Miele CVA 5060

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 16 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Miele CVA 5060 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Ekro 05-12-2015
Geschreven voor: Miele CVA 5060

Mooi apparaat met veel onderhoud. Ontkalken, reinigen en alle losse onderdelen spoelen en schoonmaken is essentieel voor langdurig genot. Een bezigheid waarvoor je wekelijks minimaal een uurtje uit kunt trekken. En dan maar hopen dat je geen storing krijgt. Van de melding "Giet de opvangschaal leeg" krijg ik nachtmerries. Met grote regelmaat geeft ie dit aan. Apparaat zit dan helemaal vast en doet echt niets meer. En dan kan ik weer met mn extra gekochte filterkoffie automaat en padmachine aan de slag. Je kunt je visite toch niet laten zitten omdat je dure Miele het weer eens niet doet...

Willy Roes 06-12-2015

Klopt, elke week moet je de hele rimram uitvoeren, proper maken enz. maar is dat niet normaal? Een auto moet je ook met de regelmaat van een klok alles nakijken, regelmatig wassen en 2 keer per jaar simonizeren . . .ik zie echt het verschil niet. Onze machine is ondertussen 8 jaar, als nieuw en elke week opnieuw het onderhoud :-)

KPT 23-05-2013
Geschreven voor: Miele CVA 5060

Ik lees een aantal lovende reviews maar mijn ervaring is minder. Het vele schoonmaken is niet te doen, deurtje open, deurtje dicht de hele dag door en 'avonds verplicht 6 minuten reinigen (met weer deurtje open/dicht etc.) met poeder. Ik ben nog steeds aan het proberen met instellingen en koffiesoorten (ook de bekende Italiaanse etc.) een goed kop koffie te zetten, maar dat valt nog tegen. Mijn vorige Miele inbouwapparaat CVA620 (10 jaar oud) was perfect, goede koffie, maar deze?
Het melk opschuimen voor één kopje koffie is niet te doen, dus maar een aparte melkopschuimer er bij gekocht.De koffie is op stand 'heet' niet heet, dus na het zetten even 10 sec. in de Miele magnetron.
Wie heeft bij Miele die brede/grote opvangbak met een niet schoon te maken rooster bedacht?
Miele, doe voortaan weer een stoompijpje!

gvvors 01-04-2013
Geschreven voor: Miele CVA 5060

Dit is echt een top apparaat. Wij hebben hem nu bijna 3 jaar en ik durf wel te zeggen dat dit de beste inbouwmachine is, die er is. Echt super veel instel mogelijkheden en een heerlijke koffie smaak (hangt natuurlijk wel af van de bonen die gebruikt) Wat onderhoud betreft, dagelijks na gebruik schoon maken is het toverwoord, om lang plezier te hebben van zo'n apparaat.

De graaf22 29-03-2013
Geschreven voor: Miele CVA 5060

En nu al stuk!!!! 1 keer SPOElproces doorlopen en apparaat geeft al geen koffie/thee meer. En dan is de service bij miele ook erg slecht te noemen! Ze komen weken later wel eens??
2200 euro voor 2 weken gemak is te prijzig! Dure miskoop!

bertwill 07-03-2013
Geschreven voor: Miele CVA 5060

ik heb deze machine sinds 2009 op het werk, nu is 'ie stuk en Miele geeft aan dat deze versleten is en niet geschikt in voor een werksituatie. Dus een nieuwe kopen? Dacht het niet....
conclusie --> belachelijk snel versleten!

HettyLies 19-10-2012
Geschreven voor: Miele CVA 5060

Heel mooi apparaat, heerlijke koffie. We hebben em nu 12 jaar met een verzekering van 10 jaar. Een keer, na een jaar of 5 is Miele erbij geweest, maar dat ging allemaal vlekkeloos en gratis met de verzekering.
Melk opstomen met stoompijpje is waardeloos, dat doet ie echt niet.
Maar heftig duur. Aanschaf, ontkalk tabletten, reiniging tabletten.
Toch nog geen dag spijt van gehad.
Wij hopen dat ie het nog jaren blijft doen.

s habing 23-08-2012
Geschreven voor: Miele CVA 5060

we hebben de miele al 10 jaar en er zijn 42000 kopjes koffie mee gezet we zijn erg tevreden in het begin wat problemen gehad goed op gelost door miele

rene19690 29-06-2012
Geschreven voor: Miele CVA 5060

Geweldig ding! Al jaren in bezit, wel veel dagelijks onderhoud nodig, wanneer je de cappucino gedeelte gebruik! Elke dag reinigen dit duurt vaak een minuut of 10 maar ja dan heb je wel wat.. groeten, Rene uit Naarden.

Yvonvonne 10-06-2012
Geschreven voor: Miele CVA 5060

Wij hebben dit apparaat nu 2,5 jaar in gebruik. Prachtig design en heerlijke koffie!! Echter, wij drinken veel cappuccino en latte macchiato en moeten -ondanks dagelijks reinigen!- regelmatig het apparaat openschroeven om de melkleidingen te ontdoen van melkklontjes (de eerste keer kwam de monteur dat doen, maar dat kan mijn man ook zelf....scheelt veel kosten).
Het is toch te gek voor woorden dat je na het drinken van een kop koffie direct moet reinigen, wanneer we per ongeluk 2 uur daarmee wachten is het vaak al te laat! Inmiddels zijn de schroefjes dol en begint het ons flink de keel uit te hangen.... We zijn de hele dag bezig met spoelen en reinigen, dat kan toch niet de bedoeling zijn?

Tit 02-07-2014

Dag Yvonne,
Wat voor melk gebruik jij?
Ik kan geen melk opschuimen.

Officiele reactie van Miele 11-06-2012

Vervelend om te vernemen dat u niet tevreden bent over de werking van uw koffieautomaat. Wilt u zo vriendelijk zijn om uw adres gegevens in een e-mail te sturen naar webcare@miele.nl zodat wij contact met u kunnen opnemen.

Miele Nederland Webcare

Duck1964 30-05-2012
Geschreven voor: Miele CVA 5060

We hebben de 5060 nu drie jaar in gebruik en drinken erg lekkere koffie. Voor de smaak is het belangrijk dat je lekkere koffiebonen gebruikt. Ieder zijn eigen smaak qua bonen.
Het onderhoud met anti-kalk en reinigingstabletten is een ongemak waar we goed mee kunnen leven.
Groot nadeel is dat het apparaat het nu niet doet en we waarschijnlijk afhankelijk zijn van een Miele service monteur.

jack van bavel 31-01-2012
Geschreven voor: Miele CVA 5060

Ik heb deze koffieautomaat aangeschaft in 2009. Gebruikersgemak en duurzaamheid scoren bij mij slechts een 7 Gebruikersgemak m.b.t. het zetten van koffie en dergelijke is in principe een 10. Veel keuze mogelijkheden en individueel instelbaar. Gewoon 1 keer instellen en veel plezier.Het gebruikersgemak m.b.t. het dagelijks en periodiek onderhoud scoort laag. Dit omdat het toch nodig is iedere dag de melkleidingen te reinigen. Alleen spoelen is niet voldoende. Daarnaast vraagt ook het ontkalken en onderhoud van het filtersysteem de nodige tijd. Slecht onderhoud, zeker van de melkleidingen straft snel af. Zeker bij klein huishoudelijk gebruik (in mijn geval twee koffiedrinkers in een gewone woonsituatie) moet je het onderhoud gewoon even doen. Ook duurzaamheid scoort bij mij slechts een 7. Vandaag, 31-01-2012, is de motor vervangen. Gelet op het gebruik, wel erg snel. Daarnaast is de software geupdate. De klok wilde nog wel eens van slag raken. De koffie is perfect van smaak. Zo ook de mogelijkheden om het apparaat naar wens in te stellen. Zeker bij veelvuldig gebruik, zoals bij mij met feestjes en zo is het ideaal. Ik kan me zeker voorstellen als het apparaat in een werkomgeving gebruik wordt dat het ruimschoots aan de verwachtingen voldoet. Ook de vaste wateraansluiting is een goede uitkomst.Heb je hem eenmaal dan wil je eigenlijk nergens anders meer koffie drinken. Het gaat uiteindelijk om de smaak nietwaar. Wel adviseer ik iedereen een verlengde garantie (ik dacht dat 10 jaar mogelijk is) af te sluiten. Miele was in mijn geval heel coulant met de uitgevoerde reparatie maar te verwachten is dat de coulance met het toenemen van de leeftijd van de machine af zal nemen.
Dus zeker kopen deze automaat, wel met vaste wateraansluiting en verlengde garantie!

Dyana 01-02-2012

Het is zeker waar dat de machine veel onderhoud behoeft. Maar dat is eigenlijk met al dit soort machines het geval. Ook met mijn Jura was ik dagelijks de hele boel aan het spoelen en reinigen. Maar omdat ik mijn kopje cappucino erg belangrijk vind, heb ik het er wel voor over. Als ik 's avonds nog wat afwas doe, reinig en spoel ik gelijk de hele machine. Maar het is een dure hobby.

Mhraad 04-09-2011
Geschreven voor: Miele CVA 5060

Inmiddels 2 jaar in gebruik, gebruiken deze voor thuis, maar ook voor ons kantoor, dus zeer intensief. Tot nu toe storingsvrij, in tegenstelling tot het oude model. Zeer tevreden, veel mogelijkheden en makkelijk te onderhouden! Smaak beoordelen is natuurlijk onzin, dat ligt tenslotte ook aan de gekozen koffie bonen! Het onderhoud is ten opzichte van het vorige model echt nihil, maar wel af en toe goed schoonmaken en ontkalken. Let op: koffiemachines zijn de meest storingsgevoelige apparaten van alle huishoudelijke machines. Miele biedt op dit apparaat echter 10 jaar onbeperkte garantie voor ongeveer 150 euro! Maken ze niet echt reclame voor, maar echt waar: zeker doen, want een reparatie op deze koffie machines loopt in de papieren. Wij hebben met de vorige machine een reparatie moeten laten uitvoeren voor euro 1.100,-. Dat was eens maar niet weer. Alles overziend: fantatisch apparaat!

Mart1n99 09-03-2011
Geschreven voor: Miele CVA 5060

In onze nieuwe keuken staat sinds het begin van het jaar de CVA5065 als vervanger van de Senseo. Moet eerlijk bekennen dat wij het nog geen dag spijt van hebben gehad.
Alleen de eerste week wat extra werk aan het onderzoeken/schoonmaken van het apparaat. De machine is zeer modulair en kosten toch wel wat inspanning om het geheel vloeiend on de de knie te krijgen. Maar daarna loopt alles op rolletjes en is de koffie perfect naar onze wens. We hebben wel instellingen gewijzigd om voor het beste persoonlijke resultaat.

Het koffiebonen onderzoek (duur en goedkoop) resulteerde bij ons bij de Hema koffie. wij vonden deze absoluut niet onder doen dan bv de Illy koffie waarvan wij ook alle varianten van hebben geprobeerd.
Voor het beste Melk(schuim) kwaliteit gebruiken wij de langhoudbare volle melk. Deze heeft een mooie stevige schuimlaag met een goede smaak.

bouncer180 17-12-2009
Geschreven voor: Miele CVA 5060

Sinds een paar weken in bezit en zeer tevreden. Heerlijke koffie, espresso, capuccino en latté, alles naar ieders smaak in te stellen.
Leidingen spoelen en reinigen is eenvoudig maar het blijft natuurlijk een werkje wat je wel even moet doen terwijl je er eigenlijk geen zin in hebt aan het einde van de avond.
Een kopje thee is prima te doen dankzij de heetwater functie, ook al is het water niet superheet.
Hij mekkert wat snel dat ik de bak koffieprut moet legen wat mij betreft, maar dat is het enige minpuntje dat ik heb kunnen ontdekken. Niet goedkoop, maar dit Miele apparaat is het beste van het beste!

Mike-Kieskeurig 15-10-2008
Geschreven voor: Miele CVA 5060

Onze nieuwe keuken is voorzien van alle nieuwe Miele 5000 aparatuur en zo ook de CVA5065. We hadden al ervaring met een volautomaat maar die zijn we met deze Miele snel vergeten. Alles is beter met dit geweldige apparaat. Koffie is heet en sterk. Waar ik bij mijn oude apparaat alles maximaal moest zetten (sterkte, koffiehoeveelheid,malen,etc) moet ik met dit apparaat alles bijna minimaal zetten. Op elk niveau is alles apart in te stellen en op te slaan in een eigen profiel. En inderdaad, het laten maken van een Latte Machiato is een schouwspel op zich en werkt perfect...niet genoeg schuim? of te weinig melk, alles is aan te passen. Heb hem nu een maand en hij zeurt nog niet om schoonmaken. Na gebruik melk (aparte leidingen voor melk) wel schoonmaken met speciaal poeder en meegeleverde bekers. En nooit meer water bijvullen....heerlijk.

Rob12345 06-10-2008
Geschreven voor: Miele CVA 5060

Hiervoor bezaten wij een CVA 620. veel problemen, lekkages en kortsluiting. Dit echt gloednieuwe model (5065, nog niet eens op de Miele-site) is de meest luxe (bonen, vaste wateraansluiting, maar kan ook zonder, er kan ook gemalen koffie in). Bij de halve hoeveelheid koffie kregen we de dubbele hoeveelheid smaak! En ditmaal gloeiend heet (itt de vorige). De machine is (zelfs met alle melkleidingen) heel eenvoudig te reinigen (dit is zo belangrijk als je een apparaat wat langer hebt; bij de vorige was dit echt veel werk en dat hou je niet vol; gevolg: apparaat vroeg of laat in storing) en te bedienen. Wel alles goed doorlezen. Paar kleine foutjes op het display bij de (goede electronische stap-voor-stap) hulp in het programma (bijv melkkan ipv reinigingskan).

Dit koffie-apparaat is echt de hemel op aarde. De Cappucino en Macchiato vormen bijna een bioscoopvoorstelling voor het bezoek; één aanraking op het scherm en een hele fabriek voor je aan het werk. (smaak, schuim en temperatuur: super). Zelden zo tevreden geweest over een ding. Erg duur, maar waanzinnig goed. Voor duurzaamheid (dat weten we natuurlijk over een paar jaar pas) slechts een 7, omdat de CVA 620 zo'n probleemapparaat was. Maar misschien ben ik te pessimistisch; het ziet er in elk geval erg goed uit (qua design en qua techniek).

Echt alles is persoonlijk in te stellen, ik zou geen mogelijkheid kunnen bedenken, die ontbrak.