JVC NX-BD3

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 9 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de JVC NX-BD3 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

VanDrie 21-09-2011
Geschreven voor: JVC NX-BD3

Het geluid is erg mooi. De actieve subwoofer heeft daar zeker zo niet alle aandeel in. Wij hebben hem wel naar -6 gezet en de bas ook aangepast, anders dreunt het in het hele huis door. Met mogelijkheden bedoel ik de aansluitmogelijkheden, die zijn wat magertjes, maar met een omvormer van coaxiaal/optical is het toch gelukt om de het geluid digitaal aan te sluiten. Met een hdmi 1.4 is ie verbonden met de tv, hoewel hij volgens mij geen arc hdmi heeft, de tv heeft dat wel, dus ...
Wij hadden behoorlijk wat problemen met het afspelen van sommige blu-rays. Na een update van de firmware en het paar keer laten draaien van een reinigingsdisk bleek het probleem opgelost, voor nu in ieder geval.
Hoe duurzaam ie is, moet nog blijken. Ik vind zelf het blauwe licht erg mooi en niet storend
Ons ging het voornamelijk om het geluid en dat hebben we vergeleken met de Harman Kardon bds300, een Denon 2.1 en een Sony 2.1. De Sony viel af, maar we hoorden geen verschil met de HK en de Denon. De Denon had geen blu-ray, dus die viel ook af. De prijs (t scheelde ruim 500 euro) en de kwaliteit van de meegeleverde kabels heeft uiteindelijk de doorslag gegeven om deze de kopen. Afgezien van het afspeelprobleem afgelopen maanden, hebben we geen spijt van deze aankoop.

MH1243 12-09-2010
Geschreven voor: JVC NX-BD3

Vanwege de vervelende draden enige tijd terug op zoek gegaan naar een 2.1. Ook de Bose en Philps daarbij betrokken. JVC bleek uiteindelijk toch de prijs/kwaliteitsslag te winnen. Zeker vanwege de HDMI en Blue-ray. Nog geen spijt gehad.
Heb de LAN uitgeprobeerd maar vind ik toch traag reageren. Minpunten zoals "trage opstart" neem ik op de koop toe. Perfect geluid (alhoewel niet zo goed als 5.1 DTS. Heb wel de subwoofer anders ingesteld. Wil geen "ruzie" met de buren. Verder vind ik het design mooi. Opvallend nadeel bij veel home-cinema sets, ook deze JVC, is dat alles zo klein op het display en AB wordt weergegeven. 1/2 jaar in mijn bezit.

Jondalar1958 08-01-2010
Geschreven voor: JVC NX-BD3

NX-BD3 sinds een jaar in gebruik. Ik twijfelde tussen Bose3-2-1 (euro 995.-) en de bijna 200.- goedkopere JVC. Reden voor aanschaf is de blue-ray afspeelmogelijkheid en de LAN-mogelijkheid. Het was me duidelijk dat ik qua geluid appel met peren vergelijk, maar daarom is dit systeem ook goedkoper.
Nu na een jaar sta ik noch steeds achter deze keus.
Blue-ray is in combinatie met mijn 100Hz 42"Philips een genot. Het bij hordende geluid is goed.
DVD speelt deze JVC beter af dan mijn Sony DVD-speler.
Matige kopieën worden goed weergegeven. Ik denk dat de JVC bijna alles kan draaien.
Wat wel storend is, dat het systeem 1 minuut nodig heeft om op te starten. Even na de radio luisteren is met wat geduld gepaard. Geluid van Radio bij zacht luisteren is niet om naar huis te schrijven. Draai je de knop om hoog dan klinkt ook de radio goed.
Soms luister ik MP3-jes via de LAN mogelijkheid af. Zelfs matige (lager dan 128 kbps) bestanden zijn een genot om te horen.
Nadeel is dat er geen draaiknoop voor de luidsterkte aanwezig is.
Na een jaar in gebruik is dit systeem noch steeds een aanrader!

fredobremo 01-10-2009
Geschreven voor: JVC NX-BD3

Na veel installaties bekeken, beluisterd en getest te hebben kwam voor ons de JVC NX-BD3 als prijs kwaliteitsverhouding er het beste uit. Als bezitter van een audio systeem van B&O zijn we toch redelijk verwent en stellen we hoge eisen aan disign, duurzaamheid en kwaliteit. Deze JVC set is een aanrader voor iedereen die nog zoekende is. Het aansluiten is een fluitje van een cent, de bediening is redelijk eenvoudig en de beeldkwaliteit is fenominaal. Geluid is ruim voldoende, hoe is het mogelijk dat er uit die kleine boxen met de bescheiden subwoofer zoveel geluid komt. Ook de veel bespeelde dvd's van middelmatige klasse worden met dit systeem ineens schitterend weergegeven. Klasse!!!, van ons op alle fronten een dikke 10.

Jos NX-BD3 05-08-2009
Geschreven voor: JVC NX-BD3

Heb het systeem sinds twee dagen in bezit. Aangesloten op mijn Panasonic Plasma tv, wauw, wat een geweldig beeld!
Ook het geluid is perfect.

Verwacht niet teveel van de netwerkfunctie. Foto's kijken via het netwerk is erg traag. Muziek via netwerk gaat overigens goed. Films via netwerk heb ik nog niet geprobeerd.

Al met al een zeer fraai apparaat, goed geluid en subliem beeld.

laakies 18-05-2009
Geschreven voor: JVC NX-BD3

Na veel surfen, zoeken en vergelijken heb ik toch voor deze JVC NX-BD3 gekozen.

* Heb deze set aangesloten op een LCD tv van LG 42lg3000

Pluspunten:

* Aansluiten van deze set is een peuleschilletje kan niet verkeerd gaan

* Instellen gaat ook erg makkelijk. via HDMI kabel aangesloten op mijn tv.

Ook de oproepbare functies 'on screen'werkt prima.

* De Netwerkfunctie is even goed lezen, en je eigen netwerk goed op orde zetten!!, alles werkt nu op zowel mijn draadloze laptop, en 2 bekaabelde pc's.
(bijgeleverde software is hiervoor makkelijk en eenvoudig)

* De Blu-ray is werkelijk fantastisch samen met het geluid uit die 2 speakertjes

* Gewone dvd's spelen ook supper af (door de upscaling)

* Mp3/gewone cd's heerlijk om te horen.

* Weinig kabels en boxen in je huiskamer wauh mijn vrouw ook blij.

* Afstand bediening lijkt in het begin erg moeilijk, maar na 1 dag het door te hebben werkt deze eigenlijk vrij simpel, jammer dat de toetsjes niet verlicht zijn tijdens het gebruik.

Nadeel:
* De gebruksaanwijzing had beter gekunnen, maar als je een beetje thuis bent in de aansluitingen lees je daar wel door heen( het is of/of)

* De instelling van de subwoofer kun je TE weinig zachter zetten!! (heb hieroor al een mail naar JVC gestuurd welke met een nieuwe firmware opgelost wordt.)

Verder is deze set supper en betaalbaar om een komplete media-center in huis te hebben.

Mijn Totale configuratie:
JVC: NX-BD3
LCD TV: LG 42LG3000
Ziggo Digital (panasonic)
Pioneer HD recorder en Brander
1 x Draadloze Laptop
2 x Bekabelde PC's

Ben helemaal en superr tevreden, en kan dit iedereen aanraden.

Groetjes een veel luister en kijk plezier.

Toine vd Laak

Sjonny Rhodos 22-01-2009
Geschreven voor: JVC NX-BD3

Geweldig produkt, wat langer moeten wachten ivm leveringsproblemen vanuit JVC.
Zeer compleet en gemakkelijk te installeren. Verrassend alleen was dat de boxen aangesloten moesten worden aan de sub-woofer/bas-box in plaats aan de DVD-speler. Bediening is eenvoudig zelfs mijn vrouw kan het!

Homi 26-12-2008
Geschreven voor: JVC NX-BD3

Na BD-55 en S350B en ook heel lang twijfelen tussen sc=bt100 en BD3 heb ik toch voor NX-BD3 gekozen en ik ben zeer tevreden over mijn aankoop naast het geluid was de beeldkwaliteit voor mij ook heel erg belangrijk en ik moet zeggen dat beeld geweldig is niet alleen blu-ray maar ook gewoon dvd`s en geluid is natuurlijk voortreffelijk en ziet heel sjiek uit

Roy1961 06-10-2008
Geschreven voor: JVC NX-BD3

Speler voldoet aan al mijn verwachtingen. Heb hem gekocht samen met de JVC LT-42S90BU.
De gebruiksaanwijzing nog niet nodig gehad. Heb zowel een blue-ray film als enkele dvd's afgespeeld. Waaronder enkele die ik zelf gebrand heb. Foto cd's, allemaal geen probleem.
Het geluid is indrukwekkend en de vormgeving is sjiek.
De lan functie nog niet getest.
Echt een aanrader!