Denon S-302

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 28 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Denon S-302 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,8

koepelvijver 01-04-2013
Geschreven voor: Denon S-302

Heb de Denon nu vier jaar en alleen maar ellende. Al drie keer terug geweest voor reparatie( kon geen cd's lezen). Ben ook niet kapot van zijn geluidskwaliteit. Nu is de afstandsbediening weer kapot ( alleen maar hard zacht en verder niks)Jammer van mijn geld en hij was al veel te duur.
Weet iemand of ik een andere goedkope afstandsbediening kan kopen?

Batha2009 24-10-2011
Geschreven voor: Denon S-302

Ik heb ook sinds een jaar of twee een Denon 302 en ben nog steeds niet tevreden over het geluid. Ik had de geluidboxen op de bijgeleverde beugels aan de muur, maar heb ze later op standaards op de grond gezet. Het geluid verbeterde iets, maar kwam bij lange na nog niet aan het niveau van mijn oude audio-installatie. Ik draai dus weinig CD's op de Denon. Nu geeft de CD-speler helemaal geen geluid meer. De DVD's doen het nog wel.
Aangezien ik over de garantie heen ben (en dus niet terug kan naar de levernacier van het apparaat) wil ik contact opnemen met de service-afdeling van Denon. Wie heeft daar ervaring mee en het adres?

Bart

kar 24-10-2011

veel succes gewenst met je probleem, ik heb ook veel elende met dit apparaat sinds aankoop 3 jaar geleden.
is opgestuurd geweest voor reparatie maar heeft niets geholpen (ik had een knipperend display , geluid wat spontaan wegvalt , niet reageeren op afstandsbediening.
als ik stekker er uit trek en weer insteek is probleem tijdelijk weg)
nieuwe firmware heb ik laten instaleeren maar geen resultaat, ook ik krijg geen geluid van tv naar dennon behalve met een optise kabel.
contact gezocht met importeur maar die geven na een reactie ook niet meer thuis (zeer slechte service daar)mijn advies is dan ook dennon vernietigen en een bose kopen.
marcel.

Bartha2009 11-02-2012

Heb het apparaat ter reparatie aangeboden aan de service-afdeling bij de zaak waar ik dit had gekocht (ik ben toch niet gek) Omdat de Denon over zijn garantiedatum was, moest ik een deel van de reparatie zelf betalen. De CD/DVD-speler is gerepareerd en er is een software-update uitgevoerd. Apparaat moest nog een keer terug omdat men was vergeten de HDMI uitgang aan te sluiten, maar nu werkt hij perfect. Het geluid is stukken beter dan voorheen. Ik blijf het echter een slechte zaak vinden dat zo'n duur apparaat zo snel kapot kan gaan. Eens een Denon, maar nooit weer.

Perottze 25-03-2011
Geschreven voor: Denon S-302

De Denon S-302 is een duur, maar veelzijdig apparaat met een mooi design en een uitstekende geluids- en beeldkwaliteit. De nadrukkelijk aanwezige subwoofer laat zich goed instellen: bijna uit voor moderne opnamen, iets meer bij oudere (jazz)opnamen. Het surroundeffect is niet spectaculair, maar dat stoort mij niet. Met de netwerkmogelijkheden heb je de beschikking over ruim 16.000 internetradiozenders. Favorieten zijn makkelijk te beheren via radiodenon.com. Ook praktisch is de mogelijkheid om muziek en foto’s te streamen vanaf PC of laptop. Ik gebruik hiervoor TwonkyManager, een pakketje dat je voor nog geen € 15 aanschaft. Ook kun je op de Denon een USB-stick gebruiken: op een 8GB-stick passen ongeveer 50 CD’s (hoogste bitrate; 320). De gebruiksaanwijzing is niet erg duidelijk. Ook ik had aanvankelijk overigens problemen met de Denon: ik kreeg de draadloze netwerkverbinding met geen mogelijkheid aan de praat, aanzetten met de afstandsbediening lukte soms wel en dan weer niet, rare vastlopers met USB en internetradio en bij gebruik van een DVD liepen beeld en geluid niet synchroon. Na een firmware-update (uitgevoerd door de importeur, garantie) werkte alles goed. Wel moest ik voor het streamen nog een aantal instellingen in de router wijzigen. Overigens vind ik het een slechte zaak dat de importeur bestaande apparaten met in mijn ogen een bekend defect niet heeft teruggehaald uit de winkels. Nu kwamen veel klanten na een hoop gehannes en ergernis achter de noodzaak van zo’n update. Kortom: een prijzig maar erg goed en veelzijdig apparaat met aanvankelijk wat kuren maar die zijn opgelost.

latjes 15-02-2011
Geschreven voor: Denon S-302

Had problemen met m'n denon s302 want hij las geen cd's en wel dvd's.
Daarbij viel ook regelmatig m'n internetradio uit.
Nadat ik verschillende reviews las over hetzelfde probleem en dat na reparatie de problemen niet waren opgelost kreeg ik een rot gevoel over m'n toch wel duurdere installatie.
Op aanraden van m'n verkoper heb ik hem toch opgestuurd en na 4 weken had ik hem weer terug en hadden ze de denon voorzien van nieuwe firmware.
Na alles aangesloten te hebben bleek m'n installatie fantastisch te werken en kan ik m'n mp3,usb,internetradio,cd's ,dvd's en zelfs m'n draaitafel perfect beluisteren met een fantastisch geluid.
Dus bij deze wil ik eenieder die twijfelt aan een reparatie toch aanraden om hem alsnog te laten repareren.

Mowie 06-01-2011

Hallo Allemaal,

Wij hebben de S-302 nu bijna 2 jaar en we zijn vanaf november tot aan afgelopen week kwijt geweest voor reparatie. Hij speelde geen dvd's meer af en af toe weigerde hij geluid te geven. We hebben hem terug en nu doet hij nog steeds het zelfde als wat hij voor de reparatie ook al deed. Nu, na een hoop telefoonverkeer van onze leverancier krijgen wij een nieuwe set maar mocht deze weer stuk gaan zal ik nooit meer denon kopen.

Bernard Wortelboer 28-12-2010
Geschreven voor: Denon S-302

Nu meer dan een jaar naar volle tevredenheid in gebruik.
Via WiFi aangesloten op interne netwerk en de NAS. Internetradio is prima, via website zijn favoriete stations goed in te stellen. Muziek afspelen via de Synology NAS gaat ook perfect. Ook de radio FM/AM (analoog) goed in te stellen en te bedienen.
Video/audio output is met HDMI gekoppeld aan Samsung LED TV, geluid gaat via een optische kabel van TV naar de Denon. Perfect geluid, zowel hoge als lage tonen zijn instelbaar evenals de subwoofer. Ook zijn correcties per luidspreker mogelijk. Ik heb geen enkel probleem met de afstandbedieding en/of het apparaat zelf gehad. Inmiddels overgestapt naar een logitech harmony afstandbediening waar ik zowel de Denon als de TV als de PlayOn!HD (multimediaplayer) goed kan bedienen.

Martin Geene 13-11-2010
Geschreven voor: Denon S-302

Voordelen:
Mooi systeem om te zien. Geluid is prima.
Nadelen:
CD/DVD speler speelt (bijna) geen gekopieerde cd's/dvd's af. Ook bij originele cd's leest het systeem niet en blijft op het display "loading" staan.
Afspelen via usb duurt heel lang, en loopt vaak vast.
Frimware update uitgevoerd, (gedownload via de duitse Denon site)maar maakt geen verschil.
Mijn advies is om dit apparaat niet aan te schaffen.
Ondersteuning van de leverancier/fabrikant is zeer matig.

kar 03-09-2010
Geschreven voor: Denon S-302

dennon s302 nu 2 jaar in gebruik en vanaf de eerste dag problemen welke tot op heden niet zijn opgelost ook niet door de importeur !!!
mijn problemen zijn , niet reageeren op afstandsbedienning , spontaan uitvallen soms niet aan te zetten (moet eerst netspanning er af) en een flikkerende display.
apraat is nagekeken en voorzien van nieuwe software wat niets heeft geholpen.
de winkel (mediamarkt) steekt kop in het zand en van de importeur (look en lissen) ook geen enkele medewerking.
voor mij is het duidelijk, nooit geen dennon meer, kan voor 1500 euro zeker wel een andere set vinden met naar mijn mening beter geluid en betere aftersales

Gerbrand 28-08-2010
Geschreven voor: Denon S-302

Ik heb het apparaat bijna een jaar in gebruik en ben redelijk tevreden. Voor dit geld had ik echter verwacht juichend van blijdschap te zijn...

Pluspunten:
+ Goed geluid bij live-muziek
+ Mooie vormgeving, verlichting en bedieningsgemak

Minpunten
- Andere muziek dan live cd's is redelijk geluid maar muinder dan 5.1 systeem (ik weet niet waarom dat is)
- bedieningsgemak van alternatieve interfaces (USB, Wifi) valt wat tegen. USB is max 16 Mb en allerlei ristricties voor bestandsformaten, lengte van bestandsnamen, etc. Je sluit niet 'even' je externe harde schijf aan een klaar. Wifi is leuk maar internetradio is niet echt gebruikersvriendelijk

GROOTSTE NADEEL: Apparaat valt af en toe uit, afs.bed. of apparaat zelf! Er schijnt een firmwareupdate nodig te zin, die bijna onmogelijk zelf is uit te voeren. En dan weet ik op dit moment nog niet of het helpt, wel ben ik het apparaat 2-3 weken kwijt. Ongelovelijke misser van Denon dat dat niet gewoon via de USB poort kan maar via 3 (!) cdtjes moet.

ronaldenmarja 19-08-2010
Geschreven voor: Denon S-302

De S302 een aankoop van deze tijd. Het is een compact apparaat met veel mogelijkheden.
Verbluffend is het geluid, dat bij de beste van alle home cinema sets hoort.
Alleen wat problemen gehad met het streamen van de lap top naar de Denon.
Met Twonkey gaat dit heel gemakkelijk. Ik heb wel even het modem een reset gegeven.
Filmkwaliteit is geweldig. Dit in combinatie met een Philips 7665.

Harry72 27-11-2009

PRIMA APPARAAT!
Klinkt veel beter dan de meeste home theater systemen die ik heb beluisterd.
Ook Audio CD's klinken heel erg goed, dit i.t.t. veel andere (2.1) systemen die het op dit gebied laten afweten, en hat onderspit moeten delven t.o.v. conventionele audio systemen.
Internet radio is een leuke optie.

Patje1970 22-06-2009
Geschreven voor: Denon S-302

Ik heb de S302 nu bijna een jaar en ben zeer tevreden. Ja het kost wat tijd voor het instellen van het geluid.
Op dit moment heb ik een nieuwe router in het gebruik met een media server on-board (linksys wrt 610N) met als mediaserver Twonky. Werkt perfect en snel. Moet er wel bij vermelden dat ik de S302 voor netwerkdoeleinden bewust via ethernet heb aangesloten.

Rolf1976 31-03-2009
Geschreven voor: Denon S-302

Ne een externe USB harde schijf te hebben gekocht lang bezig geweest om deze op de Denon aan de praat te krijgen.
Uiteindelijk heb ik de klacht voorgelegd bij WWW.COMPUCALL.NL.
Dáár hebben ze het voor elkaar gekregen dat de USB schijf perfect én snel op de Denon werkt!
En dat voor een geringe betaling van €. 20,-!?
Om de Denon stabiel in mijn netwerk te krijgen was ik óók wat tijd mee kwijt,
maar óók dát is nu stabiel!
Voor de rest alleen maar lof voor de Denon.
Wat een soundstage voor zulke kleine luidsprekers!

jga999 14-03-2009
Geschreven voor: Denon S-302

Vor een systeem in deze prijsklasse had ik -nu met een paar weken ervaring- toch iets meer verwacht. Maar misschien veracht ik teveel. Het home cinema gedeelte voor DVD's voldoet goed tot zeer goed maar vooral bij het afspelen van CD's blijft het een schel geluid met weinig diepgang en een standaard te zwaar afgestelde bas.

Afspelen van bronnen via een draadloos netwerk gaat prima. Met name toegang tot duizenden digitale radiostations is erg handig. Wel is te zien dat Denon nog niet echt de software kant onder de knie heeft, het is allemaal niet echt gebruiksvriendelijk of snel maar het werkt wel.

-Henk- 20-12-2008
Geschreven voor: Denon S-302

Vandaag de Denon S-302 geinstalleerd.

Het uitpakken en alles installeren en de luidprekers op de luidsprekerstatieven (ASF-S07) monteren
Koste nog meer tijd dan de S-302 aan het draadloze netwerk te krijgen ook internet radio instellen is eem makkie.

Ik heb Internetplus bellen van KPN met een Siemens modem in het modem geen instellingen veranderd.

Over beeld en geluid kan ik kort zijn gewoon goed
Komende dagen maar eens met wat inslellingen spelen
Helaas nog niet in het bezit van een platte TV

hewt58 17-11-2008
Geschreven voor: Denon S-302

Al enige maanden trots eigenaar van de Denon S-302. Alles werkt perfect. Internetradio (Dolfijn FM vanuit Curacao), mp3's vanaf diverse pc's (Vista pc's worden direct herkend). Bediening met Logitech Harmony One.

adangerous 09-08-2008
Geschreven voor: Denon S-302

Heb de s-302 nu 8 maanden en heb grote spijt. Waardeloze handleiding. slechte firmware ondersteuning, veel ruis, onmogelijke netwerkconnectie voor itunes/foto's, de netwerkbeveiliging is slecht, een ab die sinds vandaag weigert. Na m'n aanvankelijke positieve berichten raad ik iedereen van harte af dit ding te kopen. Een drama en een zeer dure miskoop. Hou m'n voordeur in de gaten want ik vrees dat ik 'm eerdaags naar buiten trap.

petervdb 08-08-2008
Geschreven voor: Denon S-302

Heb de S302 nu ruim een half jaar en ben nog steeds uiterst tevreden. Geluid is dik in orde, zowel bij films, muziek en TV.
Ik gebruik de S302 veelvuldig om draadloos mp3's van mijn PC af te spelen en om foto's te bekijken. Het bladeren op de PC gaat niet echt snel, maar is toch wel acceptabel.
Een probleempje dat ik had was met de audio delay, maar na de firmware update was dat verholpen.
Als ik dan toch een minpuntje moet noemen is dat de gebrekkige handleiding. In sommige gevallen is die volstrekt onduidelijk, maar gelukkig is er dan nog internet met een forum zoals dit ;-)
Verder vind ik het jammer dat ik de S302 niet aan de gang krijg met de afstandbediening van mijn TV (Philips 42PFL9603). Als iemand weet welke HTS code er bij de DENON S-302 hoort, hoor ik dat graag.

Bob1969 31-07-2008
Geschreven voor: Denon S-302

Mijn belangrijkste argument was de geluidskwaliteit van de muziek, in combinatie de combinatie alles in 1. Ik vind de weergave verbluffend goed, in ogenschouw nemende het formaat van de speakers. Ik heb het vergeleken met diverse speakers (tot en met torens van 1.5 meter hoog van 1000 euro per stuk), maar de Denon set hield zih keurig staande. Zeer tevreden.

pevekoo 23-03-2008
Geschreven voor: Denon S-302

Heb gisteren een demo van dit apparaat gehoord. Kwaliteit geluid bij zowel films als muziek is heel goed. Upscaling dvd naar 1080p geeft perfecte kwaliteit. Neem daarbij de vele aansluitmogelijkheden (ook usb) en afspeelmogelijkheden (ook DIVX) dan is dit apparaat een heel goede keuze als je een 2.1 home cinema set wilt aanschaffen!!!

Plip 28-02-2008
Geschreven voor: Denon S-302

Heb na lang wikken & wegen de S302 gekocht. Leek me een zeer compleet apparaat. Voordeel was ook dat de subwoofer alle zware electronica bevat, dus de unit die je evt in je kastje plaatst blijft licht.
Aansluiten op draadloos netwerk had wat voeten in de aarde (moet wel op 'infrastructuur' staan). Kon ook gewoon met WPA/PSK connecten hetgeen door mijn router gebruikt wordt.
Enorm veel instelmogelijkheden, het manual vind ik echter nogal karig in verklaringen dus regelmatig 'trial and horror'.
Ben overall wel tevreden over de set (aangesloten op Sharp LC-32X20), maar vind het geluid nogal dof. Op de achterkant vd afstandbediening 1 knopje tbv Bass en Treble maar lost het niet echt goed op vind ik. En al die verschillende surround standen ook niet.
Wie weet nog een mogelijkheid?

Joch 06-02-2008
Geschreven voor: Denon S-302

Tijd uitgekeken naar deze set. Diende als vervanging van de 10 jaar oude denon hifi-set omdat we ook cinema-geluid wilden zonder alle boxen. Prachtig design, mooie on screen setup.

Veel aansluitmogelijkheden. Helaas geen phono waardoor ik voor mijn pickup een versterkertje moet halen. Ook maar 1 component aansluiting (in gebruik voor WII) zodat ik er nog niet uit ben hoe de toekomstige digitale tuner aan te sluiten.

Geluid van muziek is iets minder dan van ons vorige denon mini-setje; soms vindt ik de bas te nadrukkelijk aanwezig en middentonen zijn niet heel sterk....

maar het geluid van DVD is prachtig!
Beeldkwaliteit op 1080i (mijn televisie kan geen 1080p aan) is werkelijk fenomenaal! (scherp en mooie kleuren). Surround is geen echt surround, maar je bent wel echt ondergedompeld in de film.

Internetradio is overweldigend in aanbod en het beluisteren van podcasts van de publieke omroep is een welkome feature. Jammer dat je geen bewegend beeld kunt streamen. Foto´s via wifi gaan (te) langzaam, maar dat kan aan ons netwerk liggen.

Goeie aankoop waar we weer een hele tijd mee vooruit kunnen.

JanKz 03-02-2008
Geschreven voor: Denon S-302

Een maand in bezit. De geleverde geluidskwaliteit was voor mij het belangijkste. Onze kamer is 65m2 en geen moment het gevoel dat het vermogen te kort komt. Ook de DVD_DivX etc is kwalitatief super. De internet radio en mogelijkheden zijn ook fantastisch. Mijn overall oordeel, het kost wat maar dan heb je ook wat.

Robbie2008 22-01-2008

Zooooooo,

Nu een weekje in bezit en zó aan alle instellingen gewend dat ik een reviewtje kan maken.

Even een verklaring voor mijn punten die ik geef.

Geluidskwaliteit: Tja, dit is tenslotte waar ik hem voor gekocht heb.Ik heb gewoon hetzelfde geluid als in de winkel waar ik 3x ben geweest voor te luisteren.Super gewoon!!! Niks overdreven met een 10.

Mogelijkheden: Alles wat je in MOET stellen gaat redelijk vanzelf (tenminste dat vond ik zelf). Moet wel zeggen dat Lan/Wlan en vooral netwerken bouwen
één van mijn grootste hobbies is.Dus dat ging prima.
Waarom dat het een 9 is en geen 10 komt omdat ik iets meer instellingen qua geluid had willen hebben. Treble en subwoofer instellen en daar houd het mee op.Iets meer mogelijkheden met surroundmodus(sen) was ook een prima optie geweest.Ik heb ook een Ipod op deze Denon aangesloten en dat is met de afstandsbediening prima te bedienen.

Gebruiksgemak:Super gewoon, 1 nadeel moet ik van Stef1968 (27-12-2007) kopieren,de handleiding had iets beknopter mogen zijn voor mensen die iets meer moeite hebben met de instellingen zoals de 302 die kent.

Vormgeving:Waanzinnig!echt!! Mooie blauwe displayverlichting en mooi verlichte knoppen op het front panel.

Duurzaamheid geef ik (nog) geen punt voor omdat ik hem te kort in mijn bezit heb. Hier kom ik uiteraard nog op terug.

Groetjes Robbie2008

Stef1968 27-12-2007
Geschreven voor: Denon S-302

Half December gekocht en aangesloten. Behalve wat aansluitproblemen met alle bekabeling, die er niet standaard bijzit (ontbreken HDMI-kabel (?), optische kabel voor digitale TV), werkte het apparaat goed.
Beeld en geluid is gewoon zeer goed, wat je ook mag verwachten van zo'n investering. Alle meegeleverde zaken (luidsprekers, bekabeling, e.d. ogen zeer solide.
3 punten van kritiek: met name DVD's blijven nogal eens hangen, ook nieuwe en niet gebrande. Ik vind de DVD/CD dus erg gevoelig.
Daarnaast valt me op dat als je de volumeknop helemaal opendraait, het apparaat zelf de bovengrens bepaalt voordat hij wellicht gaat vervormen. En bij CD's of DVD's met een veel stevig laag is die grens relatief snel bereikt. Komt misschien ook omdat het setje in een kamer staat van 45 m2, meer dan 3 meter hoog.
3-de punt: handleiding is uitvoerig, maar voor een relatieve leek in basis niet altijd even eenvoudig. Ik mis een beetje een basis wizard om van start te gaan, en waar je op moet letten.
Ergo: super apparaat qua design, geluid en mogelijkheden