deur wat lekt
  • Drammerig pieptoontje

Officiele reactie van Zanussi 22-08-2018

Goedemiddag,

Jammer om te vernemen dat u niet tevreden bent met de oven. U geeft aan dat er condensvorming op is getreden. Mocht dit niet wegtrekken, wil ik u aanraden contact op te nemen met onze servicedienst via 0172 - 468 300. Zij kunnen u verder helpen en eventueel een servicebezoek inplannen.

Anjuli
Zanussi Webcare

lelie 16-04-2018

slechte deur

Geschreven voor: Zanussi ZKC44510XA

de glasplaat laat gewoon los van het deurtje .

bekend probleem schijnt , "productie foutje" reparatie 130 euro voor onderdeel , en dat op een apparaat van 500 +/- .

14 maanden geleden laten repareren nu precies weer het zelfde.

a.k.a waardeloos.

Geschreven voor: Zanussi ZKC44510XA

Moeilijk te zien op welk programma hij staat.
bij de magnetron nadeel dat je deze niet eerst kan instellen. Zet je de knop op magnetron dan start het programma vij snel.

artkro 13-10-2015
Geschreven voor: Zanussi ZKC44510XA

Zanussi heeft met dit product een mooie combi oven / magnetron op de markt gezet. De twee grote draaiknoppen, welke kunnen worden verzonken in het front, dragen zeker bij aan de fraaie vormgeving.
Met de linker knop selecteer je een van de vele (oven) mogelijkheden. Met de rechter (op/neer) knop stel je de oven temperatuur in of het magnetronvermogen. Dat lijkt simpel en zou intuïtief moeten kunnen werken. Alleen is dat Zanussi niet gelukt.
Je moet het instructieboekje wel tien keer lezen en even zo vaak uitproberen. Want hoe het beschreven staat en hoe het nu uiteindelijk werkt zijn twee verschillende dingen.
Ook jammer; de linker knop kent een eindstop. En dat is vervelend want standje "hete lucht met grill" zit helemaal aan het einde. En laat ik die nu net het meeste gebruiken.
De magnetron instellen is ook een verhaal apart. De magnetron alvast start klaar zetten lukt niet. Ondanks de "magnetron" tiptoets onder het display, want waar die voor dient is mij nog steeds niet duidelijk! Zanussi heeft er voor gekozen de magnetron een (niet te wijzigen?) standaard programma mee te geven. Te weten: 30 sec en 1000W. Handig voor het opwarmen van een babyflesje! Heel vervelend als je de magnetron alleen gebruikt voor het opwarmen van een maaltijd. Extra vervelend is dat je heel snel moet handelen om het, binnen enkele seconden startend, standaard programma naar behoefte te wijzigen.
Kortom een mooi product dat naar beneden wordt gehaald door zijn gebruiksgemak.

Teun 30-01-2016

Bij mij werkt het niet, eerst magnetron, klep open. Als ik de klep open doe kan ik niets instellen

jberends84 15-11-2015

Het is inderdaad geen fijne bediening voor de magnetron functie. Verder een prima oven!! Tip: de linker knop op magtron stand zetten, klep open doen, vermogen en tijd instellen, product in oven zetten, klep weer dicht. Zodra je dan op de microwave knop drukt gaat hij van start! Weet je gelijk waar die knop voor dient 😉

Net geinstalleerd.
Helemaal met je eens. Wat ik ook een nadeel vind, ik ben 167, dat je niet goed kan zien op welk programma de linker knop staat. Ik kan er niet boven op kijken dus de standen dan maar tellen. Handiger had geweest als de symbolen voor op de knop staan.