Melitta Caffeo Barista TS zwart, zilver

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 10 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Melitta Caffeo Barista TS zwart, zilver op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

9,3

Mevrouw R. Wijnsema 13-05-2019

Prachtig luxe apparaat

Het is onze derde koffiemachine. De anderen waren goed, maar niet vergelijkbaar met deze Caffeo Barista. Hij maakt super lekkere warme koffie, cappucino etc etc. Maar ik heb twee vragen-
Als hij de melk gaat verwarmen en bij de koffie gaat voegen voor cappucino, schrikt iedereen zich een hoedje. Dan komt een heel harde knal en dan wordt het weer stil, gelukkig.....Ten tweede,-
Als je het maalsysteem eruit haalt, zit er enorm veel koffiepoeder op de bodem, echt schrikbarend. Mijn vraag is, zijn die twee dingen normaal, of mankeert er iets aan apparaat?

Pluspunten

• Heerlijke koffie

Minpunten

• lees boven

Officiele reactie van Melitta 24-05-2019

Beste mevrouw WIjnsema, dank voor uw positieve review. We begrijpen niet precies wat u bedoelt met uw eerste opmerking. Wilt u daarom telefonisch of per mail contact met ons opnemen voor een vervolg? Bij voorbaat dank en met vriendelijke groeten, Melitta service, telefoon 0183- 642 642 en info@melitta.nl

Wim 04-01-2019

Goede Melitta Caffeo Barista Smart TS F750-201

Ik heb al 6 jaar goede ervaring met een Philips Saeco Royal HD8930 maar zocht naar een apparaat wat nog iets betere espresso’s kon maken en, het blijkt te kunnen.
Ik heb dit product gekocht n.a.v. het kunnen uitproberen van de goedkopere variant (de T versie) in een showroom van een espressoautomatenwinkel en het daarna bekijken van enkele Duitse review video’s waar beide versies aan bod komen. De informatie die de Consumentenbond geeft is te summier en biedt helaas onvoldoende aanknopingspunten om daar een aankoopbeslissing op te baseren.
Ik heb er nu zelf enkele dagen ervaring mee opgedaan. Deze duurdere, luxere versie is het prijsverschil waard omdat hij net wat perfecter werkt. Je kunt er een Espresso of een (25ml, stroperige) Ristretto mee maken die niet onderdoet voor wat je bij de Italiaan geserveerd krijgt. V.w.b. koffie met melkspecialiteiten heb ik de Cappucino en de Latte Macchiato uitgeprobeerd. Smaak en melkschuim zijn perfect. Leuk om te zien is dat het kopje tijdens het zetten met LED verlichting verlicht wordt. Naast de aanwezige recepten nodigt dit apparaat uit om te experimenteren met de diverse instellingen. Ik gebruik espresso koffiebonen van Lidl en deze voldoen prima.
Ik heb ‘m voor net geen €900,00 gekocht op amazon.de, hij voldoet boven mijn verwachtingen en ik vind hem z’n prijs meer dan waard.
De mogelijkheden zijn talloos (21 verschillende koffierecepten) en onder de menukeuzeknoppen op het apparaat kan je zelf je eigen voorkeuren instellen. Via de app op je telefoon kan dat ook, daarnaast kan je max. 8 persoonlijke profielen opslaan in het apparaat.
Heel handig zijn de 2 gescheiden bonenreservoirs zodat je tegelijkertijd 2 verschillende koffiesoorten (zelfs op afstand) kan gebruiken.
Onderhoud (vullen en legen reservoirs en schoonmaken van het apparaat) is makkelijk te doen.
Zoals alle consumentenvolautomaten heeft ook dit apparaat nadelen: de water-,bonen-, spoelwater- en koffiedikreservoirs zijn vrij klein en moeten vaak bijgevuld resp. geleegd worden. Daarom krijgt hij net niet het cijfer 10. Over de duurzaamheid kan ik nu alleen zeggen dat alles er degelijk en netjes afgewerkt uitziet.

Pluspunten

• perfecte espresso, cappucino en latte machiato
  • luxe uitstraling
  • neemt weinig ruimte in op het aanrecht
  • goede kwaliteit/prijs verhouding

Minpunten

• kleine reservoirs

Theovanhintum 08-02-2016

Supermachine. Dit is mijn eerste volautomaat en ik moet zeggen dat er een nieuwe koffiewereld voor me is opengegaan. Ik heb hem nu ruim een jaar en ben nog iedere dag blij met mijn koffie, sterker nog; ik heb in die tijd nergens anders zo'n heerlijke espresso meer gedronken. Natuurlijk horen daar ook goede bonen bij, maar daar heb je dan weer iedere dag voldoening van. Volop mogelijkheden en erg gebruiksvriendelijk, zowel in gebruik als in onderhoud. Maakt de cappuchino, latte en vele andere bereidingen zoals het hoort. Erg goed melkschuim. Handig is ook het bonenreservoir voor twee verschillende soorten, de automatische bonenselectie en de verlichting. Kleine maar erg handige features. Hoe duurzaam hij is zal nog moeten blijken maar ook dit lijkt dik in orde. Mijn koffieverbruik is wel flink omhoog gegaan. Ik drink zelf nu aanmerkelijk meer maar ook onze gasten weten het erg te waarderen. Mijn keuze voor een machine van Melitta was een combinatie van intuitie, mogelijkheden en ervaringen van anderen. Mijn volgende machine wordt in ieder geval weer een Melitta, dus die keuze is wel goed geweest.

burnerchief 05-11-2015

Dit apparaat gekocht om de vele functies en meest belangrijk het dubbele bonen reservoir.
In vak 1 standaard bonen en vak 2 caffeinevrije bonen.
Ikzelf kan niet goed over caffeine ik krijg het er spaans benauwd van vandaar deze keus.
Het leegmalen bij elk kopje wekt perfect!
De cappuchino functie wordt bijna altijd gebruikt en geeft mooie schuimlaag.
Hiervoor hadden we een delonghi cappuchino apparaat met enkel reservoir en decafpoederkoffie.
Ik moet zeggen de mellitta overtreft alle verwachtingen
In het menu voor mijzelf een recept samengesteld zodat met één druk op de knop mijn decaf cappuchino eruit komt rollen.
Met vers gemalen bonen smaakt de koffie stukken beter.
Verder veel experimenteren met recepten en soorten bonen is erg leuk.
Wij gebruiken als melkcontainer een grote mok is wat handiger en na gebruik zo de vaatwasser in.
Ook de echtgenote wil later op de avond nog wel een decaf bakkie.
Is er nog wat op aan te merken?
Ja toch wel in verhouding tot de delonghi veel spoelwater in de machine ondanks dat er altijd een beker onder de uitloop staat.
Reiniging melksysteem na elk kopje is wel erg zeurderig kan dat niet uitzetten helaas.
Dit is wat muggziften wat ik ben uiterst tevreden!!

SimonLeBon 09-10-2019

Ik heb precies hetzelfde meegemaakt (Barista RVS model). Mijn keukenblad is door de lekkage verziekt. Bij het vervangen van het drainageventiel zag ik dat het keramisch ventiel lekte.
Na nog geen 3 jaar gebruik zou dit gewoon garantie moeten zijn, want dit is gewoon een constructiefout. Ik begrijp niet dat je op duurzaamheid het volle aantal punten hebt gegeven.

Hiervoor heb ik 11 jaar lang een Jura gehad, weinig problemen mee gehad. Deze Melitta is nu ddurder dan de Jura geworden.

burnerchief 24-03-2018

Een update na ruim 3 jaar en ruim 5000 koppen koffie verder.
Ben ik nog steeds tevreden? Ja het apparaat voldoet prima.
Zijn er inmiddels minpunten aan her licht gekomen? Ja ook een paar.
Lekbakje blijft een dingetje moet wel vaak geleegd er wordt best veel spoelwater gebruikt.
Achter de zeteenheid bevindt zich het drainage ventiel de afdekking daarvan is open aan de bovenzijde waar koffiedik inkomt dat zorgt voor vervuiling wat eigenlijk alleen weg te halen is door de afdekking te verwijderen dit zit met een paar schroefjes vast.
De zeteenheid reinigen is handig te doen met koud water aangezien er ook hier en daar smeermiddel is aangebracht.
In de loop der tijd het benodigde vet besteld om ook eens heet te kunnen reinigen en ook dat gaat prima.
Maar dan even een dingetje al een tijdje lekte het apparaat schoon water kortom steeds een plasje water onder de machine.
Eens een telefoontje gewaagd naar Melitta maar aangezien het apparaat 3jaar oud is (2 jaar garantie)kun je hem laten repareren door op te sturen waar ook onderzoekskosten berekend gaan worden en dát gaan we dus even niet doen.
Sinds jaar en dag repareer ik alles met en zonder stekker zelf,dus de machine ging uitelkaar is best te doen maar niet voor de faintharted.
Lekkage kwam voort uit een scheur in het kunststof huis van het uitloopventiel middenboven vooraan de machine,tevens lekkage aan het keramiekventiel middenboven midden van de machine.
Ik heb besloten om de hele machine aan te pakken en ook een nieuw drainage ventiel te plaatsen.
Tevens alle O ringen vervangen en de afdichting van het waterreservoir.
Totale materiaalkosten zo’n 175 euro en ongeveer 3 uurtjes werk aangezien dit de eerste keer was dat ik hem demonteerde volgend keer kan het wel in 1 1/2 uur denk ik.
Vond het wel jammer dat Mellitta gelijk de boot afhield,van een dusdanig kostbare machine zou je mogen verwachten dat het langer probleemloos mee zou gaan maar ik ga er geen heisa van maken aangezien ik het zelf kan repareren.
Voor iemand die het moet laten doen is het een kostbare grap.
Zou ik weer kopen? Ja ondanks de matige kunststof kwaliteit van de diverse kleppen (waarschijnlijk niet goed bestand tegen de hoge watertemperaturen)vind ik het een mooie machine die verder goed voldoet.

Vernieuwend 22-04-2015

in een woord: SUPER!. Je kunt nagenoeg alles naar eigen smaak instellen. Ook zeer makkelijk schoon te maken.

istra100 26-06-2014

Sinds eind maart ben ik in het bezit van deze mooie machine, tijd om een review te schrijven.
Machine werd keurig verpakt, en compleet, met uitgebreide reinigingsset geleverd. Installatie via duidelijke aanwijzingen in boekje en via display verliep geruisloos.
Eerste indruk een mooie machine, pianolak zwart en een zeer uitgebreide gebruiksinterface. In het begin lijken al die functies nog wat veel,maar gaandeweg voel je je al snel thuis op deze machine.
De smaak van de koffie is goed en de temperatuur en sterkte(instelbaar) van de koffie is uitstekend te noemen,die overigens in drie standen is in te stellen.
Fijn aan deze machine is dat er een dubbelbonen reservoir aanwezig is, waardoor je bij de koffiespecialiteiten verschillende bonen kunt selecteren.
Ik heb inmiddels een profiel ingesteld en geactiveerd op "My Coffee") en ik moet zeggen dat werkt prima, al mijn persoonlijke koffievoorkeuren worden opgeslagen en de koffie die ik wil komt er volgens die voorkeuren uit. Jammer dat ik per profiel maar een espressospecialiteit kan opslaan en daarnaast geen dubbele espresso binnen het zelfde profiel, wellicht doe ik iets fout, zo niet dan is het jammer.
De slidders waarmee je snel hoeveelheid en koffiesterkte kunt selecteren zijn heel handig, maar zelf gebruik ik ze niet, hooguit voor gasten die een afwijkende hoeveelheid koffie en sterkte willen.
De energiespaarmodus is heel handig en na drie minuten gaat de machine op stand-by, waardoor het stroomverbruik beperkt blijft. Wat mij verder opvalt in het dagelijks gebruik is dat de machine vanaf koud razendsnel, binnen een minuut opstart, dat was met mijn oude machine wel anders daar duurde het ca 5 minuten.
De afwerking is mooi, pianozwart, maar het kunststof is kwetsbaar, microvezeldoekje en afwasmiddel ten spijt. Dat geldt niet voor de voorzijde m.b.t. het touchscreen en slidder gedeelte, die is voorzien van een krasvaste laag.
Tot nu toe na ca 450 heerlijke kopjes koffie heb ik een minpunt kunnen ontdekken, wat wellicht door de technische dienst kan worden opgelost.
Het probleem is dat de lekbak en koffiedrabbak sensor overgevoelig is en te pas en te onpas reageert, ook wanneer de lekbak en koffiedrabbak volledig schoon en droog zijn en de onderdelen juist zijn geplaatst. Bij melding lekbakje moet ik dan de bak even loshalen en er opnieuw induwen en dan is de melding weg.
Het gebeurd te vaak en ik ga er vanuit dat dit probleem netjes wordt opgelost door de TD van Melitta.
Eindconclusie, fijne machine en uitstekende koffie qua smaak en temperatuur, waarvan ik hoop dat ik er nog jarenlang plezier van heb. Mochten mensen overwegen deze machine aan te schaffen en vragen hebben dan hoor ik het wel!

Officiele reactie van Melitta 04-07-2014

beste, we danken u voor de uitgebreide review!
het is inderdaad niet mogelijk om 2 espresso's in te stellen in een profiel, er is 1 naam mogelijk.

Mocht u nog geen contact met ons hebben opgenomen over uw vraag over het lekbakje, dan wachten we uw verdere berichten graag af op info@melitta.nl.

Melitta Consumentenservice

Brenda Broekmaat

Kathleen 05-01-2017

Beste,

Ik drink mijn dranken graag erg warm ...zijn de melkkoffies warm genoeg? Gezien ik ergens las dat de melk te koud zou blijven?

Bedankt voor je antwoord!

Mvg

Diabolic 28-03-2014

Melitta Caffeo Barista TS.

's Morgens vroeg wordt ik heerlijk wakker geschud met een kopje koffie. Ik geniet van de geur van de verse koffie.
mooie crèmelaag. Het molentje is stiller dan m'n oude Siemens S50. Prachtig design.'t neusje van de zalm.

Ark36 28-02-2014

Gewonnen via loterij. Wilde al een langere tijd een volautomatische koffiemachine voldoet boven verwachting

rob 19-02-2014

Smaak: Prima espresso, café crème, cappuccino en macchiato met voldoende crema en stevig melkschuim (we gebruiken Friesche Vlag Langlekker melk). Koffie is goed van temperatuur en zeker niet te koud. Wel de maalgraad wat fijner gezet (ondanks dat de handleiding adviseert dit pas na 1000 bereidingen te doen) omdat er bij de fabrieksinstelling wat onderextractie leek te zijn.

Mogelijkheden: De machine heeft een totaal van 18 recepten, variërend van café crème tot een flat white, latte macchiato of dubbele ristretto. Bereiding gaat zodra het melkreservoir is aangesloten (indien nodig) volledig automatisch. Per recept kan worden ingesteld welk bonenreservoir moet worden gebruikt, en kan zowel de temperatuur als de hoeveelheid koffie, water en melkschuim worden aangepast. Daarnaast kan er ook nog eens voor maximaal vier personen voorkeuren worden opgeslagen.

Gebruiksgemak: Bediening is uitermate eenvoudig, al kost het in het begin wel even tijd om de machine te 'tunen' naar persoonlijke voorkeur vanwege de vele instelmogelijkheden. Zowel bij bereiding als onderhoud (spoelen, reinigen etc) geeft het display duidelijk aan wat de machine aan het doen is danwel verwacht van de gebruiker. Klein minpuntje: het is -anders dan door deze onder een voorkeurgroep te zetten- niet mogelijk om snel een ander recept te kiezen dan welke is voorgeprogrammeerd onder een van de bedieningstoetsen; wellicht dat men dit via 'doordrukken' mogelijk had kunnen maken. Een tweede druk op dezelfde bereidingstoets betekent helaas een niet meer terug te draaien annulering waarna de gemalen koffie zonder pardon het afvalbakje in verdwijnt.

Vormgeving: de machine is strak en bijzonder fraai vormgegeven in glanzend zwart met zilver en chromen accenten. Naar mijn mening absoluut de mooiste machine binnen de Caffeo reeks en sowieso een van de mooiste apparaten op de markt op dit moment. De machine is overigens ook nog eens bijzonder stil.

Samenvattend: bijzonder fraaie machine, plezierig in gebruik en uitstekend kopje koffie. Een flinke investering, maar absoluut de moeite waard!

Officiele reactie van Melitta 13-03-2014

Beste,
Ook dank namens Melitta voor deze mooie review.

Graag reageren wij op de vraag over de temperatuur. De temperatuur kan in 3 standen worden ingesteld, de meeste gebruikers verwarmen inderdaad het kopje voor.
De koffie dient in principe niet gelijk opgedronken te kunnen worden, maar een koffie met melk-specialiteit is minder warm. De temperatuur van het melkschuim zelf kan niet worden aangepast.

Caffeo After Sales Service

Brenda Broekmaat

istra100 10-03-2014

Dank voor de goede review, ik heb interesse in deze machine maar heb toch nog een vraag over de temperatuur ondanks dat je er wel iets over zegt. Bij veel machines moet je het kopje voorverwarmen en kun je ondanks dat de koffie in een keer opdrinken. Hoe zit dat bij deze machine is de temperatuur hoog genoeg zonder voorverwarmen om niet in een keer op te drinken en hoe is de temperatuur van het melkschuim.

bvd voor je reactie

k.markslag 11-02-2014

Zet de meest heerlijke koffiespecialiteiten met één druk op de knop. Geeft op tijd aan wanneer je de bonen of het water moet bijvullen.Zeer gebruiksvriendelijk en het binnen werk is makkelijk schoon te maken.
Ik vind het een prachtige machine en is z'n geld zeker waard.