TP-Link TL-WPA4220 KIT - Reviews

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 7 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de TP-Link TL-WPA4220 KIT op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,6

Harry 19-09-2018

Plug & Play

Geschreven voor: TP-Link TL-WPA4220 KIT

Een prima product wat doet wat het moet doen en waarvan de installatie een fluitje van een cent is.
Uitpakken, de pluggen in het stopcontact plaatsen, utp kabeltje aansluiten, knopjes indrukken zoals in de quick set up guide aangeven staat, WiFi aanzetten op smartphone of ander apparaat, de WiFi repeater selecteren, naam en password staan erop 😉, password invoeren, en je hebt een prima WiFi signaal waar je het eerst niet of matig had.

Pluspunten

• Eenvoudige montage
  • Prima signaal daar waar nodig
  • Prijs/kwaliteit

Minpunten

• Je bent wel twee stopcontacten kwijt
  • Geen vermelding in guide over invoeren password

Henk van den Heuvel 05-08-2017

TL-WPA4220 zorgt voor bereik in huis en zelfs in de tuin.

Geschreven voor: TP-Link TL-WPA4220 KIT

Geen draden trekken, maar via het stopcontact overal bereik hebben. Router staat op de eerste verdieping ( bij de vaste computer) en extender beneden in de woonkamer. na installatie overal bereik.
Alleen het onderste groene lampje blijft knipperen. Is dat normaal? Werkt verder prima.

Pluspunten

• snelheid
  • bereik zelft in de tuin en op zolder

Minpunten

• knipperen extender hinderlijk

browny 25-08-2016

Eenvoudig en effectief apparaat

Geschreven voor: TP-Link TL-WPA4220 KIT

Deze set heb ik als extra aangeschaft op voor moeilijk bereikbare plaatsen.

De handleiding is nogal vaag maar kortgezegd is het eigenlijk heel simpel

kleine kastje met utp kabeltje aan je router verbinden + aanslutien op stopcontact, grote kastje in stopcontact.

CD-tje plaatsen, starten, draadloos verbinden met de wifi adapter (TP-link xxxxx) via je computer/laptop, via menu op 2e regel clicken dan start het programma, dan wordt de apdater zichtbaar, click op connext en login met admin / admin.

Dan zit je in de powerline en kan je instellingen wijzigingen die je wil (is niet nodig maar het kan zoals kanaal, wachtwoord etc..).

Ready? dan even op de paarknop drukken van grote kastje en daarna gelijk op kleine kastje (zit aan de voorkant) en alles werkt !!

Dit even ter zijde.

Ervaring:
installatie gemakkelijk/eenvoudig
verbinding: was bij mij goed maar zal wel afhankelijk van je huis zijn
voordeel: je kan ook je computer op wifi punt (grote kastje) aansluiten waardoor je een nog snellere verbinding hebt. Je hebt 2 aansluitpunten.
support: is goed, snelle reacties

puntje van aandacht:
Ik wilde gelijk de nieuwste firmware er op hebben en die moest geplaatst worden (appaaraat doet het wel maar ik wil de hoogste snelheid vandaar deze upgrade)
Daarom even contact gezocht met support en kreeg snelle reacties. Helaas werd ik door een verkeerd linkje op het verkeerde been gezet. Na een dag had ik het gefixt door 5 x met support te bellen.

Morgen ga ik hem nog even uitvoerig testen.

conclusie: snel en effectief apparaat, eenvoudige installatie en goede support. Daarnaast in de actie gekocht voor een scherp prijsje (39,95)
Rechstreeks op UTP is nog altijd de beste oplossing echter niet altijd mogelijk dan is dit een goed alternatief.

Pluspunten

• eenvoudige installatie
  • goede support
  • ideale oplossing
  • 2 UTP aansluitingen snel

Minpunten

• handleiding niet lezen
browny 04-12-2016

aanvulling: Nog een update gedaan van dit kastje, zou nog sneller worden (niet gecheckt) maar werkt nog steeds top. Geen storingen en altijd verbinding

Alwin H 01-10-2015
Geschreven voor: TP-Link TL-WPA4220 KIT

Gisteravond besteld, vandaag in huis. Ik heb de Engelstalige Quick Installation Guide (= A4'tje) gevolgd, dat is volgens mij de makkelijkste methode. Dus beide stekkers met een kabel verbonden: de kleine stekker beneden aan de router, de grote stekker boven aan de PC. Het kleine boekje vond ik een beetje cryptisch. Met ons oude WiFi haalden we boven slechts 0.71 Mb/s, met de Powerline adapters 12.15 Mb/s, op ong. hetzelfde moment gemeten met een speedtest. Onze provider adverteert met internet "tot 20 Mb/s", dus dat lijkt me zeer acceptabel zo. Het is in ieder geval een factor 17 sneller! Hadden we dit maar eerder gedaan...

wfl 02-11-2014
Geschreven voor: TP-Link TL-WPA4220 KIT

Heb de driedelige TP-link 4220 kit gekocht. Het is een uiterst instabiel systeem. zowel het bedrade netwerk signaal als het wifi signaal vallen vaak op onbegrijpelijke wijze uit. Heb het systeem meerdere malen gereset en helemaal opnieuw ingesteld. Geen succes.
Uit pure ellende mijn oude Sweex homeplugs uit de kast gehaald. Die doen het gewoon zonder morren. Maar helaas hebben ze geen wifi extentie.
Gelukkig heeft Alternate de Tp-Link zonder probleem teruggenomen en omgewisseld voor de Devolo dlan 500 Wifi. Die doen het als een zonnetje.

TJ-Venlo 31-12-2013
Geschreven voor: TP-Link TL-WPA4220 KIT

Na enkele wifi signaal versterkers geprobeerd te hebben en allen zonder resultaat besloten om voor deze (iets duurdere) methode te gaan. Man, had ik dat meer eerder gedaan! Order (a EUR55,-) zaterdag om 21 uur geplaatst en gisteren om 15 uur in ontvangst mogen nemen. De kleine adapter met de meegeleverde ethernet kabel aangesloten op mijn modem en in een stopcontact gestoken, vervolgens de grote adapter in een stopcontact gestoken, de WPS knop van mijn modem ingedrukt en daarna de wifi kloon knop op de grote adapter ingedrukt en als laatste de grote adapter in een stopcontact gestoken in de ruimte waar ik voorheen geen wifi signaal had. De draadloze snelheid direct bij mijn modem is zelfs nog ietsje lager dan de snelheid in de ruimte waar de grote adapter is geplaatst, prima kwaliteit adapter dus. Eindelijk een product dat dus ook echt plug & play is! Het mooie aan dit systeem is dat het bestaande wifi signaal niet wordt versterkt maar bedraad (via het stroomnetwerk) vanaf het modem naar de adapter gaat en de adapter zet het om naar een nieuw wifi signaal, nul snelheid verlies dus!
bramvl 17-05-2014

Of dat wps nu wel of niet is gelukt bij mij weet ik niet. Ik moest in ieder geval wel dat wacht wat op de adapter staat invoeren om verbinding te krijgen was dat bij jouw ook? En snap jij die paren knoppen? Als de stroom er b.v. is afgeweest moet je dan die paren knoppen opnieuw indrukken. Bij mij werkte het al prima en toen las ik over die paren knoppen. Heb ze toen maar ingedrukt en het werkt nog prima maar wat doen die knoppen nu eigenlijk?

ratar 14-11-2013
Geschreven voor: TP-Link TL-WPA4220 KIT

Sinds een maand heb ik de TP-LINK WPA4220 KIT in huis. Ik ben er erg tevreden over. Ik heb mijn router in de woonkamer staan en heb daar ook de TP-LINK staan. De ander staat op zolder waar ik nu een beter WiFi bereik hebt. Op zolder heb ik bedraad een netwerkprinter aangesloten en deze werk ook perfect!!

Echt een aanrader om je Wifi of netwerk te versterken, verlengen.....
ratar 12-06-2014

Beste,
Het was erg eenvoudig, sluit hem met kabel aan op je router en schrijf je je netwerknaam en wachtwoord die op het andere kastje staat op. Stop die ander in het stopcontact en klaar. Gebruik geen verlengkabels e.d. maar direct op het stop contact.

Dodobrain1969 14-06-2014

Het is nog altijd niet gelukt, om dat verrekte ding aan de praat te krijgen.

Dodobrain1969 11-06-2014

Ik ben nu al twee uur bezig, om dat verrekte pakket aan de praat te krijgen, en het lukt niet. Wat kun je me aanraden?