Siemens HB86P575

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 18 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Siemens HB86P575 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,2

penning 17-09-2018

combi oven

Geschreven voor: Siemens HB86P575

Een geweldige oven. Veel mogelijkheden: ontdooien, grillen, magnetron ect. Handig: de zelfreinigende functie!

Pluspunten

• reuze veel mogelijkheden
  • zelfreinigende functie

Minpunten

• geen

thighcherry 17-06-2015
Geschreven voor: Siemens HB86P575

Ik ben niet tevreden over deze oven. Grootste irritatie is het geluidsniveau. Zowel bij het opwarmen, als bij het afkoelen (oven) maakt het apparaat gewoon te veel lawaai. Dan duurt het opwarmen (en afkoelen) ook nog heel lang. Opwarmen tot 200 graden ongeveer 25 minuten en afkoelen ongeveer 45! minuten. De hele tijd hoor je dan een hoge pieptoon. Het apparaat is daardoor, naar mijn mening, niet geschikt voor een open keuken. Ik heb een combi magnetron oven gehad die een fractie gekost heeft, veel gebruiksvriendelijker was (gaf bijvoorbeeld een geluidssignaal als de gewenste temperatuur bereikt was) en (ook??) erg duurzaam was.
Geen aanrader, helaas.

Wil1963 20-02-2015
Geschreven voor: Siemens HB86P575

Prima apparaat. Gemakkelijk in gebruik en handige programma's. De tijden van de programma's kloppen goed.

M. van Bergeijk 09-02-2015
Geschreven voor: Siemens HB86P575

In onze keuken is de Siemens bakoven met magnetronfuncties een voltooiing van onze wens het geheel een designniveau te geven. Een bezoek aan het “2020” informatiecentrum te Hoofddorp heeft ons doen besluiten voor deze combi te kiezen i.p.v. onze aanvankelijke keuze, gebaseerd op informatie van de site. Het design maakt het geheel compleet. Vooral ook, omdat in onze keuken een aantal r.v.s.-elementen zijn en de afdekking van zwart composiet is.
Het functioneren is geheel volgens onze hoge verwachting van de Siemens producten. Wij zijn buitengewoon tevreden met de uitzonderlijk vele mogelijkheden, die deze oven ons biedt. Voor bijna alle wijze van bereiden is in de fabrieksprogramma’s voorzien. Bovendien is de handleiding erg gebruiksvriendelijk. De bereiding van de recepten is dan ook voortdurend gelukt. Waarover kan je nog dankbaarder zijn dan dat de maaltijd op tafel komt, zoals je die tevoren hebt voorgenomen.

jcvdM 04-01-2017

Deze bakoven 6 jaar gehad en was toen al stuk.
Omdat we onder deze bakoven met magnetron ook een gewone oven hebben van siemens wilde we graag hetzelfde design houden en dus toch weer deze zelfde Bakoven met magnetronfunctie aangeschaft.
Heb is helaas in beiden ovens nooit gelukt een hardere of krokante korst op het brood te verkrijgen.
Of het nu gaat om voorverpakt afbakbrood dan wel kant en klaar afgebakken brood en deze op te piepen, in geen geval lukt het.
Diversen broden van evenzovele gerenommeerde supermarkten heb ik geprobeerd.
Ook de vele oven standen en temperaturen die ik heb uitgeprobeerd gaven niet het beoogde resultaat.
In geen van 2 de ovens.
Ben nu bezig te experimenteren met de stand circulatie grillen.
Iemand tips?

livandijk 05-02-2015
Geschreven voor: Siemens HB86P575

Fantastische oven! Het gebruiksgemak is echt goed en eenvoudig. Jammer dat je de geluidssterkte van het piepen (als de oven/magnetron) klaar is, niet zachter kan zetten. Dit is best irritant hard.

Harold2020 02-02-2015
Geschreven voor: Siemens HB86P575

Prima magnetron oven combinatie, ziet er prima uit. Duidelijk display met goede menu structuur. De hoogte binnen in de magnetron is aan de krappe kant, een hoog glas met glazen staafje tegen de kookvertraging past amper.

H.Advokaat 31-01-2015
Geschreven voor: Siemens HB86P575

Het is een mooi apparaat in dezelfde stijl als onze stoomoven. Een mooi display en een mooie gehele vormgeving. Het apparaat heeft veel mogelijkheden.

LeonT67 20-01-2015
Geschreven voor: Siemens HB86P575

eerste indruk is prima heel simpel in gebruik en snel op temperatuur. hebben hiervoor ook een vergelijkbaar apparaat van Siemens gehad en deze is ook prima bevallen vandaar weer deze keuze

naam2336 17-01-2015
Geschreven voor: Siemens HB86P575

Een heel fijn apparaat, en heel tevreden over het apparaat. De bediening is heel makkelijk, en ook makkelijk schoon te maken.

pvz80 15-01-2015
Geschreven voor: Siemens HB86P575

Het ronddraaien van de knoppen en dan de tijd instellen kan handiger voor mijn gevoel, verder super mooi en fijn apparaat, pyrolise is leuk, maar er blijft toch aan de voorkant van de oven wat vuil aanwezig, waardoor je alsnog schoon moet maken

Sanifan 28-12-2014
Geschreven voor: Siemens HB86P575

Prachtig apparaat. Heb hem nu al 2 jaar. En Nog geniet ik er elke dag van. Hij heeft veel mogelijkheden voor kleine en grote gerechten. Zeker een aanrader

Bastia 18-12-2014
Geschreven voor: Siemens HB86P575

Het kloppend hart in mijn keuken. Vreselijk veel opties met als klapper op de pijl de zelfreinigingsfunctie.
Ik was wat huiverig voor deze functie, maar het werkt behoorlijk goed. Na 1,5 uur cremeren is alle vuiligheid veranderd in as.
Wat mij wel op viel is bij het bakken van koekjes de koekjes achterin de oven sneller (en) bruiner zijn dan de voorste koekjes.
Verder wel een aanrader.

Officiële reactie van Siemens 06-01-2015

Beste Bastia, We raden je aan bij het bakken van koekjes de onder- bovenwarmtestand te gebruiken.

sie 16-12-2014
Geschreven voor: Siemens HB86P575

Geweldig apparaat, tevreden over de inhoud, over de gerechten, de functies en over het gebruik. kan er niets aan toevoegen.

ook de magnetron werkt perfect!

Leon26 10-12-2014
Geschreven voor: Siemens HB86P575

De menustructuur is nog beter dan zijn voorganger die ik een paar jaar met veel plezier heb gebruikt. Door een verhuizing heb ik nieuwe apparatuur moeten aanschaffen waarbij de keuze snel gemaakt was. De mogelijkheden om gerechten klaar te maken zijn legio. Vooral door de combinatie van oven en magnetron blijven gerechten lekker krokant.

montanareddog 26-11-2014
Geschreven voor: Siemens HB86P575

eerste klas apparatuur met vele opties en een mooie uitstraling. Makkelijk schoon te houden. Geruisloos

git13 04-11-2014
Geschreven voor: Siemens HB86P575

Prachtig apparaat. Heb hem nu een week in bezit maar lijkt goed te bevallen. Hij heeft veel mogelijkheden en ziet er prachtig uit.

avdkrans 03-02-2013
Geschreven voor: Siemens HB86P575

Mooie oven met veel mogelijkheden. Doet wat ie moet doen. Niettemin ervaren we nadelen:
1) De oven produceert als hij is opgewarmd een doordringende fluittoon. Een ventilator van de magnetron inverter doet dat. Ook al heb je maar 6 minuutjes de oven en niet eens de magnetron gebruikt, dan nog blijft deze ventilator nog zeker 45 min doordraaien. Een monteur van Siemens erbij gehad die zegt dat dit erbij hoort.
2) Verwarrend is dat als je iets aan de instelling van de oven wijzigt je dat moet bevestigen door opnieuw op de start-knop te drukken. Het zelfde geldt als je de oven even hebt geopend om erin te kijken tijdens het bakken. Hij gaat dan niet meteen weer aan, maar je moet dan opnieuw op start drukken.
3) De magnetron functie is duidelijk minder dan een klassieke magnetron met draaitafel.
4)Je kunt niet zien of de ingestelde temperatuur behaald is. Continue temperatuuraanduiding zou een verbetering zijn.
Geen aanrader als je gevoelige oren hebt of technisch niet zo handig bent.

thighcherry 17-06-2015

Ben het met je eens. Mijn ervaring is ook 45 minuten of langer afkoelen met een irritante hoge toon.

thecure 10-05-2013

45 minuten nadraaien is een beetje overdreven, maar 15 minuten nadraaien (ventileren) doet hij al gauw. ik vind het niet storend.

je kan in de basisinstellingen instellen dat de oven verder gaat als de deur weer dicht wordt gedaan. gevalletje lees de gebruiksaanwijzing dus.

je kan zeker wel zien of de temperatuur behaald is, de oplopende 'balkjes' geven dat aan. tevens kun je door een druk op de 'i' toets zien wat de actuele temperatuur van de ovenruimte is.
lees de.... juist ja.

op de siemens site kun je heel gemakkelijk alvast de handleiding downloaden. zo krijg je al een indruk van de mogelijkheden van deze oven.

pyrolyse functie hebben we nog niet gebruikt, als we wat bakken dan doen we folie op de bakplaat en plaatsen we die onder het rooster. blijft de oven mooi schoon.