LG HX721

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 14 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de LG HX721 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,8

aard11 04-05-2012
Geschreven voor: LG HX721

Uiterst tevreden over dit apparaat.

Pluspunten:
- goed geluid
- veel mogelijkheden, ik gebruik hem oa met een LG NAS en TV

Minpunten
- Afstemming geluid LG TV en Homecinema. Indien ik gebruik maak van andere functies dan in combinatie met TV is later het geluid op de TV niet meer over de Home Cinema set te krijgen, zelfs in een aantal gevallen geen geluid uit TV. Oplossing heel de zaak uitzetten en dan is er af en toe nog een probleem. Dit verwonderd me wel aangezien beide producten van LG zijn.

Ondanks dit vervelende minpunt toch uiterst tevreden over mijn aankoop.

jacwu 18-06-2012

Klopt, dat probleem heb ik ook.Onbegrijpelijk dat ze niet met elkaar kunnen " praten"

verder is het een topsetje.

aard11 05-08-2012

inmiddels heb ik het systeem langer en heb ook toch wel regelmatig problemen met het apparaat o.a. blijven hangen in software update, nu staat hij weer op device. Duurzaamheid? Zou inmiddels niet meer voor LG gaan

GvanA 23-04-2012
Geschreven voor: LG HX721

Er waren wel een paar problemen bij de installatie van de LG HX721 aan de Humax en de Philips TV 40PFL 7605 Deze zijn opgelost na telefonisch contact met Digideals.
Het probleem om het geluid te activeren is op te lossen door het TV geluid op 0 te zetten. De LG is met een optische kabel verbonden aan de Humax 5050C. De LG moet daarna op OPTISCH gezet worden en de eerste keer moet dit bevestigd worden met OK. Daarna deed het geluid het. Verder moet de kabel met het radiosignaal op de LG aangesloten worden, en moet voor activering van het menu op de TV de HDMI kabel op de uitgang van de HG aangesloten worden en in de TV op HDMI 1 of 2 (In 3 werkte niet)Daarna werkt alles zoals beloofd.
De display zou wat helderder kunnen

Pablito687 19-01-2012
Geschreven voor: LG HX721

Heb deze onlangs gekocht en moet zeggen dat ik alleen maar de 3D films hierop heb getest. Waar ik eigenlijk niet zo tevreden van ben is dat er constant haperingen zijn als ik de film bekijk, zo blijft hij regelmatig hangen en soms start hij gewoon de dvd niet! Heb hem al 5 keer in 3 dagen moeten rebooten! terwijl het nieuwe dvd's zijn! Doe ik dit op mijn ps3 dan heb ik geen enkele storing maar heb ik niet zo goed beeld..
Heb eigenlijk zware spijt van de aankoop

BW1982 04-01-2012
Geschreven voor: LG HX721

Net twee dagen voor kerst dit Home Cinema systeem aangeschaft. Dit omdat ik een week daarvoor ook al een LG 47LW4500 TV heb aangeschaft. Ik heb hem nog te kort om een goede review te geven, maar kan al wel vast wat bevindingen geven over hoe het tot nu toe bevalt. Het aansluiten van het systeem gaat zeer snel. Alles wordt netjes met draadfjes en kleurtjes aangegeven. Wel vreemd dat de subwoofer geen eigen voeding heeft. Dit merk je ook wat soms is de bass te belabberd aanwezig en zal je hem zeker in het menu naar -5 moeten terugdraaien. Het geluid uit de speakers is wel vrij goed. Niet zo goed als met mijn Harman kardon en Onkyo reciever, maar zeker niet slecht voor t geld. Hoge tonen zijn mooi zacht en het middengebied is vrij zuiver voor deze middenklassen. De afstandsbediening vind ik iets slechter dan van de TV, oog net wat goedkoper en dat merk je dan ook. Het inladen van een BD film gaat redelijk. Niet dat het heel erg snel is, maar niet hinderlijk. Wel maakt ie dan redelijk wat geluid bij het afspelen. Wel heb ik nu nog steeds een probleem, dat wanneer ik RTl4 of welke zender dan ook kijk, het geluid wat optisch vanuit de TV binnenkomrt naar de set, steeds 5 seconden geen geluid geeft. LG geeft aan: zoek het maar uit met BCC, en die hebben nog niets laten horen. Dat is bij Harman kardon toch wel beter geregeld! Ik hoop spoedig op een oplossing van BCC (High Service is het toch??!) Maar kortom: prima apparaatje met helaas een vervelende storing.

bosrr 25-12-2011
Geschreven voor: LG HX721

mooi strak apparaat , mooi geluid en beeld
hoort iets de ventilator , alleen jammer speelt geen vcd af , werkt goed met LG apps
afstandbediening duidelijk. Allus bij elkaar goed apparaat.

Mao ze Dong 22-12-2011
Geschreven voor: LG HX721

Prima apparaat, internet werkt prima (bedraad)
Super beeld en geluid en wat ook heel gemakkelijk is: de LG remote app

robert 1970 21-12-2011
Geschreven voor: LG HX721

Gewoon goed voor het geld veel muziek mogelijkheden.
Sub vanuit je stoel te regelen, dure merken moet je uit je stoel.
Internet geen probleem, alhoewel de laptop natuurlijk sneller is. Maar gekocht voor 3 d en sound gewoon super.

Albert2011 27-11-2011
Geschreven voor: LG HX721

Het gebruiksgemak is werkelijk waardeloos. Onbetrouwbaar en een software vergelijkbaar met het Appolo project, maar dan minder.

Steeds verliest hij het contact met de router. Al mijn andere apparaten hebben dit niet. De belofte van eenvoudig instellen via Protect Set up is een leugen. dit werkt dus niet. Het apparaat herkent geen enkele router. Het overzichtslijst met gevonden toegangspunten is NUL. Het liefst gooi ik het apparaat het raam uit. ECHT EEN AFRADER.

Dennis011 27-07-2011
Geschreven voor: LG HX721

Sinds een maand heb ik de LG HX721 nu in huis en ik ontdek nog steeds nieuwe mogelijkheden!
Ik moet zeggen dat het geluid ervan zeer goed is. Het design is ook goed al is de subwoofer groot, maar dat hoort er gewoon bij voor het geluid.
Het is wel even wennen omdat er zoveel mogelijkheden zijn. De 3D optie is ontzettend leuk. Jammer dat er nog zo weinig blu ray dvd's zijn!
Ik ben er in ieder geval blij mee.

Albert2011 24-07-2011
Geschreven voor: LG HX721

Mooie set met veel mogelijkheden. Dit is de reden waarom ik hem heb gekocht.
O.a. het gebruik van je Wi-Fi netwerk (5 Ghz)en de verschillende widgets. Deze worden van tijd tot tijd aangevuld.

Zeer groot nadeel is alleen dat het toestel enorm traag werkt wanneer een internet zoekopdracht (bijvoorbeeld Youtube) moet worden gegeven. Dit moet met behulp van pijltjestoets op de afstandbediening over het alfabetmenu op het scherm. Jammer dat er geen toetsenbord op kan worden aangesloten of gebruik gemaakt van de letters op de afstandbediening. Het ontneemt je iedere motivatie om deze optie van internet te gebruiken en daarmee de het complete nut van deze feature.

Werkt wel goed wanneer bestanden vean het eigen huisnetwerk worden opgevraagd (je hebt dan gelukkig geen toetsenbord nodig)

LG heeft ook goed nagedacht over de afstandbediening. Deze is ook te gebruiken voor de TV. Dus geen Logitech One meer nodig. .

Maozedong 26-12-2011

ben het niet met je eens, sluit je 721 bedraad aan en de problemen die je aangeeft zijn opgelost; lijkt me meer een probleem van je draadloos netwerk
Waarschuw me even als je hem uit het raam wil gooien; kom ik hem opvangen

Tony92 17-07-2011
Geschreven voor: LG HX721

Ik ben sinds vandaag de trotse eigenaar van dit toestel.
Ik moet zeggen dat het geluid ervan zeer goed is. Ik heb hem natuurlijk vandaag goed uitgetest en zowel bij films als bij muziek klinkt het goed.
Het uiterlijk van deze HX721 is ook goed. De receiver en de subwoofer zijn een beetje groot, maar dit is niet echt een reden om hem niet te kopen.

Een aanrader dus!

Dirk en Tamara 11-07-2011
Geschreven voor: LG HX721

Mooie geluidset. Gebruiksvriendelijk. Veel maar niet te ingewikkelde mogelijkheden. Simpel te begrijpen en instaleren apparaat.
Doet zijn werk en pakt tot nu toe alle soorten DVD's.
Wij zijnn super tevreden met de LG in combinatie met
de LG 42LW570s!

Marcel_2 11-10-2011

Hoi Dirk en Tamara,

Is het ook mogelijk de set zodanig aan te sluiten dat deze zichzelf automatisch ingeschakelt als je de TV aan zet? Ik heb ook een nieuwe LG tv maar heb niet echt zin om nog een afstandsbediening erbij te hebben. Daarom zoek ik dus een set die met de tv mee aan en uit gaat. Is de set ook te bedienen met de afstandsbediening van de TV zelf?

Leegstraten 24-05-2011
Geschreven voor: LG HX721

Sinds 1 week de home cinema set van LG HX721 inbezit. Het geluid is enorm! zo ook de mogelijkheden. Qua gebruiksgemak is het even wennen omdat er zoveel mogelijkheden zijn. De vormgeving is mooi strak. Geen knopjes e.d.!
Voor ons een prima product om jaren mee vooruit te kunnen.

Oparob 17-05-2011
Geschreven voor: LG HX721

Geluid is prima, kan ook worden aangepast en voldoet aan mijn wensen.
Erg jammer dat dit product op deze manier in de markt is gegooid. De wifi link naar je win 7 pc vraagt om een cifs id en passwoord. Zou dus je windows live userid en pw moeten zijn. Jammer lukt niet.
De laptop van mijn vrouw met vista werkt wel, maar win7 doet het niet.
Bellen met LG heeft geen nut. De specialist is eten, hij belt zodra hij gegeten heeft. Twee uur later, neen de specialist is naar huis.
Er zijn dus maar heel weinig mensen die van de laatste
nieuwe zaken afweten maar die lunchen of gaan naar huis. LG geen goede betrouwbare partner.