De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 36 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Bosch CTL636ES1 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,5

Teleurgesteld 07-11-2021

Teleurgesteld

Geschreven voor: Bosch CTL636ES1

Met de aanschaf van onze nieuwe keuken gelijk maar een inbouwkoffieapparaat gekozen, in de garantietermijn meerdere keren een monteur langs geweest , steeds andere klachten die de machine aangaf, lekschalen legen terwijl die droog en schoon waren. Softwareproblemen,
Nu is de garantie eraf en lekt de machine extra water zowel in de bak als bij de koffieprut, ook lijkt de koffie slapper te worden ondanks dat we de sterkte aangepast hebben.
Jammer van het toch wel dure apparaat.

Pluspunten

• Altijd verse koffie (als ie het doet )

Minpunten

• Vraagt veel aandacht
  • Laat ons vaak in de steek

d***************@t********* 13-10-2021
Geschreven voor: Bosch CTL636ES1

ik heb hem nu twee weken, alles werkt prima, alleen als ik melk wil opwarmen is het niet warm genoeg, heeft er iemand hetzelfde probleem?

groeten thierry

Christel 15-06-2020

super fijne koffie machine een echte aanwinst aan je keuken

Geschreven voor: Bosch CTL636ES1

Deze koffiemachine is het geld zeker waard. Fijn bedieningsbeeldscherm. En makkelijk te onderhouden.

Gerard 01-11-2017

Duidelijk display

Geschreven voor: Bosch CTL636ES1

Dit is onze 2e Bosch inbouwkoffieapparaat ,maar echt een verbetering, heerlijke koffie.
Mooi zijn de persoonlijke instellingen ,vooral in gezin met veel koffiedrinkers

redouan 19-09-2017

mooi design

Geschreven voor: Bosch CTL636ES1

ik heb deze nu een maand en ben een beetje teleurgesteld in de latte en cappuccino .
die zijn gewoon niet warm terwijl ik hiervoor gewoon melk opwarmde en opschuimdde en wel op tempratuur had.
de koffie op zich is wel warm maar dan moet je de temperatuur op ze hoogst zetten.

het is best wel een onderhoud zoals lekbak zit snel vol.
voor de rest is de bediening heel simpel en makkelijk

Pluspunten

• gemak

Minpunten

• lekbak zit snel vol
  • latte en cappuccino is niet echt warm

Wendyjjhj 19-09-2017

Heerlijke koffie

Geschreven voor: Bosch CTL636ES1

Zeer gebruiksvriendelijk apparaat wat heerlijke drankjes produceert. Ook het theewater is prima op temperatuur. Voordeel is dat de kinderen het Superleuk vinden om koffie voor ons te maken.

Pluspunten

• Gebruiksvriendelijk
  • Strak design

Minpunten

• Schoonmaken maar dat geldt voor elk koffieapparaat

Johan de Jong 06-06-2017

Groot gebruiksgemak en veel mogelijkheden

Geschreven voor: Bosch CTL636ES1

Nu 3 maanden in gebruik en veel plezier van deze koffiemachine. Hij is makkelijk te gebruiken en bovendien eenvoudig schoon te maken. De machine geeft eenvoudig aan wanneer hij schoon moet worden gemaakt. Als je de juiste tabletten gebruikt en schoonmaakprogramma's heb je een keer per anderhalve maand ook nog eens een intensieve interne reinigingsbeurt. De normale reiniging is eigenlijk iedere dag wel een keer, maar dat is zo gepiept. Smaak goed instelbaar, even uitproberen in het begin maar dan smaakt het goed! Het opschuimen van melk is een fluitje van een cent. Dat gaat zelfs met een pak houdbare magere melk (niet zo mooi, wel mogelijk). Zet het pak gewoon in de machine, slangetje er in en deurtje dicht. Druk op de knop et voila: cappuccino!

Pluspunten

• Eenvoudig schoon te maken
  • Goede melkopschuimer
  • Duidelijke functies

Minpunten

• iedere dag even schoonmaken. Wel eenvoudig!

Koffieapparaat 25-03-2017

Duidelijk menu en mooie afwerking

Geschreven voor: Bosch CTL636ES1

Dit product is zeer gebruiksvriendelijke en prachtig afgewerkt. De koffie smaakt erg goed en het melk wordt goed opgeschuimd. De instellingen zijn makkelijk en uitgebreid. Het scherm werkt eenvoudig en ziet er super degelijk uit.

Pluspunten

• Gebruiksvriendelijk
  • Prachtig design
  • Netje afgewerkt

Minpunten

• Afstellen deur is lastig
  • Water kruipt in de deksel van melkkan

PEF 19-03-2017

Heerlijke koffie en eenvoudig te gebruiken en te bedienen

Geschreven voor: Bosch CTL636ES1

Een prima koffie automaat met uitgebreide mogelijkheden voor het instellen van sterkte etc..ook de mogelijkheid voorkeuren op te slaan is erg handig!

Pluspunten

• Gebruiksgemak
  • Smaak
  • Onderhoud

Minpunten

• Digitale "draaischijf" is soms wat lastig

WR 19-03-2017

veel voorgeprogrammeerde keuzes met vers gemalen bonen

Geschreven voor: Bosch CTL636ES1

veel voorgeprogrammeerde keuzes met vers gemalen bonen.
Eenvoudig te bedienen.
Na gebruik melk eenvoudig te reinigen.

Olga 03-03-2017

Prachtig design

Gebruiksvriendelijk koffieapparaat
Modern design
Kleur scherm
Uitgebreide keuze uit verschillende koffievariaties

Johan de Jong 13-02-2017

Fijne machine, eenvoudig schoon te houden

Geschreven voor: Bosch CTL636ES1

Mooie vormgegeven machine die prachtig staat in onze keuken maar bovendien heerlijke koffie zet. Daarnaast is de machine ruim opgezet van binnen en daardoor eenvoudig schoon te houden. Dat maakt het een aantrekkelijk apparaat voor iedere keuken!

Pluspunten

• Ruime binnenruimten
  • makkelijk schoon te houden
  • Mooi scherm en instructies

Minpunten

• Nog niet kunnen vinden

René 26-01-2017

Prima koffie, mooi apparaat, goed te bedienen

Geschreven voor: Bosch CTL636ES1

Heerlijke koffie met veel gebruiksmogelijkheden (koffie, espresso, cappuccino, macchiato, en meer). Ook handig dat er een favorieten menu is (t/m 8 verschillende plekken). Tevens kan je veel punten apart regelen (hoeveelheid, temperatuur, etc). Wel apart dat je bij een favoriet meer kan instellen (bijv: verhouding melk / koffie bij een cappuccino) dan bij de 'normale' keuze.

Relatief groot waterreservoir, melkkan, bonenbak en lekschaal. Apparaat is ook goed schoon te maken, ook de aparte melkkan en slangen zijn goed te doen. Zeker t.o.v. andere losse automatische machines.
Staat ook erg mooi bij andere Bosch apparatuur met zelfde uiterlijk.

Twee nadelen:
- de menu keuze draaischijf is wat lastig (snel glad), dus je hebt de neiging om je vinger nat te maken
- wanneer het apparaat zelfstandig uitschakelt, is er geen signaal dat er nog een melkkan in staat, die vergeten we af en toe

Pluspunten

• Lekkere koffie
  • Instellingsmogelijkheden
  • Onderhoud gemakkelijk

Minpunten

• Selectieschijf menu te glad

Ad Huigen 13-01-2017

grote reservoirs voor koffie en water

Geschreven voor: Bosch CTL636ES1

Bijvullen is altijd nodig, maar het is wel plezierig dat er bijna 1 kg bonen ingaat bijvoorbeeld. ook het waterreservoir is erg groot. Gemakkelijke bediening en voldoende keuzemogelijkheden in sterkte, hoeveelheid en aantal kopjes. Melkreservoir is een stalen kan die in de koelkast bewaard kan worden.

Pluspunten

• groot water reservoir
  • maakt weinig geluid

Minpunten

• veel onderdelen in het melkcircuit

Sander 26-11-2016

Duidelijk menu

Geschreven voor: Bosch CTL636ES1

Zelfs zonder handleiding lukt het de machine de eerste keer te bedienen. Goede user interface dus.
Door hoeveelheid en temperatuur van het water en de maalgraad in te stellen is heerlijke koffie te maken.

Pluspunten

• User interface
  • Favorieten

Minpunten

• Vraagt soms om lekbak, terwijl die geplaatst is

Elise 11-09-2016

Heerlijke koffie van bonen

Geschreven voor: Bosch CTL636ES1

We hebben de koffiemachine een week in gebruik. Geweldig lekkere koffie van bonen.
Het apparaat is makkelijk te installeren en bedienen, geheel naar eigen smaak.
Mooie, moderne vormgeving. Een pareltje in onze keuken!

Pluspunten

• Makkelijk te bedienen
  • Mooie vormgeving
  • Heerlijke koffie
  • Veel mogelijkheden

Minpunten

• Snel water aanvullen

Sjoerd 23-08-2016

Snel, simpel en super!

Geschreven voor: Bosch CTL636ES1

Automaat is makkelijk en simpel te bedienen. Keuze uit een hoop koffie-varianten die snel te bereiden zijn. Hoeveelheden en sterktes zijn makkelijk aan te passen en de koffie is super! Het apparaat heeft wel specifieke reinigingsproducten van Bosch zelf nodig.

Pluspunten

• Snelle bereiding
  • Veel keuze
  • Stil apparaat
  • Makkelijk te bedienen

Minpunten

• Reiniging

skopje 11-08-2016

duidelijk leesbaar scherm; duidelijke instructies

Geschreven voor: Bosch CTL636ES1

mooi en goed koffiezetapparaat; schoonmaken gaat erg goed; verschillende soorten koffie smaken goed en worden goed bereid

cynthiaenroy 01-08-2016

Heerlijke koffie, uit een prachtig apparaat

Geschreven voor: Bosch CTL636ES1

De koffiemachine heeft een handig en overzichtelijk menu wat de bediening eenvoudig maakt. Veel keuze uit verschillende soorten koffie. Naast het bonenreservoir is er ook een klein reservoir voor gemalen koffie. Zowel de sterkte als de temperatuur is instelbaar waardoor de koffie geheel naar smaak is aan te passen. Het design is strak en mooi vormgegeven. Voor ons een echte uitblinker in de keuken!

Ik 15-07-2016

Heerlijke koffie

Geschreven voor: Bosch CTL636ES1

Makkelijk apparaat met veel mogelijkheden. Wel onduidelijkheid over het toevoegen van melk. Mooi design, past goed in onze keuken.

Sandra 29-06-2016

Bosch espresso automaat, inbouw

Geschreven voor: Bosch CTL636ES1

Gekocht bij de aanschaf van een nieuwe keuken. We wisten meteen dat we deze koffie automaat wilde hebben. Mooi van vorm, volop keuze en makkelijk in gebruik. Tot nu toe heeft de automaat ons niet teleurgesteld. Iedere bakje koffie, espresso, cappuccino etc is perfect. Heet water voor thee is ook precies goed. En bijna alles kan aanpast worden aan de eigen voorkeur. Het instellen van favorieten is erg handig, 's ochtends hoef ik niet meer na te denken. Melkcontainer vanuit de koelkast aansluiten en op start drukken.

Arnold 19-06-2016

Geweldig apparaat

Geschreven voor: Bosch CTL636ES1

Wij hebben het apparaat pas een paar dagen maar zijn er nu al laaiend enthousiast over. Met het grootste gemak en eenvoud zet je de lekkerste koffie. Het was even zoeken naar de juiste bonen maar die hebben we gevonden en het apparaat maalt heel erg goed en ook de melkfunctie is erg prettig. Onze cappuccino is heerlijk. Dit apparaat hadden we jaren eerder moeten hebben.

Chris 09-01-2016
Geschreven voor: Bosch CTL636ES1

Prima echter 1 probleem. Regelmatig blijft het apparaat aangeven dat de lekschalen geleegd moeten worden terwijl ze leeg en schoongemaakt zijn en afgedroogd. Weet iemand waar de sensor zit die hier voor zorgt? Het is echt heel irritant, duurt soms een dag voordat ik weer koffie kan pakken

JSMEL 24-11-2015
Geschreven voor: Bosch CTL636ES1

Heerlijk apparaat om diversre koffie mee te maken. Het geluid voor het vermalen van de bonen valt mij heel erg mee. Nu een week in het bezit en diverse vrienden en familie leden zijn al langs geweest om te kijken en te proeven niets meer dan lof. Smaak is persoonlijk en welke boon je gebruikt natuurlijk ook. Bediening is heel gebruiksvriendelijk alleen het schuifje om de maal graad aan te passen werkt niet echt lekker. Deze kan je niet helemaal op gevoel verschuiven. Schoonmaken is ook geen probleem je kan overal heel gemakelijk bij.

Simon 02-11-2015
Geschreven voor: Bosch CTL636ES1

Geweldig apparaat. Maakt heerlijke koffie en is redelijk makkelijk in het onderhoud. Je kan er alle soorten koffie mee bereiden.