Polar CS100 zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 16 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Polar CS100 zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,2

JanP56 12-08-2013
Geschreven voor: Polar CS100 zwart

De polar heb ik nu bijna 3 jaar. Ik fiets zo'n 4 uur per week. In totaal is hij dus minder dan 600 uur gebruikt. De batterij van de sensor zou 4500 uur meegaan maar die is dus al leeg. De batterij vervangen gaat niet, dat betekent een nieuwe sensor kopen van zo'n €30. Waardeloos, evenals de "service" van polar. Waarschijnlijk zal de borstband binnenkort ook wel vervangen moeten worden (zou 2500 uur meegaan), dus ik ga gewoon iets van een ander merk kopen. Nooit meer polar.

AntonL 04-05-2010
Geschreven voor: Polar CS100 zwart

Ik heb deze polar nu 5 jaar.
In het begin last gehad van uitval van een rij segmenten in het display.
Hij is hiervoor 2 keer naar polar geweest.
Het is verder kosteloos gerepareerd.
Daarnaast is hij 2 keer op holgeslagen, hij gaf een snelheid aan van 72km/h terwijl ik stilstond voor een stoplicht.
Ook moet je niet te dicht bij transformatorhuisjes rijden, dan krijg je ook dat soort verschijnselen.
In totaal over 5 jaar dus weinig storingen.
Het enige wat mij irriteert is dat de teller 5 tot 10 seconden doorloopt terwijl je stil staat.
Het duurt veel te lang voor hij op pause gaat staan.
De gemiddelde snelheid loopt dan zomaar met een halve km terug.

bc8 24-01-2010
Geschreven voor: Polar CS100 zwart

Heb mijn CS100 nu 3jaar in bezit. Tot 6maanden geleden ERG tevreden. Ik vindd hem wel erg gebruksvriendelijk, makkelijk in het gebruik en alles. Na natmaken van borstband snel contact, goede metingen. Helemaal geen problemen.

6maanden geleden cadans sensor erbij gekocht, ging aanvankelijk goed. Later toch problemen met de snelheidssensor, deze gaf het signaal niet meer goed door; snelheid kwam niet meer boven de 4-6km/hr.... sensor verwisseld, maar geen verbetering. Uiteindelijk opgestuurd naar polar: alles werkte naar behoren. Uiteindelijk maar polar gebeld en het enige advies daar was hem aan de andere kant van de vork monteren omdat volgens hen carbon kan interfereren met het signaal (maar de andere kant is ook carbon uiteraard)...
Ga Dit nog proberen, maar anders ga ik toch echt voor een ander merk. anders zou polar ook een bedrade mogelijkheid moeten bieden.

ReneMarco 07-06-2009
Geschreven voor: Polar CS100 zwart

Ik heb deze Polar meter nu ruim 1,5 jaar in bezit en ben redelijk tevreden. Hij is makkelijk af te lezen en in te stellen. Alles is draadloos en dat is ook lekker.

Maar ... soms valt ook bij mij het snelheidsignaal weg. Vooral in de buurt van hoogspanningsmasten is dat het geval. De hartslagmeter functioneert bijna altijd goed, wel de band vooraf goed nat maken en redelijk strak afstellen. Anders krijg je hartslagen die boven de 200 liggen en dat komt door slecht contact tussen je lichaam en de band. De kadansmeter heeft bij mij eigenlijk nooit een probleem gegeven :-)

TIP: monteer de sensoren aan de linkerkant van de fiets en monteer de CS100 dan ook links van het hart van het stuur, dan heb je de minste verbindingsproblemen. Alles rechts mag natuurlijk ook. Als je de CS100 op het hart van het stuur zet, dan leidde dat bij mij tot zeer regelmatige verbindingsproblemen bij zowel de cadans als de snelheid.

Er zit een mount bij voor op een racestuur. Nu, na anderhalf jaar, verslijten de nokjes (3 stuks) op de onderkant van de CS100, waarmee hij niet meer lekker vast blijft zitten op de stuurmount. Heb hem daarom nu bij de dealer ingeleverd, kijken of ze na ruim een jaar nog garantie geven.

Batterijen: nog niet vervangen, niet in de CS100, niet in de sensoren. Prima dus!

Samengevat: een goede meter, mits goed gemonteerd.

Luc6 27-08-2008
Geschreven voor: Polar CS100 zwart

De Polar CS100 met hartslag- en cadansmeting heb ik nu enige tijd in gebruik. Wel geaarzeld vanwege de berichten over het wegvallen van de metingen. Mijn ervaring is dat de metingen normaliter nooit wegvallen, behalve als ik (woonachtig in Arnhem) over een weg met een trolleylijn rij én er een trolley in de buurt is. Door straling (?) valt dan de hartslagmeting even kort weg. Andere gegevens blijven het gewoon doen. Buiten de trolleyroutes: probleemloos. De vele mogelijkheden zijn door de simpele menustructuur zeer gemakkelijk te vinden.
Overigens zijn de sensoren gemonteerd door de fietsleverancier. Ook de basisinstellingen hebben zij ingevoerd, inclusief gewicht e.d. (ik was vooraf opgemeten). Goed gedaan dus.

Bevo 29-05-2008
Geschreven voor: Polar CS100 zwart

Wat een mooi apparaat, om te zien. Het gebruik valt zwaar tegen vind ik. Toen ik hem 2 maanden had moest hij al teug nar Polar vanwege problemen met zowel hartslag als snelhiedsmeting. Er zijn toen wat contacten gerepareerd, adviezen gegeven die iedereen al lang weet ( band goed schoonmaken, natmaken voor gebruik) en sinds die tijd werkt hij weer enigszins. Maar niet echt betrouwbaar: hartslag regelmatig zo'n 100 slagen te hoog, snelheid af en toe te laag of helemaal afwezig, waardoor je gemiddelde ook niet klopt. Al met al geen resultaten die je mag verwacten van een apparaat van 120 Euro en een merk als Polar. Die hebben toch een naam hoog te houden? Is dus niet best gelukt met deze uitvoering, en andere uit de CS reeks zoals je op internet kunt lezen.

bikingjezus 29-05-2008
Geschreven voor: Polar CS100 zwart

Even weer korte update.....

nog steeds niet alle functies onder de knie. Dit is echter meer te wijten aan het feit dat ik gebruiksaanwijzing niet echt er bij wil hebben.

Heb een cadansmeter erbij gekocht en ook dat werkt echt perfekt met de cs100.

Enige nadeel is dat soms hartslag niet gelijk oppakt zodat ik na een paar km fietsen de metingen moet stoppen en opnieuw moet starten. Hierdoor is de totale afstand niet meer goed.

Verder nog steeds zeer tevreden met de aanschaf

greetz bikingjezus

cobussteil 03-08-2007
Geschreven voor: Polar CS100 zwart

Nu ongeveer een jaar in bezit. In het begin viel vaak de snelheid weg. De oplossing was simpel. Zo hoog mogelijk in het wiel plaatsen, zodat de afstand van sensor naar de computer zo klein mogelijk is max. 30 cm. De magneet moet je een beetje naar buiten draaien, zodat deze zo dicht mogelijk bij de sensor zit. Met platte spaken moet je met een figuurzaagje een sneetje maken in de magneet. Op mijn MTB is de afstand van sensor naar de computer te groot, waardoor de snelheid constant wegvalt. Ik heb hiervoor een Mavic aangeschaft en deze bevalt stukken beter en geen geknutsel om het te laten werken. Toen ik de uplink tool voor de Polar wilde gebruiken, ging het mis. Na het resetten kreeg ik een foutcode (8107) en staat de polar vast. Waarschijnlijk alle gegevens kwijt. Niet doen dus!!!!!!
Ik koop nu maar een extra sensor en magneet voor de Mavic, zodat ik deze voor beide fietsen kan gebruiken.
Dit is ook mogelijk voor de Polar.

Rutger Bennink 13-06-2007
Geschreven voor: Polar CS100 zwart

Ik heb het apparaat inmiddels 1.5 jaar in bezit. Ik heb er nog nooit problemen mee gehad. De hartslag meter doet het altijd goed (behalve met extreme wind, dan komt er lucht onder de borstband, maar daar kan polar niets aan doen)
De snelheidsmeter werkt ook uitstekend, het wil wel eens gebeuren dat de snelheid ineens wegvalt pauze geeft het dan aan. Vaak komt dit door magnetische velden, door bv elektriciteitsmasten. Vaak komt de snelheid na een minuutje weer terug.

Het apparaat is niet super gebruiksvriendelijk, je moet wel echt een paar keer lezen in het boekje voor je snapt hoe alles functies werken, en vaak weer nalezen. Dit zal ook te maken hebben met de vele functies. De basis functies kun je heel gemakkelijk doorheen komen.

Duurzaamheid heeft deze polar zeker, na 1.5 jaar zonder problemen durf ik mijn hand in het vuur voor de duurzaamheid te steken.

Als je het mij vraagt is het gewoon een top apparaat

Helle_Vhzb 07-05-2007

Een goeie hartslagmeter.
Alles werkt perfect,zowel de hartslag-,calorie- als de snelheidsmeting.
Van eventuele storingen heb ik nog niets ondervonden.
Nadat ik eerder een goedkope hartslagmeter had aangekocht in een warenhuis waarvan de hartslagmeting niet naar behoren werkte,ben ik nu toch uiterst tevreden met deze polar meter.

Mr. Wim Janssen 02-09-2006
Geschreven voor: Polar CS100 zwart

Hartslagmeting doet het (zoals we dat van polar gewend zijn) altijd. Van
fietscomputers hebben ze echter nog steeds geen kaas gegeten. Snelheid valt
regelmatig uit. Verder ook niet gebruiksvriendelijk. Conlusie hartslagmeting is
top, fietsmeting flop!

Henny van Arkel 25-05-2006
Geschreven voor: Polar CS100 zwart

Zeer tevreden ook een voor mijn vrouw gekocht! werkt perfect en zonder
storingen nu al 6 weken.

pino182 09-04-2006
Geschreven voor: Polar CS100 zwart

Eindelijk een draadloze computer die het direct doet! montage is eenvoudig,
doch je ontkomt er (door de vele functies) niet aan om de gebruiksaanwijzing
door te lezen. Problemen met de snelheidssensor heb k nog niet gehad, het duurt
wat langer voordat de snelheid wordt weergegeven in vergelijking met een
draadcomputer, maar dat is dan ook alles.

Erik.S. 06-01-2006
Geschreven voor: Polar CS100 zwart

Ik ben tevreden over de werking van deze fietscomputer. Heb nog geen problemen
ermee gehad. Hopelijk blijft dit ook zo. De mogelijkheden qua instellingen vind
ik meer dan voldoende. Overweeg om er nog een trapfrequentiesensor bij te
kopen. Voor mij is er geen reden om dit product niet aan te raden.

maartenfiets 01-10-2005
Geschreven voor: Polar CS100 zwart

Ondanks de slechte review het apparaat toch aangeschaft.
De andere collega koper is verder gekomen. Tijdens instellen basis gegevens
viel beeld regelmatig weg. Daarna de melding 8702. Reset knop (de drie knoppen
indrukken) ingedrukt. Dacht nog dat gaat wel lukken, scherm vol met cijfers
zoals de start, maar helaas, wederom de melding 8702. Dit enkele malen
geprobeerd, is nu de melding 8707 geworden... Advies ko niet aan de reset knop,
blijkbaar een bug in de software van de rs100. Zal de Polar wegbrengen. Gezien
de goede service zal het wel lukken met de Polar. Ik zal de voortzetting
melden.

Roeieber 02-08-2005
Geschreven voor: Polar CS100 zwart

Heb een maand geleden dit apparaat gekocht met hartslagmeter. In eerste
instantie was ik zeer tevreden, maar ondertussen.
Onder het fietsen valt regelmatig de snelheid weg, soms 10 seconden soms enkele
minuten. Ik heb hem volgens voorschrift gemonteerd en van storing van buitenaf
kon ook geen sprake zijn. Uiteindelijk ermee naar het service-centre geweest,
maar daar konden ze natuurlijk niets vinden. Ik moest de afstand tussen zender
en ontvanger nog kleiner maken. Ik thuis alle aanwijzingen opgevolgd, echter
zonder resultaat. Vandaag is mijn hartslagmeter er ook nog mee gestopt.
Ik heb nu dus een fietscomputer die regelmatig uitvalt (geen snelheid) en
zonder hartslagmeter. Hiervoor had ik een draadloze snelheidsmeter geen problemen mee gehad. Deze Polar (meerdere malen duurder) doet het
niet.