Samsung Galaxy Note 16 GB / blauw

Reviews

Gemiddelde beoordeling

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 39 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Samsung Galaxy Note 16 GB / blauw op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Help anderen en geef jouw mening over dit product. We verloten iedere maand onder alle reviewers 2 x € 250,-.

8,7

Schrijf een review

RTB6122 11-05-2014
  • Product half jaar of langer in bezit

Algemene score

6,0
Het is een goede telefoon maar duur in aankoop en als je hem ongeveer 1 of 2 jaar hebt mankeert er van alles aan en dat vindt ik toch wel niet kunnen voor zo'n duur toestel.
En ik heb voor 4 of 5 maanden geleden een software update gedaan en toen is alles erger geworden
mijn wifi gaat niet eens meer aan , Als je de bluetooth aanzet werkt niks meer en gaat alles blokeren
en ik heb nu een schoonmaak programma erop gezet voor misschien het een beetje te verhelpen maar dat was tevergeefs . Wat kan ik hieraan doen !?

Review criteria:

Goed
Onvoldoende
Goed
Voldoende
Onvoldoende
Weerwolf 14-05-2014

Ik heb de Note nou ruim 2 jaar en totaal geen problemen mee, nu na 2 jaar word alleen de batterij minder maar dat is volgens mij een probleem die alle telefoons hebben.
Ik heb ook geen idee wat voor update je hebt gedaan maar de Jellybean update is een stuk ouder.

Wiepje 12-05-2014

Je schrijft: ongeveer 1 of 2 jaar, daar zit een jaar tussen. Wat voor een software update ?.een niet fabrieksmatige update lokt mogelijk problemen uit. ik zou hem terug stellen naar de fabrieksinstellingen. en dan verder kijken gr.Jan

hankipanki 15-05-2014

Beste RTB6122. Ik heb zelf deze Note 1,5 jaar gebruikt en daarna overgedaan aan mijn echtgenote die er nu inmiddels al meer dan een half jaar mee werkt. In deze periode heeft de Note prima gefunctioneerd. Mijn vrouw heeft soms een zwarte achtergrond ipv van de gekozen achtergrond maar het toestel blijft verder normaal werken. Een nadeel dat ik zelf ook ondervond is de beperkte bruikbaarheid van de accu als je hem intensief gebruikt. Dit hebben we opgelost door hem iedere nacht volledig te laden en voor noodgevallen heb ik een 2e accu aangeschaft. Soms lijkt het toestel trager te worden en dan haal ik de accu er 10 seconden uit. Ik heb me laten vertellen dat er soms restanten van apps of data achter blijft waardoor het toestel trager zou kunnen worden? Echt hard bewijs heb ik hier niet voor maar het lijkt wel iets te doen.
Problemen zoals jij beschrijft ben ik niet tegengekomen. Maar het lijkt er op dat er iets mis is gegaan met de update? Mogelijk kun je dit oplossen door (na het saven van belangrijke gegevens bv via KIES) het apparaat naar de fabrieksinstellingen terug te brengen. Dit kan op meerder manieren. Als je aangesloten bent via Kies zit er een optie voor noodherstel in KIES. Volg de daar beschreven procedure. Of als alternatief haal simkaart en SD card uit het toestel en met de batterij er weer in teruggeplaatst druk op volume up vervolgens homebutton (onder midden toestel) en daarna de ontgrendelknop in deze volgorde en alles ingedrukt houden! Nu komt er een menu tevoorschijn en activeer de gewenste functie. Of tot slot ga naar de belstand met toetsenbord in beeld en type *2767*3855 en sluit af met # . Hierdoor wordt een harde reset gemaakt en worden fabrieksinstellingen hersteld. Ik ga er vanuit dat dan de laatste gedownloade versie wordt hersteld. Mocht dat allemaal niet hebben geholpen kun je altijd nog naar een servicepunt van Samsung gaan waar ze mogelijkheden hebben om firmware direct te herstellen. Daar kunnen ze ook zien of er hardware matige defecten zijn. Vanzelfsprekend zijn al deze voorgestelde acties voor eigen risico! Je kunt overigens de genoemde herstelopties allemaal vinden op internet en ze daar eventueel nog eens meer uitgebreid op je gemak bekijken voor je er zelf aan begint. Ik wens je veel succes en hoop dat het lukt en het toestel daarna weer normaal functioneert.
Met vriendelijke groeten.
Hankipanki

Reageer

SylviaSony 11-04-2014
  • Product half jaar of langer in bezit

Algemene score

7,0
Ik heb de Galaxy Note nu bijna 2 jaar. Het is een mooi toestel met een fijn groot scherm, alleen heb ik eigenlijk altijd wel problemen gehad met het toestel. Kleine probleempjes, maar wel vervelend. Zo gebeurde het vaak dat ik het toestel uit Stand By haalde dat ik groen scherm had. Even weer in de stand by en opnieuw eruit halen was de oplossing. Ook wordt het toestel vaak heel warm tot heet. Als ik apps gebruik die veel stroom vragen vind ik dat logisch, maar zomaar heet worden terwijl ik hem niet gebruik is toch niet de bedoeling lijkt me.
Ook heb ik al vanaf het begin last van blokkerig beeld bij donkere afbeeldingen en filmpjes kijken is helemaal niet prettig. Heet pixelig beeld bij wat donkere beelden.

Ook is het toestel traag. Hij reageert erg traag. Opstarten en afsluiten van apps gaat niet (meer) soepel. Nu snap ik dat een toestel aftakelt als je hem een tijde gebruikt, maar bij zo'n duur toestel ga je er toch vanuit dat de levensduur wat langer is...

Ik kan hem nu ook niet meer opladen zonder dat ik er moeite voor moet doen. Ik heb er 's nachts iets zwaars op staan zodat hij de lader wel pakt. Het ligt niet aan de oplader, maar in het toestel is iets kapot waardoor laden een probleem is.

De batterij gaat ook niet zo lang mee. Na 10 uur is hij leeg...

Jammer, ik had hele hoge verwachtigen van deze telefoon. Gelukkig heb ik er wel een jaar plezier van gehad, maar ben nu wel blij dat ik een nieuw toestel mag uitkiezen. Ik ga niet meer voor Samsung, ik heb een nare smaak overgehouden aan dit merk.

Review criteria:

Voldoende
Goed
Voldoende
Goed
Voldoende
hankipanki 12-04-2014

Beste SylviaSony.
Ik heb circa 1,5 jaar een Galaxy Note gehad en was daar ook tevreden over. Deels heb ik soms de zelfde klachten gehad. Zoals warm worden. Ik heb ervaren dat er in dat geval nog een proces gaande is in de telefoon. Alles afsluiten loste dit over het algemeen op.
Daarnaast heb ik ook de ervaring dat het toestel trager ging reageren. Daarop heb ik de volgende procedure bedacht. Een keer in de week zet ik het toestel helemaal uit en haal de batterij er 10 seconden uit. Daarna start ik het toestel weer op en daarmee was het apparaat weer sneller geworden. Ik had ooit gelezen dat er restanten van apps en data achter kunnen blijven die verstorend werken. Door hem helemaal uit te zetten wordt dit opgelost.
Ook is het goed om regelmatig eens te kijken of er geen foto's, downloads etc. naar een PC kunnen worden overgeheveld. Daarmee komt er meer ruimte vrij in het geheugen van de telefoon. Daarnaast helpt het soms om te kijken of er bepaalde apps kunnen worden verplaatst naar een SD-kaartje.
Problemen met het beeld en standby stand heb ik nooit ervaren.
Ook beperkte accuduur is een bekend euvel van veel smartphones. Ik heb dat destijds opgelost door een 2e accu te kopen waardoor ik in geval van nood toch altijd verder kan. Daarnaast werd hij iedere avond opgeladen. Er bestaan overigens ook lossen powerpacks die je mee kunt nemen als je onverhoopt met een lege accu komt te zitten.
Tot slot is het in het uiterste geval wellicht raadzaam om het toestel een keer terug te zetten naar de fabrieksinstellingen. Hoewel een groot deel van de info automatisch wordt hersteld is het dan wel verstandig om een backup te maken van de gebruikte apps en de instellingen. Deels is dat te regelen via Kies en deels kan dat via een backup app op het SD-kaartje.
Ik hoop dat je met deze informatie wat kunt en uiteindelijk weer zoals van ouds van je toestel kunt genieten.
Succes.
Hankipanki

Reageer

Specificaties

Dual SIM
Nee
Type simkaart
MiniSIM
Datanetwerk
3G
Fabrikant kleur(en)
blauw
Kleur(en)
blauw
Type/soort
smartphone
Vorm/ontwerp
rechthoek