LG HX551

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 24 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de LG HX551 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,1

mjhil 24-06-2012
Geschreven voor: LG HX551

Paar weken in bezit en een paar zaken vallen op.
Prima geluid. Helaas heb ik ook een televisie van LG. Deze gaat iedere keer automatisch aan als deze set aangaat. Simplink staat gewoon uit maar dat maakt niets uit. Erg irritant om stedds bij luisteren naar radio of CD de TV uit te moeten doen.
Systeem kan alleen aan of stand-by! Uitdoen alleen door stekker eruit.
Handleiding is erg slecht

thelostboyscout 29-01-2012
Geschreven voor: LG HX551

haarscherp beeld (op een 42" full HD) met een blueray disk, met 5.1 geluid knal je echt de kamer uit. Blueray dvd en (progrock) cd/dvd met 5.1 geluid. Een heerlijke verdeling/geluid uit alle hoeken. Geluid van tv zenders (digitaal) is ook goed. de vormgeving vind ik persoonlijk iets minder; het is glimmend plastic. De set staat achter een kastdeur, dus zie alleen de rear speakers. Bediening was even wennen, maar is gekoppeld aan een logitech Harmony en dat werkt ook goed. Een prima set. De extra mogelijkheden zoals youtube heel even bekeken, maar geen opmerkingen/ervaringen hierover.
Wordt geen hdmi kabel meegeleverd, maar dat is het probleem ook niet. Instelling van alles niet bijzonder moeilijk, gewoon de menu's doorlopen. Er ziten meer mogelijkheden op dan in dagelijks gebruik nodig is, maar ach, wat maakt dat uit.
Simpel gezegd: goed beeld en geluid. Het lijken kleine speakers, maar het volume is niet minder!

ennagrubmeel 20-01-2012
Geschreven voor: LG HX551

Heb de set aangeschaft in combinatie met een LG 3D TV. Het geluid is prima, maar het totstandbrengen van de link tussen de TV en de HX551, die dmv een een HDMI 1.4 zijn verbonden, is lastig. Pas na enkele keren uitschakelen en weer inschakelen van de Simplink wordt het contact tot stand gebracht. Tot die tijd kiest het systeem ten onrechte steeds voor de optie Optical (dus niet de HDMI). Zodra de verbinding is gelegd is het prima, maar blijft dus wel behelpen.

zwolle12345 09-02-2012

je moet een optische kabel kopen en achterin plaatsen, en dan op de afstandsbediening op optical drukken.je kan de babel kopen bij karwei voor 12 euro lengte 2 meter

RBoeren 01-01-2012
Geschreven voor: LG HX551

Sinds enkele weken hebben wij deze home cinema set aangeschaft na het lezen van de reviews hier en na de set gehoord te hebben in de winkel. Het geluid van deze set is echt bijzonder mooi, vooral in vergelijking met onze oude set. Mogelijkheden zijn erg breed, geweldig om je MP4 af te spelen via de USB ingang en dat geldt ook voor de externe harddisk die bijna continu aangesloten is op deze set en zonder problemen speelt hij de ondertiteling ook af. Youtube filmpjes opzoeken via de set is erg leuk. Vormgeving kan beter, maar het gaat om de kwaliteit natuurlijk. Nog geen problemen met de set gehad.

nienke250 04-12-2011
Geschreven voor: LG HX551

Ik heb reeds eerder een review geplaatst waarbij ik enigszins negatief was. Nu we en tijdje verder zijn, ben ik wat positiever geworden.

Er zijn reeds twee nieuwe updates gepasseerd en ik heb geen last meer van stotterend beeld bij het afspelen van 1080 content.

Dit heb ik mogelijk ook zelf opgelost door de speler op een ip6 internetkabel aan te sluiten en de maximale framerate van mijn router op maximaal (9600 ipv 1522) te zetten.

NAV van mijn eerdere negatieve review is er door LG contact met mij opgenomen. Ze hebben mij nav van dit gesprek via de post een update verzonden. Deze werkte echter niet omdat ik de laatste versie al had.

Ze gaven tevens te kennen dat hun helpdesk niet geheel op orde was en zij ander personeel gingen inhuren.

RoeldeJ 05-10-2011
Geschreven voor: LG HX551

Na ontvangst van de 1e HX551 bleek binnen enkele dagen de DVD speler geen beeld meer te geven.
Omruilen bij BCC was geen probleem en wij kregen een nieuwe HX551 die het aanvankelijk goed deed. Na ca. 3 weken gespeeld te hebben begon plotseling het TV beeld soms naar zwart te vallen. (De Digitale Humax tuner stuurt via een HDMI kabel het beeld en geluid door de HX551 om vervolgens naar de Bravia TV gestuurd te worden)

Een goede vriend van ons schafte dezelfde set aan en ondervond na 2 maanden ook het uitvallen van beeld.

In beide gevallen hielp het kortstondig trekken van de 220V stekker en weer terugsteken meer de de helpdesk van LG. Telefonisch werd ik door een arrogant broekie een beetje behandeld als 'dombo' en dat viel bij mij niet goed omdat ik al zo'n 35 jaar in het vak zit.
"Ja het ligt vast aan uw HDMI kabeltje meneer!" Op mijn vraag hoe die fout dan kan verwijnen na het trekken van de netspanning wist het jochie geen antwoord te geven.

Een vraag gesteld via een webformulier aan LG Care Center moest blijkbaar 3 weken 'sudderen' voordat ik een antwoord kreeg.

Het antwoord : Wij raden u aan om de set ter reparatie aan te bieden bij uw leverancier.
Dan ben ik de set dus een paar weken kwijt, voor een 'fout' die niet reproduceerbaar is en bovendien bij één set aanwezig is, maar bij weet-ik-hoeveel!

LG vraagt alle kopers van de set om vooral de positieve klantervaringen te vermelden op Kieskeurig..... en dat pakt wel een beetje anders uit.

video666 25-09-2011
Geschreven voor: LG HX551

Sinds een paar dagen in 't bezit van de HX 551.
Helaas nu al problemen met de dvd/bd speler die dus niks meer afspeelt en maakt ook nog eens veel lawaai.
Heb meerdere beoordelingen gelezen van mensen die dit ook hebben en lijkt dus op een grote productiefout.

Wat is wel goed....
Geluid is beter dan verwacht en ook goed instelbaar.
Boxen zijn mooi en strak, de meegeleverde kabels zijn lang genoeg.
Het internetgedeelte is zeer uitgebreid en snel ook.
WIFI streamen vanaf de pc met film's (avi mpeg enzo)
Film kijken in HD via wifi is niet mogelijk omdat het gewoon te traag is, hiervoor moet je een UTP kabel gebruiken.
Afstandsbediening is duidelijk/overzichtelijk dit geldt ook voor de layout op tv wat zelfs instelbaar is.

Het is jammer dat dit product zo'n fout heeft.
De mogelijkheden die het apparaat heeft zijn groot.
Deze LG gaat de deur uit en daar komt GEEN LG voor terug.

nienke250 15-09-2011
Geschreven voor: LG HX551

Door de goede beoordelingen heb ik mij laten verleiden deze set aan te schaffen. Helaas begonnen de problemen snel.

Ten eerste doet het geluid het vaak niet. De set aan en uit zetten is vaak de oplossing. Dit is ontzettend irritant.

Het afspelen van films van 1080i content via de laptop en pc is niet mogelijk. Het beeld komt haperend over op de tv. Ik heb hierop naar zowel mijn laptop en pc internetkabels gelegd. Dit helpt dus ook niet!

Ik heb verschillende keren contact gehad met de medewerkers van LG. Helaas zijn ze zeer onkundig en lijk ik de helpdesk te zijn in plaats van andersom.

De set herstellen naar fabrieksinstellingen lijkt niet mogelijk te zijn. De LG-medewerkers kunnen mij dit ook niet vertellen.

De laatste softwareupdate heeft ook niks opgelost.

Uit dit forum blijken meerdere personen dezelfde problemen te hebben. Voor mij geen LG meer!

Corrita 05-12-2011

@nienke250
De problemen met mijn LG zijn nog steeds dezelfde. Ik heb ten einde raad er een mediastreamer (Mede8er Med400x) bijgezet. Ik kan nu ook de opgenomen 3D films incl. ondertiteling afspelen via de LG set.
Ik heb gisteren de laatste update er in gezet. Of de problemen opgelost zijn weet ik nog niet

Roel de Jonge 15-09-2011
Geschreven voor: LG HX551

Prachtige en goed klinkende set met veel technische mogelijkheden.
De eerste set besteld bij BCC en werd vlot (gratis) bezorgd.
Na een paar dagen lukte het afspelen van DVD's niet meer..... wel geluid maar geen beeld meer.
Door de omruilmogelijk binnen 14 dagen na aankoop kon ik zonder problemen een nieuw exemplaar halen bij BCC-winkel en de ' oude' inleveren.
Deze set hield het 3 weken vol, maar gisteravond begon het beeld van de digitale tuner (loopt via de HDMI-1 IN naar de HDMI-OUT en dan naar de TV) zeer regelmatig naar zwart te vallen. (voor ca. 3 seconden)

Pas na het trekken en terugsteken van de netsnoer en dus opnieuw opstarten van de HX551 lijkt het weer goed.

Hier worden wij niet vrolijk van (:-((

BramBanjer 11-09-2011
Geschreven voor: LG HX551

Mooie set, als het werkt goed geluid.
Het kiezen van de input op het app. zit te dicht naast de volume knop waardoor je per ongeluk snel een andere input bron kiest. (ik heb grote handen)
Geen hoofdtelefoon uitgang. (kan dit op een cinema set?)
Terug bezorgt omdat ook ik het audio probleem ondervond. (ook na de software upgrade)
FM radio gaat goed, daarna schakelen naar HDMI 1 input dit is mijn UPC HD box. En dan geen audio, wel beeld.
Nu moet de set uit/aan en dan weer wel audio.

jflaan 02-09-2011
Geschreven voor: LG HX551

De LG HX551 gekocht ter vervanging van een NAD systeem,waarvan de reciever vaker ter reparatie bij de fabrikant was dan dat ik hem gebruikt heb.
ben nogal een geluids freak en was sceptisch over de aanschaf in de winkel klinkt het altijd beter dan bij je thuis. nou ik heb er geen spijt van het geluid is helder en zuiver zonder enige vervoming van hoog tot laag de subwover ( klinkt lekker strak) is perfect naar je voorkeur in te stellen net zoals de rest van de speakers . makkelijk in te stellen bij speelfims, en muziek DVD enje televisie en gezien de aanschaf van € 320,00 zeker een aanrader.
de bijgeleverde bekabeling is zeker wat te kort maar is makkelijk te vervangen voor iets anders.
verder geen bijzonderheden gevonden

Kopen die LG HX 551

KarmaPolice 15-08-2011
Geschreven voor: LG HX551

Prima apparaat, echter ik kon hem gelijk terugsturen omdat hij geen blue ray afspeelde. Het leek wel of er een helicopter op steeg als ik een blue ray probeerde af te spelen.
Ik heb wel een nieuwe besteld want verder was het een prachtig ding.

Klaas Wispelwey 25-07-2011
Geschreven voor: LG HX551

Geluid is perfect! Je kan met home cinema set echt bijna alles. Vormgeving van het apparaat is mooi en is makkelijk bedienbaar. 1 klein nadeel is dat er erg korte kabels worden bijgeleverd.

helga1974 22-07-2011
Geschreven voor: LG HX551

sinds ik de lg hx551 home cinemaset heb aangesloten, geniet ik van een geweldig geluid wanneer ik radio luister, maar ook mijn beeld en geluid als ik een film kijk is zeker 200% verbeterd !!.
Al met al heb een geweldige home cinemaset voor een betaalbare prijs gevonden en ik hoop er nog lang plezier van te hebben en dit geldt ook voor anderen die dezelfde keus gemaakt hebben of nog willen maken.

Puthenaer 22-07-2011

----------1e review 26-6-2011----------
W.A.U.W! Dat was mijn reactie toen alles binnen een kwartier aangesloten was!
Er kan een enorm (zuiver!) kabaal uit de boxen komen, dus goed afstellen is een pre. Gelukkig kan dit via een handige toets op de ab.
De set ziet er gelikt uit en dat is het menu ook. Het is erg overzichtelijk en duidelijk.
Vooralsnog heb ik de set via de hdmi-uit(arc) aangesloten op mijn Panasonic plasma (6 jaar oud). Het werkt perfect! De optische uitgang heb ik aan mijn ziggo kastje gelinkt en digitale tv en radio klinken als nooit tevoren. Ook voor de optische uitgang zit er een handig knopje op de ab.
De wifi was ook al zo makkelijk aan te sluiten. Via het meegeleverde Nero Mediahome heb ik mijn foto's, films en muziek gedeeld zodat ik ze op tv kan kijken. Wat wel een minpunt is, is dat de dvd structuren niet herkend worden (*.TS) en bij muziek de .FLAC niet. Maar die minpunten vallen in het niet bij alles wat hij wel kan lezen.
Muziek via usb is ook geen enkel probleem.
3D tv heb ik niet, dus dat kan ik niet beoordelen.

Kleine opmerking over de andere reviews is dat het een beetje raar is om de duurzaamheid te beoordelen omdat het apparaat pas sinds maart op de markt is.....

Wat ik nog moet doen is het apparaat aansluiten om mijn harde schijf recorder, maar daar verwacht ik ook geen problemen mee.
Verder heb ik een Logitech Harmony555 gekocht om alles in één afstandsbediening te krijgen.....helaas is de 555 niet meer op kieskeurig te vinden.

----------Update review 22-7-2011---------
2e review van mij.
Nog steeds een zeer tevreden gebruiker! De mogelijkheden via wifi zijn super, alleen 1080p hd films via het netwerk streamen lukt niet, maar dat ligt denk ik aan mijn router en de grootte van de films. Voor mijn kinderen is het ideaal. Tekenfilms (700mb versies) zijn in goede kwaliteit te streamen, dus branden is niet meer nodig.
Gehuurde bluray films zijn gewoonweg spectaculair qua beeld en geluid.
Via het netwerk zijn alle radiostations ter wereld te ontvangen in bijzonder mooie kwaliteit.
De subwoofer moet ik wel in de min zetten, anders dreunt het overal in huis :-)
Ik zie dat de prijsvergelijk aangeeft dat de set weer wat goedkoper te krijgen is. Het is echt een aanrader voor iedereen!

OlivierG 28-06-2011
Geschreven voor: LG HX551

Fantastisch geluid, de bank trilt helemaal als het geluid hard staat.
Bediening (ook met App!) werkt uitstekend.
Dit audio systeem geeft films kijken een nieuwe dimensie.

Minpunt is dat de kabels niet heel lang zijn om alle boxen aan te sluiten.
Al met al een fantastisch apparaat!

Acidbrain 12-06-2011
Geschreven voor: LG HX551

Ik heb de hx551 inmiddels een paar dagen in bezit, gekocht bij de Mediamarkt voor 369,-.Wat duurder dan op het web, maar dan heb je het apparaat ook meteen. De player is zeer gebruiksvriendelijk, ook niet technische mensen kunnen dit apparaat makkelijk installeren. De menustructuur is prima, beeld en geluid een 9 voor dit prijssegment. Aanrader !

Nadelen :
Ik had eerst een OPLAY van Asus en die speelt, via het netwerk, werkelijk alle bestanden af. De HX551 speelt zover ik kan zien geen Quicktime(.mov) en nog een paar andere exotische AVI's, maar verder voor 98% alles.
- De "echte" receivers zijn groot en zwaar wegens o.a. al het koelprofiel = passieve koeling. De kleine hx551 gebruikt een ventilator = geforceerde koeling. De fan maakt weinig erg geluid( staat ook niet altijd aan), maar liever had ik het er niet in gehad.
Hierdoor heb je wel een all in one apparaat dat nauwelijks groter is dan een Losse Blu ray speler !
- De HX775 heeft ook 2 weg speakers voor achter, maar is ook een stukje duurder.

TIPS:
-Voor het afregelen van de surroundsound heb je alleen een meetlint nodig, om de afstand van de 6 luidsprekers tot de persoon in te voeren in het menu.
- Registreer het apparaat om DIVX(VOD) te kunnen gebruiken, zie menu.
-Updates kun je binnen halen via het menu + internetverbinding, maar op de site van LG vond ik een nog actuelere versie van de firm/software.
- de luidsprekerkabeltjes zijn standaard 0,75mm, gebruik i.i.g. voor de woofer en de achterluidsprekers 1,5mm fijnaderig snoer. Dit omdat de woofer passief is en de afstand tot de achterluidprekers groot is.
- bij rommelig basgeluid (door plaatsing) kun je een sok in de baspoort stoppen ;)

Erik.

vekor2010 10-06-2011
Geschreven voor: LG HX551

Nu een paar weken in mijn bezit.
Echt een aanwinst voor mijn huiskamer.
Mooi vol geluid,stevige bassen en zeer gemakkelijk te bedienen.
Erg makkelijk is dat je je Ipad de HX 551 kan laten bedienen.
Over 3D kijken kan ik niets zeggen aangezien ik nog niet over een 3D TV beschik.
Kortom een aanrader !

Marvin van Dijk 08-06-2011
Geschreven voor: LG HX551

ziet er strak en modern uit.
zeer makkelijk te bedienen, en makkelijk te installeren.
met de bijgeleverde afstandsbediening kan je zowel de home cinema set als de Tv allebei bedienen!.
geluid is super voor grote en kleine ruimtes. (heel belangrijk) kortom: een super product van LG!!!

Hans Funman 03-06-2011
Geschreven voor: LG HX551

Ik ben zeer tevreden over de homecinemaset. Makkelijk om te installeren. Zeer goed geluid en mooie speakers.
Makkelijk om bepaalde film vanaf de usbpen af te spelen. Ook via je draadloze netwerk kan je met de bijgeleverde software films of muziek afspelen die op je laptop of hardeschrijf staan. Heb je een iphone of android toestel dan kan je de set daarmee bedienen.
Een klein minpuntje is dat geluid van de tv via de glasvezel soms te laat inschakeld. (bij reclame's)

redcar 29-05-2011
Geschreven voor: LG HX551

In een woord klasse voor dit geld!
Echt enorm tevreden..
installatie ging vlot
totaal geen problemen tot nu toe

S.Noordman 29-05-2011
Geschreven voor: LG HX551

Zeer mooie Home Theater System, mooi zuiver geluid en zeer gebruiksvriendelijk. Dit apparaat doet wat mij betreft alles wat je van een Home Theater System mag verwachten en meer. Ik heb de LG HX551 gekocht om mijn oude DVD Home Cinema Center en mijn oude media player te vervangen. Bij het vervangen van de media player zit voor mij het enige min punt. Ik maakte altijd gebruik van VIDEO_TS bestanden, welke door de LG HX551 niet worden ondersteund. maar na deze geconverteerd te hebben speelt hij deze loepzuiver af. Vandaar dat ik bij mogelijkheden en 9 heb gegeven. Momenteel heb ik nog geen 3D tv dus hierover kan ik niks zeggen.

M. van den Hoogen 19-05-2011
Geschreven voor: LG HX551

Het is een goed uitziende Home Cinema Set, alles werkt perfect naar behoren. Ik heb meerdere apparaten erop aangesloten en het enige waarvan ik vind dat het iets beter kon was het scrollen van het ene apparaat naar het volgende. Voor de rest een top apparaat!

Bero 04-05-2011
Geschreven voor: LG HX551

Prachtig apparaat, werkt heerlijk en eenvoudig. Schakelen tussen input zou iets beter kunnen. Heb er mijn Playstation3, WDTV Hard Disk player (via optical in en hdmi op tv) en UPC HD mediabox aanhangen en stream veel video (ook in 1080p) via wifi van mijn iMac - en dat gat heerlijk zonder haperen of kwaliteitsverlies.
De iphone werkt ook heel fijn, alleen video out via de iphone gaat omslachtig met aparte (analoge en dus mindere uitgang), maar radio via apps, ipod muziek en meer werkt zoals het moet. Blu Ray discs draaien prima.
Veel mogelijkheden dus voor relatief kleine prijs, en dat is fijn. Heb er nog wat boxjes aan gehangen van mijn oude set zodat ik ook in ander gedeelte van kamer mooi geluid heb.
Ik heb (nog) geen 3D tv, maar en LG 42LH5000 en dat werkt allemaal heerlijk met mekaar. Nu nog 3D en dan zijn we voorlopig klaar.