Samsung Galaxy Note 16 GB / blauw

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 39 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Samsung Galaxy Note 16 GB / blauw op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

RTB6122 11-05-2014

Het is een goede telefoon maar duur in aankoop en als je hem ongeveer 1 of 2 jaar hebt mankeert er van alles aan en dat vindt ik toch wel niet kunnen voor zo'n duur toestel.
En ik heb voor 4 of 5 maanden geleden een software update gedaan en toen is alles erger geworden
mijn wifi gaat niet eens meer aan , Als je de bluetooth aanzet werkt niks meer en gaat alles blokeren
en ik heb nu een schoonmaak programma erop gezet voor misschien het een beetje te verhelpen maar dat was tevergeefs . Wat kan ik hieraan doen !?

Weerwolf 14-05-2014

Ik heb de Note nou ruim 2 jaar en totaal geen problemen mee, nu na 2 jaar word alleen de batterij minder maar dat is volgens mij een probleem die alle telefoons hebben.
Ik heb ook geen idee wat voor update je hebt gedaan maar de Jellybean update is een stuk ouder.

Wiepje 12-05-2014

Je schrijft: ongeveer 1 of 2 jaar, daar zit een jaar tussen. Wat voor een software update ?.een niet fabrieksmatige update lokt mogelijk problemen uit. ik zou hem terug stellen naar de fabrieksinstellingen. en dan verder kijken gr.Jan

hankipanki 15-05-2014

Beste RTB6122. Ik heb zelf deze Note 1,5 jaar gebruikt en daarna overgedaan aan mijn echtgenote die er nu inmiddels al meer dan een half jaar mee werkt. In deze periode heeft de Note prima gefunctioneerd. Mijn vrouw heeft soms een zwarte achtergrond ipv van de gekozen achtergrond maar het toestel blijft verder normaal werken. Een nadeel dat ik zelf ook ondervond is de beperkte bruikbaarheid van de accu als je hem intensief gebruikt. Dit hebben we opgelost door hem iedere nacht volledig te laden en voor noodgevallen heb ik een 2e accu aangeschaft. Soms lijkt het toestel trager te worden en dan haal ik de accu er 10 seconden uit. Ik heb me laten vertellen dat er soms restanten van apps of data achter blijft waardoor het toestel trager zou kunnen worden? Echt hard bewijs heb ik hier niet voor maar het lijkt wel iets te doen.
Problemen zoals jij beschrijft ben ik niet tegengekomen. Maar het lijkt er op dat er iets mis is gegaan met de update? Mogelijk kun je dit oplossen door (na het saven van belangrijke gegevens bv via KIES) het apparaat naar de fabrieksinstellingen terug te brengen. Dit kan op meerder manieren. Als je aangesloten bent via Kies zit er een optie voor noodherstel in KIES. Volg de daar beschreven procedure. Of als alternatief haal simkaart en SD card uit het toestel en met de batterij er weer in teruggeplaatst druk op volume up vervolgens homebutton (onder midden toestel) en daarna de ontgrendelknop in deze volgorde en alles ingedrukt houden! Nu komt er een menu tevoorschijn en activeer de gewenste functie. Of tot slot ga naar de belstand met toetsenbord in beeld en type *2767*3855 en sluit af met # . Hierdoor wordt een harde reset gemaakt en worden fabrieksinstellingen hersteld. Ik ga er vanuit dat dan de laatste gedownloade versie wordt hersteld. Mocht dat allemaal niet hebben geholpen kun je altijd nog naar een servicepunt van Samsung gaan waar ze mogelijkheden hebben om firmware direct te herstellen. Daar kunnen ze ook zien of er hardware matige defecten zijn. Vanzelfsprekend zijn al deze voorgestelde acties voor eigen risico! Je kunt overigens de genoemde herstelopties allemaal vinden op internet en ze daar eventueel nog eens meer uitgebreid op je gemak bekijken voor je er zelf aan begint. Ik wens je veel succes en hoop dat het lukt en het toestel daarna weer normaal functioneert.
Met vriendelijke groeten.

SylviaSony 11-04-2014

Ik heb de Galaxy Note nu bijna 2 jaar. Het is een mooi toestel met een fijn groot scherm, alleen heb ik eigenlijk altijd wel problemen gehad met het toestel. Kleine probleempjes, maar wel vervelend. Zo gebeurde het vaak dat ik het toestel uit Stand By haalde dat ik groen scherm had. Even weer in de stand by en opnieuw eruit halen was de oplossing. Ook wordt het toestel vaak heel warm tot heet. Als ik apps gebruik die veel stroom vragen vind ik dat logisch, maar zomaar heet worden terwijl ik hem niet gebruik is toch niet de bedoeling lijkt me.
Ook heb ik al vanaf het begin last van blokkerig beeld bij donkere afbeeldingen en filmpjes kijken is helemaal niet prettig. Heet pixelig beeld bij wat donkere beelden.

Ook is het toestel traag. Hij reageert erg traag. Opstarten en afsluiten van apps gaat niet (meer) soepel. Nu snap ik dat een toestel aftakelt als je hem een tijde gebruikt, maar bij zo'n duur toestel ga je er toch vanuit dat de levensduur wat langer is...

Ik kan hem nu ook niet meer opladen zonder dat ik er moeite voor moet doen. Ik heb er 's nachts iets zwaars op staan zodat hij de lader wel pakt. Het ligt niet aan de oplader, maar in het toestel is iets kapot waardoor laden een probleem is.

De batterij gaat ook niet zo lang mee. Na 10 uur is hij leeg...

Jammer, ik had hele hoge verwachtigen van deze telefoon. Gelukkig heb ik er wel een jaar plezier van gehad, maar ben nu wel blij dat ik een nieuw toestel mag uitkiezen. Ik ga niet meer voor Samsung, ik heb een nare smaak overgehouden aan dit merk.

hankipanki 12-04-2014

Beste SylviaSony.
Ik heb circa 1,5 jaar een Galaxy Note gehad en was daar ook tevreden over. Deels heb ik soms de zelfde klachten gehad. Zoals warm worden. Ik heb ervaren dat er in dat geval nog een proces gaande is in de telefoon. Alles afsluiten loste dit over het algemeen op.
Daarnaast heb ik ook de ervaring dat het toestel trager ging reageren. Daarop heb ik de volgende procedure bedacht. Een keer in de week zet ik het toestel helemaal uit en haal de batterij er 10 seconden uit. Daarna start ik het toestel weer op en daarmee was het apparaat weer sneller geworden. Ik had ooit gelezen dat er restanten van apps en data achter kunnen blijven die verstorend werken. Door hem helemaal uit te zetten wordt dit opgelost.
Ook is het goed om regelmatig eens te kijken of er geen foto's, downloads etc. naar een PC kunnen worden overgeheveld. Daarmee komt er meer ruimte vrij in het geheugen van de telefoon. Daarnaast helpt het soms om te kijken of er bepaalde apps kunnen worden verplaatst naar een SD-kaartje.
Problemen met het beeld en standby stand heb ik nooit ervaren.
Ook beperkte accuduur is een bekend euvel van veel smartphones. Ik heb dat destijds opgelost door een 2e accu te kopen waardoor ik in geval van nood toch altijd verder kan. Daarnaast werd hij iedere avond opgeladen. Er bestaan overigens ook lossen powerpacks die je mee kunt nemen als je onverhoopt met een lege accu komt te zitten.
Tot slot is het in het uiterste geval wellicht raadzaam om het toestel een keer terug te zetten naar de fabrieksinstellingen. Hoewel een groot deel van de info automatisch wordt hersteld is het dan wel verstandig om een backup te maken van de gebruikte apps en de instellingen. Deels is dat te regelen via Kies en deels kan dat via een backup app op het SD-kaartje.
Ik hoop dat je met deze informatie wat kunt en uiteindelijk weer zoals van ouds van je toestel kunt genieten.
Succes.

higgens10 29-03-2013

Mooi groot apparaat, kan enorm veel. Alleen kleuren van het scherm zijn niet zo mooi als een retina scherm van apple. Ook apps zijn bij adroid net niet zo mooi en handig als bij het ios systeem van apple. Verder is het software programma "zien" om te synchroniseren echt BAGGER. Als je denkt dat i-tunes niet gebruiksvriendelijk is, dit is pas slecht! Kortom als je moet kiezen tussen apple en adroid altijd kiezen voor apple.

Chillieboyy 20-04-2015

Dat is iemand zijn mening... Ik kan weer beter met android omgaan.

Rojas 20-01-2013

Ik heb 'm nu 1,5 jaar. Het scherm knippert regelmatig, waar de telefoon soms bijna niet uitkomt. Op knopjes drukken helpt niet. Evenals de aan/uitknop indrukken niet.
Daarnaast sluiten apps inene af. Als ik een smsje heb gestuurd sluit die af. Ik kom dan weer op beginscherm. Of de webbrowser sluit al na een paar seconden af.
Soms verschijnt het cijfertoetsenbord inene in beeld en die krijg ik dan ook heel moeilijk weg. Dat lukt na tig keer op de homeknop te drukken.

Dus al met al, na 1,5 jaar, ben ik niet meer zo blij met mijn Galaxy Note.

frutsel 21-01-2013

Dit klinkt naar een vervelende app, heb je recent een bijgewerkte app gehad? Ik heb recent gedoe gehad met de reisplanner van de NS. Liep mijn Note ook op vast. Nadat ik hem verwijderd had (via instellingen/apps) en weer opnieuw gedownload gaat het wel goed.
Selectief wat apps verwijderen lijkt mij de oplossing. Terug naar de fabrieksinstellingen is wel een heel rigoureuze handeling. Zou ik nog niet snel doen.
Succes!
Enne, ik geniet nog iedere dag van mijn Note. Ben er zo blij mee dat ik zelfs nog niet over wil naar de Note II.

hankipanki 21-01-2013

Beste Rojas. Het is natuurlijk mogelijk dat je toestel defect is maar er zijn wellicht een paar "trucjes" om te zien of je daarmee het probleem kunt oplossen. Als je op de middelste knop drukt kom je in taakbeheer en kun je zien hoeveel geheugen er nog vrij is. Je kunt het geheugen zover mogelijk proberen te wissen en dan kijken of het apparaat beter reageert. Volgende stap is opnieuw opstarten. Ook dan wordt geheugen vrijgemaakt. Tot slot kun je de batterij, nadat je hem uit hebt gezet, 10 seconden uit het toestel halen en opnieuw opstarten. Dit zijn allemaal simpele handelingen die geen consequenties hebben voor je gegevens. Een meer rigoureuze manier is het apparaat terugbrengen naar de fabriekstoestand. Dit kan door het volgende te doen. Ga naar instellingen, kies privacy, standaardgegevens herstellen en volg de opdrachten verder op. LET OP HIERBIJ WORDT ALLES GEWIST OOK JE FOTO'S, APPS etc (voor zover ze in het interne geheugen staan). Het verdient voorkeur om eerst via KIES een backup te maken van je gegevens en instellingen. Verder met een speciaal backup programma een backup te maken van je apps., foto's etc. Maar wellicht wil je helemaal opnieuw beginnen en dan is dat niet nodig. Ik weet niet of de laatste firmware in tact blijft of dat het apparaat naar zijn toestand bij aflevering wordt gereset? Maar mocht de laatste firmware niet meer aanwezig zijn dan kun je die natuurlijk altijd weer ophalen zoals je dat eerder hebt gedaan. Vervolgens kun je alles weer terugzetten met KIES en de apps via restore uit het backup programma. sommige dingen zoals Wifi moeten handmatig worden ingesteld. Maar wellicht is het beter om selectief je apps weer te downloaden en te installeren (kost meer tijd). Het is immers mogelijk dat er een app tussen zat die niet lekker werkte en je systeem beïnvloede. Verder is het ook aan te bevelen om een virusscanner te instaleren om je apps te controleren op malware. Wellicht werkt de Note na een van deze acties weer als van ouds. Zo niet dan stel ik voor hem ter reparatie aan te bieden.
Succes met je Note.

Rojas 13-03-2013

Ik heb laatst een software-update gehad. En de meeste problemen zijn verholpen. Het scherm knippert niet meer, apps sluiten niet meer af, de webbrowser en de sms sluit niet meer zomaar af. Playstore werkt weer goed (soms moest ik een app tot 15 keer toe opnieuw proberen te installeren, voordat ie 'm pakte).

Weerwolf 23-12-2012

Erg fijn toestel met lekker groot scherm handig voor het kijken van filmpje maar ook ideaal voor het gebruik op internet waar je dingen veel beter kan lezen. Voor op het scherm heb ik screenprotector tegen krassen, heb een siliconen hoes voor de achterkant. De batterij duur is prima voor zo'n groot toestel bij gebruik om de dag opladen bij weinig gebruik 5 tot 6 dagen. Nadelen: het achterkantje is wel erg slap zeker voor zo'n duur toestel en je moet hem regelmatig resetten anders trekt hij toch je batterij erg snel leeg. Heel erg tevreden mee heb zelf een Note 10.1 gekocht, note 3 komt er niet die word te groot.

hankipanki 27-12-2012

Beste Weerwolf en Droester. Drie van mijn dochters bezitten (soms al bijna 2 jaar)een S2 (ik zelf de Note). Naar aanleiding van de reactie van Droester heb ik navraag gedaan of ze ook krassen in het display hebben. Van een van hen kreeg ik de melding dat er recthsonder een klein krasje zit (geschat 7 tot 9 mm). Als je met je nagel over het krasje beweegt kun je het ook voelen. Ofwel ik moet terug komen op mijn opmerking aan Weerwolf dat er geen krassen op het display kunnen komen. Maar krasgevoelig zijn de S2 en de Note zeker niet. Ter vergelijking mijn vroegere Nokia's zaten ondanks intensief doch zorgvuldig gebruik vol met krasjes. Ofwel de Note en ook de S2 zijn voor mij voldoende krasvast om geen beschermfolie te gebruiken. Succes met de Note.

hankipanki 27-12-2012

Naar aanleiding van de opmerking van Droester heb ik navraag gedaan bij drie van mijn dochters die (soms meer dan een jaar) een S2 bezitten (ik zelf een note). Van een van hen kreeg ik als reactie dat er een klein krasje van circa 8 mm rechs onder op het display zit dat voelbaar is als je er met je nage overheen beweegt. Ofwel ik moet terugkomen op mijn reactie naar weerwolf. Maar ik wil wel opmerken dat in vergelijking met mijn voorgaande Nokia's (die ondanks zuinig gebruik veel krasjes vertoonden) ik de S2 en de Note zodanig krasvast vind dat, ondanks genoemde ervaringen, mijns inziens een beschermfolie niet nodig is. Succes met de note.

hankipanki 25-12-2012

Beste Weerwolf. Hierbij wat praktijk ervaring van mijn kant. Je schrijft dat je een screenprotector hebt op je Galaxy Note tegen het krassen. Mijns inziens is er bij normaal gebruik geen screenprotector op de Note nodig. Het "glas" dat ervoor is gebrukt is een van de hardste in zijn soort, nog harder dan wat op de S2 is gebruikt. Ik zelf gebruik de Note nu meer dan een half jaar iedere dag intensief maar er is, ook bij nauwkeurig onderzoek, geen krasje te zien. Veel plezier met je Galaxy Note.

droester 26-12-2012

beste hankipanki, ik heb er toch echt een kras(je) op zitten, terwijl ik hem toch 'normaal' gebruik. Er zit zelfs een hoes om en ik weet nog steeds niet hoe het komt, gelukkig zie je het alleen als het scherm uit staat en je hem tegen het licht houdt.

Wolterfrau 10-09-2012

Ik vind de note nu een heel fijn toestel. Ik had problemen met het toestel dat het heel erg warm werd, terwijl alles uit stond. Zelfs als de note in mijn tas zat, was ie warm. En accuduur was soms ook maar 5 uur, terwijl ik er helemaal niks meedeed. Ermee terug gegaan naar de winkel waar ik hem had gekocht. Drie weken kwijt, maar nu sta ik steeds verbouwereerd dat het toestel koud is... Had hiervoor een HTC HD2, maar ja de note is voor mij toch echt een super toestel. Lees er vaak boeken op, mail checken en muziek luisteren. En goh je kan er ook mee bellen. Accuduur is nu ook veel langer. Gaat nu zelfs 5 dagen mee.

Bomiro 12-09-2012

5 dagen?????????????????? Ik maar 10 uur!! Zit er aan te denken een zwaardere accu aan te schaffen. Maar ja, dat is dan wel weer 35 euro!

twan2109 25-08-2012

en waardeloos toestel.

heb de galaxy note een halfjaar geleden gekocht en heb er allen maar ellende mee gehad.
vastlopers , spontaan uitvallen , word erg heet en het toetsenbord loopt steeds vast.

ik heb het toestel nu voor de derde keer opgestuurd en daarna word het een marktplaats artikel.

geef mij maar de galaxy s1

leodij 24-11-2012

Mee eens waardeloos toestel heb drie batterijen en een originele carkit die niet te gebruiken is met het gratis meegeleverde cover. Jammer zo ken ik Samsung niet maar hier is niet nagedacht en een slecht product afgeleverd. toestel is soms niet vast te houden zo heet wordt hij.

ben bang dat dit mijn laatste samsung was omdat de nazorg in deze ook slecht is. na samsung toestellen een echte domper.

frutsel 25-11-2012

Zoals in de andere reactie (en op vele fora op internet) is gemeld, je moet het swype toetsenbord uitzetten en omzetten naar het samsung toetsenbord. En en batteryapp installeren waarop je kan zien welke app enorm veel batterij vreet.Ik heb nu bijna twee jaar een Note 1 en ik vind het nog steeds het beste apparaat tot nu toe.
Wat betreft de originele carkit, in de andere reactie. Die gebruik ik ook. Met de orginele hoes om de telefoon. Aan een kant knelt het heel iets maar dat is in het gebruik geen probleem. dus ik begrijp die reactie echt niet. Voor mij werkt de carkit perfect.

MteA 26-08-2012

Had hetzelfde probleem.
swype moet je uitzetten,is toch een waardeloze toevoeging.
battery saver pro installeren en op stand 3 zetten.
Je performance word dan iets getemperd maar daar merk je zelf weinig van.(wel eerst even je tel. rooten anders kan battery saver pro je cpu niet controleren.

Had meerdere vastlopers per dag en vaak een bloedhete batterij.Nu dus NOOIT meer : )

Desley2 09-08-2012

Ideale vormgeving, wel kwetsbaar (vooral scherm).
Een echte eye-catcher natuurlijk, maar pas op! De accu gaat bij mij max. een dag mee! En ik sluit altijd netjes alle apps die ik sporadisch gebruik! Moet iedere nacht opladen!

AlfredSki 15-08-2012

Inderdaad, hoe groter het scherm, des te meer kwetsbaar. Heb het gratis beschermmapje van Samsung aangevraagd en dat bied uitstekende bescherming.Accu een paar keer helemaal leeg laten lopen, dat helpt.Ik laad 1 x per 2 dagen op: wat veel helpt, de netwerkmodus alleen op GSM gezet, tenzij ik buiten moet internetten.Wel pakketgegevens gebruiken, dus je kan whatsapp, email en licht surfen gebruiken. Als ik thuis ben zet ik Wifi pas aan als ik op internet ga. Succes

Ivanpe 20-08-2012

Gewoon wi-fi en gps uitzetten wanneer je die niet gebruikt. Hij gaat dan ondanks uren naar muziek luisteren wel een dag mee. En dat is lang genoeg, want inderdaad gewoon in de nacht opladen.

AlfredSki 07-07-2012

Omdat onze ipad altijd bezet is en ik een nieuwe mobiel mocht uitzoeken, was de keuze snel gemaakt. Ik gebruik de Note vooral als tablet, dus als e-reader, mailer, internetten, whatsapp, fototoestel. Schermgrootte is een groot voordeel, ideaal in bed met b.v uitzending gemist. Je kan er meer mee dan met een normale smartphone. Let op: de batterij liep erg snel leeg. Nadat de batterij helemaal leeg was, opnieuw opgeladen en was dat probleem verholpen. I.v.m streaming heb ik de note veelal op wifi staan. Heb de wifi on/of button op beginschermgezet om snel te kunnen switchen. Hoef maar 1x per 24 uur op te laden. Grootte van scherm vreet natuurlijk wel 70% van de energie, maar dat heb je met een ipad ook. De ipad is voor mij niet meer interessant, met de Note kan je eenvoudig goede fotoos maken en direct uploaden. Door de schermgrootte is het maken van goede fotoos eenvoudiger dan de htc one x. Deed voorheen al mijn contacten, mail, agenda etc met Google en dat sluit perfect aan met de Note. De update naar android 4 verliep vlekkeloos.

Bomiro 13-06-2012

Was een enorme BlackBerryfan, maar sinds ik deze Galaxy Note heb....WOW. Wat een supertoestel!!! Heb er nog niets negatiefs aan kunnen ontdekken, voor zover dat mogelijk is, want wat een mogelijkheden heeft dit toestel. Niet normaal! Ben SUPER enthousiast.
Ik was eerst wat sceptisch over touchescreen, maar het is erg gebruiksvriendelijk, mede door de grootte van het beeldscherm van de Note. Een geweldig beeldscherm. Haarscherp! De Note is heel snel. Laadt snel de pagina's. Iedere dag is nog een ontdekkingsreis. Was eerst ietwat angstig voor de grootte, qua bellen vooral, maar het toestel ligt heel plezierig in de hand en de geluidskwaliteit is zeer hoog. Ben super blij met de Galaxy Note!!

Anoniem 05-05-2012

De Samsung Galaxy Note heeft mijn hoge verwachtingen overtroffen. Hiervoor had ik een Apple 3GS. Ook mooi, maar ik ben verbaasd over de grote stap vooruit die de Note zet. Het grote hoge resolutiescherm is voor mij de belangrijkste reden om een Note te kopen. En dat is inderdaad geweldig. Gewone website zijn overdwars gemakkelijk te lezen. Ook documenten op A4 en Powerpoint presentaties zijn geen enkel probleem. Foto's en films zien er briljant en haarscherp uit. Ik heb 2 maanden een tablet computer gehad, maar dat beviel niet. Als je hem nodig had, dan had ik de tablet computer niet bij me. Veel te groot. De Samsung Note heb ik altijd bij me. Past gemakkelijk in een jaszak en broekzak.
Ik heb veel geoefend met de stylus, maar dat bevalt uiteindelijk toch niet. Mogen ze weglaten.
Bellen gaat prima. De Note is licht. Bovendien wordt een prima hands-free systeem meegeleverd.
Afgelopen week in de Ardennen de GPS app Locus gebruikt. De batterij van de iPhone was met een GPS app na 3 uur leeg. Met de Note heb ik na 7 uur nog 60% batterij over. Je geen speciaal GPS apparaat meer nodig. Uitstekende landkaarten kun je vooraf gemakkelijk downloaden.
Batterij is sowieso goed. Gaat in elk geval langer mee dan bij mijn Apple 3GS.
Je gewone camera kun je nu meestal thuis laten. Haarscherpe mooie en natuurlijke foto's. De filmkwaliteit is ook goed, maar imponeert minder. Daar is de Apple 4GS beter in. De full HD kwaliteit is in de praktijk niet bruikbaar vanwege het smallere blikveld.
Dan toch een minpunt ten opzichte van de Apple. De bouwkwaliteit is duidelijk minder. De Note is kwetsbaarder. In het begin ben je bang dat het gladde apparaat uit je hand glipt.
Nu is de Samsung Galaxy S3 op de markt. Ongetwijfeld ook mooi, maar de Note geeft voorlopig de meeste value for money. De combi Samsung Note en compacte laptop is veel handiger dan een tablet computer. Telefoon heb je sowieso nodig en altijd bij je.

SPer 17-05-2012

hoe kan de Note kwetsbaarder zijn dan de iphone 4/4s? zie http://www.youtube.com/watch?v=tKJp9EMRjXY voor een valtestje tussen S2 en iphone 4s. Ik kan het ook wel bevestigen van breekbaarheid van iphone 4 gebruikers in mijn kringen.

Co1970 05-05-2012

Ik kom van een iphone3G af. Wist dus eigenlijk niet wat me met de Note te wachten stond. Als ik er op bezig bent val ik steeds om van verbazing. Wat is ie snel, wat is dat scherm ongelovelijk mooi en wat draait alles soepel. Qua vormgeving niet echt bijzonder dus een 8. Voor de rest allemaal 9's want met tienen zou het een toestel niet voor verbetering vatbaar zijn en dat is nou eenmaal alles en iedereen.

Wiepje 29-04-2012

1 week oud, en helemaal te gek -nog steeds.Hiervoor een HTC Desire gehad, ook prima, maar interne opslag is veel te klein.Nu 16GB is even genoeg - 32GB is hier "even" niet te krijgen. Maar er zitten veel app's op die onderhuids veel stroom vreten. en dat merk je. ondanks een accu van 2500 Ah.We wachten de Update af.Verder is het toetsenbord lekker om mee te werken, zeker met de stylus pen.erg mooi beeldscherm! Ongetwijfeld zal er een
Quad core van 1.5 aankomen. En die vreet Nog meer stroom.
ik ben zeer tevreden met deze aanwinst.
Groetjes,
Jan

Wiepje 12-04-2014

De stylus pen begint mankementen te vertonen dat wil zeggen, ik kan blijven tikken op het scherm maar hij reageert niet meer, als of de accu leeg is. heeft iemand hier een oplossing voor? anders dan een nieuwe stylus kopen..groetjes,Jan

frutsel 06-04-2012

Perfect toestel
Heb het toestel nu een aantal maanden in mijn bezit en ik ben er ongelofelijk blij mee. Beeldkwaliteit is subliem, geluid is super. En grootte valt erg mee als je eraan gewend bent en dat is erg snel. Ik wil nooit meer kleiner. En ja, bellen ermee, zoals iedereen wil weten, gaat prima.
enige minpuntje dat ik kan bedenken is de plaats van het volumeknopje, zit aan de zijkant waardoor deze bij het oppakken of in de tas/zak stoppen aangeraakt wordt. Accu gaat een dag mee, moet wel iedere nacht opladen maar ik gebruik het toestel zeer intensief.
En compliment voor de camera, ik gebruik mijn spiegelreflex camera alleen nog voor grote afstanden, rest doe ik met dit toestel. Perfecte foto's, hoge kwaliteit.
Absolute aanrader!

Manon21 16-03-2012

Ik heb myn Galaxy Note aangeschaft toen hy net 1 dag verschenen was. Eerste instantie dacht ik: hy is wel heel erg groot want ik ging van een S1 naar de Note. Ik ben helemaal verkocht. Myn partner heeft ook de Note (en hy wisselt graag van telefoon om de paar maanden, maar deze telefoon wil hy behouden want ook hy vindt 'm geweldig). Handig in gebruik en past overal makkelyk in (broekzakken, zakelyke jasjes etc etc). Ik wil echt geen andere telefoon meer!

kimhie 09-03-2012

Wauw! Wat een heerlijke telefoon! Prachtig scherm, ligt lekker in de hand, niet te zwaar, lekker snel, en... heerlijk groot.
Ik heb lang getwijfeld of ik naast een telefoon ook nog een tablet zou aanschaffen, maar dat hoeft nu niet meer. De S-pen is een heel leuk extraatje. Handig om mee te swypen, gewoon mee te typen of foto's mee te bewerken/ van tekst/ tekeningen te voorzien. Erg leuk!

Frankbuse 08-03-2012

Na eerst een galaxy à en een galaxy young te hebben gehad nu dus deze note.
Ik kan er kort over zijn, het is een aanwinst en de grootte valt mij echt mee past makkelijk in mijn broek met van die zakken aan de zijkant....
Eerst was ik bang voor accugebruik, maar met sync constant aan en paar uur per dag scrabble en wat films op youtube plus regelmatig internet, kan deze telefoon nu reeds 2 dagen mee.
Ik heb hem pas en mijn ervaring met Samsung leert dat dit na een maand zelfs nog wat beter is.
En wat is alles lekker leesbaar zeg ook toetsenbord werkt super daartype ik nu op.
Het enige nadeel wat ik kan bedenken is dat de grafische chip niet optiwmale gebruikt wordt met android 2.3.6.
Laat 4.0 maar komen dan staan er alleen maar tienen!!!

driessen76 08-03-2012

Super telefoon/tab.
Heeft mijn verwachtig overtroffen,batterij houd het prima en het scherm is gewoon super.
De note is qua grote wel even wennen maar na een dag wil je echt niet meer terug naar zo'n mini schermpje.

peter196 28-02-2012

Wat een super telefoon is dit zeg!

Omdat ik eigenlijk een combinatie zocht van tablet en telefoon kwam ik bij de Galaxy note uit.
Had hiervoor een tablet en een telefoon, maar vond dat je met één niet goed kon bellen en de ander niet goed kon internetten.
De Note heeft voor mij nu de juiste combinatie; bellen en internetten gaan erg goed.

Uiterlijk:

Ziet er meer uit als een mini tablet waarmee je kunt bellen. Het is in het begin wel even wennen aan de grote, maar zou nu niet meer kleiner willen.
De Note is verrassend licht en handzaam, je kunt er goed mee bellen; Dit viel mij heel erg mee.
Verder is hij mooi afgewerkt, voelt alleen niet zo degelijk aan als bijvoorbeeld een HTC, die een metalen frame heeft.

Het scherm:

Prachtige kleuren, zeer hoog contrast en haarscherp door het hoge resolutie amoletscherm. De internet pagina's zijn zelfs te lezen zonder uit te vergroten.

Bediening:

Zeer eenvoudig en vooral logisch.
Het bijgeleverde pennetje werkt perfekt.
Het toestel reageert snel op de aanrakingen.

Geluid:

De bijgeleverde oortjes geven een mooi gemiddeld (niet te hoog of te laag) geluid. Volgens mij bestaan er, door de snelle ontwikkelingen op audiogebied, geen slechte oordopjes meer.Heb zelf ook oordopjes van
shure, dus weet waar ik het over heb.
De muziekspeler is zeer compleet met uitgebreide eqalizer en visualisaties, dus goed af te stemmen op persoonlijke voorkeur.Hij onthoud wat je het laatste hebt afgespeeld. Wat ook handig is, is de letterbalk rechts van het scherm van de muziekspeler. Hierdoor kun je snel een selectie maken uit je muziekbestanden
beginnend met een bepaalde letter.

Bellen:

Prima geluid en tot nu toe geen klachten over bereik.

Foto/videocamera:

Maakt ,voor een telefoon, mooie foto's te vergelijken met een eenvoudige compactcamera.
Video opnamen in HD ook prima, wel soms bij snelle beweging een beetje schokkerig.
Opnamen zijn d.m.v. een micro hdmi kabel aan te sluiten op de tv; Geeft een prachtig hd beeld!

Internet:

Browser is behoorlijk snel, zeker in tegenstelling tot mijn vorige foon.

Voor mij is dit de perfekte telefoon/tablet en kan hem iedereen aanraden.

DaddyCrash 15-02-2012

Wat een ongelooflijk fijn toestel is dit. Heb hem nu 3 maanden en ben er nog iedere dag superblij mee. Prachtig Amoled scherm. Lekker groot, helder en super scherp. Films en foto's worden perfect getoond. Tevens is het mijn Navigatiesysteem van 5,3 inch zodat je tenminste ziet hoe je moet rijden. Ideaal met het autodockingsysteem Fijne snelle browser. Met de stylus werken (hoeft niet) vind ik heel prettig.
Alleen maar lof. Zelfs bij intensief gebruik gaat de Note met de accu van 2500mAh een volle dag mee.

Freeman007 08-02-2012

Geweldig toestel !!! Alleen blijft het geluid van samsung altijd een klein beetje achter bij de concurrenten dus als je hem als alternatieve MP3 speler wilt kopen , raad ik bijvoorbeeld Sony(Ericsson) aan. Verder jammer geen 4G ondersteuning en ik vind met een alternatieve launcher zoals Go Launcher Ex dat het bereaublad wat hakkelig de animaties verwerkt. Degelijkheid kan ik nog nauwelijks over oordelen. Het toestel voelt degelijk aan meer kan ik niet zeggen. Veel mensen zullen hem wel iets te groot vinden, denk ik , maar ja daar heb ik hem juiste voor gekocht. De 2500 MAH batterij is echt nodig. Bij veel gebruik toch maar 1 dag. Helaas nog steeds geen nieuwe typen batterij ontwikkeld. Dat zou ik toch wel eens verwachten momenteel.

Zinda68 08-05-2012

Wel een 5000mAh Li-ion Power Accu voor Samsung Galaxy Note N7000: www.leka-trading.com/index.php?route=product/product&product_id=116

Peterfocus 14-02-2012

Wel 4G ondersteuning,kijk maar even, http://www.gsmarena.com/samsung_galaxy_note-4135.php

Gr Peet

lindar27 30-01-2012

Geweldig toestel met prachtig mooi groot helder scherm, snel, vele mogelijkheden, supercamera, de beste smartphone die er volgens mij momenteel te verkrijgen is!

WickedWoo 26-01-2012

Ik heb deze Note een paar dagen geleden aangeschaft. In de winkel was ik al verkocht, maar toen ik 'm thuis aanzette werd ik verliefd. Wat een verschrikkelijk compleet, eenvoudig te bedienen, snel, fantasctisch mooi toestel. Degradeert de iPhone op dit moment met gemak (ik kan het weten want dat was mijn voorganger)... Meer woorden hoef ik niet vuil te maken, als je iets meer wilt dan een smartphone alleen, dan is dit een MUST HAVE!

Alexander 14-01-2012

Super toestel! Mooi en snel! Wel prijzig en batterij moet iedere dag opgeladen worden maar heb geen spijt van mijn aankoop (een maand in mijn bezit)

blead 06-01-2012

ik heb de galaxy note nu een maand ongeveer en ben er zeer tevreden over hier de pro,s

superformaat

beste beeldscherm ooit met HD resolutie

S pen is super werk perfect

agenda mogenlijkheden en notitie mogenlijk heden vereweg de beste uit de doos

camera is een van de betere op de markt

gamen is super op deze grote telefoon

goede bouwkwaliteit met harderanden en goedgewicht niet altijd zo in de galaxy lijn

nadelen

heb redelijk wat telefoons gehad met android os en weet dat de batterij een probleem is maar de note is bij de concurentie met een kilometer voor sprong de slechtste als je hem wat intensief gebruikt red je ongeveer een halfe dag en ook al doe je dat niet dan red je nog de dag niet juicedefender of andere batterij saver een must op deze telefoon.

email client is zeer matig met intregratie en mag graag niet updaten of er veel telang overdoen

Conclusie het is een telefoon die aan gebruiks mogenlijk heden beleving media spelen en zoveel vlakken makelijk de beste op de markt is voor mij echt een genot om mee te werken ik heb nog nooit geklaagt over de baterij duur van een telefoon om dat mij alles draait om de beleving maar dit keer wel de note met zijn hoog resolutie scherm staat gelijk aan een americaanse auto die 1 liter op 5 km verbruikt een heus genot op de lader.