Bosch HBC86P753

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 7 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Bosch HBC86P753 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,1

Charles 25-01-2020

Mooi design, vele mogelijkheden, maar doorgeroest.....

Geschreven voor: Bosch HBC86P753

Mooi design, vele mogelijkheden en snel warm. Zelfreinigend, werkt perfecte.
Maar..... Binnenkant begon na 2 jaar al te roesten. Gebruik is onder gemiddelde (paar x per week) en we zijn nu aantal jaren verder en de bovenkant is op vele plaatsen compleet doorgeroest. Heel erg jammer want heb nu erge twijfels over de brandveiligheid.....
Ziet er van buiten top uit. ( geen krasje) Maar dat roesten is toch wel een dingetje..... Zou voor dat geld en bij een merk als Bosch absoluut niet mogen.
Dat heeft enorm invloed op het cijfer

Pluspunten

• Snel
  • Vele mogelijkheden
  • Goed volume qua inhoud

Minpunten

• Roesten
  • Brandveilig??

PFremeijer 13-11-2016

Zeer matige gebruikersinterface

Geschreven voor: Bosch HBC86P753

deze magnetron oven combi is ontworpen met het doel om symmetrische knoppen en display te hebben. Dit is volledig ten koste gegaan van gebruiksvriendelijkheid; functies die met één druk op de kniop zouden moeten kunnen vergen drie onlogische stappen. Instellen van functies is volledig a-intuïtief. Tussentijdse onderbrekingen (even kijken of iets gaar is) zorgen voor zeer onvoorspelbaar gedrag waardoro je er soms na een half uur achterkomt dat je blijkbaar vergeten bent de over weer 'aan' te zetten nadat je iets egdaan hebt. Echt absoluut irritant, wij gaan em weggeven en een apparaat aanschaffen wat enkel gericht is op logisch gebruik en niet zozeer op een symmetrische knoppenpartij

Pluspunten

• verwarmt prima

Minpunten

• waardeloos gebruikersinterface
  • 100% contra intuitief gebruik

Michel070 17-07-2015
Geschreven voor: Bosch HBC86P753

Machine langer dan 3 jaar in bezit.
Helaas ook hier de oven vol met roest na een aantal jaar.
Bosch wil alleen een monteur sturen voor 60 euro.

Manjella 13-08-2013
Geschreven voor: Bosch HBC86P753

Hebben al 3 jaar deze magnetron, de zelfreinigende functie is fantastisch, echter naar 3 jaar valt mijn oog ineens op heel veel roest op achterwand, dus bosch ingeschakeld, monteur langs geweest, kosteloos een nieuwe ontvangen. Dat noem ik nog eens service. Dus een tien voor bosch .

Alidah 25-12-2011
Geschreven voor: Bosch HBC86P753

Ik ben niet meer tevreden. Er heeft zich nu al roest ontwikkeld in de oven. Of dat met de pyrolyse te maken heeft weet ik nog niet.
Ik baal hier ontzettend van.

Marcel Wilders 07-11-2010
Geschreven voor: Bosch HBC86P753

We hebben deze oven nu ongeveer 6 weken in bezit, zodat ik over de duurzaamheid nog niet veel kan zeggen. Bediening is even wennen na overstap van Miele, maar zit vrij logisch in elkaar.
Voor zover we nu kunnen inschaten doet de oven het prima.

Er is echter een heel groot minpunt aan deze oven die denk ik alle combi ovens (hete lucht en magnetron) van Bosch hebben. Nadat je hete lucht of boven/onderwarmte hebt gebruikt en de oven klaar is, blijft de koelventilator maar liefst 45 minuten na blazen. We dachten dat het een fout was en hebben een monteur van Bosch laten komen. Die vertelde doodgemoedereerd dat dit geen fout was, maar standaard. Het dient voor het koelen van de sturingselektronica van de oven. Als je dus een open keuken hebt en je wilt daarna heerlijk genieten van je kookkunsten, dan gaat dat vergezeld van een stevig blazende oven. Daar is niets aan te veranderen. Ook het open zetten van de ovendeur (wordt afgeraden) verkort de tijdsduur niet. Voor ons een stevige domper. Als we dat hadden geweten hadden we nooit voor Bosch gekozen. U bent dus gewaarschuwd. Aangezien Siemens uit dezelfde fabriek komt zal dat ook voor combi ovens van Siemens gelden. Ik kan me niet voorstellen dat er mensen zijn die dit niet hinderlijk vinden en als ze het hadden geweten, toch voor Bosch zouden kiezen.

We hebben ook een hete lucht stoom oven van Bosch en die koelt maar een kwartiertje na. Dat vind ik nog net acceptabel.

bymy141 19-01-2010
Geschreven voor: Bosch HBC86P753

We hebben de oven nu een paar weken. Hij werkt naar behoren, de keuze op pyrolytisch komt door een andere (niet combi) oven die we van Bosch hebben, dat werkt fantastisch. Ik vind de bediening wat omslachtig, snel even de magnetron gebruiken kost meer toetsinspanning dan de vorige oven die we hadden. Verder mooie vormgeving.
Plus: wordt zeer snel warm, in snel voorverwarmen toets, erg eenvoudig schoon te maken, de installatie is erg eenvoudig, mooie vormgeving, oven en magnetron functies werken uitstekend.
Min: rode display minder goed af te lezen indien oven laag geplaatst, fout in instellingen; indien optie geluid bij toetsen aanstaat, werkt het signaal dat de timer afloopt niet meer.

Boudewijntje 02-12-2011

Ik overweeg om deze oven aan te schaffen.
Zijn jullie nog steeds tevreden?