Freecom Mobile Drive XXS 500GB

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 6 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Freecom Mobile Drive XXS 500GB op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

aus1711 12-04-2013

Absoluut niet blij!

Ik heb al na een half jaar problemen gekregen met de aansluiting gehad. Eerst heb ik dat korte kabeltje tegen een ander USB kabel vervangen, daar heb ik wel meer van, toen liep het weer. Gisteravond kreeg ik de drive niet meer aan de praat. Rubber hoesje erafgehaald en zie daar: de aansluiting zat gewoon met een vlinterdun plaatje op de schijf geplakt/gesoldeerd. Door de stekker erin te laten zitten en de drive in de tas te stoppen, had ik kennelijk de plaatje afgebroken (voor mij onzichtbaar want dat het zo iel in elkaar zit, dat besef je door het rubberhoes niet). Naar de repairshop geweest of ze het aansluitingtje er weer op kunnen zetten, maar helaas. Die aansluiting is volgens mij gemaakt om bij gewone gebruik stuk te gaan, zonder dat herstel mogelijk is.

Had eerder al een harde schijf waar de aansluiting stuk ging, maar daar kon ik de schijf uit de unit halen en in mijn desktop inbouwen. Niet met deze schijf, nee, geen alternatieve aansluiting mogelijk, dus mijn data zit er keurig op, maar ik kan er niet bij (of via data recovery inhuren voor heel duur misschien).

Wie bedenkt zo een constructie? De drive heet nota bene nog Mobile, dus je neemt hem overal mee naartoe, in de tas en eruit. Lijkt me duidelijk dat de aansluiting dan een duwtje tegen moet kunnen.

Iedereen die deze drive gebruikt: maak er een tweede back-up van voordat jouw aansluiting het begeeft!

Oetker 01-12-2011

Niet zo blij met dit produkt.
De eerste deed het al gelijk niet goed uit de verpakking.
Na formateren ging er niet meer al 750 MB op en crashte dan.
Na omruil heb ik de 2e 14 dagen kunnen gebruiken.
Net genoeg tijd om hem vol te stampen met alle favoriete muziek en film.
De disk piept een beetje en doet niets meer.
De USB entre blijkt slecht contact te maken en is dus waarschijnlijk al stuk.
Ik behandel dit soort entre's met egards want die zijn fragiel.
Slecht 2x voorzichtig een stekker in gestoken en toch al kapot.
De score van 2 is voor de moeite om zo'n mooi klein extern apparaatje te maken.
Jammer genoeg verder alleen maar ergernis.

Bartdisc 01-01-2011

Sinds Sinterklaas 5 december 2010 deze harddisc (hd) in gebruik en ik ben er erg tevreden over. Ik gebruik de hd voor met name foto-opslag, ook wat muziek, film en tekstdocumenten.
Het apparaat is zeer klein en handzaam, robuust, doodstil en snel. Kan geen krassen op tafel veroorzaken, door een rubber laagje.
Ik gebruik de hd bij mijn laptop en omdat ik nogal eens onderweg ben, is deze hd erg makkelijk mee te nemen. Past gewoon in je binnenzak van je jas (bijvoorbeeld).
Na twee 500 GB harddiscs groter in omvang in drie jaar volgemaakt te hebben, vind ik deze hd weer beter dan die, hoewel die ook niet slecht waren.
Het is erg handig dat de disc buspowered is; geen gedoe meer met snoeren in het stopcontact. Het USB snoertje is wat kort, maar je kunt er desgewenst ook een langer snoer op aansluiten. Inmiddels heeft iedereen wel een ander snoer in huis, anders eenvoudig en goedkoop aan te schaffen.
Goede prijs-/ kwaliteit verhouding en inmiddels is hij ook alweer iets in prijs gedaald.
Absoluut een aanrader!

Cybermom 15-10-2010

Ik had al een Freecom harddisk van 160 GB en daarover was ik heel tevreden; makkelijk aan te sluiten en te installeren. Dus heb ik nog twee harddisks gekocht: een van 250 Gb voor mijn muziekbestanden en een voor backups te maken van mijn netbook.De disk van 160 bewaar ik voor mijn foto's.

sluissie 04-09-2010

Ik heb deze harde schijf een paar weken en het bevalt uitstekend. Lekker klein en licht van gewicht, maar vooral snel in gebruik.
Voeding via USB en dat is echt ideaal voor bij de laptop als je veel onderweg bent.
Goede prijs-kwaliteit verhouding.

moon28 10-05-2010

Deze externe harde schijf is zeer makkelijk in gebruik. Geen uitgebreide installatie, maar hij wordt gewoon herkent als usb stick.

Zeer solide, mede vanwege de rubberen beschermhoes. Daardoor kan hij wel tegen een stootje en makkelijk te vervoeren.

Wordt door mijn macbook pro zeer snel herkend.