Seagate Expansion USB 3.0 draagbare harde schijf van 1 TB

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 8 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Seagate Expansion USB 3.0 draagbare harde schijf van 1 TB op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Wim-2 24-05-2015

Deze 1TB intern de Seagate Barracude 7200 neem ik niet weer.
Reden dat ik kortsluiten kreeg op de aansluiting van de schijf, en er rook ontwikkeling ging plaatsvinden.
Deze pc is toen nieuw aangeschaft en heb dit nog nooit mee gemaakt, ondanks dat we veel bezig zijn met pc(s)

spacegremlin 19-02-2015

Ik heb er 2 aangeschaft. Waarbij 1 een backup is van mijn vaste schijf. En de 2de portable schijf is een backup voor de eerste externe schijf.

Werken lekker snel, zeker als je een usb3.0 poort hebt.
Zover hoor ik ze ook niet. Lampje is ook prettig dan weet je dat hij bijv. aangesloten is of bezig is.

Zoals hier al vermeld de ruimte is minder, maar dit komt niet door de software die er opstaat. Echter neemt formateren ruimte van je schijf in. Een schijf zal nooit de eigenlijke grote zijn als aangegeven word in de winkels na format.

Voor de veiligheid heb ik ze allebei wel eerst een low format gegeven. Wees dan wel bereid om daar de tijd voor te nemen, want dit kost tijd. Wat normaal is.

Ik beveel deze schijf zeker aan.

1963jan 22-08-2014

Uitgangspunten voor de aan te schaffen externe harde schijf: simpel, snel en betaalbaar. Na een "rondwandeling" op internet en Kieskeurig al snel uitgekomen op de Seagate Expansion 1 TB. Ik heb het apparaat nu enkele dagen en aan alle uitgangspunten is royaal voldaan. Met Windows 8.1 is het uiterst gemakkelijk copiëren, het gaat snel met USB 3.0 (circa 100 MB/sec) en ook de prijs van € 55,-- is prima. Het apparaat is geruisloos. Jammer dat er geen slipvoetjes onder het apparaat zitten en het USB-kabeltje is erg/te kort. Ik hoop en verwacht jaren plezier te hebben van dit apparaat.

luukdewerd 28-07-2014

Ik heb de harde schijf gekocht in de winkel van Dixons. Ter plekke via Kieskeurig.nl op een showmodel ipad gekeken welke harde schijf ik het beste kon kopen. Ik heb een MacBook, de harde schijf is in principe ingericht voor Windows, maar naar een makkelijke walkthrough gevonden te hebben op internet heb ik de harde schijf kunnen formatteren voor MacBook. Hij werkt nu prima en snel en ik kan er makkelijk al mijn foto's op backuppen. De 3.0 USB is erg snel, dus ook grote mappen (+5GB) aan foto's heeft hij er binnen een paar minuten op staan. Erg tevreden dus! Prijs in de winkel hetzelfde als op internet.

Cathi 08-05-2014

Werkt supergoed. Geen ingewikkelde aansluitingen. Werkt direct. Klein en licht, makkelijk mee te nemen. Jammer dat ik geen usb 3.0 aansluiting op mijn pc heb, want daar is deze Seagete Expansion wel geschikt voor.

Nielsdekoper 05-03-2014

Ik heb de schijf nu ongeveer een maand en het werkt echt super. Alles gaat snel en gemakkelijk en ook nog voor een top prijs, ik raad de schijf zeker aan

Seagate EHD 21-08-2013

Snel apparaat. Geheugen is uiteindelijk 931 mb, omdat er wat software op zit. Verder goed in gebruik. Goede uitleg en service in de winkel.

Hertekamp 18-05-2015

931 MB? Zal wel een nulletje achter moeten denk ik.
Alle reacties zijn super dus ik ga er ook 1 kopen.

luchies15 08-04-2013

Super apparaat, gekocht bij Dixons in Zwolle.
Snel en bijna niet te horen!
Doet wat hij moet doen.
Prijs, 65 Euro!!