Melitta Caffeo Barista TS - Reviews

Aantal kopjes per keer
Volautomatisch
ja (koffie+melk)

Theovanhintum 08-02-2016 Product jaar of meer in bezit

Supermachine. Dit is mijn eerste volautomaat en ik moet zeggen dat er een nieuwe koffiewereld voor me is opengegaan. Ik heb hem nu ruim een jaar en ben nog iedere dag blij met mijn koffie, sterker nog; ik heb in die tijd nergens anders zo'n heerlijke espresso meer gedronken. Natuurlijk horen daar ook goede bonen bij, maar daar heb je dan weer iedere dag voldoening van. Volop mogelijkheden en erg gebruiksvriendelijk, zowel in gebruik als in onderhoud. Maakt de cappuchino, latte en vele andere bereidingen zoals het hoort. Erg goed melkschuim. Handig is ook het bonenreservoir voor twee verschillende soorten, de automatische bonenselectie en de verlichting. Kleine maar erg handige features. Hoe duurzaam hij is zal nog moeten blijken maar ook dit lijkt dik in orde. Mijn koffieverbruik is wel flink omhoog gegaan. Ik drink zelf nu aanmerkelijk meer maar ook onze gasten weten het erg te waarderen. Mijn keuze voor een machine van Melitta was een combinatie van intuitie, mogelijkheden en ervaringen van anderen. Mijn volgende machine wordt in ieder geval weer een Melitta, dus die keuze is wel goed geweest.

burnerchief 05-11-2015 Product half jaar in bezit

Dit apparaat gekocht om de vele functies en meest belangrijk het dubbele bonen reservoir.
In vak 1 standaard bonen en vak 2 caffeinevrije bonen.
Ikzelf kan niet goed over caffeine ik krijg het er spaans benauwd van vandaar deze keus.
Het leegmalen bij elk kopje wekt perfect!
De cappuchino functie wordt bijna altijd gebruikt en geeft mooie schuimlaag.
Hiervoor hadden we een delonghi cappuchino apparaat met enkel reservoir en decafpoederkoffie.
Ik moet zeggen de mellitta overtreft alle verwachtingen
In het menu voor mijzelf een recept samengesteld zodat met één druk op de knop mijn decaf cappuchino eruit komt rollen.
Met vers gemalen bonen smaakt de koffie stukken beter.
Verder veel experimenteren met recepten en soorten bonen is erg leuk.
Wij gebruiken als melkcontainer een grote mok is wat handiger en na gebruik zo de vaatwasser in.
Ook de echtgenote wil later op de avond nog wel een decaf bakkie.
Is er nog wat op aan te merken?
Ja toch wel in verhouding tot de delonghi veel spoelwater in de machine ondanks dat er altijd een beker onder de uitloop staat.
Reiniging melksysteem na elk kopje is wel erg zeurderig kan dat niet uitzetten helaas.
Dit is wat muggziften wat ik ben uiterst tevreden!!

Vernieuwend 22-04-2015 Product maand in bezit

in een woord: SUPER!. Je kunt nagenoeg alles naar eigen smaak instellen. Ook zeer makkelijk schoon te maken.

Ark36 28-02-2014 Product paar weken in bezit

Gewonnen via loterij. Wilde al een langere tijd een volautomatische koffiemachine voldoet boven verwachting

rvh72 19-02-2014 Product paar weken in bezit

Smaak: Prima espresso, café crème, cappuccino en macchiato met voldoende crema en stevig melkschuim (we gebruiken Friesche Vlag Langlekker melk). Koffie is goed van temperatuur en zeker niet te koud. Wel de maalgraad wat fijner gezet (ondanks dat de handleiding adviseert dit pas na 1000 bereidingen te doen) omdat er bij de fabrieksinstelling wat onderextractie leek te zijn.

Mogelijkheden: De machine heeft een totaal van 18 recepten, variërend van café crème tot een flat white, latte macchiato of dubbele ristretto. Bereiding gaat zodra het melkreservoir is aangesloten (indien nodig) volledig automatisch. Per recept kan worden ingesteld welk bonenreservoir moet worden gebruikt, en kan zowel de temperatuur als de hoeveelheid koffie, water en melkschuim worden aangepast. Daarnaast kan er ook nog eens voor maximaal vier personen voorkeuren worden opgeslagen.

Gebruiksgemak: Bediening is uitermate eenvoudig, al kost het in het begin wel even tijd om de machine te 'tunen' naar persoonlijke voorkeur vanwege de vele instelmogelijkheden. Zowel bij bereiding als onderhoud (spoelen, reinigen etc) geeft het display duidelijk aan wat de machine aan het doen is danwel verwacht van de gebruiker. Klein minpuntje: het is -anders dan door deze onder een voorkeurgroep te zetten- niet mogelijk om snel een ander recept te kiezen dan welke is voorgeprogrammeerd onder een van de bedieningstoetsen; wellicht dat men dit via 'doordrukken' mogelijk had kunnen maken. Een tweede druk op dezelfde bereidingstoets betekent helaas een niet meer terug te draaien annulering waarna de gemalen koffie zonder pardon het afvalbakje in verdwijnt.

Vormgeving: de machine is strak en bijzonder fraai vormgegeven in glanzend zwart met zilver en chromen accenten. Naar mijn mening absoluut de mooiste machine binnen de Caffeo reeks en sowieso een van de mooiste apparaten op de markt op dit moment. De machine is overigens ook nog eens bijzonder stil.

Samenvattend: bijzonder fraaie machine, plezierig in gebruik en uitstekend kopje koffie. Een flinke investering, maar absoluut de moeite waard!