LG BH9540TW

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 5 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de LG BH9540TW op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,9

tanyaterbraak 09-11-2015
Geschreven voor: LG BH9540TW

Het geluid voor een film (3d surround) is echt subliem! Alsof je in de bioscoop zit.

Ik ben echter een muziek liefhebber en wil ook zo af en toe eens kunnen knallen, dat kan deze set helaas niet. (Moet er wel bij vermelden dat ik een bass liefhebber ben) Op half vermogen begint de muziek al licht te vervormen. Maar eerlijk is eerlijk... hou je niet van al te harde muziek, dan geeft deze set echt een prachtig geluid.

Het design is ook prachtig en de installatie was eenvoudig (binnen een uur)

eekhoorn3 26-11-2015

Het geluid blijft goed qua vervorming, wanneer je een beetje smokkelt met de afstanden tot de boxen. Des te meer afstand - vanaf je bankstel - je genereert (ook al zit je dichterbij), des te meer is de woofer 'te knijpen'. Waarschijnlijk moeten de boxen de mogelijkheid krijgen om de meer dan 1600 watt, ergens heen kwijt te raken...?

tanyaterbraak 25-11-2015

Dat heb ik inderdaad geprobeerd maar zonder succes. Ik heb altijd een installatie gehad uit een hoger segment en ervaar qua muziek (op hoger volume) wel duidelijk verschil maar ben super tevreden met de kwaliteit (lager volume) en zoals ik al aangaf is het filmgeluid subliem, dus heb me hierbij neergelegd. Goed nieuws voor de buurman denk ik ;)

eekhoorn3 13-11-2015

Heb je ook geprobeerd om enkel de sub woofer in te perken? Dat lukte bij mij toch heel goed. Afhankelijk van welke muziek je wil horen natuurlijk. Bij het gebruik van zware bas passages kan de sub woofer inderdaad wat gaan dreunen. Ben het met je eens dat het geluid subliem is!

Fastball 19-09-2015
Geschreven voor: LG BH9540TW

Ik heb vorig jaar deze fantastische set gekocht. Bewust een jaar gewacht met het schrijven van deze review want dan weet je wat je echt in huis hebt gehaald...
Voor ik deze set kocht heb ik op diverse buitenlandse sites de reviews gelezen van specialisten die er echt verstand van hebben en dat heeft mij direct ervan overtuigd om deze set te kopen. Ik heb de set nu ruim een jaar en ben er nog steeds super tevreden over. Een sieraad in je woonkamer. Ben het helemaal met Svarwijk eens het geluid is fenomenaal. Als ik blueray of dvd opzet dan waan ik met het 9.1 geluid echt in een bioscoop. Al mijn vrienden en familie staan versteld van zoveel kwaliteit voor relatief weinig geld. Ik weet het, het blijft een uitgave maar dan heb je ook wat.
Ik snap de vorige review niet helemaal en dat bedoel ik niet vervelend. Maar als je een product koopt dan kijk je van te voren toch naar aspecten zoals uiterlijk, mogelijkheden etc. Ik kan deze set echt aan een ieder aanbevelen! Geen enkele set is perfect. Svarwijk geeft terecht aan dat er een paar hele kleine op- of aanmerkingen zijn maar voor dit geld vind je geen betere set!
Ik had al een prachtige LG tv waar ik zeer over te spreken ben en nu deze geweldige set... LG top!

Fastball 02-02-2016

Hallo Kateee,
Sorry voor de late reactie maar ben geveld geweest door een hardnekkige longontsteking.

De opstelling bij mij is als volgt:
- de kleine platte midden box ligt/staat op mijn stereomeubel voor de TV
- 2 langwerpige boxen staan links en rechts van het stereomeubel wat verder de woonkamer in
- de subwoofer staat naast mijn stereomeubel
- de 2 andere langwerpige boxen staan links en rechts van mijn bank

De 2 langwerpige speakers die naast mijn bank staan zijn NIET draadloos. De aansluitingen van deze speakers gaan naar een kastje (zender) die je bv. naast je bank zet (kastje is niet zo groot). In dit kastje zit een infrarode zender die contact maakt met je installatie op het moment dat je deze aanzet. Dit kastje gaat automatisch ook weer uit (en dus de speakers ook) op het moment dat je de installatie weer uitzet.
De draden zie je niet als je ze bv onder je bank legt. Dus je hoeft ook niet helemaal door je woonkamer heen met deze draden.

De 2 langwerpige speakers voor, de kleine platte midden box en de subwoofer klik je achter in de installatie.

Voor alle boxen en subwoofer geldt dat er ruim voldoende snoer aanwezig is. Ik heb alles keurig weggewerkt dus geen snoer bij mij te bekennen.

Nogmaals, ik vind het een sublieme installatie voor deze prijs.

Nogmaals excuses voor deze late reactie en hopelijk heb je er wat aan!!

Groeten!

Kateee 18-12-2015

hallo,
Fijne review! ik heb alleen nog een paar vragen:
Is de achter luidspreker wel draadloos? ( mag verbonden zijn met een ander kastje wat je achter zet, maar niet met voor). En klopt het dat er maar 1 luidspreker achter komt te staan? hoe kan ik dit voor me zien, ik zie 4 langwerpige boxen, 1 subwoofer, en 1 kleine midden box ( komt ook vooraan toch). je zou denken dat 2 van die langwerpige ook achter kunnen staan, en 2 voor.

groetjes

Veldschuur 26-08-2015
Geschreven voor: LG BH9540TW

Nadat het systeem geïnstalleerd te hebben, begonnen met het instellen van de apparatuur. Dit was best een klus. Met name de FM radio, via een klein kabeltje. De Wifi boxen werken goed, helaas zijn alle boxen verbonden met kabels, dit had ik niet verwacht bij een draadloos systeem.
Plus punten:
+ geluidkwaliteit
+ regelbaarheid van de boxen
Min punten
- Draadloos (niet)
- connectie met digitaal systeem (minder signaal op de TV)
- instellen van de radio

eekhoorn3 19-12-2015

Niet vergeten om het kaartje achter in de speler te steken zodat de wireless receiver ook zijn signaal kan overbrengen naar je dvd speler. Zonder dat kaartje werkt het systeem niet draadloos.

eekhoorn3 28-08-2015

Hoi, wil even reageren op de laatste twee punten van je beoordeling. Begrijp niet goed waar je dat kabeltje voor nodig hebt en hoe het komt dat je signaal op tv minder is geworden? Heb daar geen last van gehad. Wil ook nog wel een review schrijven maar ben er nog niet aan toe gekomen. Mij koste het moeite om de bas van de sub woofer goed in te stellen. Die was erg ijverig (heeft dan ook veel vermogen) en had de neiging wat te dreunen bij sommige muziekstukken. Dat is met het bijstellen volledig verdwenen.

Groeten John

Kateee 18-12-2015

Hallo,

groetjes

tanyaterbraak 19-12-2015

Hallo kateee,

De 2 speakers aan de achterkant zijn met kabels verbonden aan een wireless receiver die (dus draadloos) verbonden is met de speler. Voor optimale prestaties, plaats je inderdaad 2 speakers, subwoofer en frontspeaker voor en 2 speakers achter.
Vriendelijke groet

svarwijk 02-11-2014
Geschreven voor: LG BH9540TW

9.1 geluid uit het topmodel van LG in 2014. ..

Het geluid is fantastisch. Ik was wat huiverig over de 3D muziek geluid maar ik werd volledig verrast over de kwaliteit. Ook bij film is het geluid fenomenaal. Daarnaast ziet de set er geweldig uit in je woonkamer. LG heeft met deze set een fantastische product afgeleverd!

Mijn vorige home cinema bestond uit Elac speakers en een Pioneer receiver dus ik had een goede referentie. Met deze set haal je waar voor je geld in huis.

Zijn er dan geen kritische opmerkingen? Jawel. De onderkant van de speakerzuilen voelen goedkoop aan. Ze zijn van plastic en bij aankoop moet je de speakerzuilen in elkaar zetten. Ook de installatie met draadloos WiFi is omslachtig om Ip adressen e.d. in te voeren. Dat kan veel beter. Voor mij was het prettig geweest om de "draadloze" speakers om te kunnen wisselen met een Front speaker. Wellicht dat de techniek nog niet zover is.

Voor de prijs/kwaliteit verhouding haal je hier een zeer goede home cinemaset in huis met een prachtig beeld & geluid en die alle bestandsoorten slikt. Goed gedaan LG!

Maar ik begrijp het commerciële spel van LG en de Retailers niet. Ze kunnen veel van deze sets verkopen in combinatie met hun populaire 4K tv's. Hierin kan richting de feestdagen nog veel, heel veel verbeterd worden. Aan hun producten ligt het in ieder geval niet. Life's Good!

eekhoorn3 05-01-2015

Dag Svarwijk,

Heb de set ook gekocht. Zou je willen vragen, hoe je deze qua geluid hebt ingesteld. Koos je een favoriete sound uit de selectiemogelijkheden of stelde je de boxen afzonderlijk in?
Alvast mijn hartelijke dank voor je moeite.

Met vriendelijke groet.

Davy73 13-07-2014
Geschreven voor: LG BH9540TW

Lang nagedacht en veel op kieskeurig gekeken naar de diverse sets. Voorkeur ging uit naar 9.1 systeem aangezien de speakers boven op de boxen mij zeer aanspraken.
Uiteindelijk gekozen voor de BH9540TW zeker vanwege de kleur en vormgeving, maar ook omdat de andere sets van LG met zuilen erg slecht verkrijgbaar zijn. Na aanschaf een en ander geinstalleerd wat echt een eitje was. De mediaplayer ingeplugd via hdmi en optische kabel en alles word automtisch herkend. Mediaplayer is niet noodzakelijk aangezien de usb speler bijna alles direct afspeeld. Enige wat (nog) niet lukt zijn iso bestanden.
Geluid is echt geweldig voor een all in one set. Zeker als je het in combinatie hoort met een blu-ray disk.
De zuilen voelen zwaar en zeer degelijk aan en zijn afzonderlijk ( net als de subwoofer ) in te stellen.
De afstandsbediening is erg uitgebreid al zitten sommige toetsen erg dicht bij elkaar.
Enige minpuntje vind ik de "draadloze" backspeakers. Ik als leek had echt draadloos verwacht, maar beide speakers moeten aangesloten worden op een ontvanger, deze ontvanger ontvangt het signaal dan draadloos en geeft dit door aan de backspeakers. Voordeel geen draden door heel je huis, maar helaas wel aanwezig tussen de boxen zelf.
Al met al heel blij met deze geweldige set.

eekhoorn3 17-10-2014

Dag Davy,

Nog steeds tevreden over je aankoop? Geen vreemde zaken opgemerkt sinds het in gebruik nemen van de LG BH9540TW? Ben nu zover dat ik ook deze set zou willen aanschaffen. Met vriendelijke groet.

John

Tienemientje 07-03-2015

Wat is de mogelijkheid om de tv "smart" te maken? Ik hen namelijk maar een HDMI aansluiting op mijn tv. En is er een mogelijkheid om de iPod classic aan te sluiten?

eekhoorn3 12-01-2015

Dag Davy,

Ben overgegaan op de aankoop van de set en zou je willen vragen, hoe jij het geluid hebt ingesteld. Wat was daarbij je drijfveer?

John

bertveldman 10-01-2015

weet iemand van jullie of je de speakers ook aan de muur kunt monteren? Ik kan nergens een afbeelding vinden om te checken of er van die sleuf-gaatjes aan de achterzijde zitten. Heel graag zsm een reactie! Bedankt alvast!